Van egy 10euros Rosebikes kuponkódom (50 euro felett), ami okt. 31-ig érvényes, illetve egy 10%-os Rudy Project kedvezményem a Piarista utcai boltba, ami okt. 27-ig érvényes. Ha bárkit bármelyik érdekel, jelezze a nevem kukac gémél pont kom címen.
Manapsag mar keves vaz van, ami nem press fit rendszeru. De jo sok variacio van az teny.
A BB30 nagy elonye, hogy keskeny, sose vered a cipod, bokad a hajtomube. Persze ez nem nagy gond a szeles csapagyakkal sem, de azert en pl. mar szepen osszekaristoltam a karbon hajtomuvem.
Remélem nem írok hülyeséget, de nekem a tegnapi beszélgetésünk alatt az jött át, hogy a BB30 azért is annyira olyan kényes, mert a vázba van minden "belepréselve". Így sokkal kényesebbek az érintkezési felületek (váz, csapágyak). Ezzel szemben pl. a Hollowtech II rendszernél a vázban csak egy "fix cső" van belepréselve, és ebben a csőben van a hajtókar tengelye átvezetve. A csapágyak a vázon kívül találhatóak, nincsenek belepréselve, ezért is szélesebb.
Van meg az FSA-nak (es masoknak is) ez a fajta BB30->BSA adaptere. De ezt is preselni kell. Mivel ez egyetlen darabbol van, lehet (lehet!), hogy ez segitene rajtad.
Ha továbbra is marad akkor szerintem váltok. Csak bosszantó merg gondolom van egy pár járulékos költsége, ami nem olyan kevés. Új hajtókar és lánctányérok, hátsó fogaskeréksor, lánc.
Persze, hogy ha ez adja ki a hangot.Mindenesetre egyre rövidebb lesz a lista, amit át kell nézni.
Azért kérdezem az utat. Lehet, hogy apró kavicsok vannak az úton, amiket az első kerék földobál az alsócsőre, és te azt hiszed, hogy a hang a stucniból- stb. jön.
Nem feltétlwnül van így, csak mint lehetséges hibforrást említettem.
Biztos. Mindenesetre az mtb-men lévõ Hollowtech II rendszerrel még semmi bajom sem volt pedig már kapott rendesen. Esõ, sár, agyagos sár, gyöngyszem méretü kövek... de totál csendesen és szépen fut. BB30? Egyszer eláztam vele kb. 5 km-en át aszfalton, recsegö hajtókar, eddig nem igentalálkoztam olyan emberrel, akinek ne ettek volna negatív tapasztalatai.
Használ valaki olyan átalakítót, amivel egy BB30-as középcsapágyat át lehet alakítani másra? Ma egy boltban beszélgettem erről az egyik eladóval. Nem volt túl jó véleménnyel a BB30-ról, szerinte egy-két ezer km után szinte garantálható, hogy tönkremegy, főleg ha még esőt is kap az ember. Ő említette, hogy nem kell ahhoz bicajt cserélni, ha le akarom váltani a BB30-at és szerinte teljesen megbízhatóak az ilyen átalakítások. Tapasztalata van valakinek?
Félreérted a problémámat. Sajnos nem 20 km-enként hallom. Kb. 20 km telik el, amíg először jelentkezik. Akkor még csak ritkán, és halkan. Majd egyre sűrűsödik és valamivel erősödik a hang. 50-60-70-80 km-nél már szinte van olyan is, amikor minden kis úthibára folyamatos kattanással jelez valami a vázból. Tennék rá magasról, ha csak úgy jelentkezne, ahogy írtad, de sajnos más a helyzet :(
De most komolyan: miért baj, vagy miért zavaró, ha 20 km-enként hallasz egy pattanó hangot? A múltkor egy rossz pucolás eredményeként az enyém minden pedálfordulatnál kettőt pattant. Na az tényleg zavaró volt.
Alapvetően igen. Lehet átmegyek egy mágikus zónán? :) No jó, viccet félretéve. Az útvonalam legtöbbször Bp - Újpest vasúti összekötő híd - Pomáz - Dobogókő. Majd attól függően, hogyan érzem magam, úgy jövök vissza.
Legelső utam alatt megszólalt már a kerékpár. Ekkor felmentem az említett útvonalon Dobogókőig, majd onnan le Esztergomra. A lejtőn hallottam először. Hozzáteszem, hogy ez volt életem első országútis túrája és igen csak meg kellett tanulnom azt, hogy ez messze nem olyan, mint egy ballonos kerék. Még a kis úthibák is keményen visszaütnek. Volt is olyan érzésem, hogy azt hittem eltörtem, vagy repesztettem az első villát, amikor figyelmetlenség miatt későn vettem észre egy úthibát. Azóta már többször szét lett szedve a kerékpár, a villa is teljesen ki lett emelve, szervizben is volt, de szerencsére sehol semmilyen sérülést, repedést, karcolást, pattanást.... nem lehet látni.
De ha más útvonalon mentem, akkor is megszólalt. Viszont totál rendszertelenül, sokszor 20-30 km után, de van, hogy az elején.
