A drotos gumit nem lehet osszehajtani kicsire, igy eleg nehez "szepen arulni". Ezert kitalaltak a hajtogathatost, mas neven kevlarost, ez kis dobozba osszehajtva aruljak.
A dragabb, jobb gumik ma mar mindig hajtogathatoak. Nyilvan a fem hianya miatt konnyebbek is.
A drágaszág 3-4 éves. Ismerősöm ismerőseé, aki úgy gondolta, hogy a használt kerékpárok nem megbízhatók, meg különbenis, nehogymá' annyit adjon egy használt vacakér', amennyiből ő bizony újat is vehet. Megvette. Valami 50-ezer forintnak megfelelő ukrán wc-papírért...
Most itt van nálam, mert elkezdett lebomlani... "Pedig minden shimanó rajta b***meg!" (idéztem a tulajt)
Pedál, lánc, fogassor, első fék, átdobó, és fékkarok cseréje... A gumikat is kéne, de neki jó:
A nyitott szingo az gyakorlatilag ugyanaz a gumi, csak a szingot osszevarjak, erre meg peremet raknak.
Maga az oldalfal es a futofelulet ugyanaz, mint a szingonal.
Ugy remlik valamelyik Vittoria eseten konkretan ugyanabbol a felkesztermekbol lesz vagy szingo, vagy peremes.
De persze meg van ontve kicsit marketinggel, persze.
Open Tubulars. An open tubular is a tubular tire whose edges have not been sewn together. Instead, a flexible bead of kevlar is sewn along the edges turning it into, if I may be allowed to mix up my definitions here for a second, a clincher that performs almost as well as a tubular. All the techniques of making the tubular; the high-thread-count unwoven casing and the cold-treated tread application are used in the manufacture of Open Tubulars. For this reason, a rider who is not willing to suffer the trouble of dealing with sew-up glue and the tricky job of repairing a flatted sew-up, the open tubular is a wonderful choice.
A téli bringámon ilyen van. Defektet nem kaptam vele, halad is, az egyetlen bajom vele, hogy vizesen csúszik. Ez az utóbbi viszont az összes Vittoria-ra igaz. Az itteni népítélet szerint jó gumi, szerintem lehetne jobb is.
Városba én Continental Touring Plust használok, 28 mm-es változatban. Hosszú távon nagyjából évente szokott egy defektet összeszedni (ez nálam 5000 km körüli távolságot jelent).
145 psi a Zaffiroba? Hivatalosan 130psi-re pumpálható a 23-as gumi. Meg amúgy is, a túl kemény guminak egyenetlen úton rosszabb a gördülési ellenállása (plusz kényelmetlen) mint a kicsit laposabbnak.
Pályagumi használható-e utcán... Te kimennél mamuszban az utcára, vagy inkább utcai cipőt húzol?
Persze hogy kevés, 7-7.5 baron használom de még a 4bar sem volt katasztrófa! Az erősségemről annyit két hónap szünet után lenyomtam egy 60-ast hát mit mondjak,nem esett jól::)) Még a fülemen is levegőt vettem volna! Igaz volt benne néhány komolyabb emelkedő is .
Én meg 79... 5 bar alatt kifejezetten érezni a lassulást 23-as gumival. Igaz, 6 bar és a fölött max. a tudat kavar be, de nem lassabb. 25-össel nem tudom hol az alsó határ, de 92 kilóval biztos hogy a 4 bar kevés (vagy annyira erős vagy, hogy mindegy :)
Én 92 kiló vagyok tehát nem egy országúti lovag alkat de 7.5bar fölé még sosem fújtam a gumit,olyan is volt hogy nem néztem egy kisebb szünet után a nyomást és utólag derült ki hogy csak 4volt a gumiban kicsit jobban lapult meg nem lövöldözte olyan veszettül a kavicsokat de nem nagyon vettem észre hogy lapos lenne!
Ez most komoly kerdes? A tukorsima jellemzoen fapalyara valo gumi orszagutra?? De most komolyan, ez hogy merult fel benned, hogy opcio? 150gramm, ezen semmi anyag nincs, ami akar egy elesebb kavicsnak is ellenallna.
Persze jo meg a 10 barra fujt gumi is, jeez, honnan veszed, hogy az jo? Peremes gumikat 8 bar fole nem kellene fujni, meg ha nehez vagy, akkor sem. A felnik se igazan vannak 10 barra meretezve, foleg, ha mar sokat futott, es kopott a fekfeluletet, gyengul a perem es letorhet nagy nyomas alatt.
En ilyen nyomassal mentem a multkor veletlenul, mert elfelejtettem pumpalni egy heti allas utan. Azon kivul, hogy sokkal puhabban futott a bicaj, nem vettem eszre semmit, nem lett defekt, es nem is volt lassabb a bringa. Nem azt mondom, hogy tessek 3 baron bringazni, de 10 az semmire se jo, csak pattogsz vele egy atlagos uton, lassabb leszel, mint alacsonyabb nyomason. Es ezt nem az ujjambol szopom, tenyleg lassabb.
Olyan fura az egész az első már többször defektes lett es szedi a kis éles kavicsodat stb.
A második nap szét ment a nagynyomású felniszalag a belső szét durrant.Egy kicsit pupos is lett 145 psi nél már zavaró leengedtem minimum nyomásra és ott még használható egy szilánk megvágta.
A hátsókeréken se defekt se felszedett szilánkok teljesen rendben van.
Ha megnézed a beállítást, akkor nem a gyár által ajánlott szerint van felrakva, hanem mintha egy Aliante (két másik kerékpáron az van, és szintén kiváló akárhány év és km után is) lenne fent. Nekem így teljesen jó, és valóban nagy előnye a sínkialakítás, mert kis túlzással végtelen beállítás lehetséges.
A blikkmagon a használt hirdetéseknél van SMP nyereg, legutóbb úgy 20000.- körül, annyit talán megér egy próbára. Szerintem az alapján keresgélj, hogy mekkora hosszal/szélességgel rendelkezik a mostnai nyerged, és ahhoz hasonlót keress az SMP-nél.
Fizik-ből nekem a Bull - az Aliante az - az Arione kényelmetlen volt, 20 km küzdés-állítgatás-küzdés-állítgatás-küzdés után inkább hazamentem és kicseréltem.
Az írásodat ismerem,állítom a legösszeszedettebb még külföldi viszonylatban is.Ezen az úton indultam,vagy Fizik Aliante,vagy SMP.Igazából külföldi vélemények szerint az Aliante valóban király,az Antares még jobb,de az SMP-ről is csak jókat olvasok.A saját tapasztalatodat nem ismertem,és ha azóta is megfelel,akkor csak jó lehet.Érdekes ,hogy a Fizik snake-chameleon-bully tipusú besorolása,számomra simán snake,pedig nem vagyok egy törékeny alkat.
A próba azért nem működik,mert nincs általam ismert(szegedi) cangásboltban erre lehetőség. :(