A nyereggel azért vagyok bajban, mert nincs viszonyítási alapom. Gondolom, hogy ha két hét használat után még mindig 10-20 km letekerése után fáj, és másnap olyan érzésem van, mintha börtönben lett volna zuhanyzós kalandom, akkor az a rossz nyereg. De a jó az jelenti-e azt, hogy akár mindennapos használat mellett napi 1-2 óra tekerést sem érzek meg egyáltalán?
Bringás nadrágból sokféle van, a lényeg, hogy a betétje neked megfeleljen. Máig léteznek olyan betétek, amik pelenka jellegűek, mert olyan szélesek/vastagok, hogy amiatt kényelmetlenek. Érdemes nem a dekatlonba menni, hanem olyan üzletbe, ahol értenek is a kerékpárhoz és van kínálatuk, és ott próbálni nadrágot: bringaland, biondo, berguson.
Ne a segged szokja meg a nyerget, ha az szar. Jó eséllyel szar, mert azon komoly összeget tud spórolni a gyártó. (Meg kormány, stucni, fék, stb.) Ha a nyereg kényelmetlen, az egész kerékpár az lesz, így abból érdemes majd tavasszak olyat venni, amin valóban tudsz ülni hosszabb távon is. Persze nem kizárt, hogy a gyári nyereg pont jó neked, volt már ilyen.
Egy nagyobb hómentes kinti területen mentem velük néhány kört. Sózva sem volt, mert nem voltak szemcsék, és a napközbeni napsütés még fel is szárította a placcot. Mákom volt...
:):):) Gyorsnak nézzél ki..... Hát ezen a mondáson hangosan felnevettem. A Btwines gatya szerintem tökéletes lesz, ha valóban jó. Még egy K nagy hajszárítót fogok venni, amivel elolvasztom a havat, és utána indulhat a móka. A nyereg első ülésre kemény, mint az állat, de azt olvastam, hogy az ember seggecskéjének adni kell egy hetet, hogy megszokja, ha nem megy, akkor kell csak új nyereg után nézni. Elnézve a nyereg árakat, a seggecskémnek nem nagyon lesz választása :D Megszokja.
Gratulálok az egy jó bicaj! A következő próba a nyereg lesz,az ritka hogy ami rajta van az passzol is , én legalább is még nem vettem úgy bringát hogy a nyerget ne cseréltem volna ki a nekem bejövő típusra. De ez majd csak egy hosszabb min 50km-nél derül ki . A nadrággal nem kell nagyon túlzásba esni a decatlonban kapható btwin nekem semmivel sem volt rosszabb mint egy 20ezres santini. De ugye az országútinál nem az a lényeg hogy gyorsan tekerd hanem hogy gyorsnak nézzél ki::)) tehát ha színekben passzoló nadrágot keresel az már drágább lesz:)
Ráültem, kipróbáltam, és bűnbe estem. Megvettem. Az egy dolog, hogy élőben még annál is jobban néz ki, mint a képen, de mintha alám öntötték volna. Most már látom, hogy ez a karbon dolog nagyon nem marketing duma. Tényleg ezerszer merevebb, mint az a belépő szintű aluvázas, amin ültem. Ezen valahogy közvetlenebb a dolog, mintha kilőne, amikor megtekerem a pedált. A váltó úgy vált, mint egy kisangyal, és ez csak a 105-ös, milyen lehet az ultegra? :D
Amúgy szót fogadtam, kipróbáltam sima outikat is, és cyclocrossokat is, de bevallom töredelmesen, mivel olyan nagy különbséget nem éreztem a kényelmet és a rázást illetően, a külső alapján döntöttem emellett. Remélem nem volt baki. Természetesen hosszabb utakon, kátyúkon át nem volt lehetőségem kipróbálni egyiket sem, de remélem nem lesz vészes.
Ha elolvad a hav, kipróbálom valami rövidebb távon. Tudtok ajánlani olyan bringás rövidnadrágot nyárra, ami nem 800.000 ft, de jó minőségű és jó benne a betét?
Hát az tuti nem unalmas mikor eltekersz otthonról egy laza 100-asra aztán kapsz egy defektet és a kulacsodon kívül semmi nincs nálad::)) Olcsó nem lesz ha megvetted majd használtad kicsit és rákaptál az ízére egyből azon jár majd az eszed hogy mit cserélj rajta hogy még pöpecebb legyen! jobb pedál,"selle" nyereg,karbon stucni,más görbületű kormány,más kiosztású sor,hajtómű stb szinte végtelen variációban. Sok jó bringám volt már, de egy sem amin ne cseréltem volna valamit.
Figy, egyrészt a nej majd beletörődik, másrészt azt te is tudod, hogy ez hasbaakasztós duma. Mindenképp fogsz minimum alkatrészeket (nyereg, stucni, kormány, stb.) cserélni, a kopó cuccok helyett újat venni és kerékpárból is lesz szebb, jobb, mégbejövősebb. Szóval ha egyszer kinyílik a buxa a hobbira, akkor a pénz kiáramlása megállíthatatlan, max. lassítható.
