Keresés

Részletes keresés

umnyo Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56022

nem az a lényeges, mekkora a pack feszültsége, az akár még jónak is tűnhet, miközben belül gatya van.

Előzmény: RadiX (56021)
RadiX Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56021

Hát amíg nem muszáj, nem szedem szét :). Most jutottam el a következő töltésig, előtte megmértem, 46.2V, majd megmérem a töltés végénél is.

Előzmény: umnyo (56018)
István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56020

Ilyenre gondoltam.

István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56019

Üdv mindenkinek!

 

Épített már be valaki temus ebike motort?

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56018

Vagy lehet hogy 1-2 cella ami gyengélkedik vagy szétcsúsztak a cellák. Itt nincs más megoldás, szét kell bontani, és mindegyiket végigmérni. terhelés nélkül és terheléssel is, megnézni, mennyire egységes a fesz, illetve mennyire zuhan be terhelés hatására. Pár óra és megvan :-)

Előzmény: RadiX (56017)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56017

Egyelőre meggyógyult magától, persze biztos visszajön megint, akármi is volt. Levettem a pakkot, multiméterrel rámérve megvolt 52.5V, aztán visszatettem és ott is jó lett. Lehet hogy csak nem volt teljesen jól rátéve a konzoljára tegnap, majd kiderül.

Előzmény: Malaguszti (56015)
padisah Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56016

a múlt héten kicseréltem a gázkart (ez olyan amin én vezetéket cseréltem, és buherált)

és a próbálkozások közben kicsit furán viselkedett

 

ahogy rá akartam állni, és elindulni a rollerrel, erre fura zaj, felemeltem a hátsó kereket, látom hogy hátrafelé forog

 

ezt ma reggel sikerül orvosolni, előtte anyázva próbálkoztam mindenfélével, leírást is letöltöttem a tanításról, de nyilván nem egyezett a saját vezérlőmmel, tehát nem is működött

 

azt kellett csinálni, hogy tanító vezeték összedugva, bekapcs - > forgott előre

gázkart meghúzni teljesen -> megáll a kerék, és forog hátra

még egyszer gázkart megúzni teljesen -> megáll és forog előre

így kikapcsoltam az egészet, és újrakapcsolással a jó irányba forgott

 

de azt egyáltalán nem értem mitől fordult meg a forgásirány, nem nyúltam a tanítóvezetékhez

a gázkar viselkedése abban tér el a normálistól, hogy nem teljesen jó helyen van benne a mágnes, és tökig húzva a fesz lemegy kb 3,2V-ra a csúcs 3,4V-hoz képest, az egy picit a tökig húzás előtt van, ennek nem kéne semmi zavart okoznia

Malaguszti Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56015

Biztos a BMS kapcsolt le, valamelyik cellasor eltérő feszültsége miatt.
Vagy hőbizti.

Előzmény: RadiX (56014)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56014

Úgy tűnik, hogy egyik napról a másikra meghalt az akkupakkom. Mostanában kb. 75 megtett kilométerenként töltöttem, tegnap reggel mentem vele egy 20-ast, aztán töltőn volt 6 órán át, aztán este mentem vele 15 kilométert minden gond nélkül. Ma reggel viszont már a kijelző sem kapcsol be, csak ha be van dugva a töltő. Semmi jele nem volt eddig még csak kapacitás csökkenésnek sem.

 

Jó két és fél éve vettem a PSWPOWER-től a TSDZ2B motorral együtt, 48V 12.5Ah kapacitás, elvileg 65 cella 13s5p elrendezésben, mentem vele 11500 kilométert és feltöltöttem 161 alkalommal.

 

Lehet ezzel még kezdeni valamit (töltőn hagyni mondjuk 24 órán át), vagy kezdjek el újat keresni?

 

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56013

https://www.youtube.com/watch?v=mEaZCQunJ3U


De érdemes megnézni a KT-LCD7-et is, mert nagyon hasonló.

https://www.youtube.com/watch?v=RypBwYuY_D0

Előzmény: manker (56012)
manker Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56012

Tesztelés alatt van egy MXUS XF15 REAR 48V 500W (700C), KT-LCD5 kijelzővel.

Az első próbánál a pedál rásegítés egy ideig működött aztán megszűnt.

Mi lehet a gond?

