Keresés

Részletes keresés

Ati_66 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86073

Eszembe jutott utólag megnézem a bringát a bukás utáni részeken, megtréfált a videó, a pedál nem tört le.

De valami miatt beroskadt a nyereg elé és az ebből eredő egyensúly vesztés okozhatta a bukást.

 

Előzmény: Ati_66 (86071)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.16 -9 0 86072

Mindkét stoplija ép, és mindkét pedál ott van a kerékpáron. 

Előzmény: Ati_66 (86071)
Ati_66 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86071

Én úgy látom letört a pedál.

A nagyítás nem az igazi, de talán látni, hogy a hajtókarhoz képest máshol a lába és nincs nyoma a pedálnak a hajtókaron, azaz nem a pedálról szakadt ki a lába. A hátsó kamera állásnál látni, hogy hirtelen berogy a nyereg elé miközben kibillen az egyensúlyából. 

 

Előzmény: xrami (86069)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.16 -13 0 86070

Mit csinált? Egyedül elesett, hogy klasszikust idézzek. Kiállt a nedves úton, ráterhelte a súlyt az első kerékre (a hátsón alig maradt súly és tapadás), ami megcsúszott oldalra egy pár mm-et, és mivel gyakorlatilag egy keréken egyensúlyozott előre dőlve, ezért csak elesni tudott.

Előzmény: xrami (86069)
xrami Creative Commons License 2024.04.15 0 0 86069

Itt mi történhetett?

https://www.youtube.com/watch?v=XkgWRuZgvdI

 

1 perctől van a lassított ismétlés.

 

Az első kerékre gyanakszom, leesett neki a szignógumija? Mielőtt nekirongyolt a szegélynek, már előtte is csinált egy fura kormánymozdulatot, de akkor még továbbment pár métert, majd utána jött a nagyobb kormánykorrekció ami után eltanyázott.

Most sem a konkrét tanázásnál volt a gebasz, hanem még azelőtt, amit nehéz észrevenni.

orygabor Creative Commons License 2024.04.15 0 0 86068

Fékezz kevesebbet! Inkább hajts!

Előzmény: SzeZo (86067)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.14 0 0 86067

Roval SLX 24

Szervizes ismerős azt mondta, ez még nem kuka. Bízom az ítéletében.

Előzmény: xrami (86066)
xrami Creative Commons License 2024.04.11 0 0 86066

Mi volt ez a nem túl olcsó felni?

Előzmény: SzeZo (86065)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.10 0 0 86065

Alig két év alatt eltűntek a kopást jelző, gombostűfejnyi lyukacskák a nem túl olcsó kerekek felnijéről.

Ha tárcsafékes kerekek lenének, a lyukacskák még kiváló egészségnek örvendeznének. Így viszont azt jelzik elmúlásukkal, hogy a kerékszettnek lassan vége.

Ha tárcsafékes rendszer lenne, elég lenne a betéteket és a tárcsákat cserélni. Valószínűleg kevésbé terhelné meg a büdzsét.

nscatto1 Creative Commons License 2024.04.07 -14 0 86064

Merre is vannak ezek a pazar utak? Csak mert a rosszakat már bejártam, és érdekelne, hogy a jók merre vannak.

Előzmény: ave / timeslip.hu (84257)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.31 -8 0 86063

Nincs indexes kar, csak 6 fokozattól fölfelé. És nem a racsni az indexes, hanem a váltókar. 

Ilyesmi lehet a megoldás:

 

https://ebike.hu/termekek/valtas/valtokar/normal-shimanohoz/13805_sunrace-slm2t-valtokar/

 

de ez nem mindennapos használatra való, műanyag. Akkor már inkább innen válogatnék:

 

https://www.retrobringa.hu/?cat=38&itempage=1&title=Valtokarok

 

És 6 fokozat, az már tényleg működik valamennyire.

Előzmény: xrami (86061)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.31 -8 0 86062

A SIS váltásnak - és azóta a Shimano összes rendszerének - IG, UG, HG, HG-X HG-EV HG+ stb. - az a lényege, hogy rendszer. Vagyis a lánc-váltó-hajtómű-fogaskeréksor-átdobó-váltókar egy rendszeren belüli, mert egymáshoz vannak gyártva, úgy működnek jól. Ezt bontották meg a forgalmazók azzal, hogy pl. a drága fogaskeréksor vagy lánc helyett olcsóbb sort, láncot raktak fel, ezzel megbontva a rendszert, és rontottak a váltás minőségén és gyorsaságán.

