Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pro-volone Creative Commons License 8 órája 0 0 43771

Motor szimering témában kérek segítséget. A váltó felől 80 - 100 - 10  jelzésű van, de nem tudom milyen van a motor elejénél mert még nem bontottam szét annyira, majd csak hétvégén de akkorra meg már kell az új szimering.

afitos Creative Commons License 13 órája 0 0 43770

Ezen ne spórolj!

Ha a kuplungszerkezet jó az maradhat, de jó minőségű, nem lötyögős közepű a 180-as szerkezethez való kuplungtárcsát kell beszerelni...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 23 órája 0 0 43769

Abban egyetértek, h pár évet kint állt és beleköltözhetett a rozsda, ellenben a motortérben nagyon kevés rozsdát látok, kaphatott valaha alvát- és üregvédelmet is (torony mögötti lemez is csúnyán összefújva...), szinte az összes bilincs gyári, optoelektronikus gyújtás.

 

De biztos beleköltözött már a rozsda, mivel csomagtér fedél alatt is csipázik. Feltehetőleg ajtók alja is és a tipikus helyeken is.

Előzmény: pro-volone (43768)
pro-volone Creative Commons License 1 napja 0 0 43768

Szerintem ez a kocsi a kinézete alapján pár éve kint rohad a szabad ég alatt. A motortérnél szinte habzik a rozsda. Szétszedni donornak jó, de felújítani nagyon költséges lenne.

Előzmény: Bandeee1988 (43765)
pro-volone Creative Commons License 1 napja 0 0 43767

Új kuplungtárcsa lenne, csak picit kisebb a mostanitól ami benne van a kocsiban.

Előzmény: Bandeee1988 (43766)
Bandeee1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 43766

180mm átmérőjű kuplungot vegyél szerintem!

170mm-es 1300-asokon volt.

 

Amúgy szerintem 170mm-essel is működhet. (Lendkerék mérőórázás nem árthat.) Ha jól értem használt kuplung beépítésére készülsz (?). Szerintem ne tedd, mivel fél-1napos munka... Legyen tuti elsőre...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 43765

Csak az én fantáziám mozgatta meg? :)

https://auto.jofogas.hu/budapest/Dacia_1310Tlx__1989_67455312.htm

 

Bár valószínűleg csámcsog már benne a rozsda itt-ott, de őszinte, gyárias autónak tűnik.

pro-volone Creative Commons License 2 napja 0 0 43764

Üdv mindenkinek.

Széthúztuk a tartalék blokkot a váltótól. levettük a kuplungot és a lendkereket. Szimeringet kell cserélnem. A kuplung felől van egy 80 100 10- es jelzésű kétajkú szimering. Elől Milyen van? Kuplung cserénél ha átmérőre kisebb egy kicsit a kuplung mint az előző, Attól az még ugyan úgy beszerelhető, vagy törekedjek ugyan olyan  nagyobb beszerelésére.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43763

Nem terveztem ilyen durván eltávozni, szóval a kocsira gondoltam. :)

 

Tomi: jó ötletnek tűnik, köszi! Bár a fényezés és/vagy hegesztés se biztos, h megköszöni majd. Viszont egy összehasonlítást a 4-esével biztos megér.

 

Viszont még mindig érdekelne a gyári szerelvényezése a hátsó tartókonzolnak, így aki tud, légy szí írja meg/küldjön fotót!

Előzmény: plero (43762)
plero Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43762

"Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D"

 

Neked vagy a kocsinak?  :D  Bocsi ha durva voltam!!

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
frakciós Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43761

Annyit kell tenni, hogy leszereled az összekötő rudazatot. Satuba fogod a g pogácsás résznél és a rögzítő furatba dugsz egy erős hosszú csavarhúzót és csavarsz rajta. Így semmit nem kell reszelni.

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43760

Ja és a rudazat közepén a 2 gumipogácsán kívül ott van a 3db feszítő gumilapocska is -képen látszik. (Ez pl 4-es váltónál sokáig nem volt meg nekem és mikor megvettem az 5-ös rudazatot Gyógyszergyár utcában, akkor láttam csak, hogy oda bizony kell ilyen is! És hozott a pontosságon annó.)

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43759

A váltó végén a szilentblokk használt, de az sem tűnt vészesnek. (Nem vészesebbnek, mint a 4-esemé volt és azzal nem volt ilyen gondom.)

