Sárgával én is jöttem haza 12 éve még nem volt, nem volt vizsga az autón, még nem volt forgalomba helyezve, aztán kiderült hogy kell neki vizsga mert túl sok idő telt el a gyártástól, megint kaptam egy sárgát amivel kimentem.
Höhö .. az irodában a néninek persze, hogy nem probléma :o) Én úgy tudom, hogy a sárga csak belföldön érvényes. Régebben volt, hogy műszaki nélkül is kaphattál sárgát és azzal haza tudtál jönni, de ez már a múlt.
Magyar P: ugye meghatározott körnek lehet (kereskedők, stb), éves biztosítása nem kevés (200e?), csak alkalmazott vezethet vele és vezetett menetlevél kell mellé. Ausztriában és Olaszországban megbüntetnek érte tudtommal.
Azért kérdezz meg másokat is, mert egy vélemény nem vélemény :)
Az irodában a nénitől kérdeztem, hogy a sárga szélű Ausztriában probléma-e, azt mondta, hogy nem. Magyarországon viszont az lehet, ezt is tudta. ( rákérdeztem és itthon eléggé rendőrfüggő a dolog. Elsősorban a románokra utaznak) A P rendszám Ausztriában nem OK? Ezt ki tudja biztosra? De jó lenne tisztán látni...
No .. szóval nem tudom pontosan, hogy mit jelent ez: "Zur Besteuerung lhres Fahrzeugs mit dem amtlichen Kennzeichen XX XXX ergeht folgender Bescheid über Kraftfahrzeugsteuer". Ez egy havi piros rendszámmal behozott Yaris volt, 7€-t kellett utalni utólag több hónapos határidővel.
Ugyanilyen piros rendszámos havi Touran "vámja" volt 20€.
A magyar P lehet, hogy sokkal egyszerűbb (bár szerintem nem, ha igazi, igazi biztosítással), csak nagyon sokba kerül, ha megállítanak pl Ausztriában, mert úgy tudom, hogy ott nem érvényes.
Ugyanez igaz a sárga szélűre, mert az sem érvényes külföldön (se Ausztria, sőt Magyarországon se ugye :o)
Halihó .. nem vagyok szakértő :) .. autó, forgalmi, törzskönyv, megkötött biztosítás. Plusz ha van német bankszámlád, akkor tudsz fizetni kb 10€-nyi díjat, ha nincs, akkor el kell battyogni a közelben lévő vámhivatalba és ott befizetni kp-ben. Én leginkább megkértem a velem lévő eladót, hogy fizesse ki ő a saját bankszámlájáról és én odaadtam neki cash-ben, így még nem kellett a vámosokhoz mennem. Egyébként nem igazán értem, mert minden esetben utólag jön a rendszám utáni vámról egy számla, amit át kell utalnom itthonról. Akkor mi a máknak nem lehet hozzácsapni a másik 10€-t is? =:-O Eddig még az adásvételi se kellett nekik sose.
Teo papa, mint szakértőtől, kérdeznék: a piros rendszámhoz mi kell a kinti irodában? Sajnos a németem nem nagyon jó, angolul meg ők nem beszéltek. Azt értettem, hogy nem tudják olyan rövid idő alatt kiadni, hogy aznap meglegyen (pénteken fél óra volt a zárásig) de valami német kontonummert mondott, hogy az is kéne.
A piros rendszámhoz kell az autó szemlézni, de csak ennyi? Köszönöm a választ! (sárga rendszámmal haza hoztam)
Ja, de .. még az előfordulhat, hogy a honosításnál kell a kinti TÜV papír (ha nincs bevezetve a kinti forgalmiba). Meg mintha olvastam volna valahol, hogy keményítés lesz és a TÜV papír kelleni fog mindenképp, de ebben nem vagyok biztos.
No. Időnént az önkormányzatosokat se az eszükért lopják el. Én vettem kint egy autót, ugyanígy a nevemre iratva hoztam be piros szélű rendszámmal. Itthon eladtam rendes magyar adásvételivel a honosítás után, így a cég fizette a regadót és az illetéket, meg mindent, ami az adásvételi dátuma után szükséges. Én itthon a honosítás díját fizettem, más semmit. Dupla illeték és egyéb hülyeségeket felejtsd el.