Én 9-10-11-es rendszereknél is variáltam másik gyártótól fogaskereket és láncot, és mindig, minden esetben romlott a váltás sebessége és minősége. Pedig tényleg jók a YBN, Sram, KMC láncok, vagy a Sunrace, Sram, BBB sorok, de elmaradnak a Shimano termékektől. 

Drágább szetteknél még a bowden is számít, nem véletlenül használok a Dura Ace-hez Dura Ace bowdeneket és házakat. Eddig a kivételt a fékpofák jelentették - felnifékhez - azokból a Kool Stop piros-fekete modelljei szerintem jobbak az általam használt felnikhez, mint a japán gyártmányok. 

Előzmény: altenberger (86060)
xrami Creative Commons License 2024.01.31 0 0 86061

Hát, ha nincs alsóvázas indexes kar, akkor nincs.
Ez az 5-ös sunrace csoda egyébként nem indexes? https://ebike.hu/termekek/hajtas/fogaskoszoru/racsni-5-seb/10929_sunrace-mfm2a5-indexes-krom-5-sebesseges-menetes-racsni/

Előzmény: nscatto1 (86057)
altenberger Creative Commons License 2024.01.31 0 0 86060

"Positron márkanév alatt, először két kábellel 1967 körül, aztán egy darab merev dróttal (ami tolásra is igénybevehető) 1978-tól."

 

Volt egy Puch bringám az egyhuzalos megoldással, szerettem. Szerintem pontosabban váltott, mint a SIS. Hátránya a váltókar elhelyezése volt (kormányszár).

Előzmény: RadiX (86058)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.30 -7 0 86059

Persze, de az nem igazán működött, illetve nem volt túlságosan kiforrott rendszer. A SIS áttörés volt, a modernkori kerékpár első lépése. Természetesen nem jött volna létre a SIS, ha nincs a Positron, de nagyjából arra emlékeztet, mint az AX Dura Ace, ami az első aero kezdeményezés volt. 

Előzmény: RadiX (86058)
RadiX Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86058

A SIS előtt is volt már indexelt váltás a Shimano-nál a Positron márkanév alatt, először két kábellel 1967 körül, aztán egy darab merev dróttal (ami tolásra is igénybevehető) 1978-tól. Ezekben nem volt pozícionáló rugó a váltótestben.

 

Aztán persze jött a SIS egy bowdennel és rugóval, és pár év alatt el is terjedt az egész termékskálán.

Előzmény: nscatto1 (86057)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.30 -7 0 86057

Szerintem nincs. Olyan üzletekben kell megnézni, ahol régebbi/külföldi bringák vannak, mint pl. a 

http://maxi-bike.hu/

ők képben vannak, és jó eséllyel van ilyen régi karjuk. 5-ös szerintem nem volt soha, de olyan van mai napig gyártásban, hogy SL-SY20A, ez 6/7 fokozathoz való, ami szerintem nem jó az 5 fokozathoz, mert a lánckerekek távolsága nem egyezik meg az 5, illetve 6/7/8 rendszerekkel. 

Esetleg ahol futárok szereltetnek, mint a Hajtás-Pajtás, ők sufnituningban verhetetlenek, és biztosan van elfekvőben olyan alkatrész, ami már Japánban is csak múzeumban létezik:)

 

Jobban belegondolva, az indexelt váltást 1984-ben találták ki a japánok, akkor dobták piacra a SIS Shimano Index System fejlesztést, és az 6-os  rendszerrel kezdődött, de inkább a 7 fokozat volt már jobbára. 

Előzmény: xrami (86056)
xrami Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86056

Ha már szóba jött. Létezik alsócsöves de indexes "frikciós váltó"?


A sima frikciós működik, de olyan kellene ami magától beugrik a helyére, és nem kell ide-oda tologatni. Shimano váltó és lánckerék lesz rakta. Gyárilag "fékbowden-külső" van rajta, ami a frikciósnál nem is probléma, ezt nyilván  cserélni kell váltóbowden-külsőre. 2×5-ös.

