Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30477

Bérleti díj, üzemanyag, autópálya 100 ezer fölött. A két napos kalandra meg nem annyira vágyom. :)

450 euróért is elhoznák, csak az autó árát nem akarják lejjebb vinni, így nem fér bele a keretbe.

Előzmény: forzaitalia (30476)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30476

autószállító bérlés? 

Előzmény: downer (30475)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30475

Én ahogy érdeklődtem, 100-110 Ft/km-ért mennek a tréleresek, oda-vissza számolva természetesen.

Ha másik, rendes fuvar mellett valaki épp el tudja hozni az autót pluszban, akkor csak a visszfuvarra számolva 130-150 Ft/km.

Persze hogy mindenki ez utóbbi lehetőséget szeretné kihasználni ha van, mert itthonról kiküldeni egy trélert csak egy autóért, az elég költséges.

Aztán az se mindegy, hogy hová kell hozni, a dunántúliak és a budapestiek szerencsésebbek. Én pl, akinek Bécstől még 500 km, akkor mit szóljak? :D

Legutóbb Svájcból, 1200 km-ről kértem ajánlatot egy közeli fuvarostól, 230 ezer. És ez még olcsó is, mert 100 Ft alatt van. 

Előzmény: napoli008 (30467)
bil123 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30474

Az lesz az.

Kapnod kell még egy vizsgapapírt is, amin szerepel a legutolsó vizsgán bejegyzett km óra állás és zárójelben mellette pedig az előző vizsgánál szereplő km állás. Kapsz még elvileg CoC papírt (bár Mo-n nem kell), meg egy CarPass-osat is, amin szerepelnek a km bejegyzések.

Előzmény: PyTom (30473)
PyTom Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30473

Ok, köszi!

Akkor ez a rózsaszín, amit a kereskedő emleget! Rendben.

Előzmény: bil123 (30469)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30472

vegyel egy meg eppen muszakis kocsit nagy horoggal. Mo-n berelsz egy futot. azt kiviteted vkivel trelerrel (aki kifele amugy is ures trelerrel megy es felrakja ra). elmesz Mo-ra, visszavized a futot es ott  2 kocsi

 

(vagy P-s rdsz vagy händlerkennzeichen vagy ügyes TüV)

Előzmény: ko-ko82 (30470)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30471

Sajnos nem ismerem a topikot, így nem tudtam, hogy van olyan, aki vállal tréleres behozatalt, de engem is érdekelne. 

Előzmény: ko-ko82 (30470)
ko-ko82 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30470

Kiutaznom nem kell,mert itt vagyok helyben,az autó pedig itt áll a ház mögött.Az ilyen-olyan rendszám nem jó opció mert nincs rajt müszaki,és a két küszöb miatt nem is lesz rá.Leginkább az "osztozok valakivel" verzió érdekelne vagy a gyüjtö, ezért irtam TeoPapát (vagy BMW-gmbh?) vagy végülis teljesen mindegy.

 

Előzmény: napoli008 (30467)
bil123 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30469

Szia!

 

Egy papírt kapsz, ami egyben mindkettő (forgalmi, törzskönyv), hogy hogy néz ki az függ attól, hogy hány éves az autó, mert változtattak a kinézetén. Ha kereskedésben veszed, akkor ki van vonva, ha magántó,l akkor is egyből elhozhatod, mert leveszi a rendszámot és a többit az eladó intézi.

Előzmény: PyTom (30468)
PyTom Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30468

Sziasztok!

Elég sok hozzászólást végig olvastam Belgiumból származó autóbehozatallal kapcsolatban, de erre vonatkozóan nem nagyon találtam infot: a németeknél kivonják az autót a forgalomból, és adják a régi forgalmit. Belgiumban nem adják a régi forgalmit. Milyen papírt kapok? Ill mit kell kérnem, hogy elfogadják a Közlekedési Hatóságnál?

Köszi!

napoli008 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30467

Nos "valaki" :)

 

Lehetőségek!

 

1, Felülsz a vonatra. Frankfurtban leszállsz. Piros rendszám és irány haza!

Vonatjegy+200 eur rendszám+ üzemanyag, étel, ital, matrica! Kb 120 JMF!

 

2, Megkérsz valakit ugorjon már ki érte egy plusz emberrel aki hazavezeti.

Üzemanyag egy autó oda- vissza+200 eur rendszám+ üzemanyag, étel, ital, matrica! Kb 180 JMF!

 

3, Tréler, piaci alapon kb 200 Ft/km. Nem piaci alapon 150 Ft/km.

