Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Jónéhány éve van már kispolskim és mostanra mindkét kerékfelfüggesztés ( függőcsapszeg ) lötyög. A kerékegyat szépen le tudtam venni alúl lekötve a rugót, valamint egy tartócsavart, felűl a teleszkópot kikötve meg egy szintén átmenő tartócsavart. A féket mint egy tálcát 3 csavar tartja a kerékagyhoz, azt is simán le tudtam venni anélkűl hogy az olajnyomás elment volna. Satuba fogtam a kerékagyat de nem lehet kiütni a csapszeget. Alúl meg van, sőt a porvédő zárósapkát is le tudtam venni, de fellűl ahonnan ütni kéne a csapszeget nem látható mert a felső rögzítőcsavar perseje épp útban van. Az nem kiüthető legalábbis nekem nem mozdult. Hogy lehet tehát a csapszeget kiütni? Megvenni csupán 1500 Ft volt a csapszeg persejekkel, de számomra lehetetlen kicserélni :( Mi a megoldás? Eddig mindent magam javítottam rajt , műszakivizsgára is én készítem fel mindig. De ez kifogott most rajtam. Visszaraktam mindent hogy egyáltalán járni lehessen vele, de a kerék nagyon lötyög már.
A karburátoros világban az egyik műszaki irodalmat olvasva azzal a megállapítással találkoztam, hogy egy karburátor működése annyira összetett, hogy minden egyes karburátorról külön-külön könyvet lehetne írni. Lehet van benne pici túlzás, de észrevehetetlen eltérések is okozhatnak megoldhatatlan problémákat. Az akkori kocsimról levett karburátoron sem volt észlelhető semmi eltérés, mégsem úgy működött, ahogyan az elvárható lett volna. Ma a kispolskikhoz bontott komplett egységeket fillérekért lehet venni. Sőt magát egy lejárt műszakis autót is, mert általában a mechanikus részei messze túlélik a karosszériát.
Persze más típusú gép, más típusú karburátorával kapcsolatban is voltak hasonló tapasztalataim, amire ugyanezek vonatkoztak. Mivel nem kispolskis téma, ezért most azt nem ecsetelem itt.
Úgy 14 évvel ezelőtt vásároltam egy keveset futott nagyon jó állapotú kispolskit, teljesen gyári állapotban.
Ugyanezt csinálta a gyári karbival. Alapból volt hibás a karburátos. Előző idős házaspár nem minden hónapban ment vele, ebben az állapotban szenvedtek le mintegy 30.000 km-t.
Rá lett rakva egy másik karburátor, teljesen tökéletes lett. Már régen nem az enyém az autó, de a motor, karburátor még mindig kiválóan működik.
126 polski fiat-hoz minden alkatrész eladó. váltó,szélvédők,önindító,feszszabályzó,kerekek,ülések,ajtók,stb.. majdnem fillérekért eladó! 06 30 854 97 78 éjjel nappal hívható
Egy nagyon jó állapotú karbit sikerült beszereznem, aminek rendesen fényes még a belseje.
Gyönyörű az alapjárata, de gázadásra csak lehörög. Szétszedtem, kifújkáltam, benzinszintet a megadott értékre beállítottam, de az eredmény nem változott. Ahogy belenézek a torokba, látni, hogy valamennyi benzin megy a központi csövön, de nagyon kevés. Egy löket féktisztító, vagy valamennyi szívató, és felpörög a motor.
Tapasztalatomat valóban a vadi új gyáriról írtam. Most hogy mondod, eszembe jutott sok minden az utóbbi 10-20 évben a kispolskikhoz kapható pótalkatrészek minőségét illetően.
Szóval, amikor látok egy hirdetést hogy felújított motorral...
Na akkor fog el a rosszullét. Még csak meg sem közelíti az anno kiadott gyári motorokat az alkatrészek rossz minősége miatt.
Ha valaki jó motort akar, inkább vegyen bontott komplett gyárit, mint a felújítás mellett döntsön! Még ez esetben is sokkal jobban jár.
A csúcs az volt, amikor féltengely gumiharangot cseréltem a BIS-ben. Jó volt még a régi, csak viseltes kinézete miatt cserélem újra, ha már egyszer vásárlás utáni karbantartás címén szétszedtem.
Három napig bírta az a új, kifolyt olajjal értem haza. 3 napos használat után száz repedés rajta! Na vissza a 10 éves, de még mindig tökéletes régi gumiharangot, de sorolhatnék más kispolskikról más példákat.
Nagyon hiányolom az újautók kínálatából (ilyen üzemanyagárak és szervízkörülmények között) a hasonló építésű, egyszerű és tökéletes hajtásláncú olcsón fenntartható kispolskihoz hasonló autókat, különösen azzal a nagyon célszerű padló alatti motor elhelyezéssel, ami igencsak megdobja a praktikumot és a helykínálatot az adott méreten belül, mint amit a BIS képviselt, temészetesen modernizáltabb formában.
A farmotoros egyszerű hajtás olcsó alkatrésze a hardi tárcsa. A beszerelése nem gyújtógyertya kényelmű. Az orrmotoros meghajtásúakhoz használt bonyolult és drága hajtócsukló olcsó megfelelője. Ad némi rugalmas kapcsolatot a féltengely és keréktengely között.
hii olvastam egy hirdetést és az állt benne hogy "hardi bajos" ez mit jelent? gondolom hardy tárcsa, de az hol található a 126ban? köszönöm a választ :)
Szeretném a kispókomon ki iktatni a laprugót, és másik első futóművet pl.:( seicento) át rakni! Ha valaki tudna segíteni abban, hogy ez lehetséges-e, azt meg köszönöm!!!!