Keresés

Részletes keresés

Garázs2021 Creative Commons License 2023.08.11 0 0 13631

Esetleg az ukrajnai háborúhoz nincs-e köze? Feltűnő, hogy az utóbbi 2 évben vettük észre a repülőforgalom megnövekedését. 

 

Előzmény: tanárnéni kedvence (13630)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.08.11 0 0 13630

Valószínűleg ugyanaz a probléma, mint Budafokon.

Előzmény: Garázs2021 (13629)
Garázs2021 Creative Commons License 2023.08.11 0 0 13629

Rengeteg repülő megy - ahol lakom - Albertfalva felett. Egész nap és éjjel is. Ki mit tud róla? 

zöldfigyelő Creative Commons License 2023.02.16 -2 0 13628

A főváros ellenségnek jelölte meg az agglomerációból és a főváros belső kertvárosi térségében élő, főleg családi házasokat, mintegy bűnösként, akik miatt van bajban a főváros. Az autósültözés tehát a látható felszín, de a valóság az ő ellehetlenítésük és mint látszik, politikától függetlenül, mert széles összefogás alakult ki, ritka kivétellel. A következő lépés a helyben lakók ültözése lesz, lásd, azt hiszem, a 7. ker. (hol polgármester a pikó, 7 vagy 8ker?), ahol most a helyben lakókra is parkolási díjat vetett ki most. De erre megtette a javaslatokat a főváros és a mögötte álló szervezet is, a LMCS is. Kász normaszöveg van rá, csak nincs bátorság bevinni a közgyűlésbe a választások előtt. Ez majd a kerületben a panelosokat fogja vidám helyzetbe hozni. A kertvárosokban, családi házban élők, ha eddig parkoltak is az utcán, majd szépen beállnak a kertbe és mosolyognak a többieken.

Előzmény: Traubi (13624)
Oldskin Creative Commons License 2022.12.12 -1 1 13627

... kiegészítés: a Vahot utcai parkoló sohasem volt P+R. A mostani új házak helyén valaha volt irodaházakhoz hozták létre, mivel azoknak se mélygarázsuk, se telken belüli parkolási lehetőségük nem volt.

Félre ne érts, nem azt akarom mondani, hogy hű-de-kafa ez az egész, mert engem is érzékenyen érint a fizetőssé válás.  De tudomásul veszem, hogy ez a trend. Minden más kerületben IS.

 

Oldskin Creative Commons License 2022.12.12 -1 1 13626

A felszíni parkolót kimaxolták a vasútállomásnál. Többszintes parkolóházak építésére nyilván nem lett volna pénz.  Ha meg magánbefektető csinálja, akkor nem lenne ingyenes...

Lsd. a 7-es út melletti parkolóház Őrmezői csomópont közelében.

 

 

egyszerűbb kerékbilincset rakni a kerítés külső oldalán a dagonyában megállni kényszerülőkre.

 

Hmmm...  Micsoda felháborító dolog, hogy szankcionálják a KRESZ megszegését???

Senki nem kényszeríti őket, hogy szabálytalanul parkoljanak. Saját elhatározásuk.

 

Előzmény: Traubi (13624)
nagymagyaroksalja Creative Commons License 2022.12.12 -2 0 13625

te nam vagy magyarosch     csak orban fobias

Előzmény: Traubi (13624)
Traubi Creative Commons License 2022.12.12 0 2 13624

hogy P+R-nek használják a kis utcákat az aglomerációból érkezők

 

 

Erre a normális megoldás az lett volna, hogy elegendő mennyiségű P+R parkolót biztosítanak. A 4-es metró végállomásának kelenföldi oldalán van két nem túl nagy méretű P+R parkoló, amit a metróval együtt létrehoztak, sajnos biztosra vehető, hogy ezzel a téma kipipálva és 25 évig bővítés nem lesz. Holott a terület rendszeresen telve van, volna is még hely bővíteni, de egyszerűbb kerékbilincset rakni a kerítés külső oldalán a dagonyában megállni kényszerülőkre.

