Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

moltesz3 Creative Commons License 1 napja 0 0 30463

Sziasztok volt e valaki itt akinek típusbővítés miatt nem kapott forgalmit?

Kb menyi idő mire forgalmia  lett. vagyis meddig tart a típusbővítés?

 

előre is köszi a válaszokat. 

downer Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30462

A 8 % az ÁFA különbség a német meg a magyar közt. Tehát 18 %-kal többet fizettem, mint Németországban mondjuk EUR1-gyel. De olyat is olvastam már valahol, hogy német gyártmányú autót anélkül sem vámoltattak, mert nem kérdés a német gyártása. :)

Cégként semmire se mész, hiába veszel nettóban kint kereskedőtől, tárgyi eszközként itthon úgyis be kell fizetni az ÁFÁ-ját, ha meg bruttóban veszed kint, akkor úgyse vonhatod le itthon. Unión kívül pedig természetesen nem tudsz nettóban vásárolni.

Megpróbálhatod a fészbukkot, ott sokan tömörülnek ilyen csoportokba.

 

Előzmény: Kék Villám (30461)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30461

Mi az a 10+8? 10% a vám, ha nincs ilyen papír, legalábbis ezt olvastam. 9-10e EUR számlaértéknél azért már jelentős. Aztán jön még az ÁFA. Ha Magyarországon intézem a vámolást, akkor 27%, ha belépett már az Unióba pl. Németországban, akkor kevesebb. Egyáltalán cégként kell fizetni kinn ÁFÁt? Ha jól tudom Németországban nem. Svájcban? Bár megéri, mert Magyarországon a legmagasabb.

 

Azért érdeklődöm itt, mert nem tudom biztosan. Nem kereskedő vagyok, magamnak lesz. Találtam egy szép autót a német határnál, München mellett meg van egy másik, egy körben megnézném. Ha jobb a svájci, azt hozom el, feltéve ha nem nagy bukta ez az egész import mizéria.

 

Nincs ezen a topikon túl nagy pörgés.:( Van esetleg másik, ahol jobban megy a diskurzus?

Előzmény: downer (30460)
downer Creative Commons License 2017.09.03 0 0 30460

EUR1 nem volt, nem láttam még ilyet. Én kifizettem a 10%-ot is. De én nem nagy értékű autókat vettem, annak a 10 + 8 százaléka talán el se éri azt az összeget, amit kint egy speditőr cég elkér a vámügyintézésért.

Előzmény: Kék Villám (30459)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.03 0 0 30459

Köszönöm a választ!

 

Nem tudom, egy vám szaki írta, de már 4 éves a cikk.

 

Ha jól értem akkor hónap végéig használható az autó, utána le kell tenni, amíg ez az ellenőrzés tart, mert a pozitív eredmény nélkül nem lehet átíratni.

 

Külföldi forgalmi gondolom ugyanúgy a nevemre szól, ha egyszer adtak export rendszámot, mint Németországban. Ekkor viszont minek az adásvételi/számla? Törzskönyv nincs Svájcban? Ha trélereztél, az más lehet, hiszen nem kellett gurulnia szabályosan. Bár ez lehet előnyös is. Nagyságrendileg mennyi lenne egy szállítás a német határtól, Hemishofenből Bp-ig (960km)?

 

Ha vámoltattál, akkor meg tudod erősíteni, hogy 0% a vám, ha van ilyen EUR1 papír? Azt hol szereztétek be? A svájci kereskedő segített vagy valami hivatalba kell menni érte?

 

Hozott valaki mostanában Svájcból járgányt lábon? Ha megosztaná velünk a friss tapasztalatait...

Előzmény: downer (30458)
downer Creative Commons License 2017.09.02 0 0 30458

Szerintem ez soha nem volt igaz, Svájcból sincs korlátozás környezetvédelmi besorolás alapján, ahogy az Unióból sincs.

