Nagyon köszönöm megértő és biztató szavakat. A téli kerékpározást amíg az útviszonyok engedik, szeretném folytatni. Valamikor még télen, hóban is jártam kerékpárral munkába. Nem országútival, hanem egy egyszerű Csepellel. :)
Annyit tennék hozzá, hogy az egylábazás jó dolog, de kezdetben épp a te javaslatoddal ellentétben enyhe lejtőn, vagy maximum síkon érdemes csinálni, hogy minden erőlködés nélkül, a folyamatos, gördülékeny mozgást tanulja meg.
Menj el valami nyugisabb részre, ahol nem baj, ha bénázol picit, még jobb, ha ez enyhe emelkedőt is tartalmaz. Indulj el, először könyebb fokozatban, és csatolj ki egyik lábbal és csak a másikkal tekerj, így talán jobbanb ráérzel, hogy kéne körkörösen mozognia a lábadnak. Nézz körbe a youtubeon a profik, hogy pörgetnek, abból is lehet tanulni.
Aztán majd biztos profibbak mondanak még más okosságot is: )
Tudnátok mondani hajtáshatékonyságot segítő gyakorlatot/gyakorlatokat? Gondolok olyanra ami rávezet arra hogyan húzzam is a pedált illetve ami egyenletesebbé teszik a húzás taposás erő arányt. Már elég régóta használok patentpedált de nem igazán éreztem rá.
Előzd meg a Fogaskerekűt versenyről tudtok esetleg valamit. lesz idén?
Hajtókarból nekem olyan van, amit írtál. Pár hónapja használom, de eddig meg vagyok vele elégedve, egy dologtól eltekintve. Kb. 200-300 km után elhagytam menet közben a bal oldali hajtókaron lévő záró (?) kupakot. Ettől függetlenül a hajtókar még használható, nem esik le, nem lazul meg. Pontosan nem tudom, mi célt szolgál ez rajta, de biztos nem a semmiért tették oda.
Amin viszont nagyon meglepődtem, az az alkatrész beszerezhetősége. Persze még én sem jártam körbe több boltot, csak ott érdeklődtem, ahol vettem a bicajt. Gondolván, hogy ilyet forgalmaznak megvannak a megfelelő partnerek. No ez nem ilyen egyszerű. Azt a válasz kaptam, hogy megszűnt az FSA magyarországi márkaképviselete, nem lehet beszerezni az alkatrészt. Aztán elvileg az anyacéggel vették fel a kapcsolatot, akiktől most az a legfrissebb információ, hogy küldik az alkatrészt. Addig meg így használom a kerékpárt.
A Shimano 105-höz: nekem még az 5700-as változat van. Teljesen meg vagyok vele elégedve, teszi rendesen a dolgát. Jó beállítás mellett nincs félreváltás, hezitálás.... A fékeim is ilyenek. Eddig még mindig meg tudtam állni, lassítani ott és úgy ahogy akartam, nem éreztem bizonytalanságot. Nem tudom mennyiben más pl. egy Ultegra, nem próbáltam még olyan szettet. Könnyebbnek gondolom valamivel könnyebb, de minőségben szerintem a 105 is egy nagyon jó darab.
Inkàbb egy pàr Ultegràt nézzél, vàrj még inkàbb pàr hetet és felbukkan majd vmelyik e-bayen kb. annyiért az is. Ha sokat mész lejtös utakon, nagyon fontos, hogy legalàbb a féked jô legyen.
Nagyon örülök, hogy végülis összeàll lassan a gép (lehet csak össze kellett szoknotok ill. -kopnia az ùj technikànak). Az öreg Henry Fordtòl, mikor megkérdezte a farìzeus ùjsàgìròcsorda, hogy melyik autò a legjobb egy sajtòtàjékoztatòn (ugye azt vàrtàk volna, azt mondja majd: természetesen a Ford), de nem ö -jòszokàsàhoz hìven- frappànsan vàlaszolt: -Baràtaim, az ùj.
