Csak a kerekszett es a gumi mas. Magam reszerol tudom mondani, hogy igen, szamit a kerekszett, valamivel gyorsabb leszel, de igen, erezni kenyelemben is kulonbseget. Nyilvan a kenyelmesebb az alacsony peremes.
Ha telik ra versenyzesre kell venni magasperemest, de egyebkent erdemes alacsonyperemessel edzeni.
100 jó európai euró a különbség a kettő között... Országúti kerékpároknál az egyenlő a nullával. Legalábbis a kiszemeltnél. Ha tudtok bármelyik mellett / ellen érveket felhozni, vagy van konkrét tapasztalat, nagyon megköszönöm.
Talan azert, mert sokkal dragabbak? ;) De nem minden az aero, egyes aero vazak szetutik az embert meg jo utakon is. Egy hobbistanak azert a kenyelem igen fontos kell legyen.
Te alapvetésként elofogadod, hogy az aero a többletsúly ellenére is gyorsabb. A kérdés, hogy vajon ez igaz-e? A válasz pedig nyilván az, hogy nem okvetlenül, illetve ennek több tényezője van. Fél kiló súlykülönbség, illetve alacsonyabb légellenállás. A légellenállás előnyei erősen sebességfüggőek, a súlykülönbség viszont mindig megvan, emelkedőn is. Tehát az aero váz előnyös, ha tartósan tudsz (mondjuk) 40 km/h felett menni, a nem aero viszont előnyösebb, ha nem vagy ilyen gyors, valamint sokat mész emelkedőn. Persze a különbség minimális, de biztos meg lehet határozni, hogy pontosan mikor előnyösebb az aero váz, és mikor a másik.
Úgy néz ki, hogy lehetőségem lesz egy komolyabb kerékpárt venni.
A kiszemelt állatnak van aero és nem aero vázas verziója is, árban minimális az eltérés, viszont az aero kerékpár fél kilóval nehezebb. (7 kg vs 7,5 kg)
Az aero váz tagadhatatlanul szebb, de most nem kinézet alapján választanék. Felmerült bennem a kérdés, hogy ha az aero váz aerodinamikusabb, és még a többlet súly ellenére is "gyorsabb" (sok idézőjelben természetesen) akkor milyen létjogosultsága van a nem aero váznak? Ha ugyanannyiba kerül mindkettő, akkor ki venne ugyanannyi pénzért "lassabb" kerékpárt? Tudom, hogy 50 km-en értve másodperces eltérésekről van szó, és csak nagyon profiknál számít, és bla bla bla, de akkor pl Ave kolléga felvételein miért látok oly kevés aero vázas csodát a magyar versenyeken? Ha az aero a tuti, akkor miért nem azzal repeszt mindenki?
Ciklokrossz bringára milyen sárvédőt érdemes feltenni? Városban gondoltam az SKS Velo 42-re, terepen hátra az X-Blade-re, de előre nem negyon van ötletem, a montis sárvédők mind teleszkóphoz vannak. Jók ezek amiket kinéztem vagy van más ötletetek?
Lehet, hogy nem a legjobb fórumban kérdeztem, de talán az országútihoz közelebb áll...
A maxi-bike-ot én is csak ajánlani tudom! Vettem már ott outit,kereket,nyerget sokmindent. Korrektek garanciát adnak a használt bringáikra még némi alku is belefér.
Nagyjából ugyanaz a két gép, én talán a Muddyfoxot venném meg, az országútibb a másiknál, illetve picivel komolyabb a felszereltsége. Azért én elmennék a helyedben Érdre, a Maxi-bike boltba, mert igaz, hogy használt gépeket árul, de messze jobbak, mint az áruházi legók.
