Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

frakciós Creative Commons License 14 órája 0 0 43775

Vajon olcsón milyen minőséget adtak??  Sajnos valószínű fekete NBR anyagút amil nem való oda. Még elöl el lehet kísérletezgetni de hátul már idő és munka igényes mutatvány. Hátra mindenképp forgásirányos főtengely szimeringnek valót kéne venni ami sacc 1000-2000 Ft között kapható. Elring, Corteco márka.

Előzmény: pro-volone (43774)
pro-volone Creative Commons License 28 órája 0 0 43774

Köszönöm a segítséget. Sikerült vennem.

Nem akarok itt semmilyen üzletet lehúzni rossz véleménnyel de néha nem tudok megérteni dolgokat.

Bementem ma Békéscsabán a Bárdi Autóhoz. Mondom nekik, hogy a főtengely végére kellene simering és mondom a méretet.

Van, de csak a kisebbik. Kérdezem a sráctól, hogy milyen árú?

1907Ft :(

De rendes volt és azt mondta, hogy keleti kocsikhoz itt ne nagyon vegyek semmit de nem is nagyon van alkatrész náluk . Ő egy régi Ladával küszködik és máshonnan oldja meg az alkatrészt.

Átirányított  a nem messze lévő Duvet Kft-hez. Ott tele volt az egész fal szimeringekkel.

A 35*50*8- as 170Ft volt, a 80*100*10 pedig 420Ft. Vettem mindegyikből kettőt és még akkor sem fizettem annyit mint a Bárdinál amennyibe került volna az az egy darab.

Előzmény: afitos (43773)
afitos Creative Commons License 2 napja 0 0 43773

Szia!

35*50*8 (gyári méret, ezt nemigen lehet kapni)

35*50*7 (szerintem ilyet fogsz kapni)

Főtengelyszimeringnek megfelelő minőséget vegyél, ha forgásirányos, akkor jobbos forgásirányút!

Előzmény: pro-volone (43771)
Bandeee1988 Creative Commons License 2 napja 0 0 43772

Fejből én se tudom sajnos.

De vedd le nyugodtan az ékszíjtárcsát és szereld ki mintának az első szimeringet. Olajszint a szimering alatt van.

Előzmény: pro-volone (43771)
pro-volone Creative Commons License 3 napja 0 0 43771

Motor szimering témában kérek segítséget. A váltó felől 80 - 100 - 10  jelzésű van, de nem tudom milyen van a motor elejénél mert még nem bontottam szét annyira, majd csak hétvégén de akkorra meg már kell az új szimering.

afitos Creative Commons License 3 napja 0 0 43770

Ezen ne spórolj!

Ha a kuplungszerkezet jó az maradhat, de jó minőségű, nem lötyögős közepű a 180-as szerkezethez való kuplungtárcsát kell beszerelni...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 3 napja 0 0 43769

Abban egyetértek, h pár évet kint állt és beleköltözhetett a rozsda, ellenben a motortérben nagyon kevés rozsdát látok, kaphatott valaha alvát- és üregvédelmet is (torony mögötti lemez is csúnyán összefújva...), szinte az összes bilincs gyári, optoelektronikus gyújtás.

 

De biztos beleköltözött már a rozsda, mivel csomagtér fedél alatt is csipázik. Feltehetőleg ajtók alja is és a tipikus helyeken is.

Előzmény: pro-volone (43768)
pro-volone Creative Commons License 4 napja 0 0 43768

Szerintem ez a kocsi a kinézete alapján pár éve kint rohad a szabad ég alatt. A motortérnél szinte habzik a rozsda. Szétszedni donornak jó, de felújítani nagyon költséges lenne.

Előzmény: Bandeee1988 (43765)
pro-volone Creative Commons License 4 napja 0 0 43767

Új kuplungtárcsa lenne, csak picit kisebb a mostanitól ami benne van a kocsiban.

Előzmény: Bandeee1988 (43766)
Bandeee1988 Creative Commons License 4 napja 0 0 43766

180mm átmérőjű kuplungot vegyél szerintem!

170mm-es 1300-asokon volt.

 

Amúgy szerintem 170mm-essel is működhet. (Lendkerék mérőórázás nem árthat.) Ha jól értem használt kuplung beépítésére készülsz (?). Szerintem ne tedd, mivel fél-1napos munka... Legyen tuti elsőre...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 4 napja 0 0 43765

Csak az én fantáziám mozgatta meg? :)

https://auto.jofogas.hu/budapest/Dacia_1310Tlx__1989_67455312.htm

 

Bár valószínűleg csámcsog már benne a rozsda itt-ott, de őszinte, gyárias autónak tűnik.

pro-volone Creative Commons License 5 napja 0 0 43764

Üdv mindenkinek.