A Te helyzetedbe beleképzelve magam, nyìlvàn én se rohangàsztam volna fél éveket spéci és àttekinthetetlen cuccok utàn, hanem ha nincs egyben egy megkìmélt és méretes gép, vettem volna egyet, amit a megbìzhatònak vélt boltos ajànl. Ehhez képest jòl sült el és sikerült is a dolog. Nem kell türelmetlenkedni és föleg nem magadat hajszolva idegesen menni (gondolom ez nem is jellemzö), csak szépen és fokozatosan és minél nagyobb frekvenciàval pörgetni -föleg tavasztòl. Nem az a jò kerékpàros, aki magàt 40-el nyùvaszja egy rövid és zilàlt szakaszon, majd napokig fekszik és nyalogatja sebeit a megeröltetéstöl. Hanem az, aki szépen, ésszel és pörgetve, kimegy a vilàgbòl és közben minél több élményt szìv magàba. Ehhez kìvànok tovàbbi jò erönlétet és a téLen valami bringàt kivàltò, okos keresztedzést!
A keréknyomás milyen kapcsolatban lehet ezzel? Annak a nyonástartomànynak fújom kb. a 90%-ra, ami a gumira rá van írva.
A mai próba után még jobban jöttek ezek a kattanó hangok. Szinte már biztosra veszem, hogy a hézagolók a felelõsek ezért. Most szedtem szét úgy elõször, hogy egy vékony zsírréteggel bekentem a peremüket majd visszaraktam. Úgy látszik nem sikerült olyan jól.
Jelenleg komplett shimano 105-ös szettem van, már nem mai darab! :)
Ha a pénztárcám megengedhetné vásárolnék pl egy teljes shimano 105-ös szettet de sajna jelenleg nincs 100ezres keretem erre így arra gondoltam pár használt-új alkatrészt vásárolnék.
A nagy kérdésem az lenne hogy menyire működnének jól együtt?!
Amiket kinéztem:
Hajtómű: FSA Gossamer bb30 - 50/34
Fogaskeréksor: Shimano CS-HG41 11-30
Fékváltókar: Shimano 105 2x8
Első-hátsó váltó marad a régi 105ös szettemből (egyenlőre) vagy érdemes lenne ezeket is lecserélni? (mert hibátlanul működnek)
A boltig még nem jutottam el, mert kb.30 km-re van tőlünk és a majd' folyamatos esőben nincs kedvem elázni. De közel 200 km után már kezd csökkenni az 42-ről a 52-re való váltáskor a recsegés. Valószínűleg én kezdek ráérezni, hogy a pedál és az erőhatás melyik poziciójában kell váltani. A hátsó lánctányérok között 1-2 fogkülönbség van csak /kivéve a 26-23/, ezért itt minden ok.
Olvasok itt a fórumon utazó sebességről és hozzátartozó áttétel párról. Tudom, hogy ez mindenkinél más és más. De azért talán van egy sebesség, amit illik tartani, ha már országúti kerékpározunk:) Én 52/15,17-nél érzem kényelmesnek, 52/13 sima úton 40km/h, ha jó erőben vagyok /figyelembe véve a 68 évemet :) /
De a lehetőségem 52/13 és 42/26 között van.
Mivel eléggé magas dombtetőn lakunk, mindég a kerekezés végén, elfáradva kell felfelé mennem :). Úgyhogy a 42/26 használata után még a lábamat sem tudom átteni a nyergen, inkább a gépet döntöm meg. :))
"Dobáltam" már párszor az elejét így, de semmi hang. Max ha kicsit magasabbról ejtem le, akkor már a váltókar rezeg be, de az más jellegű hang. Ez inkább egy halk, kemény kattanásra hasonlít. Ezért is gyanakszom most már a hézagolókra. Egy boltban tanácsolták, hogy vékonyan kenjem be az érintkezési felületüket és akkor elmúlik, feltéve ha ez adja ki.
Kormánycsapágy az rendben, kotyogás 0. Most is próbáltam ráhúzni az előírt nyomatékkal, de nem mozdult meg. Viszont, ahogy nézem egyre jobb az idő, így kimegyek egy körre.