 

Tehát jött a magyarosch megoldás: infrastruktúra fejlesztés helyett szedjünk pénzt, probléma letudva.

 

Másrészt: Nem kizárólag kis utcákról van szó, hanem kifejezetten parkolókról. Pl. a Bikás melletti placc eleve parkoló, akkor miért is baj, hogy ott autók parkolnak? Például Albertfalva irányából eddig egy tök normális megoldás volt bemenni a Bikásig, ott lerakni az autót, majd metróval folytatni. Ez máris ugrott, mert ha jól láttam a Bikás parkoló használata időkorlátos (vicc). Viszont cserébe legalább a buszok nem járnak sűrűbben, és annak ellenére, hogy elég sok járat elhalad itt, néha egészen hosszú pauza van, míg megérkezik egy jól megpakolt szekér.

 

Egyébként egyetértek: A 11. kerületnek ez a része az elmúlt 20 évben folyamatosan válik egyre élhetetlenebbé, függetlenül attól, hogy ki az aktuális kerületvezetés. Ezért írtam a plázát, mi véleményem szerint baromira nem hiányzott senkinek, de írhatnám a Budafoki út mentén a Kopaszi nyakára épülő falanszter-negyedet is, a maga forgalom generáló hatásával meg egyáltalán ahogy kinéz... tudom ízlések és pofonok, szerintem borzalmas.

És nálam az élhetetlenné tétel egyik állomása az is, amikor parkolási pénzt kezdenek szedni. Ellenpélda: Budaörsön hasonló helyzetben elég volt kis tárcsás órát kirakni 1(2?) órás várakozásért. Az agglomerációból bejövőket ez itt is megszűrné.

 

Előzmény: Oldskin (13623)
Oldskin Creative Commons License 2022.12.07 0 0 13623

Nem amiatt egyébként.

Már jó ideje tarthatatlannak minősítették a környékbeli lakók, hogy P+R-nek használják a kis utcákat az aglomerációból érkezők. A lakótelepen már reggeltől kezdve nem lehetett parkolni.

 

 

Előzmény: Traubi (13622)
Traubi Creative Commons License 2022.12.07 0 0 13622

Ma konstatáltam, hogy - feltehetően az elcseszett Etelepláza miatt - fizetőssé tették az Etele út és Bikás környéki  parkolókat.

Hogy a jó kurva anyjukat!

Juresz Creative Commons License 2022.06.15 0 0 13621

Sziasztok!

 

Minden bizonnyal már mindenki olvasta, hogy június 17-25 között az összes bolygót látni lehet a hajnali égbolton. Nagyon szeretném megcsodálni ezt a tüneményt, de sajnos nem rendelkezem távcsővel. 

 

A kérdésem, hogy akinek van távcsöve, és esetleg fényképezni is tud, csatlakozhatnék hozzá egy hajnalon? :) Hálás lennék érte. Nagy vágyam, hogy lássam a bolygókat, kiskorom óta vonz a csillagászt, az asztrofizika.

 

Köszönettel:Eszter

 

tara.black85@yahoo.com

bgly Creative Commons License 2021.12.29 0 1 13620

A kiegészítő zöldnek meg kellene engednie a jobbra kanyarodást is!

Előzmény: nemeza (13615)
bgly Creative Commons License 2021.12.29 0 0 13619

Korábban az Albertfalva felé egyenesen haladó autók miatt a balra fordulók nem tudtak elmenni, ezért lett (valószínűleg) két ciklus kialakítva. Lámpaváltásra kiürül a kereszteződés.

Előzmény: Traubi (13616)
bgly Creative Commons License 2021.12.29 0 0 13618

Szerintem te a Csorbai utcára gondolsz,  és nem a Csurgói útra!

Előzmény: Traubi (13617)
Traubi Creative Commons License 2021.12.17 0 1 13617

A másik gyöngyszem ugyanitt a Tétényi út Albertfalva felé haladó része, ami a kereszteződés után hirtelen egy sávra szűkül még a Csurgói út előtt. Így aki a Csurgóira akar bekanyarodni annak előbb be kell sorolni a belső sávba majd onnan lekanyarodni, miközben kétszer keresztezi a kerékpársávot. Értelmetlen és baromi veszélyes.