Esetleg tudnátok segíteni az KT-LCD5 programozásában? Magyar nyelvű leírást nem találtam.

köszönöm

XNC Creative Commons License 2025.06.12 0 0 56011

Ja hát ha így számolod.....

Előzmény: padisah (56006)
umnyo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 56010

A cruise control pont így működik. Kb mint egy tempomat, csak automatikusan csinálja ha x ideig ugyanolyan sebességgel mész és be van kapcsolva.

Előzmény: Oshoka (56009)
Oshoka Creative Commons License 2025.06.10 0 0 56009

üdv. Eleglide M2 e bikeom van. Egyelőre nincs komoly gond vele, de megfigyeltem ,hogy x sebesség vagy idő után sík terepen a hajtás üresen kezd forogni, nem tudok tekerni, ha fékezek, lassulok akkor megint. ez mitől lehet? az első váltás 2-esen van a hátsó 7-esen. A cruis control lehet yes en van.. ez okozhatja? Előre is köszi a választ

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56008

Ezt nem ismertem, de elég kitekert megoldásnak tűnik.

Volt valami, hogy a 6 tűst simán összedugni a maradék 2 szálat pedig rá kell forrasztani valahol a vezérlőre.

Előzmény: RadiX (56007)
RadiX Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56007
Előzmény: Capt.IQ229 (56005)
padisah Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56006

én a legutóbbi súlymérésen kb 90kg voltam, vagy lehet hogy rossz a mérleg és visszamentem 85-re, de a lényeg hogy a saját súlyom meg esetleg egy táska súlya mellett a bringa acél-alu súlykülönbsége kb elenyésző

 

annak biztos számít aki sportol, és 50-el akar tekerni, és nincs extra súly

én közlekedni akarok a bringával, és szállítok is vele ezt azt (ma pl gyereket)

Előzmény: XNC (56002)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.27 0 0 56005

Sziasztok.

TSDZ2 6PIN-es rendszernél mit kell tenni forrasztani és hová, hogy a gázkart aplikálni tudjam.

Volt itt szó erről, de nem mentettem le és nem találom.

Előre is köszi.

Malaguszti Creative Commons License 2025.05.15 0 1 56004

Grat! Szépen teljesít a te motorod is!
A Malaguti is 35Km-re van beállva egy töltéssel.


 Az enyémbe nem tudom hány km. lehet, mert töltéskor át kel kapcsolni
a két 48Voltos akkupakkot párhuzamba,
És amikor visszateszem sorosra 96Volt, akkor néha szikrázik egyet évente vagy kétszer,"kondi"
olyankor nullázódik a kilóméterszámláló.

Előzmény: GaborBear (56003)
GaborBear Creative Commons License 2025.05.14 0 4 56003

Sziaztok!

Na kéremszépen ... Újabb kis jubileum. Egy kis hozzászólással. 2022 májusában volt akkucserém, nem sokkal később megvolt a 30ezer km-es jubileum. Így elmondhatjuk, hogy a jelenlegi akkuval megtettem ezeddig több, mint 40ezer km távolságot! Szerintem ez elég jó. Ha ciklusait számolom, akkor azt kell tudni, hogy kb 50km most a megtehető legnagyobb távolság. Ez már igencsak "tojás a talp és a pedál" (akarom mondani gázkar) közötti vezetési stílus, de ennyit simán bevállalok vele. A munkahelyem és a lakóhelyem távolsága 32 km így naponta kétszer töltöm. De nem nagy hiba, ha 35km/töltés veszek alapul. Akkor ez a 40ezer km táv megfelel  minimum kb. 1140 ciklusnak (!). Igazából nyilván van némi degradáció, de nem tudnám meghatározni pontosan az értékét. A töltéskor nem engedtem 4.0V/ cella fölé tölteni, illetve (majdnem) soha nem ment 3V/cella alá, terhelve sem a feszültség. Azt hiszem még ezzel együtt is tökéletesen elégedett lehetek. Hiszen még "bőven van" az akkuban potenciál, reményeim szerint még van ideje a nyugdíjig ... Na majd meglátjuk ... a cellák az NKON oldaláról származtak a hozzászólásaim között megvannak a pontos adatok szerintem, már ha ez érdekelne bárkit is ...

További szép napot mindenkinek!

XNC Creative Commons License 2025.05.11 0 0 56002

"mert nem sportolni kell hanem közlekedni"

--

Izgatottan figyelem a vitát a használt alu vázas bringám miatt.

