Vajon olcsón milyen minőséget adtak?? Sajnos valószínű fekete NBR anyagút amil nem való oda. Még elöl el lehet kísérletezgetni de hátul már idő és munka igényes mutatvány. Hátra mindenképp forgásirányos főtengely szimeringnek valót kéne venni ami sacc 1000-2000 Ft között kapható. Elring, Corteco márka.
Nem akarok itt semmilyen üzletet lehúzni rossz véleménnyel de néha nem tudok megérteni dolgokat.
Bementem ma Békéscsabán a Bárdi Autóhoz. Mondom nekik, hogy a főtengely végére kellene simering és mondom a méretet.
Van, de csak a kisebbik. Kérdezem a sráctól, hogy milyen árú?
1907Ft :(
De rendes volt és azt mondta, hogy keleti kocsikhoz itt ne nagyon vegyek semmit de nem is nagyon van alkatrész náluk . Ő egy régi Ladával küszködik és máshonnan oldja meg az alkatrészt.
Átirányított a nem messze lévő Duvet Kft-hez. Ott tele volt az egész fal szimeringekkel.
A 35*50*8- as 170Ft volt, a 80*100*10 pedig 420Ft. Vettem mindegyikből kettőt és még akkor sem fizettem annyit mint a Bárdinál amennyibe került volna az az egy darab.
Motor szimering témában kérek segítséget. A váltó felől 80 - 100 - 10 jelzésű van, de nem tudom milyen van a motor elejénél mert még nem bontottam szét annyira, majd csak hétvégén de akkorra meg már kell az új szimering.
Abban egyetértek, h pár évet kint állt és beleköltözhetett a rozsda, ellenben a motortérben nagyon kevés rozsdát látok, kaphatott valaha alvát- és üregvédelmet is (torony mögötti lemez is csúnyán összefújva...), szinte az összes bilincs gyári, optoelektronikus gyújtás.
De biztos beleköltözött már a rozsda, mivel csomagtér fedél alatt is csipázik. Feltehetőleg ajtók alja is és a tipikus helyeken is.
Szerintem ez a kocsi a kinézete alapján pár éve kint rohad a szabad ég alatt. A motortérnél szinte habzik a rozsda. Szétszedni donornak jó, de felújítani nagyon költséges lenne.
Amúgy szerintem 170mm-essel is működhet. (Lendkerék mérőórázás nem árthat.) Ha jól értem használt kuplung beépítésére készülsz (?). Szerintem ne tedd, mivel fél-1napos munka... Legyen tuti elsőre...
Széthúztuk a tartalék blokkot a váltótól. levettük a kuplungot és a lendkereket. Szimeringet kell cserélnem. A kuplung felől van egy 80 100 10- es jelzésű kétajkú szimering. Elől Milyen van? Kuplung cserénél ha átmérőre kisebb egy kicsit a kuplung mint az előző, Attól az még ugyan úgy beszerelhető, vagy törekedjek ugyan olyan nagyobb beszerelésére.
Annyit kell tenni, hogy leszereled az összekötő rudazatot. Satuba fogod a g pogácsás résznél és a rögzítő furatba dugsz egy erős hosszú csavarhúzót és csavarsz rajta. Így semmit nem kell reszelni.
Ja és a rudazat közepén a 2 gumipogácsán kívül ott van a 3db feszítő gumilapocska is -képen látszik. (Ez pl 4-es váltónál sokáig nem volt meg nekem és mikor megvettem az 5-ös rudazatot Gyógyszergyár utcában, akkor láttam csak, hogy oda bizony kell ilyen is! És hozott a pontosságon annó.)
A váltó végén a szilentblokk használt, de az sem tűnt vészesnek. (Nem vészesebbnek, mint a 4-esemé volt és azzal nem volt ilyen gondom.)
Utángyártott a hátsó váltótartó konzolom. Esetleg az miatt...? De minden lyukon volt, nem kellett reszelnem egy lyukon se. Igaz, gyárilag -vélhetően- 9-10mm-es lyukakon rögzült (M)7-es csavarok által a váltó, így a váltó hátulja millimiétereket ugyan, de állítható volt jobbra/balra. Nem tudom ez számít-e érdemben. Jelenleg ugye 2db (M)8-as csavarral van felrakva és egy (M)7-essel, ami a váltófedélben ér véget.
No meg a bakoknál is. (M)8-as csavarok, a 9-10mm-es lyukakon. Ott is lehet kicsit bűvészkedni.
A váltóbot alján, a csonk, amire a rudazat bronzperselyes része csúszik sajna kicsit viseltes már, de minimális lötyögés van. Ráhúzni nehezen tudtam, de ahol felfekszik, ott picit lötyög.
A csonk végén a műanyag hézagoló/porvédő a helyén, ahogy a seeger gyűrű is.
A rudazatban a 2 gumipogácsa is új.