 

4, Esetleg valaki megy arra és osztozik veled a költségein Pl: Teo papa!

 

Nos mivel nincs rajta műszaki, elvileg semmilyen rendszámot nem kapsz rá. Azaz több alternatíva kiesett. Maradt a tréler. Gyűjtőbe is szerintem 150 alatt nem hozzák haza, de azt nem tudom mennyire nehéz leszervezni.

Előzmény: ko-ko82 (30466)
ko-ko82 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30466

Teo papa,vagy valaki!!!

Érdeklődnék hogy a jelenlegi árak mellett kb. mennyiért lehetne hazahozatni egy Golf 4est Frankfurt a.M. magasságából Veszprém/Ajka környékére?Egy járóképes autórol van szó műszaki nélkül,a táv pedig 910-930 km.Nem sürgős,az sem baj ha gyűjtő,csak ne sérüljön,meg ne tűnjön el róla semmi!

Előre is köszi

 

BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.25 0 0 30465

Lehet 3 nap is, meg 6 hónap is.

 

1-2 hét a jellemző

Előzmény: moltesz3 (30463)
coupe77 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 30464

Német piros szélű rendszámmal lehet legálisan menni Norvégiába ami ugye nem eu?

moltesz3 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 30463

Sziasztok volt e valaki itt akinek típusbővítés miatt nem kapott forgalmit?

Kb menyi idő mire forgalmia  lett. vagyis meddig tart a típusbővítés?

 

előre is köszi a válaszokat. 

downer Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30462

A 8 % az ÁFA különbség a német meg a magyar közt. Tehát 18 %-kal többet fizettem, mint Németországban mondjuk EUR1-gyel. De olyat is olvastam már valahol, hogy német gyártmányú autót anélkül sem vámoltattak, mert nem kérdés a német gyártása. :)

Cégként semmire se mész, hiába veszel nettóban kint kereskedőtől, tárgyi eszközként itthon úgyis be kell fizetni az ÁFÁ-ját, ha meg bruttóban veszed kint, akkor úgyse vonhatod le itthon. Unión kívül pedig természetesen nem tudsz nettóban vásárolni.

Megpróbálhatod a fészbukkot, ott sokan tömörülnek ilyen csoportokba.

 

Előzmény: Kék Villám (30461)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30461

Mi az a 10+8? 10% a vám, ha nincs ilyen papír, legalábbis ezt olvastam. 9-10e EUR számlaértéknél azért már jelentős. Aztán jön még az ÁFA. Ha Magyarországon intézem a vámolást, akkor 27%, ha belépett már az Unióba pl. Németországban, akkor kevesebb. Egyáltalán cégként kell fizetni kinn ÁFÁt? Ha jól tudom Németországban nem. Svájcban? Bár megéri, mert Magyarországon a legmagasabb.

 

Azért érdeklődöm itt, mert nem tudom biztosan. Nem kereskedő vagyok, magamnak lesz. Találtam egy szép autót a német határnál, München mellett meg van egy másik, egy körben megnézném. Ha jobb a svájci, azt hozom el, feltéve ha nem nagy bukta ez az egész import mizéria.

 

Nincs ezen a topikon túl nagy pörgés.:( Van esetleg másik, ahol jobban megy a diskurzus?

Előzmény: downer (30460)
downer Creative Commons License 2017.09.03 0 0 30460

EUR1 nem volt, nem láttam még ilyet. Én kifizettem a 10%-ot is. De én nem nagy értékű autókat vettem, annak a 10 + 8 százaléka talán el se éri azt az összeget, amit kint egy speditőr cég elkér a vámügyintézésért.

Előzmény: Kék Villám (30459)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.03 0 0 30459

Köszönöm a választ!

 

Nem tudom, egy vám szaki írta, de már 4 éves a cikk.

 

Ha jól értem akkor hónap végéig használható az autó, utána le kell tenni, amíg ez az ellenőrzés tart, mert a pozitív eredmény nélkül nem lehet átíratni.

 

Külföldi forgalmi gondolom ugyanúgy a nevemre szól, ha egyszer adtak export rendszámot, mint Németországban. Ekkor viszont minek az adásvételi/számla? Törzskönyv nincs Svájcban? Ha trélereztél, az más lehet, hiszen nem kellett gurulnia szabályosan. Bár ez lehet előnyös is. Nagyságrendileg mennyi lenne egy szállítás a német határtól, Hemishofenből Bp-ig (960km)?

