Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RÉMES Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43716

Sziasztok

 

Talán emlékeztek rá, hogy a télen kiszereltem az első futóból a hosszmerevítőt, mert csak nehézkesen lehetett állítani a geometriát.

 

Nekem meg kellet volna, mert húzott jobbra.

 

Tettem akkor bele egy axiál csuklót, így könnyen lehet tekergetni.

 

Akkor Afitos levélben említette nekem, hogy nem szíve csücske a projekt, Ő maradna az eredeti módszernél.

 

Megértettem az elmúlt hetekben, hogy miért!

 

 

Amikor összeraktam, sűrű menetes anyával fogattam be alátéttel a helyére az axiált.

 

Csak lett ettől egy erőteljes futóműzaj. Nem is zaj, inkább minden rezdülését átvette a kaszni a kerekeknek.

 

Ekkor jutott eszembe Afitos levele.

 

 

Kiszedtem a helyéről az egész axiálos húzómerevítőt, és a gyári gumi szilentekből készítettem egy 3 darabból álló szilentet ami passzolt az axiál végébe. ( két gumialátét, és egy gumi átvezetés oldalanként )

 

Gyakorlatilag egy gumiágyat kapott a kaszni felőli oldalon.

 

Mondanom sem kell, hogy drasztikusan csökkent az utastér zaj.

 

A lábam alatt sem dobol a padlólemez.

 

 

Hiába: a rutin, meg az évek. ( meg az elb_szott gépek ) 

 

 

Köszi: Afitos a meglátást.  :-)

 

 

afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43715

Kár ezért az autóért, mert nekem úgy tűnik, hogy még soha nem volt bántva az a karosszéria...

Előzmény: Törölt nick (43711)
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43714

Így helyes:

afitos@freemail.hu

Előzmény: afitos (43713)
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43713
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43712

A TS egészen más világ, mint ez a zöld TL, itt a fórumon sokan tudják, nekem is van egy 74-es TS-em. Valamikor régen tettem is róla fel fotókat ide.

Hogy ne"offoljuk" szét teljesen a fórumot, ha úgy gondolod keress közvetlenül. Az e-mail címem: afitos@freemail.hu.

Mindjárt keresek egy hivatkozást ahhoz a régi hozzászóláshoz.

Előzmény: Szebi75 (43710)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43711

Eladnám  papírmentes  Draciamat.Fix  ára  40eFt.  Szállításában  tudok  segíteni.

Szebi75 Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43710

Igen, a kevésbé merevített motorháztető csak az első szériakon volt. Egyébként nagyon jól néznek ki az ülések, biztos sok munka van belefektetve.

A hírdetéssel kapcsolatosan, az ilyen fajta eladók már kereskednek az áruval. A könyöklőért 540 lejt kért, ami kb. 38-40.000 Ft., tehát nem gombokért adja.

Nekem egy 1974-es R12 TS -em van, nem igazán mentem még ki a világba még vele, kivéve mikor hoztam. Új vagyok ebben a fórumban is és talalkozón sem vettem még részt. Az enyémnek is szakadt az ülése. Most egy gagyi üleshuzat borítja, nem igazán mutat jól, de majd valamikor megcsináltatom.

 

 

Előzmény: afitos (43708)
afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43709

Eltévesztettem, a hátsó ülésnél ez a jelenlegi végleges állapot:

Egy hónapig egy 1984-es Dacia ülései voltak benne. Az látszik még az előző hozzászólás utolsó fotóján.

Bocsi.

 

afitos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 43708

Nagyon köszönöm, hogy eszedbe jutottam!!

Időközben elkészült az üléskárpitok javítása. Az enyémben műbőr-szövet kombináció volt eredetileg. Én azt tapasztaltam, hogy a szövetes ülésekkel több lesz a probléma a hosszú évtizedek alatt. A szövetet így le kellett cserélni. A műbőrt és a peremekbe varrt kédereket viszont szinte teljes egészében sikerült megmenteni.

A sofőrülés jobb oldalán, ahová eredetileg a karfa fel volt csavarozva, a műbőrön volt két lyuk valamint az egyik első ülés felső részén is volt kis sérülés. Ezeket a hibás műbőr részeket kicseréltettem a kárpitossal. Hogy eredeti anyagból legyenek a hátsó ülés alsó részének műbőrjéből készíttettem el így csak a hátsó alsó támlát kellett új, de szinte teljesen azonos színű anyaggal pótolni, ott nem nagyon lehet észrevenni.

