Talán emlékeztek rá, hogy a télen kiszereltem az első futóból a hosszmerevítőt, mert csak nehézkesen lehetett állítani a geometriát.
Nekem meg kellet volna, mert húzott jobbra.
Tettem akkor bele egy axiál csuklót, így könnyen lehet tekergetni.
Akkor Afitos levélben említette nekem, hogy nem szíve csücske a projekt, Ő maradna az eredeti módszernél.
Megértettem az elmúlt hetekben, hogy miért!
Amikor összeraktam, sűrű menetes anyával fogattam be alátéttel a helyére az axiált.
Csak lett ettől egy erőteljes futóműzaj. Nem is zaj, inkább minden rezdülését átvette a kaszni a kerekeknek.
Ekkor jutott eszembe Afitos levele.
Kiszedtem a helyéről az egész axiálos húzómerevítőt, és a gyári gumi szilentekből készítettem egy 3 darabból álló szilentet ami passzolt az axiál végébe. ( két gumialátét, és egy gumi átvezetés oldalanként )
Gyakorlatilag egy gumiágyat kapott a kaszni felőli oldalon.
Mondanom sem kell, hogy drasztikusan csökkent az utastér zaj.
A lábam alatt sem dobol a padlólemez.
Hiába: a rutin, meg az évek. ( meg az elb_szott gépek )
Igen, a kevésbé merevített motorháztető csak az első szériakon volt. Egyébként nagyon jól néznek ki az ülések, biztos sok munka van belefektetve.
A hírdetéssel kapcsolatosan, az ilyen fajta eladók már kereskednek az áruval. A könyöklőért 540 lejt kért, ami kb. 38-40.000 Ft., tehát nem gombokért adja.
Nekem egy 1974-es R12 TS -em van, nem igazán mentem még ki a világba még vele, kivéve mikor hoztam. Új vagyok ebben a fórumban is és talalkozón sem vettem még részt. Az enyémnek is szakadt az ülése. Most egy gagyi üleshuzat borítja, nem igazán mutat jól, de majd valamikor megcsináltatom.
Időközben elkészült az üléskárpitok javítása. Az enyémben műbőr-szövet kombináció volt eredetileg. Én azt tapasztaltam, hogy a szövetes ülésekkel több lesz a probléma a hosszú évtizedek alatt. A szövetet így le kellett cserélni. A műbőrt és a peremekbe varrt kédereket viszont szinte teljes egészében sikerült megmenteni.
A sofőrülés jobb oldalán, ahová eredetileg a karfa fel volt csavarozva, a műbőrön volt két lyuk valamint az egyik első ülés felső részén is volt kis sérülés. Ezeket a hibás műbőr részeket kicseréltettem a kárpitossal. Hogy eredeti anyagból legyenek a hátsó ülés alsó részének műbőrjéből készíttettem el így csak a hátsó alsó támlát kellett új, de szinte teljesen azonos színű anyaggal pótolni, ott nem nagyon lehet észrevenni.
Ilyenek lettek:
Mivel maradt az alsó támla eredeti műbőrjéől, és szövetet is úgy vásároltam, hogy elég legyen későbbi javításhoz, vagy a karfához, ezért igazából bármikor felszerelhető lesz a karfa, amit akkor át kell kárpitoztassak majd.
Viszont most megköszönöm, de nem élnék a lehetőséggel. Mivel jelenleg nincsen kilyukasztva a helye ezért most nem "zavar" a hiánya, így egyelőre nem fogom pótolni. Majd a későbbiekben talán...
Egyébként csoda dolgok vannak a hirdetésben, azért ezek egy része gondolom már Romániában is ritkaságnak számít, jól tudom az a kevésbé merevített motorháztető csak az első évben került az autókra?
Az idei nyári találkozó (július 28-30) kedvezményes kempingárai:
1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt,700 Ft/gyerek (2-14 éves kor) Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.
Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.
