Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2013.08.05 0 0 54013
Előzmény: alkotasu (54012)
alkotasu Creative Commons License 2013.08.05 0 0 54012

Még 1 ugyanonnan:

 

Mwin Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54011

Sziasztok, 

kicsit ki a read only-ból, Fortepan friss:

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54010

Hogy pünkösd volt-e, azt nem tudom, de a hétfő biztos. A baleset 1998.06.01-én 18.25-kjor történt. Lajosmizséről jöttönk vissza a 22871 sz. szerelvényvonattal, a fordított állású 424,009-el az élen. Hernád mh. és Gyón mh. között, az AS 474 sz. átjáróban. (Itt kanyarodik egymás mellé az 5. sz. főút és a vasút, és itt ágazik ki az ún. öregországút az átjárón keresztül.) Az ívből kibukkanva csak annyit láttunk, hogy egy teherautó áll előttünk keresztbe a sínen. Gyorsfék, megkapaszkodás, hatalmas csattanás, aztán csönd. Ahogy megálltunk, melletünk az úton már sorra álltak meg az autók, utasaik jöttek a géphez megkérdezni, történt-e valami bajunk?

Mentünk hátra megnézni, mi történt. Akkor derült ki, hogy az ócsai búcsúra tartó mutatványosok két pótkocsi autóját kapruk el. Szerencsére a gépes már átért az átjárón, mi az első pótkocsiba ütköztünk. Személyi sérülés nem történt. A kiérkező rendőrök azt mondták, hogy az sofőr az 5. sz. útról az öregországútra kanyarodva valószínűleg nem is figyelte a sorompót, mert a 2 pótkocsi miatt a tükörben a saját járműszerelvényét figyelte a befordulásnál. Csak közben mi oda értünk. A szerkocsi ütközői elhajlottak, lámpai összetörtek, a fékrudazata részben leszakadt. A gőzfűtési csatlást meg csövet a szerelvény mögött, az átjáró után találtuk meg a sínek között. Szerkocsi cseréről viszont nem tudok, max. a javítás idejére kapott a gép ideiglenesen másik szerkocsit.

 

A szerkocsi a baleset után:

 

 

Ezt a pótot kaptuk el:

 

 

Ez meg a mögötte futó második pótkocsi volt. Az első tengelye szakadt ki a vonószerkezettel. Utána Ócsán javítgatták.

 

 

Előzmény: fantal (54004)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54009

Möglöhet... :-)

Mire birtunk menni, már nem volt sok nyoma.

Előzmény: _ANDRÁS_ (54007)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54008

Bocsánat, rosszul írtam az út számát! 5-ös út!

Előzmény: _ANDRÁS_ (54007)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54007

Erre rosszul emlékszel,ugyanis az 51-es útról kanyarodott le a mellékútra. Tehát látta a piros jelzést.

 

Előzmény: K.O. Lompos (54006)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54006

Valami délutánni időpontban volt.., az AS 474 fénysorompós útátjárónál.

Amikor a Koma áhajtott az utátjáróra, még szabad volt, csak a forgalom miatt nem tudott ráfordulni a régi 5 - re.., a fordított állású Bivaly, meg seggen csapta :-)

Csörgővel ott dekkoltam Dabason :-(

Előzmény: fantal (54004)
veteraan Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54005

T Barátaim!

 

Segítségeteket Kérem.

 

Keresem " A gőzmozdony " c könyvet 1906-ból.

 

Irói: Havas Imre és Gémesi Imre

Kiadja: Kazán és Gép-ujság

Budapest

 

Fénymásolt,vagy elektronikus (pdf), forma, vagy bármilyen megoldás érdekel.

 

A " Kopasz-féle " tankönyvet is  tudom cserébe esetleg ajánlani.

 

Köszönettel.

fantal Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54004

Egy két utánfutót vontató cirkuszos IFA azt hitte, még átér a vonat előtt - tévedett... A hátsó utánfutót elkapta a szerkocsival előre, toltmenetben közlekedő 009-es. A hivatalos ügyiratok szerint a mozdony kisebb sérülést szenvedett. Ehhez képest a balesetről készült fotón látni, hogy a bal ütköző felfelé, a jobboldali lefelé görbülve deformálódott, és a forgóváz is megsérült.

