A váltó végén a szilentblokk használt, de az sem tűnt vészesnek. (Nem vészesebbnek, mint a 4-esemé volt és azzal nem volt ilyen gondom.)
Utángyártott a hátsó váltótartó konzolom. Esetleg az miatt...? De minden lyukon volt, nem kellett reszelnem egy lyukon se. Igaz, gyárilag -vélhetően- 9-10mm-es lyukakon rögzült (M)7-es csavarok által a váltó, így a váltó hátulja millimiétereket ugyan, de állítható volt jobbra/balra. Nem tudom ez számít-e érdemben. Jelenleg ugye 2db (M)8-as csavarral van felrakva és egy (M)7-essel, ami a váltófedélben ér véget.
No meg a bakoknál is. (M)8-as csavarok, a 9-10mm-es lyukakon. Ott is lehet kicsit bűvészkedni.
A váltóbot alján, a csonk, amire a rudazat bronzperselyes része csúszik sajna kicsit viseltes már, de minimális lötyögés van. Ráhúzni nehezen tudtam, de ahol felfekszik, ott picit lötyög.
A csonk végén a műanyag hézagoló/porvédő a helyén, ahogy a seeger gyűrű is.
A rudazatban a 2 gumipogácsa is új.
Viszont lehet esetleg a váltó és a hátsó tartókonzol közé kell mégis csak az a 3db kör alakú vastag alátét, ahogy a 4-es váltónál is volt (?) és akkor helyre jönne minden? Ezért lenne jó kiderítenem a gyári "felállást".
A váltórudazatod nem lóg? Gondolok a kapcsolótengelyen lévő stiftre, szilentre, a két gumiszilentre egymás mellett, és a váltókar alján lévő perselyekre.
1-esben feltűnően gyengének tűnt, de 2-esben is kissé, de mivel ritkán vezetem már és a kuplung is máshol fogott, ezért gondoltam ilyen ez, illetve kuplung-szerelési problémára kezdtem gyanakodni.
Aztán pár elég feszült perc után rájöttem: Valójában annyiról van szó, h a rüki határolót nem állítottam arrébb, így az 1-es/2-es síkjáig nem engedte el a botot. Mikor rájöttem, próbáltam 1-est/2-est szúrni kicsi csalással (lefelé nyomással), de inkább csak a 2-es akart sikerülni. A csalóka az, h mozgattam én a váltóbotot az általam gondolt 1/2 és 3/4 síkja között és mind a kettőben vette a sebességet -valahogy-, de valójában rendre csak 3/4-ben turkáltam egy ideig... :D Hiába, Civic váltójával elkényelmesedtem... :D
Érzésre sajnos pontatlanabb ez a váltó, mint a gyári 4-esem volt, de összességében nincs hangja 1 fokozatban se, jónak tűnik a ~15km-es próbakör alatt. A határolót kopra kiállítottam az utas felé, de még mindig kevés az 1-eshez és trükközve veszi csak. 2-es már jó. Sajnos le kell vegyem a határolót és reszelnem kell a lyukon szerintem. :( De ha ennél nagyobb problémám nem lesz én boldog leszek. :)
Hétvégén fékpofa és kormányösszekötő(->axiálcsuklós) csere. :) Jövő héten pedig futóműállítás valahol -pár ezer km alatt megint elment a kormány közepem... Meguntam. :)
Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D
Halihó, érdekel vkit dacia motor? 1.4 és 1.6 (csapágyas) és van ötös váltó is. A román piacos ismerős elbontotta az autóit és eladná a cuccokat. Ennyit tudok róluk, az 1.4 motor állapota ismeretlen elméletileg üzemképes.
5-ös váltósok és aki ismeri az 5-ös váltó hátsó, -újabb?- 1 lemezes rögzítését (ami nagyon hasonlít a 4-esére).
Ugye 4-esnél voltak ilyen vastag alátétek:
A szabályos kör alakúak a váltó és a tartólemez között voltak, míg a "lecsapott kör alakúak" a csavar alatt, de a tartólemez felett voltak.