Előzmény: nscatto1 (86053)
Grey_hound Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86055

Köszönöm, megfontolom a gondolataidat!

Előzmény: nscatto1 (86053)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.30 -6 0 86054

Még valami. Ha nem áll kézre, az azért lehet, mert a hüvelykujjnál lévő kar neked nincs jó helyen. Én is így vagyok vele, egyszerűen nem áll kézre a váltás. Próbálj ki egy Shimano kart, ott más a váltási elv, talán az jó lesz. Igaz, akkor is cserélni kell a komplett rendszert, de nem kell új kormány, szarv, stb.

Előzmény: nscatto1 (86053)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.30 -6 0 86053

Na, ez teljesen más megvilágításba helyezi a dolgot. A Campagnolo önmagával kompatibilis, mással nem. A Microshift még a Shimano/Sram rendszerekkel sem tökéletesen működik együtt, az olaszokkal minimum kétséges a dolog. 

Ha mindenképpen egyenes kormányosra váltasz, akkor a Campának is van egyenes kormányhoz való váltókarja, azt viszont nem tudom, hogy ebből létezik-e 11 fokozatos, 10-es biztosan van, tripla talán. Kormányvégi váltókarból viszont nincs, mert nem gyártottak, mivel a versenyzőknek csak két lánckerék van elöl. De egyszerűbbnek látom a komplett rendszert cserélni, mint kísérletezgetni, olcsóbb és nyugodtabb dolog. A kulcs a váltásnál a bowdenhúzás mértéke, és ez eltérő az olasz és a japán/amerikai rendszernél, amit nem lehet áthidalni. 

Én eladnám a Campát, és vennék Shimanoból Deore szintű alkatrészeket, azoknak kiváló az ár/érték aránya, és sokáig megbízhatóan működnek.

 

Én is mentem alsócsöves váltókarral, az teljesen más, mint a kormány végén elhelyezkedő váltókar. Az egyensúly megmarad, mert középen van erőhatás, de ha a kormány végénél kezded erőltetni a kart, az garantált esés... Minden szempontból hátrányosabb, irányítás, egyensúlyozás, a bowdenek elvezetése, stb. A beépítésükhöz meg kell fúrni a kormányt és a kormányvéget is, ami nem túl biztonságos dolog, de fölöslegesen bonyolult is. 

Előzmény: Grey_hound (86052)
Grey_hound Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86052

Köszönöm a figyelmes választ.

 

Azért szeretném ezt a módosítást, mert számomra nem kézreálló, praktikus az integrált rendszer, ami most van. 

 

Értelek a váltás kényelmetlenségével kapcsolatban, de jobban meg tudnám szokni, Korábban az alsó csövön elhelyezett váltókarral sem volt gondom, igaz az régebben volt.

 

A szarvval kapcsolatos gondolataidat értem, sőt az átmérő mellett a falvastagságuk sem mindegy.

 

Értem  MicroShift váltókarral kapcsolatos felvetésed, amúgy a Campagnolonak is van ilyen megoldása:

https://www.sjscycles.co.uk/gear-shifters/campagnolo-alloy-bar-end-shift-levers-11-speed/?geoc=DE

 

Azt sajnos a témafelvetésből kihagytam, hogy Campagnolo Athena 11 van most a gépen, és csak a kormányt és kezelőszerveket szeretném lecserélni. A Shimano - Campagnolo kompatibilitás egyes vélemények szerint elég jó a 11s kategóriában, de nem szeretnék kísérletezni, a frikciós karoknak azonban működniük kellene annak alapján, amit olvasgattam.

 

Ha ezek tükrében van ötleted és időd, hogy válaszolj, köszönöm!

 

 

 

 

Előzmény: nscatto1 (86049)
Grey_hound Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86051

Nem, V-fékről van szó.

Előzmény: henngergely (86050)
henngergely Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86050

Hidraulikus a fékrendszer? Mert akkor érdemes szerintem biciklit cserélni, hogy még miért azt megírtam a másik topikban.