Megjegyzem tőlem is kérték más esetben a kétnyelvű adásvételit, de mikor mondtam, hogy a forgalmi a nevemen van, akkor elálltak tőle. A rendszámot is többször megkérdezték, hogy akkor most az leadom és majd ők visszaküldik? Minek adnám le, mikor az enyém és egy hónapig érvényes. Jó az ott a garázs falán.
A fiamtól is kérték a piros rendszámot, ő is birkózott egy darabig, mire megértették, hogy semmi közük hozzá.
A regadósoknál is egyszer mondja a fazon, hogy ide kell írni az adásvételi számát. Mondom nincs. Ja, akkor ne írjak oda semmit :o
A honosításnál is van, hogy bepróbálkoznak, hogy összes papírokat add elő. Ne törődj vele. Forgalmit és törzskönyvet odaadod és más nincs, aztán heló. Eddig soha kellett más (persze piros szélű rendszám esetében!)
Német ausfuhrkennzeihennel való hazahozatal és forgalomba helyezéssel kapcsolatban kérnék segítséget. Visszaolvasgattam itt a fórumban, és már kezdtem képbe kerülni, de közben megérdeklődtem a kormányablakosoktól is emailen és már megint elvesztettem a fonalat hogy akkor mit-hogyan :)
Szóval, adott egy németben vásárolt autó, ami a piros szélű rendszámmal lett hazahozva. Ehhez ugye megkaptam a nevemre írt törzskönyv és forgalmit is. Elvileg ahogy ti már írtátok, mivel így már a nevemen van, itt magyarországon elvileg nem kéne bemutatnom adásvételit a forgalombahelyezésnél.
Ha viszont nem szeretném megtartani és a nevemre se szeretném íratni magyarországon, elég lenne egy adásvételit írni köztem (eladó) és a vevő között. Viszont ilyenkor jól sejtem, hogy nekem is kell illetéket fizetnem és a vevőnek is? Olvastam valami olyasmit is , hogy lehetséges lenne egy meghatalmazást írni a leendő vevő és én köztem. Magyarul, hogy én csak azért szereplek a papírokban, mert én intéztem a vételt, hazahozatalt, stb, de nem az enyém lenne az autó.
Ezzekkel szemben ezt a választ kaptam a 1818-asoktól:
"Az ideiglenes rendszámmal rendelkező gépjármű esetében is a fenti eljárást kell alkalmazni azzal a különbséggel, hogy az adásvételi szerződéssel (kétnyelvű vagy OFFI általi hiteles magyar fordítás) kell igazolni a tulajdonjogszerzést. Illetve a vagyonszerzési illetéket mind a két félnek meg kell fizetni, tehát Önnek is és azon személynek is akinek Ön továbbadja a gépjárművet.
Lehetséges köztes tulajdonosként tovább adni a gépjárművet, ehhez egy másik adásvételi szerződés megkötése is szükséges Ön és az új tulajdonos között. Viszont ekkor is szükséges bemutatni azt az adásvételi szerződést, amellyel Ön megvásárolta a gépjárművet."
Előre is köszi, ha valaki tud segíteni, hogy ez hogyan is zajlik a gyakorlatban
„Zukunftsprämie“ beim Kauf eines Autos mit Erdgas-, Hybrid- oder Elektroantrieb an. Sie ist gestaffelt von 1000 bis 2380 Euro und wird zusätzlich zur staatlichen Kaufprämie gezahlt.
olkswagen bietet seinen Kunden mit einem älteren Diesel ab sofort eine Umstiegsprämie von 2000 bis maximal 10.000 Euro beim Kauf eines Neuwagens an.
Die Summe steigt dabei je nach Modell: Beim Kauf eines Kleinstwagens gibt es 2000 Euro Prämie, beim Kauf eines Golf oder Tiguan 5000 Euro, beim großen Geländewagen Touareg 10.000 Euro, kündigte die Marke Volkswagen am Dienstag an. Voraussetzung ist die Verschrottung des alten Autos mit der Abgasnorm Euro 4 oder darunter.