Simán azért nem tud a külsőből a Csurgóira kisívben rákanyarodni, mert ahol megkezdené ezt az egyszerű manővert, oda felfestettek 2(!) db parkolóhelyet. Nonszensz.

Traubi Creative Commons License 2021.12.17 0 3 13616

Bármelyik hasznos volna, leginkább a kettő együtt.

Igazából nem világos, hogy a kanyarodó lámpák miért vannak késésben az egyenesben haladáshoz képest. A következő lámpás kereszteződésnél, az Etele útnál egyszerre van váltás.

Az Andornál főleg a középső mixelt sáv a gond, itt mindig van egy fogalmatlan mazsola aki kanyarodna és ezzel feltart egy sornyi egyenesen haladni akarót, miközben lazán várakozhatna a dedikált balra kanyarsávban.

Előzmény: nemeza (13615)
nemeza Creative Commons License 2021.12.16 0 0 13615

A jobbralámpán lehetne jobbra is haladni az egyenes alatt, sokat dobna.

Vagy ha a középső csak egyenes lenne..

Előzmény: Traubi (13614)
Traubi Creative Commons License 2021.12.16 0 2 13614

Hosszú vajúdás (azaz hetekig tartó útépítés és korlátozások) után sikerült elcseszerinteni az Andor-Tétényi kereszteződést. Korábban se volt jó, de remélni lehetett, hogy az átépítéssel segítik a Tétényi úton haladók átjutását az Andor utcán. Ehelyett dilettáns módon az Albertfalva felől a városközpont felé haladók a bővítés ellenére sem kaptak dedikáltan sávot, hanem ki kell várni az Andorra kanyarodók tötymörgését, ami több lámpaváltásig is eltarthat.

nemeza Creative Commons License 2021.07.01 0 0 13613

A fővárosi szennyvíz jelentős hányada tisztítva kerül a Dunába.

A Római ugyan Budapest fölött van, de nem tudom mi a helyzet A Pilisi térséggel, Budakalásszal, Pomázzal, Szentendrével.

Kíváncsi leszek mennyien mennek oda.

Előzmény: OMGod (13612)
OMGod Creative Commons License 2021.07.01 0 0 13612

Ugyan a Kopaszi-gát nem ALbertfalva, de talán van itteni vonatkozása is ennek.

https://www.portfolio.hu/ingatlan/20210629/hamarosan-megnyit-a-fovaros-egyetlen-duna-parti-strandja-490192

 

Mitől lett itt "hirtelen" olyan tuti jó minőségű a Duna vize?

Mindig azzal riogatnak, hogy Budapest területén nem megfelelő a bakteriológiai állapot, ezért nem szabad fürödni pl. a Római-parton sem.

 

Hétköznapi belépő 3200, hétvégi 4000.

 

Ugyanakkor az öböl lekerítetlen 90+%-án tuti tilos a fürdés.

 

Kicsit olyan érzésem van, mint a Lupa-tó esetén. Hosszú évekig szigorúan tiltották, büntették az illegális fürdőzést, mert hogy hiába látszik tisztának, szennyezett a vize (mondták az illetékesek). Aztán megvette Gerendaia, is hókusz-pókusz, Budapest legtisztább vize szlogennel kezdték el reklámozni.

 

Roppant kíváncsi leszek, kiknek éri meg ilyen belépődíjak mellett...

 

pnt-ln-plgn Creative Commons License 2021.06.04 0 0 13611

A zöldszervezetek rendre reinkarnálódnak. :)

Előzmény: Oldskin (13610)
Oldskin Creative Commons License 2021.05.19 0 0 13610

Még mindig az LMCS / Lukács András - lobby????

Előzmény: pnt-ln-plgn (13608)
nemeza Creative Commons License 2021.05.19 0 0 13609

Az Andor utcán sokkal nagyobb forgalom már úgy sem tud menni.

Budafokra es Kelenvölgyre majd az Albertfalvi híd vonz nagyobb forgalmat.