Ezt a mondatot erősen vitatnám: a múltkor mentem hosszabb menetre;

és bizony éreztem a különbséget az acél/alu között. Számított az az 5 kiló.

Volt 3-asban, amikor megvettem. Lejjebb váltva könnyű volt tekerni, felváltva 4/5-be suhant mint az állat. Azért nem mindegy. Az acél lomha volt.

Előzmény: padisah (56000)
umnyo Creative Commons License 2025.05.11 0 1 56001

Az a bizonyos alu azért nem mindegy hogy milyen ötvözet, nem véletlen az árkülönbség (és ezáltal az anyagminőség) is köztük.

 

Az alu magában ritkán szerepel (sose....), és ötvözik mindenfélével a  tulajdonságok javítása érdekében.

 

Csak egy szélsőséges példa: van egy kb 25 éves alu montim, amit hazánkban vettem. Méghozzá egy MTB világbajnokságban szereplő versenyzőtől anno, idehozta egy futamra, utána meg eladta. Hát kapott nem keveset - és ekkor a montis világban ez volt az egyik csúcsgép - árban is. Huszonéve és hét számjegyű összegbe került újonnan. Fel kellett újítanom az egészet anno, de a vázon nem volt tennivaló.

 

Egy darabig montiként használtam, mára avanzsálódott amolyan trekingre, de vissza fogja kapni hamarosan eredeti funkcióját. Nálam is belekerült olyan 35-40 ezer km. Na most hirtelen nem tudom milyen ötvözet ez hirtelen, (meg tudnám nézni) de nem a szokványos 60xx sorozat emlékeim szerint. Szóval lehet igenis jó aluvázat csinálni tartósan, de nyilván ennek ára is van (itt a bringa ára nem a váz ötvözetének összetétele miatt volt, hanem rengeteg egyedi és nagyon jó megoldás volt benne).

 

Mondjuk nekem a "kedvencem" vázanyagban a CrMo anyagú vázak, csak mára ez az alapanyag árban igencsak megszaladt, és azért a feldolgozása, hegesztése is elég spec  dolog. A korabeli Csepel anno csinált még régen CrMo vázakat, nem voltak olcsóak, de súly ára erősség hármasban szinte verhetetlen kategória. Aztán anno a Csepel amikor "tönkrement", felszámolták a gyártói részleg jelentős részét, akkor egy illető megvette kompletten a technológiát, rengeteg alapanyagot, csöveket, és tervezte, hogy fog gyártani CrMo vázakat akár egyedi megrendelésekre is. Mondjuk két éve nem beszéltem vele, és nem tudok róla, hogy azóta elindult volna a terve, szóval kérdés mennyire marad terv - illetve mennyire lenne piacképes.

Előzmény: főgóré (55997)
padisah Creative Commons License 2025.05.10 0 1 56000

ebbe beleolvasva kb ráillik a személyleírás

behozott régi nyugati aluvázas bringa, jó eséllyel elérte a kritikus kort 15 év, és a gyártástechnológiája is az akkori szinten van

 

tehát még aki azt állította a gyakorikérdéseken, hogy jó az alu váz, nem kell parázni, lényegében ő is példának azt írja le, hogy ezek törnek, de az újak már nem, és amúgy is minek a para egy új bringa esetében

 

na de itt pont nem új a bringa, a hasznos élettartam a 10. évtől indul amikor a használt bringa vevőjéhez kerül, nem a nulladik évtől

 

feleségemnek volt alu vázas bringája, ami nem tört el sehol, lényegében semmi baja nem volt, pedig az is elérhette a 10-15 éves kort, és kukázva lett, mert ő abbahagyta a bringázást

 

én a magam részéről nem vennék alu vázast, újonnan sem, már csak azért sem, mert nem sportolni kell hanem közlekedni, és teljesen mindegy hány kiló, ellenben az ára és az élettartama a fontos

Előzmény: főgóré (55997)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.05.10 0 1 55999

Zsenge gyermekkorban crossoztunk, egykerekezgettünk, ugrattunk a Csepelekkel. Hazaérve észleltem, hogy az első villát 2mm tartja. Fáradásos törés, körberepedt. Pedig acél, nem is alumínium volt.

