Szervusz Sokat lendítene a dolgon,ha behatárolnád,hogy az Ország mely részén laksz. (a klubtagjaink nem szívesen adják ki kezükből az autót,de olyat valószínű fogysz találni aki viszi pár kört édesapádat) Facebookon fent vagy?
Tudna nekem esetleg valaki segíteni abban,hogy édesapám 70.születésnapjára szeretnék neki intézni kölcsönbe,pár órára egy Dacia 1310 tlx típusú gépkocsit.Régen 3 ilyen autója is volt,nagyon szerette.Biztosan nagyon örülne ha újra vezethetné.Természetesen honorálnám.Ha esetleg az alábbi rendszámú autók valaki birtokába vannak,mégjobb lenne.AUX 952;Di 74 81
1981-es Dacia 1300 kocka lámpás, bontásra, további felhasználásra egyben eladó Pécsett. Az autó tartalmazza a motort, váltót, kárpitot.stb stb teljesen komplett.
Jelenleg a project munkahelyi és vizsgaidőszak miatti elfoglaltságok okán szünetel. Van a csapatban olyan, aki szerelt már szoci típusokat. Magam részéről némi Renault 5-tel szerzett gyakorlati tapasztalat áll rendelkezésre, ha régebbi kocsiról van szó, illetve elméletből igyekszem felszívni magam.
Korábbi és mostani autóim kapcsán megfordultam itt több fórumban és szintén segítőkészséget tapasztaltam. Sajnos a Facebookos csoportokról ez már nem mondható el egyértelműen. Ott a hozzászólások tized részéből kell kihámozni valami hasznosat.
Sziasztok! Ez a fórum sajnos elcsendesedett az utóbbi időben, csak néhányan próbáljuk még életben tartani. Az okostelefonok világában már sokan teljesen átpártoltak a Facebookra. Néhány hete valaki ide írt két új karburátor miatt, amit néhány nap múlva megvásároltak tőle. Ennek ellenére én úgy gondolom, új karburátor még felkerülhet ide vagy például a jófogásra nem túl drágán.
A baráti körötökben jó ha van egy Daciás aki az autó apró specialításait ismeri, nem egy ördöngös szerkezet.
Alapjárat hiánynál én első körben most azt tenném, hogy a karburátor alá a szívócsonkra menő csövet befognám (ledugóznám) az indítási próbához, ha akkor helyreáll az alapjárat, akkor az oda vezető csőből hiányzik egy kalibrált furatú szűkítő, akkor azt pótolni kell. Ha Pécs környékiek vagytok én is tudok segíteni. András
10-15 ezer Ft ért lehet "találni" vadonatúj Dacia karburátort. Arra figyeljetek,hogy a torok oldalán lévő kis karikában lévő szám"27" legyen. Weber karburátorra való átszerelés bonyolult és főleg költséges móka,főleg a szívótorok miatt. Ez a karburátor,egy borzasztó egyszerű szerkezet,jól beállítva,halad vele az autó és meglepően keveset fogyaszt. TLX Dacia,mindenképpen 100-(98)as oktánszámú a benzin igénye,erre figyeljetek oda! Karburátor oldalán az alapjárati rendszert fúvassátok át. (gyakori hiba,a vákuum csövek elöregedése,gyújtáselosztó felé,illetve a szívótorokra menő gumi csó szokott kitöredezni.) Van valami Daciás alapismeret?
Találtunk javító készletet, nem láttam még mi a tartalma, de a barátom azt mondta a tömítések hiányoznak belőle. Úgy tudom a legutóbbi indítási kísérletnél nem volt alapjárat ezért döntöttek a karburátor szétszedés és ha már ott tartunk, felújítás mellett. Nem tudok minden szerelős eseményen részt venni sajnos. Nyilván más, pl. fals levegő is okozhat ilyet. Több, mint 10 évet állt az autó. Keresünk erdélyi kapcsolatot, illetve bennem felmerült hogy tehetnénk rá Solex vagy Weber karbit is, de ez még nagyon messze van.
Szervusz. Így hogy komplett javító készlet ,nem igen fogsz hozzá már találni,hacsak nem valami eldugott Román boltban. Régi tulajoknál elfekvőben vannak külön tömítések,membránok.(hirdetéseket érdemes figyelni a jófogáson,vaterán) Mi a konkrét baja a karburátornak?
Nekem is volt egy Dacia TLX-em 2004-2005-ben,a forgalmiban nekem is 65 paci volt.
Amikor az Agroker nehany evvel a Merkur utan ujra hozott be 1.4-es,karbis Daciakat,a szaklapok mar csak 62 LE-t irtak.ULehet tudni,mitol csokkent par ev alatt a teljesitmeny? A roman ipari szabvany valtozott? Vagy a magyar?Vagy sima eliras?
Nekem is zavaró volt a 61LE, csak azért szerencsés mégis a videón és a leírásban is ez a "téves" infó, mert az autó végül 60LE-t tudott a fékpadon. A kritikus hangok így elmaradtak...
Jól beállított, nem ellustított TLX fékpadon szépen teljesítette volna a 65LE-t is. (András)
Tényleg szép kocsi, nekem csak az a hivatalosként kommunikált 61 LE zavarta az összképet, de minden prospektus és műszaki leírás 65 lóerősnek írja az 1,4-es motort.