Keresés

Részletes keresés

főgóré Creative Commons License 3 napja 0 0 86223

valamivel száz fölött hirdetik , országútiznom kéne, megint ..

főgóré Creative Commons License 2025.06.27 0 0 86222

otthon is ezt csinálják, népszokás.

Előzmény: nscatto3 (86220)
_Haszi_ Creative Commons License 2025.06.27 0 0 86221

Mutatják van hova fejlődnünk edzéskörülmények tekintetében.

Előzmény: nscatto3 (86220)
nscatto3 Creative Commons License 2025.06.27 -13 0 86220

Hátha itt tudjátok a választ: Szerintetek miért vannak a pakisztáni futárok 38 fokban is télikesztyű-nagykabát-sapka-pulóver-bundásgatya kombóban? Hidegük van?

nscatto3 Creative Commons License 2025.06.24 -10 1 86219

Egy 3600 grammos működőképes bájk:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4iYqQxp0UeU

 

Biztosan bírná a hazai utakat is:)

Pinyo Creative Commons License 2025.06.17 0 0 86218

Neki kicsit nagyobb tétje volt :)

Előzmény: orygabor (86217)
orygabor Creative Commons License 2025.06.16 0 0 86217

Mint Schumacher a 2006-os brazil nagydíjon.

Előzmény: Pinyo (86216)
Pinyo Creative Commons License 2025.06.16 0 0 86216

(OFF: a hétvégi MTB versenyen, megszívatott az első váltó. A nagytányér teteje és a láncterelő közé szorult be a lánc egy kis visszahurokkal. Kulacsok ki, bringa fejjel lefele, töprengés, erőszak, de egy bő perc múlva máris indulhattam tovább a mezőny után - tök utolsó helyről, legalább a fél mezőny visszaelőzése egy kis sikerélményt hozott :) )

Előzmény: Pinyo (86214)
Ati_66 Creative Commons License 2025.06.13 0 0 86215

Nekem is nagyon ritkán fordult elő a lánc beesés a kistányárra váltásnál az 52-42 és az 52-43-30-as hajtónűnél is. Inkább csak akkor, ha karbantartás után nem volt még tökéletes a váltó beállítás.

A használtan vett karbon gépnél látom, hogy azon korábban biztos előfordult párszor, de én már úgy vettem meg, hogy az Ultegra átdobónál feltettek egy ilyen SRAM chain spottert. Azzal a géppel megtett több mint 7000km alatt egyszer sem esett be a lánc az 52-34 lefelé váltásnál:

 

   

 

(Tudom 52-36 lenne a jó, de így vettem és megszoktam, hogy csak minimális terhelés mellett vált felfelé. Már van a szekrényben új 52-36-os szett, de csak akkor cserélem, ha elkopott valamelyik vagy olyan kondiban leszek, hogy versenyre megyek és ritmus kihagyás nélkül akarok majd gyorsítani a kistányéros emelkedők tetején )

Előzmény: Pinyo (86214)
Pinyo Creative Commons License 2025.06.13 0 0 86214

Nekem 33% van a két első tányérom között (52/39), ami végül is ugyanaz, mint amikor hátul 21-ről 28-re váltok, ami két kattintás. Szóval itt nem érzek különbséget.

 

A kistányérra leváltással csak idén már 3-4 alkalommal volt problémám, láncbeesés végett. Egy volt az országútimon, három az MTB-n (ahol még ősi 3x9-es rendszerem van), meg tudom erősíteni, hogy az első váltó egy bizonytalansági faktor. Én üdvözlöm az első váltó elhagyását az MTB-n, de nem hiszem, hogy ott rendszert váltanék. (OFF: nekem még 26" mtb-m van, ahol közelebb van a hátsó tengely a középcsapágyhoz. Valószínűleg a 29" elterjedésével vált lehetővé az egytányérozás elöl, a nagyobb távolság miatt nem áll annyira ferdén a lánc.)

 

Országúton viszont - hiába van meg a tengelytávolság - nem tudom elképzelni, az elvesző fokozat-finomságok miatt.