Előzmény: pnt-ln-plgn (13608)
pnt-ln-plgn Creative Commons License 2021.05.19 0 0 13608

Törölte a parlament a tervezett közutat a Hamzsabégi úton, az tehát ott már sosem valósul meg. Szükséges tehát rázúdítani a forgalmaz az Andor utcára és Budafokra, Kelenvölgyre. 

Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.03.02 0 2 13607

Egyébként a Rákóczi utat le kéne zárni bazz, az konkrétan egy elrákosodott bélcsatorna a belváros kellős közepén, annyira undorító, hogy ha arra van dolgom autóval, akkor sem megyek ott, annyira nyomasztó.

Előzmény: fékek és ellensúlyok (13604)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.03.02 0 0 13606

Ezt nem értem, a Hamzsabégin milyen autóforgalmat kellene elvinni? Az albertfalvi híd és a hozzá kapcsolódó Kővirág sori "autópálya" az Egér útról szívná le a forgalmat és vinné el az Albertfalvi hídra, ennek az alternatívája hogy már az M1/M7-ről vezessen a Rózsavölgyi alagút. A Hamzsabégin, a Hungária körút folytatásaként akkor lehetne forgalmat vezetni, ha az kimenne a Bartókon és a síneken keresztül a Budaörsi útra, vagy hogy? Akkor már sokkal jobb a Budaörsi-Hamzsabégi-Sárbogárdi-Dombóvári. A Hamzsabéginek, ha lehet, még kisebb a valószínűsége, mint a kelenvölgyi autópályának, függetlenül attól, hogy a hamzsabégiek mennyire tiltakoznak. Egyébként ott lenyomták a torkukon a körvasutat, szóval annyira azért nem sikeresek :-)

Előzmény: fékek és ellensúlyok (13604)
Oldskin Creative Commons License 2021.03.02 0 1 13605

Hát az überdurva lenne, ha a Kővirág sor + Vasvirág sort beáldoznák. :( 

Előzmény: fékek és ellensúlyok (13604)
fékek és ellensúlyok Creative Commons License 2021.03.02 -1 0 13604

Jól látjátok, s épp a Hamzsabégiek protestálása miatt fogja  jól megszívni Albertfalva és Kelenvölgy is. A belváros, és konkértan az Erzsébet híd csak úgy tehermentesíthető, ha elvinnék a forgalmat a hamzsára és fel a lágymányosira. Akkor nem kéne BAH csomópont se és a teljes Rákóczi út tehermentes. Mivel a hamzsások megint kekeckednek, úgy, mint a rendszerváltáskor, fel kell most majd gyorsítani a galvani és majd az albertfalvi hidat is, tessék csak megfigyelni. Utóbbi okán pedig Kelenvölgy és albertfalva a nyakába kapja a levezetőt, úgy ahogy itt írják. Kelenvölgy meg bambán nézi az egészet, majd csak lesnek, mikor egy házsor ugrik a levesbe, mert csak a Herend utcai aluljáróig van kb. elég hely. Az meg hülyeség lenne, hogy a vasúti töltés két oldalán is legyen útpálya, bár akkor az új aluljáróig is el lehet vinni a kuytasétáltató helyén két sávot. A másik két sáv meg mehet a kelenvölgyi oldalon, de dózer akkor is kell ott.  Vagy mehet a Vasvirágon végig Albertfalván és csak az új aluljárónál áthozni a vasút alatt/felett a 2x2 sévot. Akkor csak ott kell északnyugat felé a Gépészig dózerolni.  Vagy ha nem, akkor a Szerelmeyt dózerolni és akkor a patak mellett rávinni a forgalmat az Egér útra, akkor nem kell felüjáró, aluljáró se, mert ott adott. Bár akkor meg a rákanyarodásnak van elég hülye íve, kellemesebb, ha a Bazaslikomtól keletre vissza vinnék el a házakat, közlekedésbiztonságilag jobb, egyből ráfordulni.

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (13602)
Oldskin Creative Commons License 2021.02.24 0 2 13603
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.01.28 0 0 13602

:-(

Előzmény: ultra fast response time (13601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!