Sziasztok tudna nekem valaki segiteni van egz 1310L daciam es elrobbant az égő az elsolampaban es nem megy azota a bordon a vilagitas es a pozicio es a hatso lampa sem mi lehet a baja
Thalia clio hátsó munkahengerből két féle van 10x1-es menettel egyik szerintem a dacia felfogatásával megegyezhet, mert két féle van belőlük, bosch és lucas. Össze akartam már sokszor hasonlítani de mindig elmaradt.
BÁRDI AUTÓ: CIFAM CF101-476 és CIFAM 101-477; M10x1-es menet, dugattyú átmérő 22 mm (1310, TX-TLX-újabb modellek, 80-as évekbeli Daciák)
UNIX TRADE: SAMKO 75369 és SAMKO 75370; 3/8-UNF24-es menet. (Dugattyú névleges átmérő itt is 22 mm) (Dacia 1300-asok, 70-es évekbeli Daciák)
Ezek a munkahengerek 2400-2800 forint közötti áron az említett boltokban jelenleg is vannak raktáron vagy rendelhetőek és jó minőségűek.
Mivel nem írtál modellt és évjáratot ezért kerestem mindkét fajtából. Azt, hogy a Dacia mikortól van az M10x1-es menettel szerelve én nem tudom ennél pontosabban behatárolni. Ha a csőcsatlakozás hollanderét megméred abból már tudni fogod melyiket vegyed meg a 3/8-ados menet kb 9,6 mm átmérőjű sajnos a menetemelkedés szinte azonos, de a két munkahengertípust nem szabad összecserélni egymással!
de egyébként az elmúlt 15 évben négy darab futott át a kezeim között, az egyik erősen elbontva, de jelenleg is megvan még.
A válasz: A motor a Magyarországra hozott szériákban jellemzően 1,4-es, tehát nagyjából TLX motor, de az olajteknő és olajszivattyú a Daciába nem jó.
A többi szerkezeti részben ugyan vannak közös részek, (pl: féknyergek, féktartók, hátsó fékpofák, de a féltengelyek, váltó, beltéri elemek stb. egyáltalán nem csereszabatos. ARO 10-et talán csak jó motor miatt lenne érdemes Daciába megvásárolni, vagy TLX óracsoport miatt, de egyes visszajelzők abban is más piktogrammot kaptak, így Daciába csak egy két kijelző műanyag fedelecskéjének cseréjével passzol teljesen