Előzmény: SzeZo (86211)
orygabor Creative Commons License 2025.06.13 0 0 86213

Esetleg a két-három tányér közötti dilemmának van értelme. 

Előzmény: orygabor (86212)
orygabor Creative Commons License 2025.06.13 0 0 86212

Az első tányérok közötti nagy ugrásnak előnye és hátránya is van. Pl, ha hirtelen emelkedő jön, vagy hirtelen lejtő, akkor jól jön. A szélesebb skála miatt egyértelmű, hogy jobb a több tányér.

Előzmény: SzeZo (86211)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86211

Ismétlem magam:-), az 1x11, de akár az 1x18 is agyhalál, ha egy hullámosabb nyomvonalon kell menni (Csobánka - Vörösvár, vagy Balaton-felvidék, esetleg az Őrség, ahol még nem jártam, de mesélték, milyen). Míg a 2x9-ben pillanatok alatt kikeverem a megfelelő áttételt, a gigantikus végű hátsó sornál szépen végig kell kattogtatni mind a 11 fokozatot, ha a lejtés előjelet vált. Igaz, a Sram felfelé akár hármat is vált, de lefelé egyesével kell katt-katt-katt...-ogni.

A Sram váltó egyébként igen érdekes állat. Sokszor eljátszotta velem azt, hogy egy durvuló emelkedőn rosszul kattintottam (nem sikerül mindig arra figyelni, hogy mennyire nyomjam azt a karocskát) és nem könnyebb, hanem keményebb fokozatra váltottam. Az meg, ugye, általában nem túl jó.

Előzmény: nscatto3 (86210)
nscatto3 Creative Commons License 2025.06.12 -8 0 86210

Szerintem még legalább 5-10 évig lehet kapni mindent a 10-es rendszerhez. Ugye a gazdag nyugatojrópa eldobja ezek a régi szarokat, és nálunk meg lehet venni olcsóért. Utángyártott és Shimano sorból/láncból elég nagy kínálat van nálunk is, a fék kis túlzással lehet bármilyen, mert a kompatibilitás megvan, illetve a bowdeneken rengeteg múlik. A hajtókar és a lánctányér szintén megoldható, ha nem gyári az sem pánik. (Most nézem, van itthon 39-es és 52, 53-as Dura lánctányér, 7700-as hajtókar, középrész, egy csomó lánckerék, lánc, sor stb.) Amint írtam, nekem a 7800-as kar túl van csilliárd váltáson, és hibátlanul működik, természetesen a pucolás/olajozás megvan. 

 

Hol a határ? Jó a kérdés. A 13-as rendszer már régóta létezik, ahogy kijött a 12, egyből volt hozzá tuning, és úgy kiadta a 13-at. A Campa és a Sram megcsinálta 1x rendszerhez, ami nettó faszság, mert a lánc és a sor is értelmetlenül keresztben áll, de hát az, mert akkor a delikvens vásárol másikat mindenből. 

Ismétlem magam, de előbb-utóbb fel fogják találni a felniféket, ami könnyebb a tárcsásnál, meg ha valaki legyárt egy 14-es rendszert, akkor a másik kettőnek utána kell mennie, mert az mennyivel jobb.

Előzmény: SzeZo (86199)
orygabor Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86209

Hamarosan jön a dupla hajtómű, és boldogság lesz....:)

Előzmény: SzeZo (86204)
xrami Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86208

Pedig ebben baromi sok profit van, pusztán a reklámbevétel miatt is.
A pályaversenyeken vannak akik baloldali hajtással mennek, a japánok biztosan. Technikailag semmi sem gátolja, ellenben mindent lehet újragyártani fordított menettel és itt van a mani elásva. A gyártósornak hótmindgy hogy jobb vagy balmenetes valami, ott pont nulla költséggel át tudnak állni.

 

A tourosok bringáján is mindegy merre van a lánc, hisz nincs a bal oldalán kitámasztó. De ha a touros bringák valamiért úgy gyártódnak akkor minden hülyének az fog kelleni és ha a piac egyszer beindul... a néphülyítés nem áll meg.