Széthúztuk a tartalék blokkot a váltótól. levettük a kuplungot és a lendkereket. Szimeringet kell cserélnem. A kuplung felől van egy 80 100 10- es jelzésű kétajkú szimering. Elől Milyen van? Kuplung cserénél ha átmérőre kisebb egy kicsit a kuplung mint az előző, Attól az még ugyan úgy beszerelhető, vagy törekedjek ugyan olyan  nagyobb beszerelésére.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43763

Nem terveztem ilyen durván eltávozni, szóval a kocsira gondoltam. :)

 

Tomi: jó ötletnek tűnik, köszi! Bár a fényezés és/vagy hegesztés se biztos, h megköszöni majd. Viszont egy összehasonlítást a 4-esével biztos megér.

 

Viszont még mindig érdekelne a gyári szerelvényezése a hátsó tartókonzolnak, így aki tud, légy szí írja meg/küldjön fotót!

Előzmény: plero (43762)
plero Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43762

"Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D"

 

Neked vagy a kocsinak?  :D  Bocsi ha durva voltam!!

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
frakciós Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43761

Annyit kell tenni, hogy leszereled az összekötő rudazatot. Satuba fogod a g pogácsás résznél és a rögzítő furatba dugsz egy erős hosszú csavarhúzót és csavarsz rajta. Így semmit nem kell reszelni.

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43760

Ja és a rudazat közepén a 2 gumipogácsán kívül ott van a 3db feszítő gumilapocska is -képen látszik. (Ez pl 4-es váltónál sokáig nem volt meg nekem és mikor megvettem az 5-ös rudazatot Gyógyszergyár utcában, akkor láttam csak, hogy oda bizony kell ilyen is! És hozott a pontosságon annó.)

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43759

A váltó végén a szilentblokk használt, de az sem tűnt vészesnek. (Nem vészesebbnek, mint a 4-esemé volt és azzal nem volt ilyen gondom.)

 

Utángyártott a hátsó váltótartó konzolom. Esetleg az miatt...? De minden lyukon volt, nem kellett reszelnem egy lyukon se. Igaz, gyárilag -vélhetően- 9-10mm-es lyukakon rögzült (M)7-es csavarok által a váltó, így a váltó hátulja millimiétereket ugyan, de állítható volt jobbra/balra. Nem tudom ez számít-e érdemben. Jelenleg ugye 2db (M)8-as csavarral van felrakva és egy (M)7-essel, ami a váltófedélben ér véget.

 

No meg a bakoknál is. (M)8-as csavarok, a 9-10mm-es lyukakon. Ott is lehet kicsit bűvészkedni.

Előzmény: Bandeee1988 (43758)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43758

A rudazat új, így a bronzpersely is.

A váltóbot alján, a csonk, amire a rudazat bronzperselyes része csúszik sajna kicsit viseltes már, de minimális lötyögés van. Ráhúzni nehezen tudtam, de ahol felfekszik, ott picit lötyög.

A csonk végén a műanyag hézagoló/porvédő a helyén, ahogy a seeger gyűrű is.

A rudazatban a 2 gumipogácsa is új.

 

Viszont lehet esetleg a váltó és a hátsó tartókonzol közé kell mégis csak az a 3db kör alakú vastag alátét, ahogy a 4-es váltónál is volt (?) és akkor helyre jönne minden? Ezért lenne jó kiderítenem a gyári "felállást".

Előzmény: Rébék Péter (43757)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43757

A váltórudazatod nem lóg? Gondolok a kapcsolótengelyen lévő stiftre, szilentre, a két gumiszilentre egymás mellett, és a váltókar alján lévő perselyekre.

 

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43756

Viszont erre valaki?

 

Senkinek nincs 5-ös váltója ilyen tartókonzollal?

 

Robbantott ábrát csak a 2 részes konzolról találtam az egyik könyvben. :(

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43755

Tegnap eljutottam próbakörre:

 

1-esben feltűnően gyengének tűnt, de 2-esben is kissé, de mivel ritkán vezetem már és a kuplung is máshol fogott, ezért gondoltam ilyen ez, illetve kuplung-szerelési problémára kezdtem gyanakodni.

 

Aztán pár elég feszült perc után rájöttem:
Valójában annyiról van szó, h a rüki határolót nem állítottam arrébb, így az 1-es/2-es síkjáig nem engedte el a botot. Mikor rájöttem, próbáltam 1-est/2-est szúrni kicsi csalással (lefelé nyomással), de inkább csak a 2-es akart sikerülni. A csalóka az, h mozgattam én a váltóbotot az általam gondolt 1/2 és 3/4 síkja között és mind a kettőben vette a sebességet -valahogy-, de valójában rendre csak 3/4-ben turkáltam egy ideig... :D Hiába, Civic váltójával elkényelmesedtem... :D

 

Érzésre sajnos pontatlanabb ez a váltó, mint a gyári 4-esem volt, de összességében nincs hangja 1 fokozatban se, jónak tűnik a ~15km-es próbakör alatt.
A határolót kopra kiállítottam az utas felé, de még mindig kevés az 1-eshez és trükközve veszi csak. 2-es már jó. Sajnos le kell vegyem a határolót és reszelnem kell a lyukon szerintem. :( De ha ennél nagyobb problémám nem lesz én boldog leszek. :)

