Thalia clio hátsó munkahengerből két féle van 10x1-es menettel egyik szerintem a dacia felfogatásával megegyezhet, mert két féle van belőlük, bosch és lucas. Össze akartam már sokszor hasonlítani de mindig elmaradt.
BÁRDI AUTÓ: CIFAM CF101-476 és CIFAM 101-477; M10x1-es menet, dugattyú átmérő 22 mm (1310, TX-TLX-újabb modellek, 80-as évekbeli Daciák)
UNIX TRADE: SAMKO 75369 és SAMKO 75370; 3/8-UNF24-es menet. (Dugattyú névleges átmérő itt is 22 mm) (Dacia 1300-asok, 70-es évekbeli Daciák)
Ezek a munkahengerek 2400-2800 forint közötti áron az említett boltokban jelenleg is vannak raktáron vagy rendelhetőek és jó minőségűek.
Mivel nem írtál modellt és évjáratot ezért kerestem mindkét fajtából. Azt, hogy a Dacia mikortól van az M10x1-es menettel szerelve én nem tudom ennél pontosabban behatárolni. Ha a csőcsatlakozás hollanderét megméred abból már tudni fogod melyiket vegyed meg a 3/8-ados menet kb 9,6 mm átmérőjű sajnos a menetemelkedés szinte azonos, de a két munkahengertípust nem szabad összecserélni egymással!
de egyébként az elmúlt 15 évben négy darab futott át a kezeim között, az egyik erősen elbontva, de jelenleg is megvan még.
A válasz: A motor a Magyarországra hozott szériákban jellemzően 1,4-es, tehát nagyjából TLX motor, de az olajteknő és olajszivattyú a Daciába nem jó.
A többi szerkezeti részben ugyan vannak közös részek, (pl: féknyergek, féktartók, hátsó fékpofák, de a féltengelyek, váltó, beltéri elemek stb. egyáltalán nem csereszabatos. ARO 10-et talán csak jó motor miatt lenne érdemes Daciába megvásárolni, vagy TLX óracsoport miatt, de egyes visszajelzők abban is más piktogrammot kaptak, így Daciába csak egy két kijelző műanyag fedelecskéjének cseréjével passzol teljesen
:) :) ez most is meg van! Ha jól emlékszem Pannónia úszóból csináltam a szintjelzőre úszót a műanyag helyett.(háromszor cseréltem,fél év után mindegyikben lötyögött a benzin)Persze "újra kellett kalibrálnom" a műszert értsd,vittem magammal 5 litert,és mentem amíg teljesen üreset mutat.(még valamennyi mindig maradt benne,tehát jól mér)
HA egy üzlet beindúl most meg a másik kocsi üzaszintjelzője szart be,teletankoltam és nullát matat.Valoszinüleg az úszó megtelt benzinnel,kb ha visszagondolok 13-14 éve volt ugyanez a problémája ennek a kocsinak.
1300-as tankom van ami jó,és az 1310-es jeladót akarom berakni,mivel az 1310-ben van szintjelző és vsszajelzőlámpa mig az 1300-as csak szintjelzővel szerelt.
Tehát ahogy irtad az 1300-as tankjeladó öt csavaros felfogatású és egy elektromos vezeték megy rá.Az 1310-es elforditós jellegü és két elektromos vezeték megy rá.És-e kettőt kell valahogy összepárositani ,mivel 1300-as tankom van.Itt a környékbeli bontókban azt a szót hogy dacia nem is ismerik,nem hogy esetleg mutatni tudnának egy példányt.
Szerintem dobj fel egy fotót a problémáról, arról hogy milyen a nyílás, ahova szintjelzőt kellene betenni. Valóban létezik több fajta üzemanyagszintjelző rögzítés a Daciánál, de több szem többet lát, lehet 1310-esben az 1300-al ben is azonos rögzítési módú is. Belefuthatsz olyanba is, hogy nem kell farigcsálni és jó lesz.