A főváros ellenségnek jelölte meg az agglomerációból és a főváros belső kertvárosi térségében élő, főleg családi házasokat, mintegy bűnösként, akik miatt van bajban a főváros. Az autósültözés tehát a látható felszín, de a valóság az ő ellehetlenítésük és mint látszik, politikától függetlenül, mert széles összefogás alakult ki, ritka kivétellel. A következő lépés a helyben lakók ültözése lesz, lásd, azt hiszem, a 7. ker. (hol polgármester a pikó, 7 vagy 8ker?), ahol most a helyben lakókra is parkolási díjat vetett ki most. De erre megtette a javaslatokat a főváros és a mögötte álló szervezet is, a LMCS is. Kász normaszöveg van rá, csak nincs bátorság bevinni a közgyűlésbe a választások előtt. Ez majd a kerületben a panelosokat fogja vidám helyzetbe hozni. A kertvárosokban, családi házban élők, ha eddig parkoltak is az utcán, majd szépen beállnak a kertbe és mosolyognak a többieken.
... kiegészítés: a Vahot utcai parkoló sohasem volt P+R. A mostani új házak helyén valaha volt irodaházakhoz hozták létre, mivel azoknak se mélygarázsuk, se telken belüli parkolási lehetőségük nem volt.
Félre ne érts, nem azt akarom mondani, hogy hű-de-kafa ez az egész, mert engem is érzékenyen érint a fizetőssé válás. De tudomásul veszem, hogy ez a trend. Minden más kerületben IS.
A felszíni parkolót kimaxolták a vasútállomásnál. Többszintes parkolóházak építésére nyilván nem lett volna pénz. Ha meg magánbefektető csinálja, akkor nem lenne ingyenes...
Lsd. a 7-es út melletti parkolóház Őrmezői csomópont közelében.
egyszerűbb kerékbilincset rakni a kerítés külső oldalán a dagonyában megállni kényszerülőkre.
Hmmm... Micsoda felháborító dolog, hogy szankcionálják a KRESZ megszegését???
Senki nem kényszeríti őket, hogy szabálytalanul parkoljanak. Saját elhatározásuk.
hogy P+R-nek használják a kis utcákat az aglomerációból érkezők
Erre a normális megoldás az lett volna, hogy elegendő mennyiségű P+R parkolót biztosítanak. A 4-es metró végállomásának kelenföldi oldalán van két nem túl nagy méretű P+R parkoló, amit a metróval együtt létrehoztak, sajnos biztosra vehető, hogy ezzel a téma kipipálva és 25 évig bővítés nem lesz. Holott a terület rendszeresen telve van, volna is még hely bővíteni, de egyszerűbb kerékbilincset rakni a kerítés külső oldalán a dagonyában megállni kényszerülőkre.
Tehát jött a magyarosch megoldás: infrastruktúra fejlesztés helyett szedjünk pénzt, probléma letudva.
Másrészt: Nem kizárólag kis utcákról van szó, hanem kifejezetten parkolókról. Pl. a Bikás melletti placc eleve parkoló, akkor miért is baj, hogy ott autók parkolnak? Például Albertfalva irányából eddig egy tök normális megoldás volt bemenni a Bikásig, ott lerakni az autót, majd metróval folytatni. Ez máris ugrott, mert ha jól láttam a Bikás parkoló használata időkorlátos (vicc). Viszont cserébe legalább a buszok nem járnak sűrűbben, és annak ellenére, hogy elég sok járat elhalad itt, néha egészen hosszú pauza van, míg megérkezik egy jól megpakolt szekér.
Egyébként egyetértek: A 11. kerületnek ez a része az elmúlt 20 évben folyamatosan válik egyre élhetetlenebbé, függetlenül attól, hogy ki az aktuális kerületvezetés. Ezért írtam a plázát, mi véleményem szerint baromira nem hiányzott senkinek, de írhatnám a Budafoki út mentén a Kopaszi nyakára épülő falanszter-negyedet is, a maga forgalom generáló hatásával meg egyáltalán ahogy kinéz... tudom ízlések és pofonok, szerintem borzalmas.
És nálam az élhetetlenné tétel egyik állomása az is, amikor parkolási pénzt kezdenek szedni. Ellenpélda: Budaörsön hasonló helyzetben elég volt kis tárcsás órát kirakni 1(2?) órás várakozásért. Az agglomerációból bejövőket ez itt is megszűrné.
Már jó ideje tarthatatlannak minősítették a környékbeli lakók, hogy P+R-nek használják a kis utcákat az aglomerációból érkezők. A lakótelepen már reggeltől kezdve nem lehetett parkolni.
Minden bizonnyal már mindenki olvasta, hogy június 17-25 között az összes bolygót látni lehet a hajnali égbolton. Nagyon szeretném megcsodálni ezt a tüneményt, de sajnos nem rendelkezem távcsővel.
A kérdésem, hogy akinek van távcsöve, és esetleg fényképezni is tud, csatlakozhatnék hozzá egy hajnalon? :) Hálás lennék érte. Nagy vágyam, hogy lássam a bolygókat, kiskorom óta vonz a csillagászt, az asztrofizika.
Korábban az Albertfalva felé egyenesen haladó autók miatt a balra fordulók nem tudtak elmenni, ezért lett (valószínűleg) két ciklus kialakítva. Lámpaváltásra kiürül a kereszteződés.
A másik gyöngyszem ugyanitt a Tétényi út Albertfalva felé haladó része, ami a kereszteződés után hirtelen egy sávra szűkül még a Csurgói út előtt. Így aki a Csurgóira akar bekanyarodni annak előbb be kell sorolni a belső sávba majd onnan lekanyarodni, miközben kétszer keresztezi a kerékpársávot. Értelmetlen és baromi veszélyes.
Simán azért nem tud a külsőből a Csurgóira kisívben rákanyarodni, mert ahol megkezdené ezt az egyszerű manővert, oda felfestettek 2(!) db parkolóhelyet. Nonszensz.
Bármelyik hasznos volna, leginkább a kettő együtt.
Igazából nem világos, hogy a kanyarodó lámpák miért vannak késésben az egyenesben haladáshoz képest. A következő lámpás kereszteződésnél, az Etele útnál egyszerre van váltás.
Az Andornál főleg a középső mixelt sáv a gond, itt mindig van egy fogalmatlan mazsola aki kanyarodna és ezzel feltart egy sornyi egyenesen haladni akarót, miközben lazán várakozhatna a dedikált balra kanyarsávban.
Hosszú vajúdás (azaz hetekig tartó útépítés és korlátozások) után sikerült elcseszerinteni az Andor-Tétényi kereszteződést. Korábban se volt jó, de remélni lehetett, hogy az átépítéssel segítik a Tétényi úton haladók átjutását az Andor utcán. Ehelyett dilettáns módon az Albertfalva felől a városközpont felé haladók a bővítés ellenére sem kaptak dedikáltan sávot, hanem ki kell várni az Andorra kanyarodók tötymörgését, ami több lámpaváltásig is eltarthat.
Mitől lett itt "hirtelen" olyan tuti jó minőségű a Duna vize?
Mindig azzal riogatnak, hogy Budapest területén nem megfelelő a bakteriológiai állapot, ezért nem szabad fürödni pl. a Római-parton sem.
Hétköznapi belépő 3200, hétvégi 4000.
Ugyanakkor az öböl lekerítetlen 90+%-án tuti tilos a fürdés.
Kicsit olyan érzésem van, mint a Lupa-tó esetén. Hosszú évekig szigorúan tiltották, büntették az illegális fürdőzést, mert hogy hiába látszik tisztának, szennyezett a vize (mondták az illetékesek). Aztán megvette Gerendaia, is hókusz-pókusz, Budapest legtisztább vize szlogennel kezdték el reklámozni.
Roppant kíváncsi leszek, kiknek éri meg ilyen belépődíjak mellett...
Törölte a parlament a tervezett közutat a Hamzsabégi úton, az tehát ott már sosem valósul meg. Szükséges tehát rázúdítani a forgalmaz az Andor utcára és Budafokra, Kelenvölgyre.
Egyébként a Rákóczi utat le kéne zárni bazz, az konkrétan egy elrákosodott bélcsatorna a belváros kellős közepén, annyira undorító, hogy ha arra van dolgom autóval, akkor sem megyek ott, annyira nyomasztó.
Ezt nem értem, a Hamzsabégin milyen autóforgalmat kellene elvinni? Az albertfalvi híd és a hozzá kapcsolódó Kővirág sori "autópálya" az Egér útról szívná le a forgalmat és vinné el az Albertfalvi hídra, ennek az alternatívája hogy már az M1/M7-ről vezessen a Rózsavölgyi alagút. A Hamzsabégin, a Hungária körút folytatásaként akkor lehetne forgalmat vezetni, ha az kimenne a Bartókon és a síneken keresztül a Budaörsi útra, vagy hogy? Akkor már sokkal jobb a Budaörsi-Hamzsabégi-Sárbogárdi-Dombóvári. A Hamzsabéginek, ha lehet, még kisebb a valószínűsége, mint a kelenvölgyi autópályának, függetlenül attól, hogy a hamzsabégiek mennyire tiltakoznak. Egyébként ott lenyomták a torkukon a körvasutat, szóval annyira azért nem sikeresek :-)
Jól látjátok, s épp a Hamzsabégiek protestálása miatt fogja jól megszívni Albertfalva és Kelenvölgy is. A belváros, és konkértan az Erzsébet híd csak úgy tehermentesíthető, ha elvinnék a forgalmat a hamzsára és fel a lágymányosira. Akkor nem kéne BAH csomópont se és a teljes Rákóczi út tehermentes. Mivel a hamzsások megint kekeckednek, úgy, mint a rendszerváltáskor, fel kell most majd gyorsítani a galvani és majd az albertfalvi hidat is, tessék csak megfigyelni. Utóbbi okán pedig Kelenvölgy és albertfalva a nyakába kapja a levezetőt, úgy ahogy itt írják. Kelenvölgy meg bambán nézi az egészet, majd csak lesnek, mikor egy házsor ugrik a levesbe, mert csak a Herend utcai aluljáróig van kb. elég hely. Az meg hülyeség lenne, hogy a vasúti töltés két oldalán is legyen útpálya, bár akkor az új aluljáróig is el lehet vinni a kuytasétáltató helyén két sávot. A másik két sáv meg mehet a kelenvölgyi oldalon, de dózer akkor is kell ott. Vagy mehet a Vasvirágon végig Albertfalván és csak az új aluljárónál áthozni a vasút alatt/felett a 2x2 sévot. Akkor csak ott kell északnyugat felé a Gépészig dózerolni. Vagy ha nem, akkor a Szerelmeyt dózerolni és akkor a patak mellett rávinni a forgalmat az Egér útra, akkor nem kell felüjáró, aluljáró se, mert ott adott. Bár akkor meg a rákanyarodásnak van elég hülye íve, kellemesebb, ha a Bazaslikomtól keletre vissza vinnék el a házakat, közlekedésbiztonságilag jobb, egyből ráfordulni.