A származás ellenőrzési eljárást itthon kell megindítani az okmányirodában. 10900 Ft és a külföldi hatóság visszajelzi, hogy a jármű szerepelt a nyilvántartásukban és tiszta. Kb. ennyit jelent, majd egy határozatot küld róla a magyar hatóság, hogy a származása tisztázott. 4-5 hét.

A magyar forgalomba helyezéshez mint okmány, a külföldi forgalmi és vagy kétnyelvű adás-vételi vagy jó pénzért hitelesen fordított akármilyen okirat vagy számla kell. Nem kell letanúzott, mindenféle adatokkal ellátott adás-vételi amúgy, arra kint amúgyis csak néznek hogy mi van. A szállítóm azt mondja, hogy Németországban pl. szerződés nélkül is átírják neki az autót, ha kezében vannak az okmányok.

Ezeket úgy tudom, hogy két svájci illetőségűt helyeztem forgalomba idén. De mivel trélerrel hozattam és itthon vámoltattam, a kinti dolgokról csak hallomásaim vannak.

200 CHF körül van az export rendszám, ami mindig az aktuális hónap végéig érvényes. Nem ismerem az ottani hivatalokat, de nyilván ott intézendő. Szerintem ha ezt az utat járod be, akkor megmondják, mi a módja a jármű kiléptetésének Svájcból, az Unió területére érve viszont be kell léptetni. Vámhivatalban vagy erre szakosodott irodában, egyúttal vámoltatod is.

Előzmény: Kék Villám (30457)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.02 0 0 30457

Kedves olvtársak!

 

Svájcból autót hozni mennyire nehéz ügy? Találtam egy régi cikket a témában: http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/2013/10/03/autobehozatal_svajcbol/

 

Idézet: "A vásárlás előtt célszerű meggyőződnie arról, hogy az autó motorja legalább EURO4-es, mivel EU-n kívülről behozott autókat csak EURO4-es, vagy jobb motorral lehet vámkezeltetni és forgalomba helyeztetni itthon. Amennyiben behozható az autó, úgy a vámkezelés során 10%-os vámot és 27%-os áfa-t kell fizetnie. A vám 0%-os, amennyiben a svájci vámhatóságtól EUR1 származási bizonyítványt tudnak intézni az autóra, és azt az itthoni vámkezeléskor bemutatja."

 

Pár kérdés:

1. Ez még mindig helytálló információ?

2. Visszaolvastam itt is és sokan javasolják a németországi vámkezelést/ÁFA fizetést, mert ott kevesebb az ÁFA. Ez hogy megy? Átlépem a határt és irány a vámhivatal? Igazából ezt bármely EU államban megtehetem, nem muszáj ott és akkor, de legkésőbb a forgalomba helyezés helyén meg kell tennem, igaz?

3. A vámmentességhez kell ez az EUR1 származási bizonyítvány, ami gondolom nem az EURO1-et jelenti. Mi ez tulképpen és hol kell beszerezni? A határ svájci oldalán?

4. Ezen kívül vmi származás ellenőrzési procedúra keserítheti még az életemet a maga 1 hónapos ügyintézési idejével. Mi ez?

5. Export rendszám hol és hogyan váltható ki, milyen hosszú ideig érvényes, használható-e az egész EU-ban és mennyi zseton kell hozzá?

6. A magyar beíratkozáshoz szintén csak forgalmi és törzskönyv kell, mint Németországból vagy spéci (sok nyelvű, anyja neve stb.) adásvételi is?

+1. Változik-e a fentiek közül bármi ha cég veszi az autót?

