Ilyen a világ. Én tavaly március óta keresek valamit, az a meglátásom, hogy az általam nézett 2500-3500€ kötötti árból tavaly májusban eltűnt a 3000€ alatti, aztán szépen felment a sáv 3000-4000€ közé. Ősz vége felé elfogyott a kínálat, de az árak maradtak. Kíváncsi vagyok, hogy ha márciusban megindul a kínálat, akkor milyen ár lesz.
Az arak eszmeletlenek. Egy jobb B5,5 passat annyiert arulnak egyesek mint egy B6-t. Mocskos drägäk lettek az autok, ha privat, ha kereskedö. En csak magamnak keresek, nem bizniszre, de neha csak pislogok. Mi lesz itt meg?
Keress rá alább. Nemrég volt róla szó, én úgy értelmeztem, hogy EU-n belül 10e€ fölött kérésre be kell mutatnom a vámosoknak. Tehát lehet nálam, de ha kérik, be kell mutatni.
De ezt a dolgot most hallottam a héten kinti magyartól, azt mondja úgy beindultak a kinti autókkal, hogy egy hónapra sincs már vizsgaidőpont a románoknál.
Nem tudom. Eddig is kifelé menet szinte csak román trélereket láttunk, alig elvétve egy-két magyart.
Megjegyzem a kinti kereskedőknek sincs jó véleménye a románokról. Azt mondják, ha egy román telefonál, hogy reggelre ott van, akkor az vagy úgy lesz vagy nem. Ha egy magyar (vagy lengyel), akkor az ott van nyitásra.
Ez ugye kedvezhet a magyarnak, de az árfelverő hatás ugyanúgy érint mindenkit, ami nem jó.
Annó amikor kezdtem 2000-es évek elején, örültünk ha trélert tudtunk bérelni, az Ro, Bg és társai meg belépés után nem sokkal dupla trélert húznak, annó nem volt ilyen lehetőség nekünk.
1 éve még csőrős tranyóvaé jártak, most meg t5, és touareg-el, meg új spinyóval. Lemaradunk lassan, vagy már ée maradtunk.
Elég sokat visszaolvastam, nagyjaból értem is a dolgok menetét, de egy dolog nem tiszta. Fizetni hogy szoktatok kint? Nem kézpénzzel, ugye? Gondolom el sem fogadnak nyugaton túl sok kézpénzt. Milyen számlát kell ehhez itthon nyitni? Vagy elég a sima magyar folyószámla, és arról lehet utalni a helyszínen, mint amikor a Magyarországon igenyelt bankkártyámmal külföldön fizetek?
Sejtem :) .. a románok, akik felszerelkezve mennek, ők "csak" mennek és hozzák az autókat. Azt már mások megvették helyettük, ők fuvarosok. Más tészta. De nyilván bizonyos forgalom felett úgy éri meg, hogy van aki kint keresgél és vásárol, aztán jön a csapat, fölkapja az autókat és gurulnak hazafelé.