(Y) ...csak pici hirtelen kiegészítés,Afitos írja majd a pontos számadatokat. kis körben lévő szám a karburátor szívótorok oldalán:25.5//1.3motor.illetve 27//1.4 es) Fúvókázás,,a féklevegő,illetve a főfúvóka méretben tér el
A karburátorok kapcsán, később meg tudom nézni könyvben a két karburátor közötti fúvókázás különbségeit. Abban biztos vagyok, hogy ez a két típus 27mm torokátmérőjű és 1,4-es motorokra való. Az 1,3-as motorok karburátorai 25-ös torok átmérővel rendelkeznek.
Akkor amikor a Daciát (pontosabban az eredetijét a Renault R12-est) tervezték már kötelező volt a motorban keletkező kartergáz visszavezetése a szívórendszerbe, emissziós okokból. Autótípustól függetlenül abban a korszakban a keletkező kartergáz kapcsán már gondoskodni kellett annak zárt rendszerben történő kezeléséről. A Dacián ez a T elágazó és a hozzá tartozó visszavezető csövek keresztmetszete (az egyikben kalibrált furatú szűkítő van) szabja meg azt, hogy mennyi kerüljön a karburátorba illetve mennyi kerüljön közvetlenül a karburátor alatti térbe a szívócsonkba vissza, újraégetésre.
Azonos funkciójú rendszerek más módon más korabeli autókon is megtalálhatóak már.
Kopott motoroknál szokták szabálytalanul kikötni ezeket a csöveket és a szabad levegőre kivezetni a kartergázt, mert a motor fullad, beállíthatatlan. Ha a motor jó, akkor ez a rendszer bekötve biztosít megfelelő motorműködést jó kipufogógáz emissziót.
Szeretettel várunk mindenkit december 31-én a Trabant-Wartburg Klub Népautós találkozójára a Lurdy-háznál 10-től 14-ig! Keleti- és nyugati veterán járművek megjelenésére egyaránt számítunk.
A tavalyi alkalomhoz hasonlóan magánakció keretében lesz felvonulás is, 13 óra körül.
Sziasztok tudna nekem valaki segiteni van egz 1310L daciam es elrobbant az égő az elsolampaban es nem megy azota a bordon a vilagitas es a pozicio es a hatso lampa sem mi lehet a baja