 

Hálás köszönet!

forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30456

A saját tapasztalatom: a hivatalban a néni, akivel nem beszéltünk egy nyelvet, elmagyarázta, hogy a piros szélű az geht nicht. Mert ahhoz kell deutsche konto und so weiter. (meg szemle, meg Istentudja) Mondtam, hogy jó, de én ezzel a kocsival, ami pár kilóméterre van, haza fogok menni, mert amúgy úgy hoztak ki. Azt mondja, hogy a sárga mehet, de van-e TÜV/HU ? Mivel volt, nem volt gond. Ekkor mondta, hogy a sárga a határon gond lehet Magyarországon. Ausztriában, Németországban nem. Simán hazagurultam és kész. Igaz, Budaörsig jöttem, aztán az autó állt.

Ahol olvastam, viszonylag a közeli múltban írt cikkről van szó, azok azt írták, hogy lehet a sárgával is hazajönni, de ugye az csak öt napig jó. Említik azt is, hogy a P rendszám is rendben van, ha szabályos. (nekem minden papírom rendben van hozzá) Viszont jó lenne konkrétan tudni, mi a helyzet ezekkel, mert tényleg össze-vissza vannak a hírek, aztán ha beleszaladunk, komoly büntetés lehet belőle. :(

Előzmény: downer (30455)
downer Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30455

Én még arra emlékszem, hogy utána ráálltak a magyar rendőrök nagyon a sárgára. Gondolom, ez a megváltozott jogszabályt szélesebb körben ismertté tevő szándék, egyfajta leszoktatás is volt a pénzbehajtás jótékony hatása mellett.

De pont nemrég láttam egy ház előtt a környéken ilyen rendszámmal autót, még gondolkodtam is hogy most akkor ehhez bátorság kell? De lehet hogy már rég elfelejtődött az a korábbi felhajtás ami volt és a kutya se foglalkozik vele. :D

Előzmény: Teo papa (30454)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30454

Asszem 2015-től van az, hogy sárgát is csak akkor kapsz, ha van műszakija az autónak, ráadásul az már nem érvényes külföldön.

 

Teo >

Előzmény: a8lang (30453)
a8lang Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30453

Sárgával én is jöttem haza 12 éve még nem volt, nem volt vizsga az autón, még nem volt forgalomba helyezve, aztán kiderült hogy kell neki vizsga mert túl sok idő telt el a gyártástól, megint kaptam egy sárgát amivel kimentem.

Előzmény: Teo papa (30452)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30452

Höhö .. az irodában a néninek persze, hogy nem probléma :o) Én úgy tudom, hogy a sárga csak belföldön érvényes. Régebben volt, hogy műszaki nélkül is kaphattál sárgát és azzal haza tudtál jönni, de ez már a múlt.

Magyar P: ugye meghatározott körnek lehet (kereskedők, stb), éves biztosítása nem kevés (200e?), csak alkalmazott vezethet vele és vezetett menetlevél kell mellé. Ausztriában és Olaszországban megbüntetnek érte tudtommal.

Azért kérdezz meg másokat is, mert egy vélemény nem vélemény :)

 

Teo >

 

Előzmény: forzaitalia (30451)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30451

Az irodában a nénitől kérdeztem, hogy a sárga szélű Ausztriában probléma-e, azt mondta, hogy nem. Magyarországon viszont az lehet, ezt is tudta. ( rákérdeztem és itthon eléggé rendőrfüggő a dolog. Elsősorban a románokra utaznak) A P rendszám Ausztriában nem OK?  Ezt ki tudja biztosra? De jó lenne tisztán látni... 

Előzmény: Teo papa (30449)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30450

Ezsima gepjarmuado/ sulyado /teljesitmenyado

Előzmény: Teo papa (30449)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30449

No .. szóval nem tudom pontosan, hogy mit jelent ez: "Zur Besteuerung lhres Fahrzeugs mit dem amtlichen Kennzeichen XX XXX ergeht folgender Bescheid über Kraftfahrzeugsteuer". Ez egy havi piros rendszámmal behozott Yaris volt, 7€-t kellett utalni utólag több hónapos határidővel.

Ugyanilyen piros rendszámos havi Touran "vámja" volt 20€.