 

Ha vámoltattál, akkor meg tudod erősíteni, hogy 0% a vám, ha van ilyen EUR1 papír? Azt hol szereztétek be? A svájci kereskedő segített vagy valami hivatalba kell menni érte?

 

Hozott valaki mostanában Svájcból járgányt lábon? Ha megosztaná velünk a friss tapasztalatait...

Előzmény: downer (30458)
downer Creative Commons License 2017.09.02 0 0 30458

Szerintem ez soha nem volt igaz, Svájcból sincs korlátozás környezetvédelmi besorolás alapján, ahogy az Unióból sincs.

A származás ellenőrzési eljárást itthon kell megindítani az okmányirodában. 10900 Ft és a külföldi hatóság visszajelzi, hogy a jármű szerepelt a nyilvántartásukban és tiszta. Kb. ennyit jelent, majd egy határozatot küld róla a magyar hatóság, hogy a származása tisztázott. 4-5 hét.

A magyar forgalomba helyezéshez mint okmány, a külföldi forgalmi és vagy kétnyelvű adás-vételi vagy jó pénzért hitelesen fordított akármilyen okirat vagy számla kell. Nem kell letanúzott, mindenféle adatokkal ellátott adás-vételi amúgy, arra kint amúgyis csak néznek hogy mi van. A szállítóm azt mondja, hogy Németországban pl. szerződés nélkül is átírják neki az autót, ha kezében vannak az okmányok.

Ezeket úgy tudom, hogy két svájci illetőségűt helyeztem forgalomba idén. De mivel trélerrel hozattam és itthon vámoltattam, a kinti dolgokról csak hallomásaim vannak.

200 CHF körül van az export rendszám, ami mindig az aktuális hónap végéig érvényes. Nem ismerem az ottani hivatalokat, de nyilván ott intézendő. Szerintem ha ezt az utat járod be, akkor megmondják, mi a módja a jármű kiléptetésének Svájcból, az Unió területére érve viszont be kell léptetni. Vámhivatalban vagy erre szakosodott irodában, egyúttal vámoltatod is.

Előzmény: Kék Villám (30457)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.02 0 0 30457

Kedves olvtársak!

 

Svájcból autót hozni mennyire nehéz ügy? Találtam egy régi cikket a témában: http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/2013/10/03/autobehozatal_svajcbol/

 

Idézet: "A vásárlás előtt célszerű meggyőződnie arról, hogy az autó motorja legalább EURO4-es, mivel EU-n kívülről behozott autókat csak EURO4-es, vagy jobb motorral lehet vámkezeltetni és forgalomba helyeztetni itthon. Amennyiben behozható az autó, úgy a vámkezelés során 10%-os vámot és 27%-os áfa-t kell fizetnie. A vám 0%-os, amennyiben a svájci vámhatóságtól EUR1 származási bizonyítványt tudnak intézni az autóra, és azt az itthoni vámkezeléskor bemutatja."

 

Pár kérdés:

1. Ez még mindig helytálló információ?

2. Visszaolvastam itt is és sokan javasolják a németországi vámkezelést/ÁFA fizetést, mert ott kevesebb az ÁFA. Ez hogy megy? Átlépem a határt és irány a vámhivatal? Igazából ezt bármely EU államban megtehetem, nem muszáj ott és akkor, de legkésőbb a forgalomba helyezés helyén meg kell tennem, igaz?

3. A vámmentességhez kell ez az EUR1 származási bizonyítvány, ami gondolom nem az EURO1-et jelenti. Mi ez tulképpen és hol kell beszerezni? A határ svájci oldalán?

4. Ezen kívül vmi származás ellenőrzési procedúra keserítheti még az életemet a maga 1 hónapos ügyintézési idejével. Mi ez?

5. Export rendszám hol és hogyan váltható ki, milyen hosszú ideig érvényes, használható-e az egész EU-ban és mennyi zseton kell hozzá?

6. A magyar beíratkozáshoz szintén csak forgalmi és törzskönyv kell, mint Németországból vagy spéci (sok nyelvű, anyja neve stb.) adásvételi is?

+1. Változik-e a fentiek közül bármi ha cég veszi az autót?