 

Hétvégén fékpofa és kormányösszekötő(->axiálcsuklós) csere. :) Jövő héten pedig futóműállítás valahol -pár ezer km alatt megint elment a kormány közepem... Meguntam. :)

 

Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D

 

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43754

Halihó, érdekel vkit dacia motor? 1.4 és 1.6 (csapágyas) és van ötös váltó is. A román piacos ismerős elbontotta az autóit és eladná a cuccokat. Ennyit tudok róluk, az 1.4 motor állapota ismeretlen elméletileg üzemképes.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 43753

Szép estét!

 

5-ös váltósok és aki ismeri az 5-ös váltó hátsó, -újabb?- 1 lemezes rögzítését (ami nagyon hasonlít a 4-esére).

 

 

Ugye 4-esnél voltak ilyen vastag alátétek:

A szabályos kör alakúak a váltó és a tartólemez között voltak, míg a "lecsapott kör alakúak" a csavar alatt, de a tartólemez felett voltak.

 

A kérdés az, hogy ezekkel megegyező volt gyárilag az 5-öshöz is? Egyik csavarnál a "lecsapott kör alakú" alátét nem fér el (középső, felsőnél), de a másik kettőnél jó lehet:

 

Illetve ahogy gyári/bontott tartólemezem, úgy csavarok, váltó rudazat sem jutott hozzám, így kértem csavarboltos ismerősömtől -talán jó- M7-es csavarokat a konzolhoz, de ilyen máretben egyszerűen nincs. Úgyhogy kapott M8-at, ami pont elfért amúgy a furatban, de ugye a 4-es váltóról származó csavarok és alátétek mind M7-esek voltak. Kérdés 5-ösnél is így volt-e?

 

Most így néz ki:

Sietve lett összerakva mikor végre nem kellett már karból tartani, így a bal oldali baknál az altátét és anya régi... A tartókonzolos altátétek amúgy tányér alátétek jelenleg. Kérdés jó-e ez így, vagy mit korrigáljak holnap?

 

Illetve a gyári szerelésről tud esetleg valaki fotóval szolgálni?

 

ktomi1310 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43752

Nekem pont a gázos szerelőm mondta hogy vegyük ki öket,azóta a sima gyertyák vannak benne,na akkor tegyen valaki igazságot.

Előzmény: Rébék Péter (43750)
ktomi1310 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43751

Én NGK gyertyát használok már régóta és semmi bajom nem volt velük, mindegyik őzbarna volt amikor kivettem.   Szerintem minden tipusnál van egy-egy rosszúl sikerült darab,nekem pl:a BRISK-nem jött be.

Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.09 0 0 43750

Brisk N15YC (az Y végű léghűtéseshez való) bevált ár értékben kiváló gázhoz is jó tél előtt cserélem kb 8-10e km-enként

Sárgacsikó Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43749

Megvallom őszintén a bűnömet: sosem vezettem nyilvántartást a fejlesztésekről és mellényúlásokról.

Volt, hogy NGK-t adott a boltos, hogy sokkal jobb, JAPÁN. Tuti baba lesz... amikor visszamentem az autóval, hogy na ezt figyu... szó nélkül beszerzési áron adta a Championokat. :D

Rokon is nyomott a kezembe egy szakajtó (Dacia) aprólékot amiben volt egy sor gyertya is. Amikor gyertyacsere volt soron, akkor beraktam. Nehezen indult, rángatott melegedett. Egy sor Champion a Verseny utcából (úgy az út szélén kicserélve) és már el is felejtettem a problémát.

Próbáld ki nyugodtan, valami 7-800Ft volt darabja, kb két hete.

Előzmény: Bandeee1988 (43747)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43748

Tudod mi jutott eszembe?

Összes Renaulton és új Dacia hátsó szélvédőjén az ELF matrica!!! :) Na azzal mi a helyzet!? Műbizonylatos? Nem, de gyári annál inkább! :)

Előzmény: RÉMES (43701)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 43747

NGK BP6H vagy NGK BP6HS ?

DENSO-nak is van valami hőérték megfelelője, de nem tudom fejből hirtelen. Nekem most az van bent. Igaz, nicns napi használatban már, így kevésbé releváns a véleményem, de nem emlékszem, h szívás lett volna velük. Most DENSO van bent azt hiszem.

 

Egyszer volt NGK BP6HS-em, ami nem jó hőértékű volt, az rémlik h problémás volt és kormos volt és rángatott tőle mindig... ~100km-t szenvedtem vele, aztán kidobtam.

 

Mit tapasztaltál?

Előzmény: Sárgacsikó (43745)
RÉMES Creative Commons License 2017.06.07 0 0 43746

Bingó!

Előzmény: Sárgacsikó (43745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!