 

Utángyártott a hátsó váltótartó konzolom. Esetleg az miatt...? De minden lyukon volt, nem kellett reszelnem egy lyukon se. Igaz, gyárilag -vélhetően- 9-10mm-es lyukakon rögzült (M)7-es csavarok által a váltó, így a váltó hátulja millimiétereket ugyan, de állítható volt jobbra/balra. Nem tudom ez számít-e érdemben. Jelenleg ugye 2db (M)8-as csavarral van felrakva és egy (M)7-essel, ami a váltófedélben ér véget.

 

No meg a bakoknál is. (M)8-as csavarok, a 9-10mm-es lyukakon. Ott is lehet kicsit bűvészkedni.

Előzmény: Bandeee1988 (43758)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43758

A rudazat új, így a bronzpersely is.

A váltóbot alján, a csonk, amire a rudazat bronzperselyes része csúszik sajna kicsit viseltes már, de minimális lötyögés van. Ráhúzni nehezen tudtam, de ahol felfekszik, ott picit lötyög.

A csonk végén a műanyag hézagoló/porvédő a helyén, ahogy a seeger gyűrű is.

A rudazatban a 2 gumipogácsa is új.

 

Viszont lehet esetleg a váltó és a hátsó tartókonzol közé kell mégis csak az a 3db kör alakú vastag alátét, ahogy a 4-es váltónál is volt (?) és akkor helyre jönne minden? Ezért lenne jó kiderítenem a gyári "felállást".

Előzmény: Rébék Péter (43757)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43757

A váltórudazatod nem lóg? Gondolok a kapcsolótengelyen lévő stiftre, szilentre, a két gumiszilentre egymás mellett, és a váltókar alján lévő perselyekre.

 

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43756

Viszont erre valaki?

 

Senkinek nincs 5-ös váltója ilyen tartókonzollal?

 

Robbantott ábrát csak a 2 részes konzolról találtam az egyik könyvben. :(

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43755

Tegnap eljutottam próbakörre:

 

1-esben feltűnően gyengének tűnt, de 2-esben is kissé, de mivel ritkán vezetem már és a kuplung is máshol fogott, ezért gondoltam ilyen ez, illetve kuplung-szerelési problémára kezdtem gyanakodni.

 

Aztán pár elég feszült perc után rájöttem:
Valójában annyiról van szó, h a rüki határolót nem állítottam arrébb, így az 1-es/2-es síkjáig nem engedte el a botot. Mikor rájöttem, próbáltam 1-est/2-est szúrni kicsi csalással (lefelé nyomással), de inkább csak a 2-es akart sikerülni. A csalóka az, h mozgattam én a váltóbotot az általam gondolt 1/2 és 3/4 síkja között és mind a kettőben vette a sebességet -valahogy-, de valójában rendre csak 3/4-ben turkáltam egy ideig... :D Hiába, Civic váltójával elkényelmesedtem... :D

 

Érzésre sajnos pontatlanabb ez a váltó, mint a gyári 4-esem volt, de összességében nincs hangja 1 fokozatban se, jónak tűnik a ~15km-es próbakör alatt.
A határolót kopra kiállítottam az utas felé, de még mindig kevés az 1-eshez és trükközve veszi csak. 2-es már jó. Sajnos le kell vegyem a határolót és reszelnem kell a lyukon szerintem. :( De ha ennél nagyobb problémám nem lesz én boldog leszek. :)

 

Hétvégén fékpofa és kormányösszekötő(->axiálcsuklós) csere. :) Jövő héten pedig futóműállítás valahol -pár ezer km alatt megint elment a kormány közepem... Meguntam. :)

 

Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D

 

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43754

Halihó, érdekel vkit dacia motor? 1.4 és 1.6 (csapágyas) és van ötös váltó is. A román piacos ismerős elbontotta az autóit és eladná a cuccokat. Ennyit tudok róluk, az 1.4 motor állapota ismeretlen elméletileg üzemképes.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 43753

Szép estét!

 

5-ös váltósok és aki ismeri az 5-ös váltó hátsó, -újabb?- 1 lemezes rögzítését (ami nagyon hasonlít a 4-esére).

 

 

Ugye 4-esnél voltak ilyen vastag alátétek:

A szabályos kör alakúak a váltó és a tartólemez között voltak, míg a "lecsapott kör alakúak" a csavar alatt, de a tartólemez felett voltak.