Ilyenek lettek:

 

 

Mivel maradt az alsó támla eredeti műbőrjéől, és szövetet is úgy vásároltam, hogy elég legyen későbbi javításhoz, vagy a karfához, ezért igazából bármikor felszerelhető lesz a karfa, amit akkor át kell kárpitoztassak majd.

Viszont most megköszönöm, de nem élnék a lehetőséggel. Mivel jelenleg nincsen kilyukasztva a helye ezért most nem "zavar" a hiánya, így egyelőre nem fogom pótolni. Majd a későbbiekben talán...

Egyébként csoda dolgok vannak a hirdetésben, azért ezek egy része gondolom már Romániában is ritkaságnak számít, jól tudom az a kevésbé merevített motorháztető csak az első évben került az autókra?

 

Előzmény: Szebi75 (43707)
Szebi75 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43707

Szia,

 

Láttam régebben hogy könyöklőt keresel. Ma erre találtam rá, remélem segít. Ha nem tudsz románul, ezt is megoldhatjuk.

https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-piese-an-1970-ID8v29W.html#1bfc707e13

 

Üdv,

Sebastian

Nagyvárad

Renault 12 TS

Előzmény: afitos (43590)
frakciós Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43706

A megszokott társaság lesz. Viszont most nagyobb területen. Tavaly kicsit zsúfolt volt épphogy elfértünk.

Előzmény: afitos (43705)
afitos Creative Commons License 2017.05.13 0 0 43705

Több klubbal közösre szervezed mint korábban, Trabantosok, Wartburgosok, Komárosok, vagy most kisebb volumenűre?

Előzmény: frakciós (43704)
frakciós Creative Commons License 2017.05.12 0 0 43704

Az idei nyári találkozó (július 28-30) kedvezményes kempingárai:

 

1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj
ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt, 700 Ft/gyerek (2-14 éves kor)
Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.

Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.

Lócsi Gabriella
Kempingvezető-helyettes
Recepcióvezető

ZALA CAMPING & BUNGALOWS
H-8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.

Tel:       + 36 83 312 782
Fax:     + 36 83 312 782
Mobil:   + 36 30 6705 337
zala@balatontourist.hu
www.balatontourist.hu
www.facebook.com/balatontourist

tlxvalto Creative Commons License 2017.05.12 0 0 43703

Szia! Köszönőm a választ, Bp-ről irok de ha barki segítene el tudok menni es vinni a váltót bárhová :)

Előzmény: afitos (43695)
afitos Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43702

A gyártás során a megmunkáló szerszámok természetes kopása miatti méretosztályokba sorolás jelölése. Szerencsés esetben azért jó lehet az a fogaskerékpár még akkor is, ha a színjelzések alapján nem tudod egyértelműen beazonosítani, hogy azonos méret / fogprofil osztályúak e. Én biztosan beépíteném, ha nem lenne másik. Ha mégsem lenne jó valami, akkor az ötödik fokozat a váltó leszerelése nélkül is javítható, csak az ominózus leeső golyóra kell vigyázni a kapcsolófedél leszerelése során. Azt is ki lehet teljesen védeni, azzal, ha a fedél lehúzása előtt kicsavarod a rúgóját támasztó kupakját és egy mágnessel előzőleg kiveszed a golyót a fészkéből.

Előzmény: Bandeee1988 (43697)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43701

Rákérdeztem én is.

 

Csak műbizonylatos cucc lehet akkor is személyautón. 

 

A találkozós matricáknak nem volt ilyenje. :-)

 

Ez van. 

 

 

Előzmény: Bandeee1988 (43700)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43700

Biztos, h nem lehetnének ott?

Tudomásom szerint ha van 2 külső visszapillantód, akkor csak az első 3 szélvédő van jogszabályba foglalva, h minimum 70% fényáteresztéssel rendelkezzen. Összes többi üveg helyére rakhatnál falat is...-így a hátsóra is. (Egyedül még annyi, h ha van pótféklámpa, azt nem szabad kitakarni fóliával sem.)

 

Amúgy gratula! Én román túra után 1 héttel műszakiztatok. Vagy lehet átmozgatom román túra előttre, így 2 év múlva is csak nyár elején kell foglalkoznom vele.

Előzmény: RÉMES (43699)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43699

 

Sziasztok

 

Ma délelőtt sikeresen levizsgázott az autó, 2 évre letudtam ezt is.

 

Egy bajuk volt, hogy a hátsó szélvédő bal oldalán kb 1/4 részben ( a belső tükörből nem is láttam a fejemtől ) voltak ragasztva találkozós matricák.

Na ezek nem lehetnek ott, le kellett szednem, mert a fotón feltűnik.

