Keresés

Részletes keresés

Mary bx Creative Commons License 24 órája 0 0 55843

A vezérlőelektronikából kijön két szál vezeték amik vissza is mennek az elektronikába k.b.6-8 cm hosszúak azt húzd szét.Ha ilyet nem találsz akkor fékkarokat behúzod gyújtást ráadod 10-15 másodpercig,és aktiválja a gyorsabb tempót.Cserébe rövidebb lesz a hatótáv hamarabb merül az akkupakk. Ha mégsem a Youtubon is vannak erről videók.

Előzmény: jaszi1981 (55842)
jaszi1981 Creative Commons License 6 napja 0 0 55842

sziasztok folytást hogyan lehet kikapcsolni ezen a kerékpáron

jaszi1981 Creative Commons License 6 napja 0 0 55841

Szisztok!van ztech elektromos kerékpárom meg kérdezném hogy tudja e valaki hogy a folytást hogyan lehet kikapcsolni rajta?köszönöm!

főgóré Creative Commons License 2024.08.24 0 0 55840

az szétmar mindent

 

volt aki sósavba rakott laposelemekből kiszedett rudakat és azzal cinezett

annál láttam később , olyan ronda kráteres , szennyezett forrasztásokat

Előzmény: xrami (55839)
xrami Creative Commons License 2024.08.24 0 0 55839

Te nem sósavval macerálsz mint folyasztószer?

Előzmény: Capt.IQ229 (55837)
xrami Creative Commons License 2024.08.24 0 0 55838

Feszültségmentes állapotban egy mágnest illessz már a drótokhoz. A legfaszább kínai cuccokban a rézdrót hopp belendül. 

Egyébként meg húzz rájuk egy biztonsági varniscsövet az illetékes helyeken, biztos ami biztos.

Előzmény: Capt.IQ229 (55837)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.08.23 0 0 55837

Szaisztok.

Kis technikai kérdés.

Ki milyen vezetéket használ?

Most már többedik eset, 2 bringámon is, hogy elporlad a forrasztott kötésben a vezeték.

Mindig a TSDZ motor áramvezetékének toldása, amit valami aliexpresses szilikonnak mondott (tényleg finom puha hajlékony) fekete/piros vezetékkel toldok. Picit vastagabb is.

De most jut eszembe, hogy XT60-as csatiból is volt már ilyen kirohadásom, Ott azt hittem, hogy helyi túlmelegedés.

Forraszanyagnak valami 1000 éves gyantás ónt használok. Az is igaz, hogy trehányul ezt nem szoktam lemosni. :(

A szétrohadt szakaszokat kicsípve és blankolva mindkét vezeték ép, egészséges.

TSDZ motor vezetéke NEM réz színű. Az alis kábel IGEN, réz színű. De nem gondoltam, hogy pont a TSDZ gagyizik valami aluval az én külön vásároltam pedig eredeti réz. Pont fordítva gondoltam.

Sőt TSDZ kábel -annak ellenére, hogy vékonyabb merevebbnek is tűnik.

Aki jobban ért hozzá erősítsen meg kérem valami okossággal, hogy mit használjak?

Vagy mit hibáztam el.

Most wagoval kötöttem ideiglenesen, aztán majd cserélem a vezetékeket.

umnyo Creative Commons License 2024.08.21 0 0 55836
főgóré Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55835

érdekes, hogy egy árban is vannak

a dobfék robusztusabb szerkezet, a szalagfék rászorul egy dobra és úgy fékezi 

nekem a motorokon sem volt bajom a dobfékkel, mondjuk egy átható mosás után amíg ki nem száradt 

kicsi volt a fékhatás

Előzmény: xrami (55834)
xrami Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55834

Aha, tényleg.

Itt mindkettőt látom. https://elektromoskerekpar.com/fek_alkatreszek

Előzmény: oljeg12 (55831)
xrami Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55833

Igen, a képen egy szimplex dobfék van, csak nálad olyan furcsa az a fazéktestű rész (nem a fekete, hanem a másik fele) Amit láttam eddig dobféket azok mind öntvényre haraptak rá és kerékagyban voltak.

Na, majd ha egyszer kiszeded dobj majd fel ide egy képet a belsejéről. Ne a fékkarról, az nem érdekel, hanem a belsejéről a fékfelületről.

 

De ha tudsz, szerválj még egy ilyen cuccost és applikáld a másik tengelyre, mert 2 ilyennel tök jól meg lehet oldani a kétkerekes hátsó fékezést ami nagyon sokat jelentene a menetkomforton, csak szépen, párhuzamosan hatóra kell belőni. (emiatt lenne jobb hidraulikus módi)

Előzmény: oljeg12 (55831)
főgóré Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55832

hát igen, a szélén helyezkedik el és fordítja el a fékkulcsot  emzén is így volt

Előzmény: oljeg12 (55831)
oljeg12 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55831

Akkor most egymás mellé rakom a szalagféket és a dobféket. Nézd meg, hogy  fékkar hol helyezkedik egyiknél, és hol a másiknál. És oda teszem melléjük az én kerékpárom dobfékjéről készült képet.

