Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

plero Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44014
afitos Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44013

Csak azért kérdeztem mert a vízhőfokmérő óra az olajnyomásmérőhöz hasonlóan félrevezető (pontatlan) lehet. Az olajnyomásmérő bekapcsolt gyújtásnál még leállított motornál sokszor nagyon nem alaphelyzetben (nullán) áll.

Előzmény: tomeeeee (44012)
tomeeeee Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44012

A vízhőfokmérő óra miatt, meg a ventilátor is bekapcsol magától, de kézzel is kapcsolható és már időbe beszoktam kapcsolni. Bugyogást nem hallani, mert nem -9095 foknál már bekapcsolom a ventilátort

Előzmény: afitos (44008)
afitos Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44011

Én látom miért kérdezed. Szemre a mintázata alapján is még a gumírozott anyagú műszerfal ami ezeknek a korai évjáratú 1310-eseknek a sajátossága. Ezek nem repednek meg a tetejükön a hőtől, napsütéstől mint a későbbi gyártási évű autóké. A vízkőfokjelző/olajnyomásjelző kombót meg ki lehet szerelni, ha valakit zavar mert csak az alumínium. előlapot kellene cserélni, az meg még könnyen beszerezhető. Az autó beltere évjárathelyes ezenkívül. András

Előzmény: Köny (44009)
SzHGyörgyi Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44010

Szia!

 

Előzőleg leírtam, 1983-as MERKUR-tól és első tulajdonosok vagyunk.

A műszerfal nem volt cserélve, eredeti.

Ahogy írtam is, balesetes nagyobb törés nem volt, apróbb sérülések igen.

 

Üdvözl: Györgyi

Előzmény: Köny (44009)
Köny Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44009

Mikori is a kocsi? 1982 vagy 1983? A műszerfal cserés volt?

Előzmény: SzHGyörgyi (44002)
afitos Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44008

Miből gondolod, hogy melegszik? Megforrt már egyszer-kétszer? Vagy csak a vízhőfokmérő mutató utal rá? Kiegyenlítő tartályban nagyon megemelkedik a vízszint mikor szerinted túlmelegedett?

Előzmény: tomeeeee (44007)
tomeeeee Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44007

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy nektek mennyire szokott a Daciátok melegedni? Új hűtő, új termosztát (valeo) van a kocsiba, de 22-24 fokba már fűtéssel kell vele menni, ha meg nincs elég menetszél akkor a ventilátort manuálisan már időbe be kell kapcsolnom. Fagyálló nem fogy belőle, mindig is szeretett a kocsi melegedni, emlékszem apáméval is gondok voltak egy 20 éve, bár az is igaz, hogy amikor cseréltem rajta vízpumpát, vízpumpaházat ... akkor elég sok alumínium vízcső csatlakozó el volt rohadva a blokkon, azok ki lettek cserélve, én arra tippelek, hogy lehet h a blokkba a víztér el van dugulva. Szerintetek?

gto Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44006
SzHGyörgyi Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44005

Szia András!

 

Köszönöm válaszod és a tanácsodat, mivel sem Apukám, sem én nem vagyunk "szakemberek" és a garázsban akna sincs, ezért tudtunk egyelőre ezekkel a fotókkal szolgálni. Az autó Apukámnál Füzesabonyban található, akinek tulajdonában van. Én Bp-en lakom, csak segíteni próbálok így neki az eladáshoz. Apukám nyugdíjas, nála bármikor megtekinthető az autó.

Ha esetleg itt nincs vevő, akkor kérem javaslatodat, hová tudnánk fordulni még, eladni mindenképp szeretnénk.

Az Adatlapomon megadtam az elérhetőségeimet.

 

Üdvözlettel: Györgyi

 

Előzmény: afitos (44004)
afitos Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44004

Megírnád helyileg egyébként merre van?

Előzmény: SzHGyörgyi (44002)
afitos Creative Commons License 2018.04.22 0 0 44003

Szia!