 

A fanclubos belső fehér maradhatott, de az összes KGST partys ugrott.  :-)

 

Amúgy csont nélküli vizsga volt.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43698

Ha a szinkrontüskék -vagy "kulcsok"-(3db) felülete rozsdamart, nagyon finom csiszpapírral ajánlott megcsiszolni őket?

Előzmény: afitos (43695)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 43697

Wow-wow!

 

Láttam minden fogaskeréken színjelzést, de akkor ez mit is jelent pontosan?

 

Van egy új pár 5-ösöm (hosszú), de most leizzadtam, h mi van, ha nem azonos színűek.

Előzmény: afitos (43695)
RÉMES Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43696

Alátámasztom Afitos állítását. 

 

Kicsit nekem is búgott az ötös. 

 

A "hosszú" új ötös párral megszünt a búgás. 

Előzmény: tlxvalto (43693)
afitos Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43695

Szia! Szerintem nem az az oka, hogy eddig nem kaptál választ hogy nem segítenének szívesen többen neked innen a fórumról, hanem inkább az, hogy a váltójavítás elég összetett. Az olajszivárgások megszüntetése még hagyján, ha az ember figyelmes és aprólékos munkát végez, akkor az jó lesz, a váltózajok megszüntetése viszont nagyon két esélyes, könnyű belefutni abba, hogy többszöri szerelés lesz a munka vége. A "búgó" ötödik fokozat, ha nem volt lelazulva valamelyik rögzítőanya a tengelyek végén és a tűgörgős kosarak is épnek tűnnek, nem voltak láthatóan kenés nélküliek, netán akár rozsdás felületűek, akkor szerintem csak fogaskerék pár cserével orvosolható. Ráadásul olyan fogaskerék pár kell, amelyeknek a fogprofilja párosítható egymással, színjelzésük passzol egymáshoz.

Én sajnos nem tudok részt venni jelenleg ilyen műtétben. Remélem azért megoldódik majd. Honnan írsz egyébként?

Előzmény: tlxvalto (43693)
afitos Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43694

Vagy a kapcsoló villa tengelyén a golyó számára bemart horony peremének sarkát leívelve :-)

Előzmény: frakciós (43689)
tlxvalto Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43693

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni egy Tlx váltó összeszerelésében. Elkövettem a tipikus hibát: szétszedtem de menet közben egy csomó kérdés, kétely merült fel bennem, inkább nem raknám össze egyedül, nem akarom újra szétszedni.
Nagy baja nem volt egyébként, csak 5.-ben búgott, valószínűleg a diffi csapágy, illetve olajfolyás is volt.
Tudtok ajánlani bárkit aki segíteni tud?

Köszönöm előre is.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43692

Érthető, okés, köszi! :)

Előzmény: afitos (43688)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43691

Hm, FTP se megy. Pár napig hagyom, mert sztem tudnak a dologról. Ha utána se ok, akkor írok nekik...

Előzmény: pergerz (43687)
Köny Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43690

KA-98-00

piros 1310

1982 tavasz, esetleg kora nyár. 6 éves voltam. De ott voltam Csepelen az átvételkor. Kitörölhetetlen emlék!

Előzmény: ktomi1310 (43670)
frakciós Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43689

Tényleg nagyon precíz válasz. És mit szólsz az 5 ös  kapcsoló villa reteszelő golyó rugójának gyengítéséhez? Szerintem ezzel is lehet javítani a könnyebb kapcsolást.

Előzmény: afitos (43688)
afitos Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43688

:) Ne mond el senkinek, de ez most nem mérnöki válasz lesz:

Az 5-ös fokozatnál a rúgó szinte csak érintse a szinkrontesteket, a nagyobb áttétellépcsőt adó fokozatoknál kicsit erősebbre kell formálni, mindenképpen nagyjából egyformán feszítse a három szinkrontestet. Erre sajnos nincsen számszerű érték megadva semelyik javítási útmutatóban.

Azt a szabad végét pedig a rúgóknak, amelyik nincsen beakasztva a szinkrontestekbe, hanem szabadon marad, kismértékben befelé szoktam ívelni, hogy a szinkronagy felületébe ne akadjon/súroljon be minden egyes sebességváltásnál.

Mindenesetre a TLX váltó tipikus hibája volt, hogy az ötödik fokozat nagyon nehezen volt kapcsolható a túl erősre szerelt, vagy túl "sprőd" nem eléggé rugalmas rúgó miatt.

Üdv

Előzmény: Bandeee1988 (43686)
pergerz Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43687

BANDEEE!!!
  (dacia 1310 tlx fan club)

"Forbidden

You don't have permission to access /index.php on this server."

!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!