"Ha bevezetik az EU6-ot akkor lehet elgondolkodnek rajta hogy vegyek egy benzines T4-et"
van/volt egy olyan opcio is, hogy blaue plakette-t csak au eu6 dizelek, eu6 kozvetlenbefecsis benzinesek es legalabb eu3 szivosorbefecsis benzinesek)
Az elmult idöben a benzineseket elfelejtettek a mediaban
tegnapi "dieselgipfel" ota ugye az allaspont h eu5 dieselhez ingyen kell a gyartoknak SW-updatet csinalni...
hogy holnap mit talalnak ki... nem tudom
szerintem vmi olyan lesz, h jovo ev elejen jon majd vmi SW update az eu5-re (es eu6-ra :-P de ugye az meg markaszervizbe hordjak es ott fü alatt kapjak meg) es a SW-updattelt eu5-tel majd lehet meg 5 evig(2022-2023) jarni. addigra az eu5 dizelek 9-14evesek lesznek. majd lesz pici Umwelt-/Abwrackpremie aztan mindenki boldog lesz. pahuzamosan meg mar most is van utolagos elektromosan futott SCR (TwinTec Baumot 2500euro), azoknak, akik vmiert nagyon ragaszkodnak az eu5-hoz
euro2-tol Abgasgutachten, ezt neten meg tudod venni. (KME-hez a legolcsobb)
GSP (gassystemprüfung) - ezt a TÜV-s csako csinalja meg. az alkatreszekhez kapott papirokat kell vinni (foleg tartalyhoz). lenyeg h mindenen legyen 67R jeloles
arak:
Abgasgutachten kb 150euro
eintragung 80-100euro
GSP 100euro
annyit tudnod kell, hogy az LPG adokedvezmenyet(jelenleg 15cent) nem hosszabbitotak meg es 2018-2022-ig folyamatosan epitik le (evi 3cent-tel növekszik az adotartalom)
Gondoltam mar en is erre, meg megkerdeztem, hogy ha Magyarorszagon epittetem be, bar nem kaptam meggyözö valaszt. Vagy inkabb az öreget kellett volna kerdeznem a vizsgan. Egy valamilyen jovahagyasi papirt emlitett, termeszetesen nemet nyelvre forditva, meg egy papirt a beepitö mühelytöl.
Te gazositottal be Stuttgartba nemet autot? Ha bevezetik az EU6-ot akkor lehet elgondolkodnek rajta hogy vegyek egy benzines T4-et. Mindenkepp nagyobb kocsi kell mert az SLK-ba nem fernek be a gyerekek :(
németországi autóvásárlással (használt) kapcsolatban a következő lenne a kérdésem:
Nem tudtok egy olyan adatbázist, amelyben a német használt autók adatai megtalálhatók ill. lekérdezhetők? Olyasmire gondolok, mint az itthon nemrég életbe lépett KEKKH rendszere.
Hát ja. Ha nagyon kényelmes lenne a vevőnek, akkor sokat kéne érte fizetni. Ha nem annyira kényelmes, akkor meg rizikós. Sehogy se jön ki :)
Régebben hallottam olyanokat, hogy ha vágysz valamire, akkor jelezd és hoznak be egyet. Ha tetszik viheted, ha nem eladják másnak. Aztán mikor autót akartam, akkor valahogy ezeket soha nem találtam meg :o .. olyanok persze vannak, ahol kinézhetem (távolról) és behozzák, de akkor vinnem kell ha tetszik, ha nem. Ha viszont magamnak akarok venni, akkor sokkal jobban járok, ha ÉN nézem meg kint és majd ott döntök :)
Saját vélemény 5 perc után: olyan mint a többi, kiválasztod, ők meg elhozzák. Nem nézik meg, nem hagyják ott ha szar, vagy ha ott is hagyják, gondolom a 99e-t elkérik. Ennyi erővel egy sima trélerest is kiküldhetsz érte. Honlapról nem sok minden derül ki, zavaros leírás, hogy mit csinálnak, tele kamu fullos értékeléssel. Aki mobile-ről látatlanba vesz autót, az meg is érdemli. Vélemény vége.