 

Látszik az autótokon, hogy régóta garázsban áll, a belső tere így talán kevésbé használódott el. Sajnos az is látszik, hogy a korrózió a jellemző helyeken dolgozik már. Annyi talán segíthetne a kedv csinálásban, ha mégis kinyitnátok a motorháztetőt. Ha a nyitó bovden elszakadt, akkor alulról az akkumulátor tartó mellett felnyúlva vékony csővel, vagy rúddal, a zár baloldalán lévő kifejezetten erre a célra kialakított kampót felfelé nyomva ki lehet nyitni a fedelet. Azt gondolom, ha a tartószerkezeti részek a külső burkoló elemekkel ellentétben nem korrodáltak, akkor talán lenne olyan kolléga aki kedvet kapna hozzá. Amiket fotózni kellene: A rugótornyok (ahol az első lengéscsillapítók végei láthatók) sárvédők felőli külső részét, az első fényszórók feletti motortérben található lemezrészt, magát a motort, és alulról pedig az első emelőbakok bekötési pontjait, ahová az autóemelőt kell tenni. Ha ezek a részek jók az egyszerűsítheti az autó felújítását.... Sajnálom nekem jobb ötletem nincs... András

Előzmény: SzHGyörgyi (44002)
SzHGyörgyi Creative Commons License 2018.04.18 0 0 44002

Sziasztok! 

Jelentkezem ismét...

Továbbra is el szeretnénk adni az 1983-as évjáratú sötétkék Dacia 1310 autónkat, mely összesen 142e km-t futott.

Első tulajdonosok vagyunk, 1983-ban MERKUR telepről vásároltuk.

2000-től a műszakija lejártával, rendszám leadásával garázsban leállítva, egyébként mindig garázsban tartott volt.

Balesetes nagyobb törés nem volt.

Nyilván felújításra szorul, de semmiképp nem szeretném, hogy bontóban végezze. Remélem lát valaki ebben az autóban valami fantáziát, reménykedem bennetek gyűjtőkben…

Jelenleg vidéken garázsban tárolva, azonban 18 év pihenésben nyilván poros, stb.

A motorház tetőt sajnos nem tudtuk felnyitni, beragadt, így arról fotót most nem tudok mellékelni.

Ha valamelyikőtöket konkrétan érdekel, kérem jelezzen vissza és a részleteket megbeszéljük.

Az adatlapomon az elérhetőségem megadva.

Köszönöm!

 

afitos Creative Commons License 2018.03.28 0 1 44001

Szia.

Nekem ez egy szimpatikus autó. Tavaly nyár környékén volt már hirdetve viszonylag hosszú ideig. Először magasabb áron, majd hasonló áron. Én azt hittem megvette valaki.

Az a baj, hogy szögelni kár lenne, hogy használható és vizsgaképes legyen újra 1-2 évig. Dacia nagy költségű teljes felújítása meg nem a gazdag gyűjtők sportja. Bele lehet tolni simán egymillió forintot, hogy igazán szép évjárathelyes és tartós legyen. Akkor meg már sajnos mindegy, hogy 180000 forintért, vagy épp 280000 forintért veszed meg, a felújítás költségének arányában 100000 forint szinte nem "tétel"

Azért előbb utóbb szép autó lesz (talán...remélhetőleg)

Előzmény: gto (44000)
gto Creative Commons License 2018.03.27 0 0 44000
zzoltan128 Creative Commons License 2018.03.18 0 1 43999

zzoltan128 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 43998

Miskolci Veterán Vásár

pergerz Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43997

Küld el az email címedet.

 

Előzmény: E Tibi (43991)
yenoee Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43996

"a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek."

 

Sajnos elég sok ilyen eset van. :(

Pedig az ide feltett kép alapján azt hittem, ezt még valaki megmentheti.

Előzmény: Rébék Péter (43995)
Rébék Péter Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43995

Fél éve láttam a kocsit, eladó volt sok egyéb cuccal mert a telephelyről mennie kellett. Akkor kerítésen belül volt most mintha nem ott lenne. Az a baj h a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek. Ezek után nem érdekelt így nem tudom végül mi lett a sosrsa. Hivatalos verseny gép volt, papírokkal együtt.

Előzmény: R12Lucas (43992)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43994

Lehet,ez nem a régi időkből való ajtó,mert azon Zsembery Jenő neve kellene,hogy szerepeljen.Lehet,ez Barnabásé volt,aki Ferjáncz Andrással historicozott ilyennel.

Előzmény: Fozat1 (43980)
gto Creative Commons License 2018.02.26 0 0 43993
R12Lucas Creative Commons License 2018.02.26 0 0 43992

Elvitték felújítani az R12 Gordinit vagy mi történik vele? Tudtok valamit róla?

Az egy kibelezett karosszéria volt már csak. Egy versenyen összetört, azóta magányosan állt az udvaron. A Gordini felirat volt meg a csomagtartón és a talán az üzemanyagtank volt benne. 