A hasonlat nagyon tetszett :) Holnap megyek kipróbálni a cuccot, mindenképpen ráülök egy ilyenre is, amit javasoltál. Köszönöm a tippet, majd beszámolok a fejleményekről :D
Erre elvileg minden további nélkül felszerelhető sárvédő, rendes féke van, nem rázza ki az aprót a zsebedből, a geometriája is elég sportos amatőr versenyzéshez. Ballonosabb gumit is feltehetsz, nem csak 23 mm-est ami nagy előny.
Nem elsősorban a koptatás, bár azért napi 40 km éves szinten már jópárezer km. de legfeljebb cseréled a hajtásrendszert, ha elkopik :)
Praktikus szempontok miatt sem jó. Munkábajárásnál nem választhatod meg, hogy milyen időben indulsz el, tehát szerencsés, ha sárvédő van a bringán, részemről pedig - bár ez személyes preferencia - csomagtartó is. Főleg egy országútin a legkisebb, legkönnyebb hátizsák is kellemetlen, mert sokkal inkább előredőlsz, mint egy trekkingen. És akkor már a munkábajárás/jövetel során az apróbb bevásárlás sem okoz gondot. Szóval ha komolyan gondood a munkábajárást és a versenyzést is, akkor erre mindenképpen célszerű két külön bringát használni.
Ahogy robi is írja, mindig lesz jobb bringa és pont ezért próbálunk tanácsot adni, mi tapasztaltak :)
Évente vettem mindig egy picit jobb bringát, mint amit előző évben. Ahogy rákattansz, élvezed, megismered, mi van, mi mit tud még úgy lesz egyre nagyobb igényed és vágyad még jobbra. És sajnos itt is fenn áll az alapelv, hogy a kerékpárt megveszed x áron, és amint kitoltad a kereskedésből már csak 0,8x az értéke. Ha használod is, akkor még kevesebb. Szóval,ha kiderül mégse jó, mégse kényelmes, mégis inkább országútinak valót kellett volna venni, kicsit jobban körbenézni, stb. Akkor bizony majd bánni fogod és nehezebb lesz a feleségednek bármit beadagolni :)
Menj el, nézd meg, de figyelj a méretezésre, viszont ne vedd meg azonnal szerintem, hanem picit nézz jobban körbe. :)
Ha bejön neked vedd meg nyugodtan jó az a paripa! Azon a kijelentésen hogy ezt veszem ez marad csak mosolygok!! Én is és majdnem mindenki így kezdi aztán mindig van valami ami miatt a nagy szerelem múlik és lobban egy másik:)) Majd tapasztalod mindig van egy jobban tetsző bringa::))
Köszönöm a tippeket, tanácsokat. Ma elmegyek, és ráülök a boltban, ha valami mód van rá, ki is próbálom. Annyira tetszik a színvilága, meg a kis agresszív karaktere, hogy szerintem még egy kis rázást is elviselek érte cserébe :)
Két gyerekem van, úgyhogy garantáltan óvatosan fogok közlekedni, nem csapatom neki annyira, pláne amíg bizonytalan vagyok a gép kezelésében. Pár éve volt szerencsém robogóval közlekedni egy nyáron át, és megtanultam, hogy én vagyok a gyengébb kutya, és nekem fáj, ha csatt van. Többen írjátok, hogy kezdésnek ez sok, viszont megvan rá az okom, hogy egyből egy komolyabbat vegyek akkor is, ha ezzel kockáztatom, hogy nem pont a stílusomnak megfelelőt választok. A feleségemnek nem fogom tudni beadni, hogy "A" biciklit le kell cserélni "B" biciklire, aztán azt "C"-re, amire utána venni kell még jobb váltót, meg jobb ezt-azt. Ha egyszer veszek egyet, az marad :) Egyszer még meggyőzöm, hogy nem tudunk tovább kerékpár nélkül élni, de többször nem fogom :)
Hú nagyon várom, hogy alattam legyen, és hogy elolvadjon a hav :)
Szerintem ez egy szép, jó bringa, semmiképp sem kidobott pénz megvenni. Lehet itt praktikum szempontjából jobban megfelelőre tanácsokat adni, de én is úgy vagyok hogy sosem bánom ha egy bringa elcsábít, beleszeretek, és ez motivál, hogy megvegyem. Sokkal jobb kedvvel lehet tekerni egy olyan bike-ot, melyért odavagyunk, és ez sok praktikussági szempontot felülírhat. Meg aztán ha mégsem válik annyira be, némi veszteséggel, de túl lehet adni rajta. Ami a sebességet illeti. Egy ilyen bringánál a lejtőzös csúcssebességnek a magad előtt tolt levegő ellenállása fog határt szabni, nem a csapágyak súrlódása. BP környékén, jó teszt lejtő ilyenre a Pilisszentlászó - Szentendre országút. Ereszkedsz a Skanzen felé, és ha a szél is úgy akarja, el lehet érni 80 km/h vagy picit efeletti sebességet, a hajtűkanyar utáni részben.