 

A kérdés az, hogy ezekkel megegyező volt gyárilag az 5-öshöz is? Egyik csavarnál a "lecsapott kör alakú" alátét nem fér el (középső, felsőnél), de a másik kettőnél jó lehet:

 

Illetve ahogy gyári/bontott tartólemezem, úgy csavarok, váltó rudazat sem jutott hozzám, így kértem csavarboltos ismerősömtől -talán jó- M7-es csavarokat a konzolhoz, de ilyen máretben egyszerűen nincs. Úgyhogy kapott M8-at, ami pont elfért amúgy a furatban, de ugye a 4-es váltóról származó csavarok és alátétek mind M7-esek voltak. Kérdés 5-ösnél is így volt-e?

 

Most így néz ki:

Sietve lett összerakva mikor végre nem kellett már karból tartani, így a bal oldali baknál az altátét és anya régi... A tartókonzolos altátétek amúgy tányér alátétek jelenleg. Kérdés jó-e ez így, vagy mit korrigáljak holnap?

 

Illetve a gyári szerelésről tud esetleg valaki fotóval szolgálni?

 

ktomi1310 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43752

Nekem pont a gázos szerelőm mondta hogy vegyük ki öket,azóta a sima gyertyák vannak benne,na akkor tegyen valaki igazságot.

Előzmény: Rébék Péter (43750)
ktomi1310 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43751

Én NGK gyertyát használok már régóta és semmi bajom nem volt velük, mindegyik őzbarna volt amikor kivettem.   Szerintem minden tipusnál van egy-egy rosszúl sikerült darab,nekem pl:a BRISK-nem jött be.

Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43750

Brisk N15YC (az Y végű léghűtéseshez való) bevált ár értékben kiváló gázhoz is jó tél előtt cserélem kb 8-10e km-enként

Sárgacsikó Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43749

Megvallom őszintén a bűnömet: sosem vezettem nyilvántartást a fejlesztésekről és mellényúlásokról.

Volt, hogy NGK-t adott a boltos, hogy sokkal jobb, JAPÁN. Tuti baba lesz... amikor visszamentem az autóval, hogy na ezt figyu... szó nélkül beszerzési áron adta a Championokat. :D

Rokon is nyomott a kezembe egy szakajtó (Dacia) aprólékot amiben volt egy sor gyertya is. Amikor gyertyacsere volt soron, akkor beraktam. Nehezen indult, rángatott melegedett. Egy sor Champion a Verseny utcából (úgy az út szélén kicserélve) és már el is felejtettem a problémát.

Próbáld ki nyugodtan, valami 7-800Ft volt darabja, kb két hete.

Előzmény: Bandeee1988 (43747)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43748

Tudod mi jutott eszembe?

Összes Renaulton és új Dacia hátsó szélvédőjén az ELF matrica!!! :) Na azzal mi a helyzet!? Műbizonylatos? Nem, de gyári annál inkább! :)

Előzmény: RÉMES (43701)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43747

NGK BP6H vagy NGK BP6HS ?

DENSO-nak is van valami hőérték megfelelője, de nem tudom fejből hirtelen. Nekem most az van bent. Igaz, nicns napi használatban már, így kevésbé releváns a véleményem, de nem emlékszem, h szívás lett volna velük. Most DENSO van bent azt hiszem.

 

Egyszer volt NGK BP6HS-em, ami nem jó hőértékű volt, az rémlik h problémás volt és kormos volt és rángatott tőle mindig... ~100km-t szenvedtem vele, aztán kidobtam.

 

Mit tapasztaltál?

Előzmény: Sárgacsikó (43745)
RÉMES Creative Commons License 2017.06.07 0 0 43746

Bingó!

Előzmény: Sárgacsikó (43745)
Sárgacsikó Creative Commons License 2017.06.06 0 0 43745

Champion L87YC

Mással sosem volt jó.

Előzmény: Öpi55 (43743)
tAB Creative Commons License 2017.06.06 0 0 43744

Brisk N15Y és N15YC a mai megfelelője.

Skodába csak ezt rakok, rajtam kívül mások is esküsznek rá.

Előzmény: Öpi55 (43743)
Öpi55 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 43743

Fórumosok! Szerintetek milyen gyertyát rakjak a tlx-be. Régen Pal n7y volt benne. Milyen helyettesítő van a mostani kínálatban.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43742

Mondjuk most belegondolva... Talán mert a nyelestengely "kóvályog(hat)" és ezt egy ilyen -gyári típusú- szimering jobban le tudja követni. (?)

Előzmény: Bandeee1988 (43741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!