Viszont lehet esetleg a váltó és a hátsó tartókonzol közé kell mégis csak az a 3db kör alakú vastag alátét, ahogy a 4-es váltónál is volt (?) és akkor helyre jönne minden? Ezért lenne jó kiderítenem a gyári "felállást".
A váltórudazatod nem lóg? Gondolok a kapcsolótengelyen lévő stiftre, szilentre, a két gumiszilentre egymás mellett, és a váltókar alján lévő perselyekre.
1-esben feltűnően gyengének tűnt, de 2-esben is kissé, de mivel ritkán vezetem már és a kuplung is máshol fogott, ezért gondoltam ilyen ez, illetve kuplung-szerelési problémára kezdtem gyanakodni.
Aztán pár elég feszült perc után rájöttem: Valójában annyiról van szó, h a rüki határolót nem állítottam arrébb, így az 1-es/2-es síkjáig nem engedte el a botot. Mikor rájöttem, próbáltam 1-est/2-est szúrni kicsi csalással (lefelé nyomással), de inkább csak a 2-es akart sikerülni. A csalóka az, h mozgattam én a váltóbotot az általam gondolt 1/2 és 3/4 síkja között és mind a kettőben vette a sebességet -valahogy-, de valójában rendre csak 3/4-ben turkáltam egy ideig... :D Hiába, Civic váltójával elkényelmesedtem... :D
Érzésre sajnos pontatlanabb ez a váltó, mint a gyári 4-esem volt, de összességében nincs hangja 1 fokozatban se, jónak tűnik a ~15km-es próbakör alatt. A határolót kopra kiállítottam az utas felé, de még mindig kevés az 1-eshez és trükközve veszi csak. 2-es már jó. Sajnos le kell vegyem a határolót és reszelnem kell a lyukon szerintem. :( De ha ennél nagyobb problémám nem lesz én boldog leszek. :)
Hétvégén fékpofa és kormányösszekötő(->axiálcsuklós) csere. :) Jövő héten pedig futóműállítás valahol -pár ezer km alatt megint elment a kormány közepem... Meguntam. :)
Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D
Halihó, érdekel vkit dacia motor? 1.4 és 1.6 (csapágyas) és van ötös váltó is. A román piacos ismerős elbontotta az autóit és eladná a cuccokat. Ennyit tudok róluk, az 1.4 motor állapota ismeretlen elméletileg üzemképes.
5-ös váltósok és aki ismeri az 5-ös váltó hátsó, -újabb?- 1 lemezes rögzítését (ami nagyon hasonlít a 4-esére).
Ugye 4-esnél voltak ilyen vastag alátétek:
A szabályos kör alakúak a váltó és a tartólemez között voltak, míg a "lecsapott kör alakúak" a csavar alatt, de a tartólemez felett voltak.
A kérdés az, hogy ezekkel megegyező volt gyárilag az 5-öshöz is? Egyik csavarnál a "lecsapott kör alakú" alátét nem fér el (középső, felsőnél), de a másik kettőnél jó lehet:
Illetve ahogy gyári/bontott tartólemezem, úgy csavarok, váltó rudazat sem jutott hozzám, így kértem csavarboltos ismerősömtől -talán jó- M7-es csavarokat a konzolhoz, de ilyen máretben egyszerűen nincs. Úgyhogy kapott M8-at, ami pont elfért amúgy a furatban, de ugye a 4-es váltóról származó csavarok és alátétek mind M7-esek voltak. Kérdés 5-ösnél is így volt-e?
Most így néz ki:
Sietve lett összerakva mikor végre nem kellett már karból tartani, így a bal oldali baknál az altátét és anya régi... A tartókonzolos altátétek amúgy tányér alátétek jelenleg. Kérdés jó-e ez így, vagy mit korrigáljak holnap?
Illetve a gyári szerelésről tud esetleg valaki fotóval szolgálni?
Én NGK gyertyát használok már régóta és semmi bajom nem volt velük, mindegyik őzbarna volt amikor kivettem. Szerintem minden tipusnál van egy-egy rosszúl sikerült darab,nekem pl:a BRISK-nem jött be.
Megvallom őszintén a bűnömet: sosem vezettem nyilvántartást a fejlesztésekről és mellényúlásokról.
Volt, hogy NGK-t adott a boltos, hogy sokkal jobb, JAPÁN. Tuti baba lesz... amikor visszamentem az autóval, hogy na ezt figyu... szó nélkül beszerzési áron adta a Championokat. :D
Rokon is nyomott a kezembe egy szakajtó (Dacia) aprólékot amiben volt egy sor gyertya is. Amikor gyertyacsere volt soron, akkor beraktam. Nehezen indult, rángatott melegedett. Egy sor Champion a Verseny utcából (úgy az út szélén kicserélve) és már el is felejtettem a problémát.
Próbáld ki nyugodtan, valami 7-800Ft volt darabja, kb két hete.