Előzmény: nscatto3 (86207)
nscatto3 Creative Commons License 2025.06.12 -9 0 86207

Hüje:)

Előzmény: xrami (86200)
RadiX Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86206
Előzmény: RadiX (86205)
RadiX Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86205
Előzmény: SzeZo (86204)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86204

12-es!!! Milyen vékonyak abban a lánckerekek, a lánc? Ha nem vékonyak, milyen villába férnek be? Gondolom, a 13-as kimarad, lesz helyette 12+, majd 14-es a babonások miatt🤣.

Az off-topic gravel-ben 1x11 van. Az középen rossz kiosztású. Hegyre jó, a lejtőkön meg inkább gurulok, mint beletekerek - bár -1 fog még jól jönne néha. De középen sokszor járok úgy, hogy az egyiken nem pörög rendesen a hajtókar, eggyel feljebb meg már túlzottan is pörög.

Előzmény: Pinyo (86203)
Pinyo Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86203

A 12-es biztos jó. Mindkét végén adná azt az áttételt, ami nekem mindenképpen kellene, anélkül, hogy középen túl nagyokat ugrana.

Előzmény: SzeZo (86199)
RadiX Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86202

Jobban belegondolva, a 105 persze marad, mert az már 12 sebességes, 9-10-11 sebesség lesz CUES, és 8 sebességgel ESSA legalul. 

Előzmény: RadiX (86201)
RadiX Creative Commons License 2025.06.12 0 0 86201

Tudtommal idén dobják piacra a CUES családot országúti alkalmazásra is, ami azt jelenti, hogy a középkategóriás csoportok (Sora, Tiagra, 105 is?) fokozatosan kivezetésre kerülnek, a Claris helyett pedig lesz ESSA 8 sebességgel. 

 

https://bike.shimano.com/en-AU/products/components.series_cues.seriesGeneration_cues_drop_bar.html

Előzmény: SzeZo (86199)
xrami Creative Commons License 2025.06.11 0 0 86200

Baloldali lánchajtást.... És akkor a reklámfotókon se fog olyan hülyén mutatni a márkafeliratok mert balról fognak minden bringát fotózni, balról jobbra írásnak szövegirányhelyesen.

Előzmény: SzeZo (86199)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 86199

Köszönöm!

Meddig élhet még a 10-es rendszer? Tudom, a nyolcas igen régi, de csak azért váltottam eggyel feljebb, mert már nem lehetett pótolni a kopó alkatrészeket.

Egyáltalán, hol lehet az észszerű határ? Nekem úgy tűnik, hogy már ott vagyunk, de a 10-nél is úgy tűnt. Mit találnak még ki csak azért, hogy el lehessen adni az újabb cuccokat?

Előzmény: nscatto3 (86197)
Pinyo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 86198

Én most küzdöttem a 10-es rendszerem frissítésével (egy 2006-os alu Kellys, anno friss 10-es 105-ös szettel), nem léptem Dura Ace irányban, 105-Ultegra szintem maradtam, amikor kopást cseréltem. Sajnos egyre macerásabb a pótlás, nem szeretek már órákat emiatt a neten tölteni, de muszáj.

 

Most épp 39-es lánctányért nem találtam, gyárit szerettem volna, de már a javasolt "replacement item" se kapható. Végül egy német boltból valami Miche márkájú lett, pont ma érkezett meg. De ezüst helyett fekete, grrr, erre nem figyeltem, na mindegy.

 

Régi 105-ös váltókarjaim voltak, az egyiket cserélni kellett, de a ráncfelvarrott volt már csak, ami kormánybandázs alá rejtett verzió. Nem túl szép elöl, egyik oldalon vigyorog a bovdenív, a másikon nem :)

 

Ami a bovdenezést illeti, tavaly vettem meg először a DuraAce teflonos váltóbovden szettjét, nagggyon pöpec, legközelebb is ilyet veszek, pedig drága. Eleddig sima kerékpárboltos / Decathlonos átlag bovdenházzal és bovdennel dolgoztam.

