Veterán: Ikarus 66

Az eltévedt faros

A faros Ikarus mindenkinek távolsági Volán-járatként van meg, hiszen ezek a buszok városi használatra alkalmatlanok voltak. Ám ennek az állításnak csak a fele igaz.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
2cvtech. Creative Commons License 2014.11.03 0 0 39

Köszi, hát akkor autószerelőt kell keressek, présem nincs sajnos..

Előzmény: KeMatyi (38)
KeMatyi Creative Commons License 2014.11.01 0 0 38

Préssel ki lehet nyomni a szilentet a helyéről.

Előzmény: 2cvtech. (37)
2cvtech. Creative Commons License 2014.11.01 0 0 37

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Jónéhány éve van már kispolskim és mostanra mindkét kerékfelfüggesztés ( függőcsapszeg ) lötyög.  A kerékegyat szépen le tudtam venni alúl lekötve a rugót, valamint egy tartócsavart, felűl a teleszkópot kikötve meg egy szintén átmenő tartócsavart. A féket mint egy tálcát 3 csavar tartja a kerékagyhoz, azt is simán le tudtam venni anélkűl hogy az olajnyomás elment volna. Satuba fogtam a kerékagyat de nem lehet kiütni a csapszeget. Alúl meg van, sőt a porvédő zárósapkát is le tudtam venni, de fellűl ahonnan ütni kéne a csapszeget nem látható mert a felső rögzítőcsavar perseje épp útban van. Az nem kiüthető legalábbis nekem nem mozdult. Hogy lehet tehát a csapszeget kiütni? Megvenni csupán 1500 Ft volt a csapszeg persejekkel, de számomra lehetetlen kicserélni :( Mi a megoldás? Eddig mindent magam javítottam rajt , műszakivizsgára is én készítem fel mindig. De ez kifogott most rajtam. Visszaraktam mindent hogy egyáltalán járni lehessen vele, de a kerék nagyon lötyög már.

KeMatyi Creative Commons License 2013.07.31 0 0 36

Nagy eséllyel csak a hátul ülőnek lesz kényelmetlen.

Előzmény: audia4b519tdi (35)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.07.31 0 0 35

Sziasztok

"Kispók" nagyon szűkös 3 személynek (3*180 cm-80kg)? Sajnos nem volt alkalmunk kipróbálni eddig egyet sem.

KeMatyi Creative Commons License 2013.04.30 0 0 34

www.126.hu oldalon ha meghirdeted, nagyobb eséllyel viszik el.

Előzmény: szepesihercegzsolt (28)
Lki1 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 33

Tegnap gyakorlatoztam a karbival.

A gyertyát fehérre égeti ki ami híg keverékre utal, de nem durrog vissza, csak amíg nem üzemmeleg a motor.

Erős, és nem fullad.

Nekilátok egy légszűrőt eszkábálni (Egy orosz traktoron van) és megnézem, hogy változik-e valami.

Ha nem, akkor egy mérettel nagyobb fúvókát kell betennem.

 

 

Így néz ki:

 

Lki1 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 32

Fel próbáltam a karbit. Első nekifutásra nagyon kedvező a tapasztalat. 

Amíg nem volt üzemmeleg a motor, prüszkölt visszafelé egy párat, de később hibátlanul traktoroztam vele.

Viszont éreztem, hogy nincs gyorsító fúvóka.

Majd teszek fel videót. 

 

Vastelepen vettem 140ft-ért. Új pillangószelep, kitakarítás, tűszelep, és jó.

 

Üdv

Előzmény: vidi313 (31)
vidi313 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 31

A karburátoros világban az egyik műszaki irodalmat olvasva azzal a megállapítással találkoztam, hogy egy karburátor működése annyira összetett, hogy minden egyes karburátorról külön-külön könyvet lehetne írni. Lehet van benne pici túlzás, de észrevehetetlen eltérések is okozhatnak megoldhatatlan problémákat. Az akkori kocsimról levett karburátoron sem volt észlelhető semmi eltérés, mégsem úgy működött, ahogyan az elvárható lett volna. Ma a kispolskikhoz bontott komplett egységeket fillérekért lehet venni. Sőt magát egy lejárt műszakis autót is, mert általában a mechanikus részei messze túlélik a karosszériát.

Persze más típusú gép, más típusú karburátorával kapcsolatban is voltak hasonló tapasztalataim, amire ugyanezek vonatkoztak. Mivel nem kispolskis téma, ezért most azt nem ecsetelem itt.

