Nem volt még, hogy a moziban megnézted valamilyen film előzetesét, s közben végigfutott a hátadon a hideg (nem horror miatt)? S azt mondtad, hogy ez jó, talán érdemes lenne megnézni. S megnézted, s csalódtál?
nincs harmadik rész. Én ugyanis nem veszem komolyan a reklámokat. Most néztem meg egy véres-rémes horrorfilmet, de csak nevettettek a borzongáskeltésre szánt effektusok.
Példának okáért én még mindig a YoOo öreg WU2 sampont használom az agyonreklámozott szuperhiperkorpamentesvintamingyümölcsméztojáskutyafüle samponok helyett.
Néha pedig kifejezetten tetszenek a reklámok, ha jól vannak megcsinálva, és csinos lányok vannak benne.
Azt, hogy nem hat rám a reklám nagyon könnyű mondani egy zacskós leves esetében, mikozben, anyuka/feleség finom vacsorával vár otthon.
De milyen kocsit szeretnél,egy Volvo vagy egy Opelt?
Milyen Hifit szeretnél? Sony-t vagy Sokolt?
Az autókban és gyanítom, a Hifikben sincs ma már akkora különbség sem szolgáltatásban sem minőségben.
Én mégis azt hiszem, hogy az első márkátat szeretném.
Apropó, Te még nem unod a fórumot ? ...nekem egyre uncsibb... most vagy én vagyok izé, vagy a fórum bigyó.
Nincs már semmi pláne az egészben. A hepaj se a régi. Nem tom, nekem is egyre kevesebb a mondanivalóm. Van egy jó ötletem a befejezésre, ha eljön az idő lehet, hogy segítségedet kérem hozzá.
Üdv:
Canis
Kedves GORILLA!
Nem is a manipuláció tényével van a baj, hanem az üzenetével: egyéniség by pannon praktikum. Ez 4 szóban kifejezte azt, amire én oldalakat pazaroltam különböző topicokban. Az üzenet: a fogyasztásod által leszel valaki. Az emberek a fogyasztásuk mentén szerveződnek: vannak Mercedesesek és Nike-sok vagy Westelesek és Orbitosok. Eddig az eszmék mentén történt mindez, ma tárgyiasult fogyasztás alapján. Nekem ez a problémám.
Figyeld meg a lányokat a ma divatos nejlonzacskó-ruhákban. Nekem mindez azt sugallja: vegyél meg, mint egy csokit. Már az emberek is termékké alacsonyodtak.
Látom, Te jobb megoldást találtál a problémára, de én sajnos csak a TV lakásból való kizárásával bírtam megoldani a konfliktust. :)))
A reklámokról alkotott véleményeddel csak 50%-ban értek egyet. Több nyilván nem is lehet, mert ez a Te szakterületed, tehát eleve biztos, hogy nem fogod elítélni.
50% igen: valóban információt hordoz és terjeszt.
50% nem: SZVSZ reklám nélkül is lenne kereskedelem, csak másmilyen. Sokkal lokálisabb, stb.
A reklámot valalhol a pénzhez (profithoz) tartom hasonlatosnak: szüksége egyértelmű és világos, sőt, kizárni is lehetetlen, ámde túlzott hajszolása, illetve túlzott befogadása káros, mert rombol.
Ahany reklam annyi fele, es annyi fele dolgot reklamoz, annyi fele modon. Ezert en nem szeretem, mikor egesz mufajokra, kulturalis tenyezokre negativ belyeget sutnek, mondvan, hogy "csunya dolog, mert manipulal, es en olyan felvilagosodott meg erkolcsos, es termeszetesen az atlag paraszti nepretegektol elteroen maximalisan befolyasolhatatan vagyok, mert en nem eszem meg ezt a sok hulyeseget, es ha a fene fenet eszi, akkor is ellenallok, mert a reklam rossz dolog". A reklam nelkul nincs kereskedelem, nincs uzleti elet, kovetkezeskeppen se tarsadalmi se gazdasagi felodis nincsen, aminek kovetkezteben az egesz emberiseget lehuzhatjuk a vecen. Sajnos a mai vilagban nelkulozhetetlen a reklam, es a reklam lenyegeben semmi rossz nincs. Vannak akik tulzasba viszik es visszaelnek vele, de a lenyege alapvetoen a gazdasag mukodtetese. A manipulacio me nem baj. Az ember nem kepes maga beszerezni az osszes informaciot, mert ahhoz kicsit sok van mar a piacon. Ezzel az erovel manipulacio az oktatas, a szorakoztatoipar, a kepzomuveszet es minden egyeb, ami az emberekbol erzelmeket valt ki, bizonyos cselekedetektre osztonoz. EMiatt minden emberi komunikacio is elitelendo, mert az ember a kommunikaciokbol szerzett informaciok alapjan cselekszik tobbek kozott, tehat aki az infot adta, az manipulal. Ezert tartom az eddigi okfejteseken helytelennek a reklammal kapcsolatban. Megmondom azt is, hogy kicsit eroltetettnek es kisse sznobosnak erzem. Erre utal a tulintelligenskedo fogalmazas. Hidd el, senkinek semmi baja nem lesz a reklamoktol, es nem lesz jobb a vilag, ha matol fogva egyetlen reklam sem lenne.
