Bár eléggé visszaolvastam a fórumban, de az én kérdésemre nem találtam választ.
Akkor mi a teendő, ha egy barátom vett Németországból egy autót, talán még a műszaki is érvényes rajta, de azóta nem honosította, magyar papírok nincsenek hozzá. A terv az, hogy gatyába rázza és eladja nekem, viszont így első körben neki kéne minden papírt elintézni, erre jönne még rá az átírás nem kis költsége is. Arra szerintetek lehetőség van, hogy az autót még a német papírokkal eladja nekem valamennyiért, a papírozását, eredetvizsgát, stb-t pedig már én intézem a saját nevemre?
Na ne kötözködjön Tata, a 2 tonnás pápaszemes mercin túl is van élet :D Amúgy az újabb kocsik Golf, Octavia stb beleférnek 1200ba. Legalább is papíron...
"Az ár miatt elsősorban olyan lehet érdekes, akinek a vissz fuvarja megoldott." - milyen szépen fogalmaztad meg, hogy nem áll szándékodban sokat fizetni érte :D
(hozzátenném, ha ugyanaz az ár, mint amiről legutóbb beszélgettünk, az erre a kanyarra teljesen korrekt szerintem)
Amúgy pedig a normál méretű autó mióta 900-1200kg?
Keresek számlaképes fuvarost. Kifelé tudnék munkát adni, 2-5 autoval, Szabolcs megyei felrakó, Deggendorf melletti lerakó. Csak megbízható pontos ember keressen! Az ár miatt elsősorban olyan lehet érdekes, akinek a vissz fuvarja megoldott. Normál méretű autókat kell kifelé hordani, 900-1200kg között. Email sz.b.auto@gmail.com
Nem EU-s országból (Szerbia, Ukrajna) hogy történik az autóbehozatal? Öreg autóról van szó. 1978-1988 Mi a vám mértéke? Illetve az áfa és a vám alapja az adásvételin szereplő összeg? Igaz-e, hogy euro-4 alatt be sem jöhet? Ha mégis, mennyi időn belül kell forgalomba helyezni? Köszönöm! :)
Üdv ! Azt kérdezném tőletek, hogy egy 1975-ös v8 autót hoznák magamnak németből, hobbi célra, aminek érvényes német műszakija van. Forgalomba helyezhetem, vagy nincs rá mód. Az OT "utat" nem akarom végigjárni. Köszi a választ. Az néztem hogy a regdíja brutál, de kifizetem.
Külföldi, lejárt műszakis autó esetében, ha bontásra venném, nincs semmi teendőm a kocsival papírozásügyileg? Tehát adásvételi megkötése után nincs a hatóságokkal dolgom? Nem üthet vissza semmilyen módon, hogy szétbontom? A magyar viszonyokból indulok ki, itt ha kivonok a forgalomból autót, attól még nem bonthatom szét, le kell adni, lepapírozni, stb...
Off - A szétbontás utáni maradékkal mit lehet kezdeni? Gondolom egyben nem leadható hulladéknak, azt is papírozni kellene, illetve csak egynem lenne leadható. Szét kell darabolni?
Ez pontos ahogy írod, nem egy nagy nehezítés csak kicsit jobban oda kell figyelni. Most hirtelen nem emlékszem a honosítást a TÜV papír alapján csinálták, vagy a forgalmi alapján?
Világos, akkor ha van érvényes műszaki vizsgája és honosítani akarom ezt magyarországon akkor kell az igazolás. De ha nincs akkor megy a 40 ezres vizsgára.
Kell a kinti TÜV papír, amit az ottani tulaj kap a műszakin. Nálunk is van ilyen, annak műszaki vizsgálati bizonyítvány a rendes neve.
Mondjuk az biztos, hogy erre figyelni kell (kint), mert nem vagyok benne biztos, hogy a német pl megőrzi-e ezt egyáltalán. Az biztos, hogy volt olyan, amikor nem kaptuk meg ezt kint.
"Aki használt autót hoz be külföldről Magyarországra, annak jövő év május 20-tól az eladó országában, a műszaki vizsgálatok igazolásáról kiállított műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatnia."