Keresés

Részletes keresés

umnyo Creative Commons License 4 napja 0 0 56013

https://www.youtube.com/watch?v=mEaZCQunJ3U


De érdemes megnézni a KT-LCD7-et is, mert nagyon hasonló.

https://www.youtube.com/watch?v=RypBwYuY_D0

Előzmény: manker (56012)
manker Creative Commons License 4 napja 0 0 56012

Tesztelés alatt van egy MXUS XF15 REAR 48V 500W (700C), KT-LCD5 kijelzővel.

Az első próbánál a pedál rásegítés egy ideig működött aztán megszűnt.

Mi lehet a gond?

Esetleg tudnátok segíteni az KT-LCD5 programozásában? Magyar nyelvű leírást nem találtam.

köszönöm

XNC Creative Commons License 6 napja 0 0 56011

Ja hát ha így számolod.....

Előzmény: padisah (56006)
umnyo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 56010

A cruise control pont így működik. Kb mint egy tempomat, csak automatikusan csinálja ha x ideig ugyanolyan sebességgel mész és be van kapcsolva.

Előzmény: Oshoka (56009)
Oshoka Creative Commons License 2025.06.10 0 0 56009

üdv. Eleglide M2 e bikeom van. Egyelőre nincs komoly gond vele, de megfigyeltem ,hogy x sebesség vagy idő után sík terepen a hajtás üresen kezd forogni, nem tudok tekerni, ha fékezek, lassulok akkor megint. ez mitől lehet? az első váltás 2-esen van a hátsó 7-esen. A cruis control lehet yes en van.. ez okozhatja? Előre is köszi a választ

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56008

Ezt nem ismertem, de elég kitekert megoldásnak tűnik.

Volt valami, hogy a 6 tűst simán összedugni a maradék 2 szálat pedig rá kell forrasztani valahol a vezérlőre.

Előzmény: RadiX (56007)
RadiX Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56007
Előzmény: Capt.IQ229 (56005)
padisah Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56006

én a legutóbbi súlymérésen kb 90kg voltam, vagy lehet hogy rossz a mérleg és visszamentem 85-re, de a lényeg hogy a saját súlyom meg esetleg egy táska súlya mellett a bringa acél-alu súlykülönbsége kb elenyésző

 

annak biztos számít aki sportol, és 50-el akar tekerni, és nincs extra súly

én közlekedni akarok a bringával, és szállítok is vele ezt azt (ma pl gyereket)

Előzmény: XNC (56002)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.27 0 0 56005

Sziasztok.

TSDZ2 6PIN-es rendszernél mit kell tenni forrasztani és hová, hogy a gázkart aplikálni tudjam.

Volt itt szó erről, de nem mentettem le és nem találom.

Előre is köszi.

Malaguszti Creative Commons License 2025.05.15 0 1 56004

Grat! Szépen teljesít a te motorod is!
A Malaguti is 35Km-re van beállva egy töltéssel.


 Az enyémbe nem tudom hány km. lehet, mert töltéskor át kel kapcsolni
a két 48Voltos akkupakkot párhuzamba,
És amikor visszateszem sorosra 96Volt, akkor néha szikrázik egyet évente vagy kétszer,"kondi"
olyankor nullázódik a kilóméterszámláló.

Előzmény: GaborBear (56003)
GaborBear Creative Commons License 2025.05.14 0 4 56003

Sziaztok!

Na kéremszépen ... Újabb kis jubileum. Egy kis hozzászólással. 2022 májusában volt akkucserém, nem sokkal később megvolt a 30ezer km-es jubileum. Így elmondhatjuk, hogy a jelenlegi akkuval megtettem ezeddig több, mint 40ezer km távolságot! Szerintem ez elég jó. Ha ciklusait számolom, akkor azt kell tudni, hogy kb 50km most a megtehető legnagyobb távolság. Ez már igencsak "tojás a talp és a pedál" (akarom mondani gázkar) közötti vezetési stílus, de ennyit simán bevállalok vele. A munkahelyem és a lakóhelyem távolsága 32 km így naponta kétszer töltöm. De nem nagy hiba, ha 35km/töltés veszek alapul. Akkor ez a 40ezer km táv megfelel  minimum kb. 1140 ciklusnak (!). Igazából nyilván van némi degradáció, de nem tudnám meghatározni pontosan az értékét. A töltéskor nem engedtem 4.0V/ cella fölé tölteni, illetve (majdnem) soha nem ment 3V/cella alá, terhelve sem a feszültség. Azt hiszem még ezzel együtt is tökéletesen elégedett lehetek. Hiszen még "bőven van" az akkuban potenciál, reményeim szerint még van ideje a nyugdíjig ... Na majd meglátjuk ... a cellák az NKON oldaláról származtak a hozzászólásaim között megvannak a pontos adatok szerintem, már ha ez érdekelne bárkit is ...

További szép napot mindenkinek!

XNC Creative Commons License 2025.05.11 0 0 56002

"mert nem sportolni kell hanem közlekedni"

--

Izgatottan figyelem a vitát a használt alu vázas bringám miatt.

Ezt a mondatot erősen vitatnám: a múltkor mentem hosszabb menetre;

és bizony éreztem a különbséget az acél/alu között. Számított az az 5 kiló.

Volt 3-asban, amikor megvettem. Lejjebb váltva könnyű volt tekerni, felváltva 4/5-be suhant mint az állat. Azért nem mindegy. Az acél lomha volt.

Előzmény: padisah (56000)
umnyo Creative Commons License 2025.05.11 0 1 56001

Az a bizonyos alu azért nem mindegy hogy milyen ötvözet, nem véletlen az árkülönbség (és ezáltal az anyagminőség) is köztük.

 

Az alu magában ritkán szerepel (sose....), és ötvözik mindenfélével a  tulajdonságok javítása érdekében.

 

Csak egy szélsőséges példa: van egy kb 25 éves alu montim, amit hazánkban vettem. Méghozzá egy MTB világbajnokságban szereplő versenyzőtől anno, idehozta egy futamra, utána meg eladta. Hát kapott nem keveset - és ekkor a montis világban ez volt az egyik csúcsgép - árban is. Huszonéve és hét számjegyű összegbe került újonnan. Fel kellett újítanom az egészet anno, de a vázon nem volt tennivaló.

 

Egy darabig montiként használtam, mára avanzsálódott amolyan trekingre, de vissza fogja kapni hamarosan eredeti funkcióját. Nálam is belekerült olyan 35-40 ezer km. Na most hirtelen nem tudom milyen ötvözet ez hirtelen, (meg tudnám nézni) de nem a szokványos 60xx sorozat emlékeim szerint. Szóval lehet igenis jó aluvázat csinálni tartósan, de nyilván ennek ára is van (itt a bringa ára nem a váz ötvözetének összetétele miatt volt, hanem rengeteg egyedi és nagyon jó megoldás volt benne).

 

Mondjuk nekem a "kedvencem" vázanyagban a CrMo anyagú vázak, csak mára ez az alapanyag árban igencsak megszaladt, és azért a feldolgozása, hegesztése is elég spec  dolog. A korabeli Csepel anno csinált még régen CrMo vázakat, nem voltak olcsóak, de súly ára erősség hármasban szinte verhetetlen kategória. Aztán anno a Csepel amikor "tönkrement", felszámolták a gyártói részleg jelentős részét, akkor egy illető megvette kompletten a technológiát, rengeteg alapanyagot, csöveket, és tervezte, hogy fog gyártani CrMo vázakat akár egyedi megrendelésekre is. Mondjuk két éve nem beszéltem vele, és nem tudok róla, hogy azóta elindult volna a terve, szóval kérdés mennyire marad terv - illetve mennyire lenne piacképes.

Előzmény: főgóré (55997)
padisah Creative Commons License 2025.05.10 0 1 56000

ebbe beleolvasva kb ráillik a személyleírás

behozott régi nyugati aluvázas bringa, jó eséllyel elérte a kritikus kort 15 év, és a gyártástechnológiája is az akkori szinten van

 

tehát még aki azt állította a gyakorikérdéseken, hogy jó az alu váz, nem kell parázni, lényegében ő is példának azt írja le, hogy ezek törnek, de az újak már nem, és amúgy is minek a para egy új bringa esetében

 

na de itt pont nem új a bringa, a hasznos élettartam a 10. évtől indul amikor a használt bringa vevőjéhez kerül, nem a nulladik évtől

 

feleségemnek volt alu vázas bringája, ami nem tört el sehol, lényegében semmi baja nem volt, pedig az is elérhette a 10-15 éves kort, és kukázva lett, mert ő abbahagyta a bringázást

 

én a magam részéről nem vennék alu vázast, újonnan sem, már csak azért sem, mert nem sportolni kell hanem közlekedni, és teljesen mindegy hány kiló, ellenben az ára és az élettartama a fontos

Előzmény: főgóré (55997)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.05.10 0 1 55999

Zsenge gyermekkorban crossoztunk, egykerekezgettünk, ugrattunk a Csepelekkel. Hazaérve észleltem, hogy az első villát 2mm tartja. Fáradásos törés, körberepedt. Pedig acél, nem is alumínium volt.

Előzmény: xrami (55998)
xrami Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55998

Főleg a sós hólé és a savas eső (szénsav) marja szét az alut, de ehez sokkal régebbi bringa kellene és előbb olyan jellegzetes szivacsszerű-matt lenne, de itt nem ez történt, ez teljesen egyben volt. Van valami amiről vagy nem tud a sporttársnő se, vagy valamikor belefabrikáltak valamit. Nekem most is az a tippem, hogy a csomagtartó felső rögzítőszemétől indult el a buli, simán kettészakadt, majd a rajta ülő súlyától a következő lehetséges helyen, azaz a hegesztés fölött lenyekkent a másik fele is. Aki rajta ült fordítva is érezhette, de a nyomok alapján kizártnak tartom.

Előzmény: főgóré (55997)
főgóré Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55997

https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__kerekparozas__8099978-tenyleg-konnyen-torik

így visszagondolva , acélvázas bringában alu alkatrészek törtek , repedtek el pld. felni, agy 

Előzmény: LRJudit (55995)
oljeg12 Creative Commons License 2025.05.10 -1 2 55996

Elnézést kérek, de nem ide szántam az írásomat, de valahogy figyelmetlen voltam és ezért nem a mopedautós csoportba küldtem.

 

Előzmény: oljeg12 (55993)
LRJudit Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55995

Itthon ua-tól vettük a bringákat, de úgy tudom, ő máshonnan szerezte be.

Hogy lehet túlhajtva egy bringa, ami úgy nézett ki, mint a gyári új? A 2011-es katalógusban van benne.

A legkisebb karcolás nem volt rajta, bár a motorja már akkor se volt tökéletes.

Nagyon ritkán, de kihagyott. 

Később kaptam is rá egy teljesen felújított motort, most tökéletesen működik.

Ez az enyém, az övéket nem néztem meg ennyire alaposan, de az se volt leharcolva. Látszólag.

Időközben leszoktam a bukósisakról, mert rettenetesen zavar, főleg kánikulában, de most előkotortam és a legrövidebb utakra is felveszem.

Egyszerűen szükségem van a bringára.

Előzmény: padisah (55994)
padisah Creative Commons License 2025.05.10 0 1 55994

nekem kb 10-15 éve magyarázta egy kolléga, hogy az alu váz hajlamos repedni és törni, főleg használt bringákon

nem nagyon foglalkoztam vele, mert az enyém egy nagyon régi acélvázas bringa, és annak semmi baja

 

az alu sajnos hajlamos az anyagfáradásra, főleg ha nem terveztek bele anyagvastagságot

 

amikor a Combino villamosok próbáztak, az első verziójuk alu vázzal készült

és az is törött, még a próbák alatt, eztán kellett átállniuk az acélvázra, ami viszont sokkal nehezebb

 

az hogy német márka, már semmit nem jelent, illetve azt jelentheti, hogy aki eladta, az lomizásból szerezte nyugatról, tehát már van annyi éves a bringa, amire a gyártó sosem vállalt garanciát, és meg is lett hajtva hogy összejöjjön az anyagfáradás

 

ha ezek tényleg ugyanonnan lettek beszerezve, akkor lehet hogy jobb leállítani a másik példányt is

 

múlt hétvégén használni akartam a fúrógép állványomat, amiben szintén alu öntvény tartja a fúrógép nyakát, de az egyik fele a kezemben maradt...