A magyar P lehet, hogy sokkal egyszerűbb (bár szerintem nem, ha igazi, igazi biztosítással), csak nagyon sokba kerül, ha megállítanak pl Ausztriában, mert úgy tudom, hogy ott nem érvényes.

Ugyanez igaz a sárga szélűre, mert az sem érvényes külföldön (se Ausztria, sőt Magyarországon se ugye :o)

 

Teo >

Előzmény: forzaitalia (30448)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30448

köszönöm! Az utólagos számla a vamrol az meg micsoda? Minden esetre a magyar P rendszám egyszerűbbnek tűnik, mint ez a piros.

Előzmény: Teo papa (30444)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30447

Kb sehogy :(

Előzmény: a8lang (30446)
a8lang Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30446

Olaszoktól hogy lehet autót elhozni saját lábán(kerekén)?

Van ott is valami ideiglenes rendszám ami jó pár napig amig hazajön az autó?

Magyar P-t nem szeretik gondolom, szlovák P jó náluk, de az meg most éppen nincs nekem.

Esetleg a saját rendszámával ha a tulaj belemegy, és itthoni honosításnál az okmány iroda vissza küldi, de gondolom ebbe nem megy bele a kinti tulaj.

 

ljrptr Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30445

Köszi a választ!

Így teljesen jó lenne, ahogy te lelírtad. Remélem nem fognak kötözködni

Előzmény: Teo papa (30441)
Teo papa Creative Commons License 2017.08.31 0 0 30444

Halihó .. nem vagyok szakértő :) .. autó, forgalmi, törzskönyv, megkötött biztosítás. Plusz ha van német bankszámlád, akkor tudsz fizetni kb 10€-nyi díjat, ha nincs, akkor el kell battyogni a közelben lévő vámhivatalba és ott befizetni kp-ben. Én leginkább megkértem a velem lévő eladót, hogy fizesse ki ő a saját bankszámlájáról és én odaadtam neki cash-ben, így még nem kellett a vámosokhoz mennem. Egyébként nem igazán értem, mert minden esetben utólag jön a rendszám utáni vámról egy számla, amit át kell utalnom itthonról. Akkor mi a máknak nem lehet hozzácsapni a másik 10€-t is? =:-O Eddig még az adásvételi se kellett nekik sose.

 

Teo >

Előzmény: forzaitalia (30443)
forzaitalia Creative Commons License 2017.08.31 0 0 30443

Teo papa, mint szakértőtől, kérdeznék: a piros rendszámhoz mi kell a kinti irodában? Sajnos a németem nem nagyon jó, angolul meg ők nem beszéltek. Azt értettem, hogy nem tudják olyan rövid idő alatt kiadni, hogy aznap meglegyen (pénteken fél óra volt a zárásig) de valami német kontonummert mondott, hogy az is kéne. 

A piros rendszámhoz kell az autó szemlézni, de csak ennyi? Köszönöm a választ! (sárga rendszámmal haza hoztam)

Előzmény: Teo papa (30442)
Teo papa Creative Commons License 2017.08.31 0 0 30442

Ja, de .. még az előfordulhat, hogy a honosításnál kell a kinti TÜV papír (ha nincs bevezetve a kinti forgalmiba). Meg mintha olvastam volna valahol, hogy keményítés lesz és a TÜV papír kelleni fog mindenképp, de ebben nem vagyok biztos.

 

Teo >

Előzmény: Teo papa (30441)
Teo papa Creative Commons License 2017.08.31 0 0 30441

No. Időnént az önkormányzatosokat se az eszükért lopják el. Én vettem kint egy autót, ugyanígy a nevemre iratva hoztam be piros szélű rendszámmal. Itthon eladtam rendes magyar adásvételivel a honosítás után, így a cég fizette a regadót és az illetéket, meg mindent, ami az adásvételi dátuma után szükséges. Én itthon a honosítás díját fizettem, más semmit. Dupla illeték és egyéb hülyeségeket felejtsd el.