Előzmény: xrami (55998)
xrami Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55998

Főleg a sós hólé és a savas eső (szénsav) marja szét az alut, de ehez sokkal régebbi bringa kellene és előbb olyan jellegzetes szivacsszerű-matt lenne, de itt nem ez történt, ez teljesen egyben volt. Van valami amiről vagy nem tud a sporttársnő se, vagy valamikor belefabrikáltak valamit. Nekem most is az a tippem, hogy a csomagtartó felső rögzítőszemétől indult el a buli, simán kettészakadt, majd a rajta ülő súlyától a következő lehetséges helyen, azaz a hegesztés fölött lenyekkent a másik fele is. Aki rajta ült fordítva is érezhette, de a nyomok alapján kizártnak tartom.

Előzmény: főgóré (55997)
főgóré Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55997

https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__kerekparozas__8099978-tenyleg-konnyen-torik

így visszagondolva , acélvázas bringában alu alkatrészek törtek , repedtek el pld. felni, agy 

Előzmény: LRJudit (55995)
oljeg12 Creative Commons License 2025.05.10 -1 2 55996

Elnézést kérek, de nem ide szántam az írásomat, de valahogy figyelmetlen voltam és ezért nem a mopedautós csoportba küldtem.

 

Előzmény: oljeg12 (55993)
LRJudit Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55995

Itthon ua-tól vettük a bringákat, de úgy tudom, ő máshonnan szerezte be.

Hogy lehet túlhajtva egy bringa, ami úgy nézett ki, mint a gyári új? A 2011-es katalógusban van benne.

A legkisebb karcolás nem volt rajta, bár a motorja már akkor se volt tökéletes.

Nagyon ritkán, de kihagyott. 

Később kaptam is rá egy teljesen felújított motort, most tökéletesen működik.

Ez az enyém, az övéket nem néztem meg ennyire alaposan, de az se volt leharcolva. Látszólag.

Időközben leszoktam a bukósisakról, mert rettenetesen zavar, főleg kánikulában, de most előkotortam és a legrövidebb utakra is felveszem.

Egyszerűen szükségem van a bringára.

Előzmény: padisah (55994)
padisah Creative Commons License 2025.05.10 0 1 55994

nekem kb 10-15 éve magyarázta egy kolléga, hogy az alu váz hajlamos repedni és törni, főleg használt bringákon

nem nagyon foglalkoztam vele, mert az enyém egy nagyon régi acélvázas bringa, és annak semmi baja

 

az alu sajnos hajlamos az anyagfáradásra, főleg ha nem terveztek bele anyagvastagságot

 

amikor a Combino villamosok próbáztak, az első verziójuk alu vázzal készült

és az is törött, még a próbák alatt, eztán kellett átállniuk az acélvázra, ami viszont sokkal nehezebb

 

az hogy német márka, már semmit nem jelent, illetve azt jelentheti, hogy aki eladta, az lomizásból szerezte nyugatról, tehát már van annyi éves a bringa, amire a gyártó sosem vállalt garanciát, és meg is lett hajtva hogy összejöjjön az anyagfáradás

 

ha ezek tényleg ugyanonnan lettek beszerezve, akkor lehet hogy jobb leállítani a másik példányt is

 

múlt hétvégén használni akartam a fúrógép állványomat, amiben szintén alu öntvény tartja a fúrógép nyakát, de az egyik fele a kezemben maradt...

 

Előzmény: LRJudit (55984)
oljeg12 Creative Commons License 2025.05.09 0 1 55993

Sziasztok!

Ma rászántam magam, hogy szétszedjem az AIXAM ajtót, hogy megjavítsam az ablakemelőt. Le volt törve a motortartó konzol. Átfúrtam és 2 db. 6mm-s csavarral rögzítettem. Hiába csináltam bár mit, nem mozdult az ablak. Végül kiderült, hogy a meghajtásnál 2 fog letört a műanyag fogaskerékről és ott akadt meg. A két törött fog eltávolítása után, néhányszor sikerült le és fel is működtetni. Egyszer lehetett hallani egy kis roppanást, és utána nem akart megint működni. Valószínű, hogy megint fogtörés történt.

Azzal a kéréssel fordulok a fórumtársaktól, hogy van-e valakinek használt, de használható, baloldali ablakemelője? És esetleg megválna tőle. de tulajdonképpen nem szerelhető le, ezért csak a fogaskerék kellene, ami egybe van a bovdendobbal.

Vagy esetleg tud-e valaki, hol található mopedautóbontó?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!