Kedves Gori,
....a nézetek szinskalaja nagy...de amint latod nem vagyok egyedül akire a reklam nem hat... Részben neked is igazad van. Irod „a haziasszony a célcsoport“, nem tudom ...a haziasszonynak van ideje fözni, én meg aki dolgozok nem kell a gyors kémiai termék, inkabb elöre megfözök...(kinaiul, vagy tai konyhat elönyben részesitem. Gyors és egészséges konyha). Irod még bonyolultabb a reklampszichologia mint ahogy én gondolom.
Igen az „arnyékot „ mindenki vonszolja maga utan, de az én jellemem nem szereti a kényszeritö és parancsolo „hatalmat“. Tudod van minden személyiségben eltavozasok, ilyen vagy olyan befolyas. Nem vagyok akadékoskodo, se konzervativ, hanem önmagammal nem szeretek komédiazni, nem szeretek aldozat lenni. Az énem igyekszik a hianyokat, tulzasokat kikorigalni...érthetö? Szeretem a lelkiismeretességet, talan azért nem akzeptalom a manipulit. Mégis megkérdezvén nem vagy ebben a szakmaban?
Mert én nem olvadok ha TV reklamokat latom (plane, ha egy film közepette jön...) hanem inkabb razkodni szoktam mindentöl ami deformaciot okoz, hiszen a manipulatio zsakmanyaiva lehetünk. Gondolok a politikara, Freud stb. nem csak reklamra. Lelkiismeret szerint cselekszem, itélkezek, tudni , latni a jot és a rosszat. Sakkban tartom magamat. A kényszert legtöbbszor észre veszem. Megértem, hogy kell az elismerés az aruval kapcsolatban, de kell a kritika is. Söt szerintem minden hova kellene az erkölcsnek beavatkozni. Tulzok? A célom a torzulas kiküszöbölése...
Wunde
En nem arrol beszeltem, hogy roszak a reklamok, vagy arrol, hogy a reklamok olyan dolgokat kinalnak, amik gyorsak es emiatt a sikerelmeny elmarad. A levespor eseteben nem a vendegseg a celcsoport, meg akkor sem, ha a reklamban az van. A levespornal az a haziasszony a celcsoport, aki dolgozik, este 7 kor er haza hulla faradtan, de megis azt szeretne, hogy a csaladja ehessen valami meleg levest, ami par perc alatt kesz, es azert nem olyan rossz.
Egyebknet ahogy te leirtad, annal sokkal bonyolultabb maga a reklampszichologia, es maga az egesu reklam hatasmechanizmus. Egyebknet nem kell azt feltetelezni, hogy a reklamok celkozonsegei nem gondolkodnak, es butak, aki viszont okos, az nem dol be a reklamoknak. Ez termeszetesen nem igy van. Egyebknet nem feltetlenul kell termekrol beszelni. Lehet az szolgaltatas, program, vagy sok egyeb, amit reklamozni lehet. Meg olyan dolgokat is lehet reklamozni, aminek nincs ara, es egy fillerbe sem kerul. Nem kell szegyelni, hogy az ember igen is tud a reklamok befolyasa ala kerulni, ugyanis a mai vilagan a televizio nelkulozhetetlen, es mint vezeto medium a reklamoknak is a legfobb megjelenito eszkoze, es emiatt az emberek itt ismerkednek meg a termekekkel, itt latjak oket, es innen szereznek alapveto informaciokat. Pld hogy milyen kiszerelesben van, hogy hol lehet kapni, hogy hanyfele tipusa van, es hogy eppen mennyibe kerul. Ezek nelkulozhetetlen es hasznos informaciok. nem szabad a reklamot leszukiteni arra, hogy keppel es hanggal minden felet hazudik, hogy raeroltessen a buta emberekre minden fajta penzkoltest.
....kell elöször is a megkülömböztetés a jo és rossz között, mivel van egy hatar, és ezt attudjuk lépni. Absztrakcionak nevezünk minden kisérletet... Tudjuk az embert mindig lefoglalnak szenvedélyei, kielégithetetlen kivancsisaga, de ne hagyd parlagon az értelmet. Ne mondj le az értelemröl! Erdekböl elpalastolni és reménytelenné tenni az embereket , csabitas...!
- Ha emlékszel a levespor reklamaira, ahol arra hivatkoztak, megkönyiti az asszonyok munkajat, mert gyors. De nem kapsz elismerést ha ezt tálalod fel, hanem teljes kudarcot.
Hol a felelöség? Nem kell mindent elszenvedni, elfogadni. Engem ezért hagy közömbösen a cigi, alkohol reklam. Feldul...De a jo reklamrol is lehet beszélni. Miért jo mert felkelti az érdeklödést, szemléletes és vonzo. De kellene definalnunk mi az érdeklödés...