 

Előzmény: LRJudit (55984)
oljeg12 Creative Commons License 2025.05.09 0 1 55993

Sziasztok!

Ma rászántam magam, hogy szétszedjem az AIXAM ajtót, hogy megjavítsam az ablakemelőt. Le volt törve a motortartó konzol. Átfúrtam és 2 db. 6mm-s csavarral rögzítettem. Hiába csináltam bár mit, nem mozdult az ablak. Végül kiderült, hogy a meghajtásnál 2 fog letört a műanyag fogaskerékről és ott akadt meg. A két törött fog eltávolítása után, néhányszor sikerült le és fel is működtetni. Egyszer lehetett hallani egy kis roppanást, és utána nem akart megint működni. Valószínű, hogy megint fogtörés történt.

Azzal a kéréssel fordulok a fórumtársaktól, hogy van-e valakinek használt, de használható, baloldali ablakemelője? És esetleg megválna tőle. de tulajdonképpen nem szerelhető le, ezért csak a fogaskerék kellene, ami egybe van a bovdendobbal.

Vagy esetleg tud-e valaki, hol található mopedautóbontó?

 

xrami Creative Commons License 2025.05.04 0 0 55992

Nem merevebb, ridegebb! Ha feszültség van benne szét fog repedni úgy ahogy a képen is látszódik. Nem a hegesztés engedett el.

Előzmény: főgóré (55988)
főgóré Creative Commons License 2025.05.04 0 1 55991

azt írja ,használtan vették és már 2 éve használják  kora ismeretlen

mint már írtam, az alura a ridegsége miatt jellemzőbb a törés

mindenesetre , elég nagy behatás érhette , hogy ez így ketté tört , mint a ropi

 

emlékeimben kutatva beugrott , hiszen láttam már ilyet

rokonom még fiatalabb korában bandázott bringával,

de az mezei acélvázassal nyomta, ugratások, farolások, hegyen- völgyön

egyszer csak megjelent a hasonlóan széttört vázú biciklivel , meg lett hegesztve, erősítve de inkább vett újat

arra meg már jobban vigyázott :O

Előzmény: XNC (55989)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.05.04 0 1 55990

Acél szeleprugók vs. alu szeleprugó. :D Az alu kevésbé rugalmas, reped, törik. Kár, mert könnyebb.

Előzmény: főgóré (55988)
XNC Creative Commons License 2025.05.04 0 0 55989

Na jó, de ennyire?? Itt valami nagyon félrement. Elronthatták az ötvözetet.

Előzmény: főgóré (55988)
főgóré Creative Commons License 2025.05.04 0 1 55988

aluvázra írják, hogy merevebb mint az acél, de hamarabb fárad, hajlamosabb a törésre , mint az acél

amely inkább hajlik, görbül.

Előzmény: LRJudit (55974)
XNC Creative Commons License 2025.05.04 0 0 55987

Ilyen azért nincs sűrűn, ezért nem kell rettegni.

Előzmény: LRJudit (55984)
LRJudit Creative Commons License 2025.05.04 0 1 55986

Én nem látom, hogy más lenne ott a kialakítás.

Aluvázas az enyém is.

Tesóm az mondta, hogy amikor odaértek, még csak az alsó törés volt teljes.

Előzmény: xrami (55985)
xrami Creative Commons License 2025.05.04 0 0 55985

Ez tök más vázkialakítású ott a csomagtartócsvarnál ahol amaz szétszakadt.
A tiéd is aluvázas, vagy rajta marad a mágnes ha rádobod?

Előzmény: LRJudit (55984)
LRJudit Creative Commons License 2025.05.03 0 0 55984

Használtan vettük a bringáinkat, a korukról fogalmam sincs.

Kizárólag bringáztak rajta.

Néhány hétig remegő lábakkal fogok a sajátomra ülni.

Bár az szerintem robosztusabb, gondolom azért mert mélyvázas.

A nyeregcsövet kivettem délután, a vázat 2,5mm-nek mértem.

Mindkettő Diamant, eredetileg is ebike.

Ez az enyém.

Előzmény: xrami (55982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!