Előzmény: Lki1 (30)
Lki1 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 30

Ezt a tanácsot mástól is megkaptam. Nem hiába maradt meg újszerű állapotban.

Viszont bosszant, hogy semmi okot nem látok amiért ne dolgozna. Este lett kész a másik. Ma lehet felpróbálom.

Előzmény: vidi313 (29)
vidi313 Creative Commons License 2013.04.25 0 0 29

Szerintem próbálkozz másik karburátorral.

Úgy 14 évvel ezelőtt vásároltam egy keveset futott nagyon jó állapotú kispolskit, teljesen gyári állapotban.

Ugyanezt csinálta a gyári karbival. Alapból volt hibás a karburátos.  Előző idős házaspár nem minden hónapban ment vele, ebben az állapotban szenvedtek le mintegy 30.000 km-t.

Rá lett rakva egy másik karburátor, teljesen tökéletes lett. Már régen nem az enyém az autó, de a motor, karburátor még mindig kiválóan működik.

Előzmény: Lki1 (27)
szepesihercegzsolt Creative Commons License 2013.04.25 0 0 28

126 polski fiat-hoz minden alkatrész eladó. váltó,szélvédők,önindító,feszszabályzó,kerekek,ülések,ajtók,stb.. majdnem fillérekért eladó! 06 30 854 97 78 éjjel nappal hívható

Lki1 Creative Commons License 2013.04.21 0 0 27

Sziasztok!

 

Porlaszó bajra keresek tippet.

 

Egy nagyon jó állapotú karbit sikerült beszereznem, aminek rendesen fényes még a belseje. 

Gyönyörű az alapjárata, de gázadásra csak lehörög. Szétszedtem, kifújkáltam, benzinszintet a megadott értékre beállítottam, de az eredmény nem változott. Ahogy belenézek a torokba, látni, hogy valamennyi benzin megy a központi csövön, de nagyon kevés. Egy löket féktisztító, vagy valamennyi szívató, és felpörög a motor.

Kifogytam a lehetőségekből teljesen.

 

Minden tanácsot szívesen veszek!

 

Lki1

vidi313 Creative Commons License 2013.04.21 0 0 26

Tapasztalatomat valóban a vadi új gyáriról írtam. Most hogy mondod, eszembe jutott sok minden az utóbbi 10-20 évben a kispolskikhoz kapható pótalkatrészek minőségét illetően.

Szóval, amikor látok egy hirdetést hogy felújított motorral...

Na akkor fog el a rosszullét. Még csak meg sem közelíti az anno kiadott gyári motorokat az alkatrészek rossz minősége miatt.

Ha valaki jó motort akar, inkább vegyen bontott komplett gyárit, mint a felújítás mellett döntsön! Még ez esetben is sokkal jobban jár.

A csúcs az volt, amikor féltengely gumiharangot cseréltem a BIS-ben. Jó volt még a régi, csak viseltes kinézete miatt cserélem újra, ha már egyszer vásárlás utáni karbantartás címén szétszedtem.

Három napig bírta az a új, kifolyt olajjal értem haza. 3 napos használat után száz repedés rajta! Na vissza a 10 éves, de még mindig tökéletes régi gumiharangot, de sorolhatnék más kispolskikról más példákat.

 

Nagyon hiányolom az újautók kínálatából (ilyen üzemanyagárak és szervízkörülmények között) a hasonló építésű, egyszerű és tökéletes hajtásláncú olcsón fenntartható kispolskihoz hasonló autókat, különösen azzal a nagyon célszerű padló alatti motor elhelyezéssel, ami igencsak megdobja a praktikumot és a helykínálatot az adott méreten belül, mint amit a BIS képviselt, temészetesen modernizáltabb formában.

Előzmény: KeMatyi (25)
KeMatyi Creative Commons License 2013.04.21 0 0 25

A vadiúj, gyári (ami 10-20 éve beszerezhetetlen) _talán_ kibír ennyit. 

 

Talán...

Előzmény: vidi313 (24)
vidi313 Creative Commons License 2013.04.19 0 0 24

A farmotoros egyszerű hajtás olcsó alkatrésze a hardi tárcsa. A beszerelése nem gyújtógyertya kényelmű. Az orrmotoros meghajtásúakhoz használt bonyolult és drága hajtócsukló olcsó megfelelője. Ad némi rugalmas kapcsolatot a féltengely és keréktengely között.