Sajnos nálunk szinte csak rázós utak vannak :S Eddig csak MTB-vel tekertem, pár hónapja vettem ezt az országútit, de néha már azt hittem, hogy törik a villa, váz.... amikor kicsit későn vettem észre az úthibát. Most már ismeretlen úton kb. úgy közlekedek, mintha hímes tojásokon lépkednék.
Szóval, akkor a fékváltókart is cseréljem 105-re? Az viszont az egész hajtás cserét vonzza maga után, ami nem kis pénz. Ezért kérdeztem, hogyha a féktestet cserélem, de a fékkar marad, lesz-e változás. Gondoltam, hogy más erőkarral, vagy beállításokkal dolgozik a saját fékkarja a féknek. Szóval akkor felesleges ebben a formában a csere?
Amire te vàgysz, egy Ultegra szettes orszàguti. Felesleges köröket futsz ezzel a fékcserével. Hiàba dràga fék, a Claris fvkar nem az a szett.
Érdemes megnézni, hogy álló helyzetben, ha pár cm-re felemeled a bringa elejét és visszaejted, milyen hangok érkeznek. A kormánycsapágy kotyogását is érdemes ellenőrizni + rázós úton tudnak jönni hangok a fékváltókarokból is, shi és cam rendszerekből biztosan.
Köszönöm az infokat. Én is az apro oldalt nézegettem, valamint az E-bay-en is vannak új fékek, free shipping-el. :) A fékkar nem befolyásol sok mindent? Jelen esetemben a Claris karral semmi gond? Főleg ez az új 5800-as 105-ös csigázott fel, de kapható a régebbi 5700-as széria is jó árban.
A hangok miatt szeretnék írni és tanácsot kérni. No nem azok miatta, amik a fejemből jönnek, hanem amiket időnkét a kerékpáromból hallok. Nyáron beszereztem első országúti kerékpáromat, egy Cannondale Synapse Carbon 105-öt.
Néha, halk kattanó/pattanó hangot hallok a váz első részéről, amire eddig nem nagyon tudtam rájönni, hogy mi adhatja. A hang kizárólag akkor jelentkezik, ha átmegyek egy úthibán, vagy kiállok a nyeregből, de ekkor sem mindig, csak mondjuk az esetek 40-50%-ban. Vagy ha menet közben kicsit felemelem az első kereket és, amikor visszaérkezik a talajra, de ekkor csak az első alkalomkor adja. Először a nyeregcsőre és nyeregre gondoltam. Ott bezsíroztam, beolajoztam minden érintkezési, szorítási pontot, de utána is előjött. Igaz már sokkal ritkábban.
Most egy dologra gyanakszom, és ezért is kérdezném tőletek, hogy másnak is voltak/vannak ilyen észrevételei. Ezek pedig a hézagolók a villa szárán. Elég magas vagyok és nem is szeretem az annyira agresszív pozíciót, ezért berakattam a maximális mennyiségűt, ami 4 db-ot jelent és 5,5 cm. Ha jól tudom ezek is karbonból vannak és ahogy olvastam a neten, azt írták sok helyen, hogy a karbon alkatrészek szeretnek "mocorogni" és hangokat kiadni.
Szétszedtem őket és karbonhoz való zsírral vékonyan bekentem az érintkezési felületüket. Azóta sajnos az időjárás miatt nem tudtam kipróbálni, így még nem tudom, sikerült-e megszüntetni a zaj forrását.
Szemre már átnéztem mindent a kerékpáron, repedést, vagy bármilyen egyéb sérülésre utaló jelet nem látok a villán és a vázon. Remélem sikerül a végére járni, mert lassan én is elkezdek kattogni. Esetleg más ötlet valakinek, amit érdemes lenne átnézni, újrakenni....?
Más a csapágyazás minősége a 105/Ultegra szinten, ezáltal könnyebben működik a fék. Amit még kipróbálhatsz, az a bowdencsere. Meglepően sokat számít, és olcsóbb, mint új fékeket venni. Persze nem az alapmadzagokra gondolok, hanem valami középkategóriás szettre, ami kb. 2-3000 forintból kijön.