 

Előzmény: Fozat1 (43980)
E Tibi Creative Commons License 2018.02.25 0 0 43991

Üdv mindenkinek!

Dacia 1310 karburátor úszószint alsó felső holdpont beállitását keresem.

Kérném segitségeteket.

Köszönöm.

afitos Creative Commons License 2018.02.19 0 0 43990

Bocs, de szerintem ezekre a kérdésedre az élet tudja csak megadni a választ.

Ha a jó Suzuki motorra jó Suzukira való karburátort teszel az jól fog működni, mert az alapos Japánok biztos, hogy alaposan kiszámolták a motor üzemanyagigényét. Az összes többi alternatívában ott vannak a kérdőjelek. (sajnos)

András

Előzmény: szalaics (43989)
szalaics Creative Commons License 2018.02.19 0 0 43989

Jelenleg is Dácsia karbi van fent 32IRMA2AM.

E helyett lenne a 32IRMA2A.

Ennek a táblázat szerint nagyobb a fuvóka mérete, szerintem minden másban megegyezik /felfogatás, működés, stb./

A fuvóka méret miatt kérdeztem, hogy mi várható /kicsit többet eszik, vagy hasonlók/?

Ill. remélem, hogy ezt a szivató gondot, ill fulladás gyorsításkor megoldódik.

 

Előzmény: afitos (43988)
afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43988

Értem, hogy ha reménytelen az állapota, akkor kicseréled. Egyébként ha leállított motornál gázt adsz a karburátorban látszik, hogy a gyorsítószivattyú befecskendez egy adag benzint?  Az a baj, hogy a Dacia karburátorral is simán lehet hasonló küzdelem...

Remélem azért így vagy úgy, de jó lesz majd.

András

Előzmény: szalaics (43987)
szalaics Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43987

Gyanus, hogy azt mahinálták, vagy kopott.

Szivatót ha teljesen visszatolom, és gyorsítok le akar fulladni. Olyan mintha nem kapna benzint.

Ha a szivatót kb fél centire hagyom kihúzva akkor minden oké.

A teljesen visszadugott és a fél centire kihúzva hagyott állapot közt az alapjárat nem változik.

Azt néztem, hogy ebben a fél cm-ben a folytószelep elmozulásnál lehet valami, ill az alsó pillangószelep tengelyénél nem tiszta a külseje. Lehet falsot szív ott és ha kihúzom akkor megfeszül és nem szív falsot, nem tudom....

 

Előzmény: afitos (43986)
afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43986

Szia!

Gondoltam, hogy Samurai-ra kerülne. Láttam a képen, hogy a karburátor sem motoron van fotózva, hanem leszerelt állapotban. A két karburátor aminek a számára rákérdeztél nem 1,3-as, hanem 1,4-es Dacia motorra való, de van a közösségben olyan Daciás, aki 1,3-as Dacia motoron ilyet használt és működik vele. Szerintem ha a Suzukin másképp van megoldva a kartergáz visszavezetés, akkor a Dacia karburátoron ezt a T-elágazót tartó csonkot le kell dugózni. Ha Suzukira rakod ezt az idegen modellről származó karburátort, akkor jó eséllyel variálni kell valamit majd, függetlenül attól, hogy 1,3-as Daciáról, vagy 1,4-es Daciáról származik. Én mindenképpen először tisztítás és úszószint ellenőrzés és ha bizonytalan, hogy korábban belenyúltak e, akkor fúvóka méretek ellenőrzése után feltenném így, ahogy most van aztán majd kiderül...

Mi a baj az eredeti karburátorral, miért kell lecserélni? Miért nem azt javítod?

 

 

Előzmény: szalaics (43985)
szalaics Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43985

Elnézést a Dácia fórumba történő hozzászólásaimért, de igazából Suzuki Samuraiomon van 32Irma karburátor. Ez ugye 1,3-as. Ahogy írtad a két karbi 1,3-asra való. Ezek szerint ezek közül bármelyiket fel lehet rá tenni?

Ezek a fuvóka méret eltérések mit eredményeznek működésben? Pld. az egyikkel többet fogyasztana?

 

Ez a kartergáz visszavezetés a Suzukimon le van dugózva. Amit mist szereztem karbit azon van rajt ez a "T" elág.

Nem tudom érdemes-e bekötnöm vagy egyáltalán foglalkoznom vele?!

Előzmény: afitos (43974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!