Általában 100.000 km használatot kibír.

Előzmény: 8. benzinkutas a halál (23)
8. benzinkutas a halál Creative Commons License 2013.04.19 0 0 23

A hátsó kerékagyaknál van ilyen jellegű alkatrész. Szerintem arra gondolt.

Előzmény: audia4b519tdi (22)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.04.04 0 0 22

hii
olvastam egy hirdetést és az állt benne hogy "hardi bajos" ez mit jelent? gondolom hardy tárcsa, de az hol található a 126ban?
köszönöm a választ :)

2.0 caravele(kiéget) :( Creative Commons License 2013.02.27 0 0 21

Sziasztok! Meg maradt alkatrészeket szeretném jó helyen tudni! 

 

Az alkatrészek linkjei: http://aprod.hu/hirdetes/polski-fiat-126p-hatso-futomu-elado-IDUsbp.html

 

                                   http://aprod.hu/hirdetes/helyhiany-miatt-elado-polski-fiat-126p-belso-kompletten-IDUrOw.html

 

 

 

Remélem tudok ezzekkel a meg maradt dolgokkal segíteni valakinek!! Bármi kérdésetek van az elérhetőségek a linkekben meg találhatóak.

 

 

 

  Szép estét mindenkinek!

KeMatyi Creative Commons License 2012.10.07 0 0 20

KeMatyi Creative Commons License 2012.06.26 0 0 19

Ott a helyetek :)

 

ein10ke Creative Commons License 2012.01.05 0 0 18

p126 alkt újak eladók

 

KeMatyi Creative Commons License 2011.09.12 0 0 17

A legtöbb polskis a 126.hu-n van. Valószínű azért nem érkezik ide válasz.

E36-316 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 16

Hát Joci itt nem foglalkoznak veled!!! -.- :D Érdeklődj sima valami szerelő topikba, hátha! 

Előzmény: wenuzzo (15)
wenuzzo Creative Commons License 2011.08.28 0 0 15

Sziasztok!

 

Szeretném a kispókomon ki iktatni a laprugót, és másik első futóművet pl.:( seicento) át rakni! Ha valaki tudna segíteni abban, hogy ez lehetséges-e, azt meg köszönöm!!!!

Kiskópé69 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 14

Hoppsz! a kép lemaradt....

.

Előzmény: Kiskópé69 (13)
Kiskópé69 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 13

Szépjóestét minden idevalósi Fityótulajnak és barátnak!

 

Egy időben  én is gurigáztam kisfityóval:-)

De egyébb okok miatt (kinőttük) meg kellett válnunk tőle........

Viszont megmaradt egy garnitúra, egy telet futott téligumi felnistől ( 15000 Uhf / 4db ), amitől megválnék.

Emil publikus............

PurpleTentacle Creative Commons License 2005.04.15 0 0 12
Hi mindenki!

Lelkes kispolakos voltam, de mostanaban nem sok idom van vele foglalkozni. Meg a belvarosban nem olyan egyszeru a javitgatasa.. Szoval ugy dontottem tuladok rajta.
1991-es, generatoros, elektromos gyujtas, kulcsos inditasu stb., 2 eve fenyeztek..
Ami hibaja van:
Kuplung felujitando, fekek nem mukodnek (felujitas kozben dontottem ugy hogy inkabb megse), fuggocsapszegek tropak, meg kell huzni par csavart stb.. itt-ott rozsdasodik kicsit. Muszaki lejart.
Szoval tuladnek rajta. Nem is kernek erte tul sokat. adok hozza tetocsomagtartot is.
Viszont a fekek hianya miatt sajnos nem egyszeru az elszallitasa.
Ja igen, van hozza radio meg hangszorok is. :)

Licitalni lehet a toci42@freemail.hu cimen vagy a 20-9979655 szamon.
En 20000 ft-ot szeretnek erte.
Bobica Creative Commons License 2005.02.24 0 0 11
Halló!Ezennel közhírré teszem szomorúságom okát!
Meg kell válnom fehér, 86 decemberi(!) Kispolszkimtól!
Sajnos márciusban lejár mindene!
Ki mennyit ad érte?


Üdv

Bobica


welfare Creative Commons License 2005.01.01 0 0 10
90-es kis Polski eladó. 2006 áprilisáig van műszaki rajta. Augusztusban lett 20 000-ért rendbe téve. 140 000-ért vettem. Tel.: 06-70-270-38-55