Megjegyzem tőlem is kérték más esetben a kétnyelvű adásvételit, de mikor mondtam, hogy a forgalmi a nevemen van, akkor elálltak tőle. A rendszámot is többször megkérdezték, hogy akkor most az leadom és majd ők visszaküldik? Minek adnám le, mikor az enyém és egy hónapig érvényes. Jó az ott a garázs falán.

A fiamtól is kérték a piros rendszámot, ő is birkózott egy darabig, mire megértették, hogy semmi közük hozzá.

A regadósoknál is egyszer mondja a fazon, hogy ide kell írni az adásvételi számát. Mondom nincs. Ja, akkor ne írjak oda semmit :o

A honosításnál is van, hogy bepróbálkoznak, hogy összes papírokat add elő. Ne törődj vele. Forgalmit és törzskönyvet odaadod és más nincs, aztán heló. Eddig soha kellett más (persze piros szélű rendszám esetében!)

 

Teo >

Előzmény: ljrptr (30440)
ljrptr Creative Commons License 2017.08.31 0 0 30440

Sziasztok!

 

Német ausfuhrkennzeihennel való hazahozatal és forgalomba helyezéssel kapcsolatban kérnék segítséget. Visszaolvasgattam itt a fórumban, és már kezdtem képbe kerülni, de közben megérdeklődtem a kormányablakosoktól is emailen és már megint elvesztettem a fonalat hogy akkor mit-hogyan :)

Szóval, adott egy németben vásárolt autó, ami a piros szélű rendszámmal lett hazahozva. Ehhez ugye megkaptam a nevemre írt törzskönyv és forgalmit is. Elvileg ahogy ti már írtátok, mivel így már a nevemen van, itt magyarországon elvileg nem kéne bemutatnom adásvételit a forgalombahelyezésnél. 

Ha viszont nem szeretném megtartani és a nevemre se szeretném íratni magyarországon, elég lenne egy adásvételit írni köztem (eladó) és a vevő között. Viszont ilyenkor jól sejtem, hogy nekem is kell illetéket fizetnem és a vevőnek is? Olvastam valami olyasmit is , hogy lehetséges lenne egy meghatalmazást írni a leendő vevő és én köztem. Magyarul, hogy én csak azért szereplek a papírokban, mert én intéztem a vételt, hazahozatalt, stb, de nem az enyém lenne az autó.

Ezzekkel szemben ezt a választ kaptam a 1818-asoktól: 

"Az ideiglenes rendszámmal rendelkező gépjármű esetében is a fenti eljárást kell alkalmazni azzal a különbséggel, hogy az adásvételi szerződéssel (kétnyelvű vagy OFFI általi hiteles magyar fordítás) kell igazolni a tulajdonjogszerzést. Illetve a vagyonszerzési illetéket mind a két félnek meg kell fizetni, tehát Önnek is és azon személynek is akinek Ön továbbadja a gépjárművet.

 

Lehetséges köztes tulajdonosként tovább adni a gépjárművet, ehhez egy másik adásvételi szerződés megkötése is szükséges Ön és az új tulajdonos között. Viszont ekkor is szükséges bemutatni azt az adásvételi szerződést, amellyel Ön megvásárolta a gépjárművet."

 

Előre is köszi, ha valaki tud segíteni, hogy ez hogyan is zajlik a gyakorlatban

no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.08 0 0 30439

nem is kellett olyan sokaig varni

ötlet

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/08/06/ketezer_euros_kuponnal_es_dragabb_dizellel_pucolna_ki_nemetorszagot_az_oreg_dizelektol_egy_kutato/

 

konkretum:

https://www.welt.de/wirtschaft/article167480986/VW-und-Audi-bieten-bis-zu-10-000-Euro-Umstiegspraemie.html

 

„Zukunftsprämie“ beim Kauf eines Autos mit Erdgas-, Hybrid- oder Elektroantrieb an. Sie ist gestaffelt von 1000 bis 2380 Euro und wird zusätzlich zur staatlichen Kaufprämie gezahlt.