Előzmény: Grey_hound (86048)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.30 -6 0 86049

Minek ilyen megoldás? Nem sok előnye lesz, ha meg tudod valósítani.

 

Mielőtt kormányvégbe vennél-tennél váltókart, jó ha tudod, hogy abból a 11-es igen ritkán beszerezhető, mert kb. csak a profik használtak ilyet, ennélfogva drága. Ráadásul a kábelezése is kormányon belül van, tehát azt is vedd figyelembe, és ez eléggé megbonyolítja a dolgot. Először is kell a kar átmérője, és csak azután keress olyan kormányszarvat, amibe bele tudod tenni. A montikon régebben volt ilyen szarv, a kormány végén egy kis "kapaszkodó" jellegű dologra gondolj. Azoknak általában elkeskenyedik vagy ovalizált, lapított a vége, szóval előbb mérés, aztán vásárlás.

Nagyon nem lesz praktikus és kézreálló, mivel minden váltásnál el kell engedned a kormányt, és átfogni a szarvra, ez igencsak életszerűtlen-kényelmetlen. Fölfelé, kiállva, erőlködve-küszködve nagyjából megoldhatatlan, és mivel te kényelmi szempontokat említettél, ez minden lesz, csak az nem. Akkor már inkább az SL-RS700 nevű kar, amit a Shimano egyenes kormányhoz tervezett, országúti kerékpárra és jobban kézreáll, elérhető. De egy 11 fokozatú montis váltókar is megfelel, link lent. Balos váltókarnak egy bármilyen 3 fokozatú váltókar megteszi, ami kompatibilis a váltóval. 

 

A Microshift 11-es frikciós karjai kb. 30 éves megoldások - nem vicc - de akkor még 6-7 fokozat volt hátul, arra sem volt jó, de nem volt más. Ez ugyanaz, csak 11 fokozattal, de attól nem lesz jobb. Mára igencsak idejétmúlt, kényelmetlen megoldás, nem véletlenül nem nagyon van használatban. A Microshift váltókarjai egyébként sem a legjobbak ez sokkal inkább:

 

https://bikepro.hu/shimano_deore_sl-m5100_rapidfire_valtokar_csak_jobb_bilincses_11s_dn?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2eKtBhDcARIsAEGTG41HZxq_teOYov7ZtgMjO20uZe-HSed0j9pilvtL_i8LEBb2ClJwvdIaAvskEALw_wcB

 

megfelelhet neked. 

Előzmény: Grey_hound (86048)
Grey_hound Creative Commons License 2024.01.30 0 0 86048

Sziasztok, a szerelős topikba betettem már, de talán itt sem tolakodás a kérdés...

Az alábbiban kérném véleményeteket, segítségeteket.

 

Adott egy 3x11s váltórendszer a gravel biciklimen koskormánnyal. Szeretném hagyományos montis, vagy valami jobban túra jellegű kormányra cserélni kényelmi és egyéb praktikus okokból.

 

Nem idegen tőlem, sőt szándékom, hogy valami frikciós váltókarra + fékkarokra cseléjem az integrált rendszert ehhez néztem már a MicrShift ilyen megoldásait. Sajnos csak kormányvégbe szerelhető váltókart tudok vásárolni, aminek...és itt jön a kérdés:

 

láttatok-e, tudtok-e, használ-e valaki erre olyan megoldást, hogy a kormányvéges váltókarokat egyéb módon szereljem a kormányra. Pl. kormányszarv, vagy lehet kapni felszerelhető kormánybővítő rudat, ami lehet akár jó is, de nem tudom, egy ilyennek a végébe beilleszthető-e a váltókar.

 

Ha nem tudtam közérthetően feltenni a kérdést, bocs, de a kérdés talán így is kezelhető. Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

 

b_zsiga Creative Commons License 2024.01.19 0 0 86047
Előzmény: b_zsiga (86046)
b_zsiga Creative Commons License 2024.01.19 0 0 86046
Előzmény: nscatto1 (86041)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.18 -10 0 86045

"Hát ezzel konkrétan átbasztak."

Előzmény: CicaSimi5 (81047)
nscatto1 Creative Commons License 2024.01.18 -10 0 86044

Ezt a varjas-kereket hol lehet megvenni?

Előzmény: etomcat (82077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!