A kérdés az, hogy ezekkel megegyező volt gyárilag az 5-öshöz is? Egyik csavarnál a "lecsapott kör alakú" alátét nem fér el (középső, felsőnél), de a másik kettőnél jó lehet:
Illetve ahogy gyári/bontott tartólemezem, úgy csavarok, váltó rudazat sem jutott hozzám, így kértem csavarboltos ismerősömtől -talán jó- M7-es csavarokat a konzolhoz, de ilyen máretben egyszerűen nincs. Úgyhogy kapott M8-at, ami pont elfért amúgy a furatban, de ugye a 4-es váltóról származó csavarok és alátétek mind M7-esek voltak. Kérdés 5-ösnél is így volt-e?
Most így néz ki:
Sietve lett összerakva mikor végre nem kellett már karból tartani, így a bal oldali baknál az altátét és anya régi... A tartókonzolos altátétek amúgy tányér alátétek jelenleg. Kérdés jó-e ez így, vagy mit korrigáljak holnap?
Illetve a gyári szerelésről tud esetleg valaki fotóval szolgálni?
Én NGK gyertyát használok már régóta és semmi bajom nem volt velük, mindegyik őzbarna volt amikor kivettem. Szerintem minden tipusnál van egy-egy rosszúl sikerült darab,nekem pl:a BRISK-nem jött be.
Megvallom őszintén a bűnömet: sosem vezettem nyilvántartást a fejlesztésekről és mellényúlásokról.
Volt, hogy NGK-t adott a boltos, hogy sokkal jobb, JAPÁN. Tuti baba lesz... amikor visszamentem az autóval, hogy na ezt figyu... szó nélkül beszerzési áron adta a Championokat. :D
Rokon is nyomott a kezembe egy szakajtó (Dacia) aprólékot amiben volt egy sor gyertya is. Amikor gyertyacsere volt soron, akkor beraktam. Nehezen indult, rángatott melegedett. Egy sor Champion a Verseny utcából (úgy az út szélén kicserélve) és már el is felejtettem a problémát.
Próbáld ki nyugodtan, valami 7-800Ft volt darabja, kb két hete.
DENSO-nak is van valami hőérték megfelelője, de nem tudom fejből hirtelen. Nekem most az van bent. Igaz, nicns napi használatban már, így kevésbé releváns a véleményem, de nem emlékszem, h szívás lett volna velük. Most DENSO van bent azt hiszem.
Egyszer volt NGK BP6HS-em, ami nem jó hőértékű volt, az rémlik h problémás volt és kormos volt és rángatott tőle mindig... ~100km-t szenvedtem vele, aztán kidobtam.
Nyelestengely szimering miért ilyen egyedi kialakítású, mi az oka?
Létezik "hagyományos", azonos 3 mérettel rendelkező szimering, kérdés mennyire jó az oda?
"Raktárba "készül ez a váltó, ezért csak paszta és ez a szimering... -szerintetek hogy jobb váltót spájzolni? Feltöltve csurig váltóolajjal, vagy üresen?
Viszont, akkor félreérthető volt a kérdésed, mert az a hátsó fedélre vonatkozott...
Azért pontosabban is megmérhetted volna a nagyobbik golyót, (ami tényleg a hátsó fedélben van), mert annak 22 Celsius fokon mérve 9,9170355847333mm az átmerője, ha véletlenül elveszik ezt a méretet keresd majd hozzá :-)
Kicsit kiegészítem: A fedél külső részén két nagy átmérőjű csavarral lezárt furat van, melyek csavarhúzóval kivehetőek:
Az egyik alatt van egy rúgóval megtámasztott 9,9 mm átmérőjű golyó.
A másik alatt szintén rúgóval megtámasztva található az 5-ös fokozat előválasztó karjának támasztó tüskéje, ez nem golyó, hanem egy kúpos végű picike alkatrész.
Így csak egy golyó van a fedélben. Ha az megvan akkor onnan nem hiányzik semmi.
Ha a tiédben több is volt, akkor az nem az általunk ismert TLX váltó, hanem valami egyéb...
Remélem segítettem, sajnos nem volt nálam fényképezőgép.