 

De azt hiszem erről meg a cseréről Bárdos Imre tud többet mondani.

Előzmény: alkotasu (54000)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54003

1998, ha jól emlékszem, pünkösd hétfőjén (a hétfő tuti!) történt a baleset, szerelvényvonatként visszafelé Lajosmizséről. Gazda Bandi volt ha jól emlékszem Oláh Gyulával; a Hernád és Gyón közötti útátjárónál, ahol a főút odakanyarodik a vasút mellé; egy kétpótkocsis kamiont gázoltunk. MIvel a rakomány vásári céllövölde, körhinta meg ilyenek voltak, ezért ragadt rá a cirkuszos név. 

Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a szerkocsit cserélték volna. Egy-két hónapig a 424.287-es (szenes) szerkocsijával közlekedett a mozdony, így elég érdekes fotótéma volt, aztán a javítások elvégzése után úgy tudom, visszakapta az eredeti szerkocsit, tehát nem cserélték le másik mozdonyéra.

Előzmény: alkotasu (54000)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54002

Üdv ! Antal ! Kösz az információt . Igen a füstszekrényajtó az tényleg eltérő a rendestől. De gépezetileg eredeti és kőrfuvósra egyesfúvósra van visszaalakítva. Egyébként eredetiben nagyon szép a 424 es, nekem esztétikailag jobban tetszik az eredeti kivitel.

Előzmény: fantal (53998)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54001

Üdv ! Volt egy ilyen eset Gazda Bandi egyszer mesélte ,úgy rémlik,hogy a Lajosmizsei vonalon volt. Azt már nem tudom,hogy Bandi volt e akkor a mozdonyvezető a Keletiben találkoztam Bandival és akkor említette, de szerkocsi sérülést nem említett

Előzmény: alkotasu (54000)
alkotasu Creative Commons License 2013.08.04 0 0 54000

"Aztán a cirkuszoskocsit gázoló baleset miatt a szerkocsit is cserélték a 009-en..."

 

Valamiről lemaradtam. Mi volt a történet, és mikor?

Előzmény: fantal (53998)
fantal Creative Commons License 2013.08.04 0 0 53999

 

Gőzmozdony fővizsga a meiningeni üzemben.

 

 

fantal Creative Commons License 2013.08.04 0 0 53998

A 009-es elég felemás rekonstrukció. A gép kiválasztásánál az volt a szempont, hogy a 009 volt akkor egy alacsony pályaszámcsoportú gép. Gyakorlatilag lekapták a füstterelőket, jugoszláviából szereztek körfúvós kéményt, azán nagyjából visszaalakították a füstszekrényajtót.

 

Ez utóbbi ami alaikusoknak is feltűnik: a keresztpánttos ajtó helyett van egy középzárasból berhelt kallantyús füstszekrényajtó.

 

Aztán a cirkuszoskocsit gázoló baleset miatt a szerkocsit is cserélték a 009-en...

 

A Petz-Rejtő helyett fennhagyott zuhatagos víztisztító nem olyan hiba a megjelenésben, mert a gép életében lecserélték, a 001-est is kompromisszumokkal állították helyre, mert a gép jugoszláv zsákmánnyá válásának időpontját mutatja inkább, semmint a gyártáskori állapotot, mert annak rekonstruálásához nem tudtak megfelelő alkatrészeket beszerezni sehonnan.

Előzmény: Mágus23 (53988)
fantal Creative Commons License 2013.08.04 0 0 53997

És a 001-es miatt a múzeumban kiállított villamosok örökre az épület foglyai lettek :) Mert ahol az 001-es áll a az a villamosok kiálítóhelyének rakdórámpája...

Előzmény: Mágus23 (53995)
fantal Creative Commons License 2013.08.04 0 0 53996

A most 284 számon kiállított ex 287-esnek teljesen ki vannak futtatva az abroncsai. Ha megnézed Istvántelken a gépet, láthatod magad is. Tehát ez nem olyan egyszerű kikapjuk ezt-berakjuk amaztjáték, és a csillaggarázsban tárolás sem tett neki jót...

Előzmény: k.fecó (53986)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 53995

Üdv ! Igen érthető a Múzeum . A baj az ,hogy az egész K.M. új épületéhez nem illik semmilyen múzeális közlekedési ezköz. Az egész összkép emiatt elképesztő csúnya .