Előzmény: xrami (55829)
főgóré Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55830

hasonló a kialakítása, lehet akár szalagfék is 

Előzmény: xrami (55824)
xrami Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55829

De a belsejét látta már valaki, vagy csak rámondta mindenki, hogy dobfék, mert egy kerek, zárt és különálló dolog?
Nekem továbbra is szalagféknek tűnik, mintha a fekete egy oldallemez a másik szürke rész is csak egy takarólemez lenne.

Előzmény: oljeg12 (55825)
dhpage Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55828

ez dobfék

Előzmény: oljeg12 (55825)
dhpage Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55827

:(

Előzmény: Riderman (55794)
oljeg12 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55826

Én tulajdonképpen a nagy csomagtartó végett vettem. Egyenes úton mehetek gyorsan. Ha kanyarodni kell, akkor a kanyar nagyságához kell megválasztani a sebességet. És a kanyarodás irányával megegyező irányba dőléssel (testsúly áthelyezéssel) lehet segíteni a kanyarodást.

Előzmény: Capt.IQ229 (55823)
oljeg12 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55825

A küllőprizmákat lecserélem. A villogók elférnek.

A féket pedig nézd meg jól az utolsó előtti képen. Hová van felfogatva a fékkar? És nézd meg azokon a videókon, amiket küldtél, és az enyémen hol van? Most kimegyek és csinálok még egy képet a fékről.

Előzmény: xrami (55824)
xrami Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55824

Szereld le a villogót, csak bajnak van az ott. A hátsó lámpás meg több mint vicc.

 

A fehér küllőprizmákat mindenképpen ki kell dobni. Tényleg nem értem hogy képesek árulni, hogy árulhatnak így bringákat.

 

A fényképek nem igazán látszódnak jól így ismeretlenül, de itt van három szalagfékes videó. Még mindig nem ilyen a tiéd?

https://www.youtube.com/watch?v=bNA45_v1VwY

https://www.youtube.com/watch?v=xDar28ijSCY

https://www.youtube.com/watch?v=G8e2iFEjpy4

Előzmény: oljeg12 (55821)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55823

Ezek a bringák sajnos ennyit tudnak.

NE AKARJ vele gyorsan menni, a lassú menetben pedig megszokod majd, hogy félrehúz.

Amolyan kényszermegoldások ezek olyanoknak akik mással nem tudnak már bringázni.

A tengelyt nem lehet fixxálni, mert akkor a két együtt forgó egymáshoz rögzített kerék miatt nem tudnál kanyarod.

Erre találták ki a differenciál művet a kocsiknál. A villamos meg ezért visít kanyarban mert az fix és erőből kanyarodik és az egyik kénytelen megcsúszni az íven.

Difit, vagy 2 külön féket, főleg hajtást pedig nagyon drága lenne tenni rájuk.

Előzmény: oljeg12 (55820)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55822

Szia.

Ne add fel olyan könnyen, nem akkora dráma ez.

Milyen autóra és milyen bringát tennél fel?

Kombi, szedán, hatchback?

Először is az autóra FELÜL csatlakozó elem helyén kell megnézni, hogy az autó bírja-e. Gyakorlatilag a legtöbb súlyt ott viszi át a kasztnira a legtöbb tartó.

Van ahol eleve kizárt, mert pl. üvegél van csak azon a helyen ahová akasztanád.

Ahogy más is írta 3db-os tartón simán elfér a 2db bringa.

Én évekig cipeltem egy olcsó 3-as (talán)Menabo tartón 2bringát. Gyári treking bringák TSDZ motorral szerelve. Akkukat levéve, bent a kocsiba. Sose foglalkoztatott hány kiló.

Ez egy teljesen egyszerű pántokkal rögzített "lógatós" tartó. Vannak sínesek is de az igazán drága lesz.

Lógatósnál kihívás, hogy a pedál ne érjen bele a hátsó ajtóba, de minden megoldható.

 

Rendszámtartó:

Lehet kapni rendszámtartót lámpával pánttal felszerelhetőt olcsón. 

Nem feltétlen kell hozzá HOROG, nekem bent a csomagtartóban volt egy lengőcsatlakozó, abba dugtam be és rácsuktam az ajtót.

Szürke rendszám kb 5eFt és pár perc az okmányirodában (ha azóta nem lehet online intézni), talán már nem kötelező és átrakhatod a sajátod, de messze kényelmesebb és biztonságosabb a szürke ennyi pénzért.

 

Tetőn szállítás, főleg hosszabb távra borzasztó a hátsóhoz képest. Én -nagyonrégen- magát a vázat is kikötöttem szélesen a tetőrúd két végéhez. A hideg ráz mikor látom, hogy oldalirányba lengedeznek a bringák a tetőn.

 

Ha délpesten környékén érdekel szívesen odaadom próbálgatni, mind a tartót, mind a rendszámtartót. Évek óta nem használtam, horgosra váltottam.