(Ha egyszer már legalább bejártad az útvonalat, viszonylag biztonságos hely száguldozni. Nem rossz az út minőség, kicsi a forgalom, enyhék az ívek, alaposan lejt, és gyakran hátszeles.)
Ha netalán vagy arckönyvön, javaslom keress rá a Coffee ride-ra. Azért is, mert sok tanácsot kaphatsz tőlük, és talán azért is, mert tavasztól újra lesznek közös tekerések szerda hajnalban, meló előtt lehet velük csoportban gyakorolni. Továbbá szoktak lenni technikai edzések Bacsek által. Megtanulhatod felnőtt fejjel is az alapokat. Addig, amíg nem érzed a bringát, és amúgyis mindenhol ésszel kell lejtőzni. Lejtőn lefelé ennyivel kikanyarodik eléd egy autó, akkor maximum a csodában lehet bízni. Szóval tényleg király, hogy megy, mint állat, de azért mértékkel borulj el.
Én is inkább másik bringára beszélnélek rá. Én is inkább sima országútira, nem ezekre az időfutamhoz tervezett geokra. És akkor is azt mondanám, nem ölnék elsőre bele ennyi pénzt, a használt piacon remek vételek vannak, aztán ha már tudod, mi az, ami bejön, tetszik, kell, kényelmes, stb . Amíg megismered ezt a szakágat, addig nagyjából minden bringa jó lesz, és közben meg semmi se lesz elég jó. :)
Most van egy igen fasza gépem, de azért mindenképp jár az agyam, hogy miként cserélhetném le :D
szerintem ha valaki ismeri az útminőséget, mert sokat járt már arra és ismeri a helyét az összes útrepedésnek-kátyúnak -ha van- és nincs kanyar se igazán, se becsatlakozó út, és még a szélirány is kedvező, akkor a belét ki lehet taposni a gépnek! :) De pl ha szembefúj a szél, ahol tegnap 70el mentél, az istenért nem fogod elérni az 50et sem :) Ha nem ismered az utat,íveket, útminőséget, forgalmat stb akkor nem ajánlatos a lejtőn kapkodás..
Nekem se távolsági se bkv busszal, se autóval még gondom nem volt, lekopogom.. Kamionnal egy beláthatatlan S kanyar jobbos bevezető ívében előzött engem kultúr oldaltávolsággal, de amikor szemből meglátta a kocsit, rámhúzta a kormányt kérdés nélkül, és valószínűleg alatta végzem ha nem figyelek és nem fékezek / hajtok le azonnal az útról. 2 alkalommal pedig ezek a billentős teherautók okoztak hasonlóan kellemes emlékeket, az egyik egy szűk úton előzött szembeforg mellett, ugyancsak lekényszerültem az út mellé, a másik meg vagy 70el jött mögöttem pesten, és pont úgy ért útól hogy egy szűk hely következett: azis rámhúzta a kormányt. Ezek nem kirívó esetek bárkivel megtörténhetett volna, tehát van veszély hiába közlekednél normálisan. Azt tudom tanácsolni, amikor olyan helyen vagy, hogy látod hogy necces ha most egy nagyobb jármű jönne és előzne téged, akkor nézzél hátra néha hogy mi jön mögötted, mi fog megelőzni, légy felkészült! Legyetek résen!
Ruházaton ne spórolj, a betétes gatya egész egyszerűen kell. Ha suhanni akarsz lefelé, akkor a fejvédő elengedhetetlen, stb. stb. Még az elvadult országútikra, így erre is lehet tenni sárvédőt (http://www.rob4bike.com/accessories_mudguards). Ezt tényleg minden bringára fel lehet tenni, könnyű, nem is néz ki otrombán és téged megvéd. Később, ha már csoportban tekersz télen, akkor arra a célra úgyis lesz egy olcsóbb téli edzőbringád hosszabb sárvédővel (ha nem, akkor kiutálnak, mert a mögötted jövőt beteríted).
Én kövér és öreg vagyok, de sebességről annyit, hogy nekem 65 km/h fölött már cidris volt, a legnagyobb sebességem Isaszeg felé a lejtőn 72 km/h volt, de hozzáteszem, hogy közben az U17 úgy repesztett el mellettem, mintha állnék. Más alkalommal Szentendrére visszaérve láttam U19-es srác óráján 9x km/h Vmaxot, de az azért már nagyon beteg. (Az óra természetesen jól volt kalibrálva, mielőtt bárki...)
Ésszel közlekedve egész jók a túlélés esélyei, egyre ritkább az életveszélyes vadbarom, de mindig résen kell lenni. Légy látható, légy kiszámítható, közlekedj, ne ámokfuss.