> Ötvözet közúti Bike keret > Szén-dioxid-Aero egyenes penge merev Front villák > Ötvözet Road Bike csepp kapaszkodók > Ötvözet A-Head kormányra szár > STI-váltókar Shimano Sora 18 3500 sebesség Shimano Sora 3500 halászfelszereléssel > SHIMANO Tiagra 4600 Hollowtech középcsapágy > SHIMANO Sora kompakt ötvözött Chainset - 50/34T > Tektro első és hátsó ötvözet féknyereg fék > 700 C kettős fallal körülvett gyorskioldó ötvözet kerekek > Schwalbe Lugano 700 C gumik > Ötvözet Wellgo Wire pedálhoz Toe klipek > Verseny nyereg lökhárítók
A BTWIN:
VÁZÚj kialakítású B'TWIN SPORT 6061 T6 alumínium sloping váz (vegyes vázgeometria) integrált kormánycsapággyal. Rövid forma. Súly: 1900 kg az 57-es méretben. Erőteljes és sokoldalú váz: sárvédő és elöl-hátul csomagtartó is illeszthető rá.VILLA/TELESZKÓPBtwin Sport villa karbon becsúszószárral és 1"1/8 ahead set alumínium villanyakkal. Rátétek a becsúszószáron az első csomagtartó felszereléséhez. Masszív, mégis könnyű és pontos villa.VÁLTÓShimano SORA shifterek: gyors és pontos sebességváltás. SHIMANO Sora tripla első váltó.9 sebességes SHIMANO Sora hátsó váltó.HAJTÓMŰ/KAZETTA9 sebességes SUNRACE 12x25 (12/13/14/15/17/19/21/23/25) fogaskeréksor. PROWHEEL Once 50X39X30 hajtás. S/M méret: 170 mm hosszú hajtókar. L/XL méret: 175 mm hosszú hajtókar.FÉKEKB’TWIN Sport hosszú dupla forgócsap (hosszú tengely, könnyebb rászerelni a sárvédőt). TEKTRO alumínium fékkarok.KORMÁNYSZÁR/KORMÁNYFEJ/KORMÁNYCSAPÁGYLapos BTWIN Sport Oversize kormányszár a még merevebb lendülethez. XS,S, M, L: 560 mm. XL: 600 mm. B'TWIN Sport oversize kormányfej. XS, S: 80 mm. M, L: 100 mm. XL: 110 mm.KEREKEKB'TWIN SPORT kerék 32 küllővel. Aero 32 kerékagy.ABRONCSHUTCHINSON Equinox 700 X 25 C gumiköpeny: jobb haladás, nagyobb kényelem.NYEREG/NYEREGSZÁRÚj kialakítású B'TWIN Sport Ergo Fit nyereg. B'TWIN Sport alumínium nyeregszár. Átmérő: 27,2 mm. Hossz: 350 mm.PEDÁLVP 383 pedál klipsszel.SÚLY9,750 kg az M-es méretben pedál nélkül.
Egyik oldal sem vádolható szószátyársággal. A felszereltségről semmi információ, anélkül meg nem nagyon lehet véleményt mondani. Ráadásul nem egy kategória a kettő, a B'Twin nem országúti kerékpár, még akkor sem, ha az van odaírva az oldalra. A 3000 km pedig nem mérvadó, ha veszel egy olyan bringát, amivel nagyobb élvezet a tekerés, a távok is meg fognak nőni :) Mindenesetre ennyiért nem tűnik rossznak.
Amatőr, 58 évesnek, évi 3000 km tekerés, nem verseny célra kell. Eddig trekking bringával tekertem. (Ár érték arány? Melyik a jobb? Meg szabad venni valamelyiket? Jobb tipp?)
Ha a hátsó váltó nem pontos, annak a bowdenezés is lehet oka, főleg a váltó előtti visszahajló szakasz szeret elkoszolódni, szerencsére azt kiakasztva szabaddá tehető és letörölhető a bowden azon szakasza is, amely alapvetően nincs szabadon.
Csak száraz ruhával töröld, olajat, kenőanyagot ne használj itt.