Előzmény: sn00p1 (55817)
oljeg12 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55821

A fehér küllőprizmát én se értem, hogy miért olyat raktak. A hátsó lámpának a két széle is index. De azt nem fogom használni, mert én is a biciklisnél a karjelzést figyelem. Ráadásul annyira bent van középen, hogy azt nem is lehetne látni, hogy merre indexel. Ha kint lenne a két sárvédőn, akkor se használnám, csak esetleg este. De akkor is még karjelzéssel is jelezném az irányváltást.

Előzmény: xrami (55819)
oljeg12 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 55820

Nem jól látod. Nézd meg az utolsó előtti képet. Ha szalagfék lenne, akkor ott látszani kellene a szalagnak. És bár nem látszik pontosan ebből a nézetből ,hogy a fékkar hol helyezkedik el. De meglehet saccolni, hogy a fékdobon belül fordítja el a fékkulcsot. Azt meg nem tudom, hogy honnét veszed, hogy a baloldali kereket fékezem? A korábbi hsz-ben írtam, hogy a jobboldalit hajtom és azt is fékezem.  Nézd meg szintén az utolsó előtti képen, hogy azon a tengelyen, ami vastagabb és meg van lapolva, arra van rögzítve a fék.

Előzmény: xrami (55818)
xrami Creative Commons License 2024.08.18 0 1 55819

Hopsz! A hátsó kerekekről azonnal szedd le a fehér küllőprizmákat és narancssárgát tegyél fel.
Na ezt végképp nem értem hogy adhatták így el. Menj vele vissza és gariban cseréljék át narancssárgára, mert ez így ebben a formában szabálytalan.

Az első keréken  kell minimum 2db narancssárga, (vagy reflexcsík körben)
A hátsó kerekekre nincs előírás, de ha van rajta valami az csakis narancssárga lehet vagy azon is reflexcsík. De fehér küllőprizma mindenképpen tilos mindenhol a magyar szabályozás szerint.

A linkelt boltnál a demóképeken elöl isfehér van és 1db. Na az se jó, mint már írtam.

 

 

Hátsó lámpát én úgy alakítanám át magamnak, hogy a két hátsó sárvédőn lenne 1-1 kis sárvédőslámpa prizmával, így szélességjelzős lenne. Az 1 db középen levő helyett.

Asszem van is rá előírás, hogy kettőnek kell lennie, de nem vágom fejből hogy milyen széles bringa esetén kötelező, alatta ajánlott.

 

Előre is kell egy fehér prizma indenképpen. Ha a lámpád nem prizmával egybeépített akkor fel kell rakni egyet, jellemzően a kormányoszlopra vagy valahova a sárvédő fölé, középvonalban. Bringára amúgy nem kötelező a gyári fényvisszaverő, lehet öntapadós is, csak az alényeg, hogy hatásosan fényvisszaverjen.

Látom van rajta valami villogó is. Ezt nem célszerű használni, mert aki bringást lát az a karlendítésre készül fel, azt várja az irányjelzési szándék közlendőjeként nem valami pitylogásra. És ha pitylogó van akkor annak hátul is kellene lennie, hátrafelé SŐT úgy kell megoldani, hogy oldalról is jól látszódjon a pitylogás, mint az autóknál, buszoknál.

Előzmény: oljeg12 (55812)
xrami Creative Commons License 2024.08.18 0 0 55818

Hát ez marha érdekes. Jobb oldali kereket hajtod, baloldalit fékezed.

Nekem továbbra is szalagféknek tűnik, viszont ha szeretnéd felturbózni akkor kellene szerválnod még egy potosan ugyanilyen titokzatos fékszerkentyűt minden bigyójával együtt és a másik kerék tengelyére felapplikálni valahogyan, majd egy Y alakú módszerrel a kettőt egyszerre fékezni. Meg lehet oldani BMX-es módszerrel, de jobb lenne egy direkte 2 kábeles fékkarral.

 

A hátsó kerékagy pedig olyan mintha eredendően egy kerekesszéké lenne.

 

Használd egészséggel, legyen sok örömöd vele!

Előzmény: oljeg12 (55812)
sn00p1 Creative Commons License 2024.08.18 0 0 55817

Most találtam meg, hogy Thule OutWay Hanging illetve az összes hátsó függesztett kerékpárszállítóhoz kell kigészítő rendszámtábla és lámpaszet amit a vonóhorog dugaljba kell bedugni. Az autón nincs ilyen dugalj. Így ezek kiestek. Marad a tető vagy a következő műszkikor vonóhorog. 😪

Előzmény: sn00p1 (55815)
umnyo Creative Commons License 2024.08.18 0 1 55816

Szemléletes ennyi napelem mire elég direktben a közlekedésben

https://www.youtube.com/watch?v=h0it7F9VBWg

sn00p1 Creative Commons License 2024.08.18 0 0 55815

Köszönöm. Az első csak T6 transporthez való. Második max 45 kg-ig. Ezt éztem Én is de. 

Előzmény: OMGod (55813)
OMGod Creative Commons License 2024.08.18 0 0 55814
Előzmény: OMGod (55813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!