Békésen van egy ismerősömnél. Gondoltam, hogy megveszem de nincs hova tenni. Egy kicsi hegesztés, festés és mehet eladásra, csak ne a bontóban végezze.
Üdv. A hétvégén majdnem vettem még egy Dacia-t. Ki van vonatva de vissza helyezhető. A kaszni jó állapotban van, egy kicsi rozsda a hátsó küszöbvégeknél. Az óra egyet fordult már, tehát 124 000Km van benne. A motor indul, megy. Akit érdekel írjon sajnálnám ha bontóban végezné. Jelenleg egy telken van, kocsi lerakatban.
A hátsó fedélben 1 golyó van rugóval ami az 5 ös kapcsoló villa tengelyét rögzíti. A határoló ami a másik csavar alatt van az egy kúpos kis henger rugóval. Az 5 ös kapcsoló villa tengelynél van még egy golyó. Az biztosító retesz ami azt akadályozza , hogy egyszerre két sebesség véletlenül sem kapcsolódhasson be. Ez viszont a váltóházban van és ez esik le ha kihúzzuk az 5 ös kapcsolóvillát tengelyestől. (ha fejen áll a váltó akkor nem esik le.)
5-ös váltóban 2 reteszgolyó található a hátsó fedélben. Melyiknek mi az átmérője? Sajnos -azt hiszem- a kisebbeket sikerült elkevernem az egyik váltónál -de még van esély megtalálnom- és ez sajnos hiányzott a másik váltóból...
Talán emlékeztek rá, hogy a télen kiszereltem az első futóból a hosszmerevítőt, mert csak nehézkesen lehetett állítani a geometriát.
Nekem meg kellet volna, mert húzott jobbra.
Tettem akkor bele egy axiál csuklót, így könnyen lehet tekergetni.
Akkor Afitos levélben említette nekem, hogy nem szíve csücske a projekt, Ő maradna az eredeti módszernél.
Megértettem az elmúlt hetekben, hogy miért!
Amikor összeraktam, sűrű menetes anyával fogattam be alátéttel a helyére az axiált.
Csak lett ettől egy erőteljes futóműzaj. Nem is zaj, inkább minden rezdülését átvette a kaszni a kerekeknek.
Ekkor jutott eszembe Afitos levele.
Kiszedtem a helyéről az egész axiálos húzómerevítőt, és a gyári gumi szilentekből készítettem egy 3 darabból álló szilentet ami passzolt az axiál végébe. ( két gumialátét, és egy gumi átvezetés oldalanként )
Gyakorlatilag egy gumiágyat kapott a kaszni felőli oldalon.
Mondanom sem kell, hogy drasztikusan csökkent az utastér zaj.
A lábam alatt sem dobol a padlólemez.
Hiába: a rutin, meg az évek. ( meg az elb_szott gépek )
Igen, a kevésbé merevített motorháztető csak az első szériakon volt. Egyébként nagyon jól néznek ki az ülések, biztos sok munka van belefektetve.
A hírdetéssel kapcsolatosan, az ilyen fajta eladók már kereskednek az áruval. A könyöklőért 540 lejt kért, ami kb. 38-40.000 Ft., tehát nem gombokért adja.
Nekem egy 1974-es R12 TS -em van, nem igazán mentem még ki a világba még vele, kivéve mikor hoztam. Új vagyok ebben a fórumban is és talalkozón sem vettem még részt. Az enyémnek is szakadt az ülése. Most egy gagyi üleshuzat borítja, nem igazán mutat jól, de majd valamikor megcsináltatom.
Időközben elkészült az üléskárpitok javítása. Az enyémben műbőr-szövet kombináció volt eredetileg. Én azt tapasztaltam, hogy a szövetes ülésekkel több lesz a probléma a hosszú évtizedek alatt. A szövetet így le kellett cserélni. A műbőrt és a peremekbe varrt kédereket viszont szinte teljes egészében sikerült megmenteni.
A sofőrülés jobb oldalán, ahová eredetileg a karfa fel volt csavarozva, a műbőrön volt két lyuk valamint az egyik első ülés felső részén is volt kis sérülés. Ezeket a hibás műbőr részeket kicseréltettem a kárpitossal. Hogy eredeti anyagból legyenek a hátsó ülés alsó részének műbőrjéből készíttettem el így csak a hátsó alsó támlát kellett új, de szinte teljesen azonos színű anyaggal pótolni, ott nem nagyon lehet észrevenni.
Ilyenek lettek:
Mivel maradt az alsó támla eredeti műbőrjéől, és szövetet is úgy vásároltam, hogy elég legyen későbbi javításhoz, vagy a karfához, ezért igazából bármikor felszerelhető lesz a karfa, amit akkor át kell kárpitoztassak majd.
Viszont most megköszönöm, de nem élnék a lehetőséggel. Mivel jelenleg nincsen kilyukasztva a helye ezért most nem "zavar" a hiánya, így egyelőre nem fogom pótolni. Majd a későbbiekben talán...
Egyébként csoda dolgok vannak a hirdetésben, azért ezek egy része gondolom már Romániában is ritkaságnak számít, jól tudom az a kevésbé merevített motorháztető csak az első évben került az autókra?
Az idei nyári találkozó (július 28-30) kedvezményes kempingárai:
1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt,700 Ft/gyerek (2-14 éves kor) Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.
Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.
A gyártás során a megmunkáló szerszámok természetes kopása miatti méretosztályokba sorolás jelölése. Szerencsés esetben azért jó lehet az a fogaskerékpár még akkor is, ha a színjelzések alapján nem tudod egyértelműen beazonosítani, hogy azonos méret / fogprofil osztályúak e. Én biztosan beépíteném, ha nem lenne másik. Ha mégsem lenne jó valami, akkor az ötödik fokozat a váltó leszerelése nélkül is javítható, csak az ominózus leeső golyóra kell vigyázni a kapcsolófedél leszerelése során. Azt is ki lehet teljesen védeni, azzal, ha a fedél lehúzása előtt kicsavarod a rúgóját támasztó kupakját és egy mágnessel előzőleg kiveszed a golyót a fészkéből.
Tudomásom szerint ha van 2 külső visszapillantód, akkor csak az első 3 szélvédő van jogszabályba foglalva, h minimum 70% fényáteresztéssel rendelkezzen. Összes többi üveg helyére rakhatnál falat is...-így a hátsóra is. (Egyedül még annyi, h ha van pótféklámpa, azt nem szabad kitakarni fóliával sem.)
Amúgy gratula! Én román túra után 1 héttel műszakiztatok. Vagy lehet átmozgatom román túra előttre, így 2 év múlva is csak nyár elején kell foglalkoznom vele.