 

Hálás köszönet!

forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30456

A saját tapasztalatom: a hivatalban a néni, akivel nem beszéltünk egy nyelvet, elmagyarázta, hogy a piros szélű az geht nicht. Mert ahhoz kell deutsche konto und so weiter. (meg szemle, meg Istentudja) Mondtam, hogy jó, de én ezzel a kocsival, ami pár kilóméterre van, haza fogok menni, mert amúgy úgy hoztak ki. Azt mondja, hogy a sárga mehet, de van-e TÜV/HU ? Mivel volt, nem volt gond. Ekkor mondta, hogy a sárga a határon gond lehet Magyarországon. Ausztriában, Németországban nem. Simán hazagurultam és kész. Igaz, Budaörsig jöttem, aztán az autó állt.

Ahol olvastam, viszonylag a közeli múltban írt cikkről van szó, azok azt írták, hogy lehet a sárgával is hazajönni, de ugye az csak öt napig jó. Említik azt is, hogy a P rendszám is rendben van, ha szabályos. (nekem minden papírom rendben van hozzá) Viszont jó lenne konkrétan tudni, mi a helyzet ezekkel, mert tényleg össze-vissza vannak a hírek, aztán ha beleszaladunk, komoly büntetés lehet belőle. :(

Előzmény: downer (30455)
downer Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30455

Én még arra emlékszem, hogy utána ráálltak a magyar rendőrök nagyon a sárgára. Gondolom, ez a megváltozott jogszabályt szélesebb körben ismertté tevő szándék, egyfajta leszoktatás is volt a pénzbehajtás jótékony hatása mellett.

De pont nemrég láttam egy ház előtt a környéken ilyen rendszámmal autót, még gondolkodtam is hogy most akkor ehhez bátorság kell? De lehet hogy már rég elfelejtődött az a korábbi felhajtás ami volt és a kutya se foglalkozik vele. :D

Előzmény: Teo papa (30454)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30454

Asszem 2015-től van az, hogy sárgát is csak akkor kapsz, ha van műszakija az autónak, ráadásul az már nem érvényes külföldön.

 

Teo >

Előzmény: a8lang (30453)
a8lang Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30453

Sárgával én is jöttem haza 12 éve még nem volt, nem volt vizsga az autón, még nem volt forgalomba helyezve, aztán kiderült hogy kell neki vizsga mert túl sok idő telt el a gyártástól, megint kaptam egy sárgát amivel kimentem.

Előzmény: Teo papa (30452)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30452

Höhö .. az irodában a néninek persze, hogy nem probléma :o) Én úgy tudom, hogy a sárga csak belföldön érvényes. Régebben volt, hogy műszaki nélkül is kaphattál sárgát és azzal haza tudtál jönni, de ez már a múlt.

Magyar P: ugye meghatározott körnek lehet (kereskedők, stb), éves biztosítása nem kevés (200e?), csak alkalmazott vezethet vele és vezetett menetlevél kell mellé. Ausztriában és Olaszországban megbüntetnek érte tudtommal.

Azért kérdezz meg másokat is, mert egy vélemény nem vélemény :)

 

Teo >

 

Előzmény: forzaitalia (30451)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30451

Az irodában a nénitől kérdeztem, hogy a sárga szélű Ausztriában probléma-e, azt mondta, hogy nem. Magyarországon viszont az lehet, ezt is tudta. ( rákérdeztem és itthon eléggé rendőrfüggő a dolog. Elsősorban a románokra utaznak) A P rendszám Ausztriában nem OK?  Ezt ki tudja biztosra? De jó lenne tisztán látni... 

Előzmény: Teo papa (30449)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30450

Ezsima gepjarmuado/ sulyado /teljesitmenyado

Előzmény: Teo papa (30449)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30449

No .. szóval nem tudom pontosan, hogy mit jelent ez: "Zur Besteuerung lhres Fahrzeugs mit dem amtlichen Kennzeichen XX XXX ergeht folgender Bescheid über Kraftfahrzeugsteuer". Ez egy havi piros rendszámmal behozott Yaris volt, 7€-t kellett utalni utólag több hónapos határidővel.

Ugyanilyen piros rendszámos havi Touran "vámja" volt 20€.

A magyar P lehet, hogy sokkal egyszerűbb (bár szerintem nem, ha igazi, igazi biztosítással), csak nagyon sokba kerül, ha megállítanak pl Ausztriában, mert úgy tudom, hogy ott nem érvényes.

Ugyanez igaz a sárga szélűre, mert az sem érvényes külföldön (se Ausztria, sőt Magyarországon se ugye :o)

 

Teo >

Előzmény: forzaitalia (30448)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.01 0 0 30448

köszönöm! Az utólagos számla a vamrol az meg micsoda? Minden esetre a magyar P rendszám egyszerűbbnek tűnik, mint ez a piros.

Előzmény: Teo papa (30444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!