Tovabba, kedvezö benyomast kelt és könnyen olvashato szöveget is tartalmaz a reklam. Képszerünek kell lenni, miért...mert a kép reprezentalja az arut, bemutatja az aru hasznalatat és kivánatossa teszi. A külsö hatasok mindig a belsön keresztül érvényesülnek. A reklam a külsö hatast jelenti. Belsö feltételeket a személyiség reprezentalja ha a gondolkodasi tevékenységet ösztönöz a cselekvésre, kellemes érzelmeket kelt, marado nyomot hagy, az érdeklödésen kivül, a motivalas sajatossagait vegye szamitasba a személyiség föbb vonasait. Tehat kontroll vizsgalatok döntik el melyek a negativ, taszito vagy esetleg közömbös hatasok. De megmondom a reklamhatas figyelemre méltoan csökkentik olyan tényezök amelyek pszichologiai jellegüek. Még valamit, ha a reklamhatas nem érvényesül nem ismerem fel a rendeltetését, nem hasznos szamomra. Leront...(karos hatasu).
Szia / wunde
"Hidd el, rad is hatnak a reklamok. Olyan ember a foldon nincs, akire nem hatnak."
Sajnos ezt én is igaznak tartom. Azonban hatás károsságát én abban látom, hogy a szavak nagyüzemi módon veszítik el jelentőségüket.
Csak hallgatjuk, vagy direktbe, vagy háttérként és a lefontosabb kommunikációs eszközünk válik lassan használhatatlanná.
Megszokjuk, hogy csak beszélnek (beszélünk) de azt nem kell igazán komolyan venni.
Ezt az elértéktelenedést majd a gondolatok is követni fogják?
EZ jo duma, de nem igaz. Az ember nem tudja kontrollalni teljes mertekben ezt, mert a reklamoknak van tudat alatti hatasmechanizmusa is, amirol nem tudod, hogy hat e rad vagy sem, es azt sem tudod, mikor jon elo a hatasa, es hogyan jelentkezik. Hidd el, rad is hatnak a reklamok. Olyan ember a foldon nincs, akire nem hatnak.
A beavatkozas növekszik, ez érdekharc. De nem kell elfogadni, se nem függeni töle. Fontos szembenézni a felelöséggel és manipulaciokkal. Ram nem hatnak a reklamok, nem az izlésem, szeretek tevékenykedni és igy nincs is bumerang-hatasa. (Mindent kényelmesen nem fogadok el, ami gyors és könnyü elkészitést emel ki).
Alapveto reklamszszabaly, hogy egy ugynokseg, csak azt a termeket tudja jol, hatekonyan es kreativan reklamozni, amiben hisz. Es mivel a piacon a termekek joresze gagyi, nem is lehet jol reklamozni.
Teged meg paros labbal rugnak ki a reklamyugynoksegtol, es mivel ez egy beltenyesz szakma, azonnal az egesz szakma tudni fogja, hogy nem vagy ugyfelbarat, es keptelen vagy alkalmazkodi az ugyfelekhez, soha tobbet nem talalsz munkat a reklamszakmaban. Es ha esetleg uj ugynokseget alapitassz, ami ugya egyebknet nem megy kapscolatok nelkul, ellehetetlenulsz, mert a potencialis ugyfeleid marketingosztalyan van egy ket ember, aki reklamugynoksegi oldalrol jott, es pontosan tudja, hogy veled nem lehet erdemben egyuttmukodni es konstruktivan egyutt dolgozni. Mikor aztan az ugyfelek nem jonnek, a dolgozoid otthagynak, es akkor rajtad marad a "csodbement az ugynoksege is" elokelo szakmai mult, ami meginkabb ellehetetlenit. En nem tudom megszamolni, hany ilyet neztem vegig sajnos.
Azért vannak jó magyar reklámok is. (igaz, hogy nem túl sok, de van) Szóval tudunk jót csinálni. Egyetértek GORILLÁVAL, hogy sok (ha nem mindben)esetben a megrendelő igényeit kell szem előtt tartani elsősorban. Nem könnyű feladat kielégiteni a megrendelő és a közönség igényeit is egyaránt. Ennek ellenére "egy kis plussz" által, ami esetleg humor és mindenképpen eredetiség (ami nem megy az ügy rovására) stb. belecsempészésével lehet maradandó és hatékony reklámot készíteni technikai bravúrok és különleges effektek nélkül még Magyarországon is. Nehogy azt hidd, hogy majd te...a spanyol viaszt. Szerintem egy kis gáz van a hozzáállásoddal,ha ebben a szakmában akarsz ténykedni tanulmányaid elvégzése után.
Azert nem fog menni, mert akkor az Iksz Kriszta keres mas reklamugynokseget, aki kiszolgalja, es veled felbontja a szerzodest, es akkor nem lesz ugyfeled es ehenhalsz. Roviden ez a magyar reklampiac attekintese