 

olkswagen bietet seinen Kunden mit einem älteren Diesel ab sofort eine Umstiegsprämie von 2000 bis maximal 10.000 Euro beim Kauf eines Neuwagens an.

Die Summe steigt dabei je nach Modell: Beim Kauf eines Kleinstwagens gibt es 2000 Euro Prämie, beim Kauf eines Golf oder Tiguan 5000 Euro, beim großen Geländewagen Touareg 10.000 Euro, kündigte die Marke Volkswagen am Dienstag an. Voraussetzung ist die Verschrottung des alten Autos mit der Abgasnorm Euro 4 oder darunter.

Előzmény: Liviati (30438)
Liviati Creative Commons License 2017.08.03 0 0 30438

Nekem vmi lakast feltetlen kell nezzek, mert jönne a csalad, az 1 szobas lyukamba meg 4-en nem ferünk el. Az SLK-nak is mennie kell :(

Előzmény: no_holy_shit (30437)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.03 0 0 30437

na en is igy voltam. Csak lakast nem talaltam, de kozben beszart a kocsi :-P (a regi, amit meg gazositottam az nem tuld alltagstauglich (mx5))

Előzmény: Liviati (30436)
Liviati Creative Commons License 2017.08.03 0 0 30436

Köszi, ha tul leszek a lakaskeresesen es benzines lesz a befuto akkor valoszinü raallok a gazositasra.

Előzmény: no_holy_shit (30434)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.03 0 0 30435

"Ha bevezetik  az EU6-ot akkor lehet elgondolkodnek rajta hogy vegyek egy benzines T4-et"

van/volt egy olyan opcio is, hogy blaue plakette-t csak au eu6 dizelek, eu6 kozvetlenbefecsis benzinesek es legalabb eu3 szivosorbefecsis benzinesek)

 

Az elmult idöben a benzineseket elfelejtettek a mediaban

 

tegnapi "dieselgipfel" ota ugye az allaspont h eu5 dieselhez ingyen kell a gyartoknak SW-updatet csinalni...

 

hogy holnap mit talalnak ki... nem tudom

 

szerintem vmi olyan lesz, h jovo ev elejen jon majd vmi SW update az eu5-re (es eu6-ra :-P de ugye az meg markaszervizbe hordjak es ott fü alatt kapjak meg) es a SW-updattelt eu5-tel majd lehet meg 5 evig(2022-2023) jarni. addigra az eu5 dizelek  9-14evesek lesznek. majd lesz pici Umwelt-/Abwrackpremie aztan mindenki boldog lesz. pahuzamosan meg mar most is van utolagos elektromosan futott SCR (TwinTec Baumot 2500euro), azoknak, akik vmiert nagyon ragaszkodnak az eu5-hoz

Előzmény: Liviati (30431)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.08.03 0 0 30434

Magyaroszagrol nem kell semmi.

 

van par ismerosom akik maguknak raktak be.

tehat ami kell:

euro2-tol Abgasgutachten, ezt neten meg tudod venni. (KME-hez a legolcsobb)

GSP (gassystemprüfung) - ezt a TÜV-s csako csinalja meg. az alkatreszekhez kapott papirokat kell vinni (foleg tartalyhoz). lenyeg h mindenen legyen 67R jeloles

 

arak:

Abgasgutachten kb 150euro

eintragung 80-100euro

GSP 100euro

 

annyit tudnod kell, hogy az LPG adokedvezmenyet(jelenleg 15cent) nem hosszabbitotak meg es 2018-2022-ig folyamatosan epitik le (evi 3cent-tel növekszik az adotartalom)

Előzmény: Liviati (30433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!