Ki tudja, most már tényleg nem merek azért semmit sem biztosra mondani, amíg meg ne szűnik. Egyenlőre, csak húzom ki a listáról a korábban potenciálisnak vélt hangadókat.
Viszont a bringa szereléses topikba pár perce írtam egy hozzászólást. Nem merem még beleélni magam, hogy megvan a gond, de lehet. Legalább is amikor kioldottam a hátsó fékbowdent és egy kicsit betoltam meg kihúztam a vázból, akkor szinte mindig adta a keresett hangokat. Csak nem olyan keményen és erősen, de lényegében ugyan olyan volt. puszta kézzel így biztos nem tudtam annyira feszesen megrántani, mint amikor normálisan be van kötve a fék.
Volt egy márka (most mindegy hogy melyik) amelyiknél évekkel ezelőtt volt egy típushiba: a villákba hegesztett kis vízszintes cső (ami az első féket tartja) mozgott. Nem lötyögött, de terhelés alatt meg tudott mozdulni, és ez furcsa pattogó hangot adott. A hibát úgy lehetett egyértelműen lokalizálni, hogy a kerékpárból kiszerelt csupasz villába dugtunk egy csavart, a csavar kicsit megfeszítettük egy fogóval (ahogy a fék is terheli a rögzítést) és máris pattogott. Nem azért írom mert ez lesz nálad is, csak sokszor olyan forrása is lehet a hibának, amire nem is gondolnánk. Előtte persze az ember lefutja a szokásos köröket, stucni, csapágy, kormány, minden csavar, stb, aztán kiderül hogy teljesen más az ok.
A falhoz támasztott kerékpáron ismét kaptam egy defektet :) A hátsó hasonló defekt után ez az elsőn kapott, már nem is lepett meg. Kikaptam a kereket és vittem vissza bolt-szervízbe. Már nem is lepődtek meg. Kivették a belsőt és egymás után, a felnilyukak felett 8 helyen volt a gumin kinyomódás és ezek közül az egyik kilyukadt. A felni szalag majdnem hártyavékony. Tettek rá egy másikat, jóval vastagabbat és szélesebbet. Felnyomták 7.5 bárra és minden ok. Csak azt nem értem, hogy miért ad ki a gyártó a kezéből ilyen terméket. Gondolom, a felni szalagnak bírnia kellene a feltüntetett guminyomást.
Amúgy lehetséges, hogy a hang onnan jött ki, ami után nyomozok :) Kb. egy hete teljesen kiszedtem a villát a vázból. Láttam, hogy a csapágyak a külső felületükön és vékony zsírréteggel voltak bekenve, viszont elég koszosak, porosak voltak. Néztem a neten egy videót, annak megfelelően szétszedtem a csapágyakat, újrazsíroztam a belsejüket, majd kívülről szárazra töröltem, illetve a váznak a csapágyat tartó részét is tisztára pucoltam. Viszont nem kentem be semmivel, csak összeraktam. 40 km után jöttek ismét a kattanó hangok.
Most a szervizben van a kerékpár, mert a villa szárából levágattam kb 1,5 cm-t, meg a recsegő hajtókart is elvileg megcsinálták. Holnap megyek érte, aztán kipróbáljuk. De most egyre többet olvastam más helyen is a kormánycsapágyak tisztításáról majd összeszereléséről és mindenki azt tanácsolta, hogy megfelelő zsírral kenjem be a váz és a csapágy érintkezési felületét.
No meg az is hozzá tartozik, hogy a legelső utamon elkapott egy felhőszakadás és lehet emiatt még könnyebben koszolódott, ami adta a hangokat. Villát meg a múlt hétig nem vettem ki teljesen a vázból, csak mindig meglazítottam a villa tetején lévő kupakot, kicsit megmozgattam a villát, majd megszorítottam. Így lehet a porszemek kicsit átrendeződtek, aztán ezért maradtak csendben az elején, majd idővel újra megtalálták a hangot adó pontokat.
Egyébként a szervizben is sikerült álló helyzetben elővarázsolni ezt a hangot, hogy behúzva az első féket terheltük minden irányba a villát. Szóval egyre biztosabb, hogy valami érintkezési felület okozza a villa részén, ami meg kb. a csapágyak lehetnek.
Nem írod, de nyilván integrált csapágyról beszélsz. Én bekenem zsírral, mert az pont egy olyan része a kerékpárnak, ami bőven kap a vízből, ha elkapja az embert az eső. És hiában van ott tömítés, az sem mindenható. Ez főleg akkor derül ki, amikor a következő szétszedésnél látom mennyi kosz van benne.
Gondolom még nincsenek rá statisztikák, de kb. 5000 defektre jut majd egy elektromos váltó leállás. Defekt után is felérnek (egy-két kivételes esttől eltekintve). Tehát amíg nincsenek 100%ig defekt mentes kerekek, addig a váltó miatt nem kell a profiknak aggódniuk. Mint ahogy a zömük nem is aggódik. Nibalinál is inkább valami más oka lehet, hogy nem szeretné használni. Aki 10 perccel nyer egy Tour-t az nem egy esetleges kerékpár csere 15 másodpercén tipródik.