 

A fékpofa legalább fixen kapható, mint ahogy a hátsó sor is, 11-28, 12-30 jön szóba, ennyit bír jelenleg a rendszer. Egyik sem jó, 11-es és 30 (vagy afölötti) is kellene egyszerre.

Előzmény: nscatto3 (86197)
nscatto3 Creative Commons License 2025.06.10 -9 0 86197

A 10-es szett, a 7900-es Dura Ace viszonylag olcsón beszerezhető, és elviszi a 32-es lánckereket, és 7950 néven van kompakt karjuk is. Az átfogás lehet akár 39 is, ami gyárilag 33. Pl. 52-34 és 11/32 is működik, saját tapasztalat. A fékek lehetnek Ultegra 6800-as patkók, de majdnem mindegy, mert a fékbowden húzása pont megfelel az 1997-es 7700-as szettnek is. A átdobó lehet bármilyen 10-es Dura, ezek sem drágák már, mindössze egy JÓ szerelő kell, aki ért ahhoz, amit csinál. 

Láncból mai napig kapható a 10-es 105/Ultegra, Dura, mindegyik jó. De a KMC, a Taya, a Connex, és a Yabon (YBN) is remekül működik. Sorból szintén lehet rendelni 10-es rendszert a Shimano-tól, de a Sunrace vagy a Sram is remekül forog. Jó, nem gyári minőség, mert ugye a rendszer nem homogén, de nem zavaró a működésben. És a Dura is félrevált minden 800-1000-ik alkalommal, mert csak:) 

Mind lánckereket, mind hajtókart be lehet szerezni, középrészt dettó. Kerékből nem kell új, max. a hátsó agyon kell cserélni a rotort, de 90%-ban kompatibilis a 9/10 rendszer. Felnit, küllőt, agyat megint csak be lehet szerezni a netről is, de hazai üzletekben is kapható majdnem minden 10-es rendszerhez. Az a szett még nem volt a fogyasztói társadalomnak gyártva, működőképesség volt a jelszó.

De a 7800 is remekül használható, az is 10-es, és ott is igaz minden, amit írtam, a 7900-re. Nekem azok a fékváltókarok a mai napig működnek az van a görgős gépen, pár százezer váltás történt már vele.

Előzmény: SzeZo (86195)
orygabor Creative Commons License 2025.06.10 0 0 86196

Úgy emlékszem. A kilincs alá tettem.

Előzmény: főgóré (86189)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.10 0 0 86195

Az országútim most kilences, Sora rendszerrel működik, hátul a megörökölt, nyolcas, 105-ös váltóval. A Sora magyarul annyit jelent: xar. De nagyon. Utálom.

Vettem egy "láncnyúlás mérőt". Tudjuk, nem nyúlik. Vagy de. A mérő 75%-ot mutat, a lánckerekek még nem tűhegyesek, talán még érdemes egy új kilences láncot vennem erre az évre.

 

Mit ajánlanál jövőre, mire álljak át? Nem hiszem, hogy ötven évre kéne terveznem (63 vagyok), de jó lenne valami használható, megbízható rendszer. Mondjuk olyan öreges áttétellel, ami most van - hátul 32-es legnagyobb tárcsával, kompakt hajtóművel.

Előzmény: nscatto3 (86193)
nscatto3 Creative Commons License 2025.06.10 -9 0 86194

Ugye, a bowdenezés mennyit számít?

 

A karbonfelni valóban gyenge fékhatást eredményez nedves időben, még hozzá való fékpofákkal is.

 

Érdemes lenne arról egy felmérést csinálni, hogy akik megveszik a vadiúj sokmilliós országútikat, mennyit mennek vele. Lehet, hogy mi, a "szar, elavult, használt, nemmodern stb." gépeinkkel nagyságrendekkel többet megyünk, mint a csili-vili bringák. Én vennék Di2-őt, de csak Dura Ace-t, és felnifékkel. De annyira drága, hogy nem éri meg (jó ma pont Eurojackpot van), a 9100 tökéletes arra, amire használom.

Előzmény: kerékpár (86187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!