A gyártás során a megmunkáló szerszámok természetes kopása miatti méretosztályokba sorolás jelölése. Szerencsés esetben azért jó lehet az a fogaskerékpár még akkor is, ha a színjelzések alapján nem tudod egyértelműen beazonosítani, hogy azonos méret / fogprofil osztályúak e. Én biztosan beépíteném, ha nem lenne másik. Ha mégsem lenne jó valami, akkor az ötödik fokozat a váltó leszerelése nélkül is javítható, csak az ominózus leeső golyóra kell vigyázni a kapcsolófedél leszerelése során. Azt is ki lehet teljesen védeni, azzal, ha a fedél lehúzása előtt kicsavarod a rúgóját támasztó kupakját és egy mágnessel előzőleg kiveszed a golyót a fészkéből.
Tudomásom szerint ha van 2 külső visszapillantód, akkor csak az első 3 szélvédő van jogszabályba foglalva, h minimum 70% fényáteresztéssel rendelkezzen. Összes többi üveg helyére rakhatnál falat is...-így a hátsóra is. (Egyedül még annyi, h ha van pótféklámpa, azt nem szabad kitakarni fóliával sem.)
Amúgy gratula! Én román túra után 1 héttel műszakiztatok. Vagy lehet átmozgatom román túra előttre, így 2 év múlva is csak nyár elején kell foglalkoznom vele.
Szia! Szerintem nem az az oka, hogy eddig nem kaptál választ hogy nem segítenének szívesen többen neked innen a fórumról, hanem inkább az, hogy a váltójavítás elég összetett. Az olajszivárgások megszüntetése még hagyján, ha az ember figyelmes és aprólékos munkát végez, akkor az jó lesz, a váltózajok megszüntetése viszont nagyon két esélyes, könnyű belefutni abba, hogy többszöri szerelés lesz a munka vége. A "búgó" ötödik fokozat, ha nem volt lelazulva valamelyik rögzítőanya a tengelyek végén és a tűgörgős kosarak is épnek tűnnek, nem voltak láthatóan kenés nélküliek, netán akár rozsdás felületűek, akkor szerintem csak fogaskerék pár cserével orvosolható. Ráadásul olyan fogaskerék pár kell, amelyeknek a fogprofilja párosítható egymással, színjelzésük passzol egymáshoz.
Én sajnos nem tudok részt venni jelenleg ilyen műtétben. Remélem azért megoldódik majd. Honnan írsz egyébként?
Sziasztok Segítséget szeretnék kérni egy Tlx váltó összeszerelésében. Elkövettem a tipikus hibát: szétszedtem de menet közben egy csomó kérdés, kétely merült fel bennem, inkább nem raknám össze egyedül, nem akarom újra szétszedni. Nagy baja nem volt egyébként, csak 5.-ben búgott, valószínűleg a diffi csapágy, illetve olajfolyás is volt. Tudtok ajánlani bárkit aki segíteni tud?
Tényleg nagyon precíz válasz. És mit szólsz az 5 ös kapcsoló villa reteszelő golyó rugójának gyengítéséhez? Szerintem ezzel is lehet javítani a könnyebb kapcsolást.
:) Ne mond el senkinek, de ez most nem mérnöki válasz lesz:
Az 5-ös fokozatnál a rúgó szinte csak érintse a szinkrontesteket, a nagyobb áttétellépcsőt adó fokozatoknál kicsit erősebbre kell formálni, mindenképpen nagyjából egyformán feszítse a három szinkrontestet. Erre sajnos nincsen számszerű érték megadva semelyik javítási útmutatóban.
Azt a szabad végét pedig a rúgóknak, amelyik nincsen beakasztva a szinkrontestekbe, hanem szabadon marad, kismértékben befelé szoktam ívelni, hogy a szinkronagy felületébe ne akadjon/súroljon be minden egyes sebességváltásnál.
Mindenesetre a TLX váltó tipikus hibája volt, hogy az ötödik fokozat nagyon nehezen volt kapcsolható a túl erősre szerelt, vagy túl "sprőd" nem eléggé rugalmas rúgó miatt.