Mivel országúti kerékpárom még nem volt, nekem maga a használat is újdonság. Ezért írtam, hogy használati tanácsokra is szükségem lesz.
Szerencsére a Neuzer szaküzletében vettem a gépet, ahová bármikor bemehetek, ha valami problémám lenne.
Már volt is egy gondom.. A lakástól kb. 10 km-re hátsó defektet kaptam. Semmi kellék nemvolt nálam, mert nincs is nagyon semmi hozzá. Hazatoltam. Felhívtam az üzletet, mondták hozzam be. Bedobtam a kocsiba, elvittem. Rögtön belsőt cseréltek, megmutatták, hogyan kell kiszedni, visszarakni a kereket. vettem pótbelsőt, leszedő szerszámot a külső leszedéséhez, Ezután következnek majd az egyéb tartozékok megvásárlása.
Látható, hogy ebben a kategóriában valóban kezdő vagyok. Eddig csak "normál" kerékpárom volt.
Sokan mondják, hogy 68 évesen nagy bátorság volt egy ilyen gépet venni :)), De azért már 43 km/h-val mentem. :)
Hidd el, hogy ha nincs zárva a teleszkóp, akkor bemozdul, bármilyen "sűrű" az olaj - vagyis pogózik kiállva hajtásnál. Olyasmi érzés, mint amikor a montin ballonos, nem nagy nyomásra fújt külsővel mész.
Nem zárható de szabályozható, illetve "sűrűbb" olajjal, (pl hidraulikussal) keményebbé tehetó... tegnap cseréltem benne olajat, és max keménységre állítva kb 1-1,5 centit mozdul, azt is nehezen.... pont felfogja a rezgést.
Egy időben próbálkoztak a gyártók ilyesmikkel, leginkább a Roubaix kapcsán. Nem működött, mert azok a villák nem voltak zárhatók, és amikor kiálltak a nyeregből, pogózott, így amit nyertek a villával, elveszítették duplán a befektetett erő elvesztegetése miatt.
Ennek örülök, de hagyni kellett volna októberig had vegye át az áfonya ízét... hetente meg-meg mozgatva az üveget... Úgy az igazi. Aljáról kieszed az áfonyát, detox! :)
Még nem... egyébnként haza kellett utaznunk, de szeptember 23-án jövünk vissza a gyerek mûtétje miatt, és akkor szerintem már maradunk dolgozni is.