Előzmény: k.fecó (53990)
262 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53994

Hüpp-hüpp-hüpp, Barba-trükk!

Ezt nem hiszem el!!!

Előzmény: k.fecó (53986)
262 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53993

Ne haragudj meg rám, de hagy kérdezzem meg: Te végig gondolod egyáltalán amiket leírsz?

Nincs bántó szándék a kérdésemben, de egy kicsit úgyérzem mintha nem lennél tisztában néhány dologgal kapcsolatban (424,247 287 284 009 001 ) ennek ellenére meglehetősen nagyvonalúan kezeled a kérdéskört.

 

Előzmény: k.fecó (53986)
alkotasu Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53992

Ezek még zöldes feketék. A kép a husztóti völgyhídon készült, azt '73-ban, vagy '74-ben bontották le.

A képen van még egy büfékocsi is.

Előzmény: Divrotcé (53989)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53991

Üdv ! Talán még a sötétzöldek lehetnek.

Előzmény: Divrotcé (53989)
k.fecó Creative Commons License 2013.08.03 -1 0 53990

"A kazánfővizsgálattal egybekötik a futómű és gépezet nagyjavítását is ."

 

Azt nem tudtam, hogy ez minden esetben automatikusan így történik.  

 

 

"inkább a 001 es lenne párja kiállítva a 365 nek a parkban"

 

Ez így igaz, viszont érthető okból a 001-hez a KM ragaszkodik,

mert elég sokat dolgoztak azért, hogy az a gőzös a jelenlegi formájában odakerüljön!

 

Egyébként meg kell hagyni, hogy tényleg szép állapotban van...

 

Előzmény: Mágus23 (53987)
Divrotcé Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53989

14159

 

A Bh-k milyen színűek lehetnek?

Előzmény: alkotasu (53985)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53988

Üdv ! Antal ! Szerelvényfej vagy nem, teljesen mindegy működés szempontjából. Nézd csak meg az Va 7111 est az is szerelvényfejesnek lett helyreállítva. Egyébként a 424 356 os annak idején is régi nem szerelvényfejes kazánnal műkodött. Korhűség az más ,de akkor megint baj van a 009 es el mert eredetileg hengeres Pecz Rejtő víztisztítók voltak rajta. A szerelvényfejes kazán meg üzemileg előnyosebb is ,mert ha valamelyik gőzteres szerelvényt javítani kell akkor csak a főelzárót lezárják és megoldható a művelet. Nem kell kioltani a kazánt.

Előzmény: fantal (53983)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53987

Üdv ! Általánosan a fővizsgálat alkalmával a kazán nagyjavításra is sor  kerül. A fővizsgálat azt jelenti ,hogy  kazán összes alkatrésze teljes megvizsgálásra kerül. az összes olyan alkatrészt ami a kazán tartós és biztonságos működését korlátozza ki kell cserélni . Ezen javításokat a mozdony könyvébe pontosan vezetni és dokumentálni  kell. A kazánfővizsgálattal egybekötik a futómű és gépezet nagyjavítását is . A vasutas szakzsargonban ezt a komplex munkát nevezik fővizsgának. A másik dolog, inkább a 001 es lenne párja kiállítva a 365 nek a parkban . Egyébként igen rosszúl mutat ott a K. M. ocsmány épülete előtt. Ha valami nem illik a Városligetbe akkor a K.M. új épülete .

Előzmény: k.fecó (53982)
k.fecó Creative Commons License 2013.08.03 -1 0 53986

Üdv!

 

Akkor a második 424-esnek ha jól gondolom legegyszerűbben a 284-est lehetne üzemképessé tenni,

úgy hogy megkapná a 262 kazánját, visszakapná eredeti 287-es pályaszámát, és a hiányzó alkatrészeit, pedig 

megkapná a pakurás 287-ről, és akkor lenne egy működőképes, füstterelős, széntüzelésű 424-es...

Előzmény: fantal (53983)
alkotasu Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53985

Ez hányas számú kép? Nem tudom, hogy meg van-e teljes méretben.

Előzmény: bugadoktor (53978)
262 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 53984

Itt tartunk ma, 2013-ban....lesújtó.

Előzmény: fantal (53983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!