kis csapott hátuljú kocsi kellene olcsóért kezdő női soförnek betanulni,ami aránylag bírja a nyúzást,nem kell hetente tréleren hurcolni! Tudtok ajánlani ilyet? Mi a tapasztalat?
Sziasztok! Első lengéscsillapítót cserélnék. Az új patronok 2 mm-rel hosszabbak. Belepróbáltam, a menetes kupak nem zár vissza rendesen színelve. Ennyi nyűggel használhatom? Pedig Asconához vettem.
Itt megragadom az alkalmat, és minden fórumtársamnak BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT kívánok!
http://karburatorjavitas.hu A probléma az, hogy a hülye zöldhullám hatására elkezdték bekeverni az etenolt a benzinbe, amit a karbiban lévő gumialkatrészek nem nagyon szeretnek általában kikeményednek.
95 Benzinz Néha Shellnél drágább 98Valami adalékos benzin . Hogy tudom felvenni a Robival a kapcsolatot? Elvinném hozzá a kocsit is ha válalja úgy,vagy csak karbit javít?
Persze, hogy hörög szegény gázadásra, ha lefalazod az átmeneti keverékdúsítóját. Igen, itt be tud folyni úgy a benzin, hogy egy ujjnyi álljon a szívósorban. Nem tudom, helyileg merre vagy, Budaörsön a hegyalja kftnél szokott lenni komplett készlet, vagy a Szőnyi úti karbis Robi is megcsinálja. Milyen benzint használsz?
Szia! Én beszéltem nagyapáddal mikor először meghirdette! (már ha stimmel az elméletem) akkor elég zárkózott volt... Viszont én sirattam ezt a kocsit nagyon. A szemét öcsém nem adott rá kölcsön. Sajnos ennyi pénzem azóta sincs, pedig piszkosul vágyok rá. Feltételezem, csere nem érdekel.
Esetleg próbálj meg szerezni hozzá egy felújító készletet bár már valószínű nem lesz, abban minden tömítés elvileg benne van. Még egy dolgot nézz meg, nincs e kikopva a pillangószelep tengelye a porlasztóházból. Mondjuk ez inkább Varajet betegség, de ha kikopik ott falsot tud szívni és az is csinál izgalmas dolgokat.
Valószínű,mert hirtelen gázadásra hörög így ahogy le tömítettem ,ki zártam a szelepet.Így viszont az alapjárat egyenletes,nem eseget. Ez a kis membrán szelep gumírozása el van érve foszladozik szét,nem tarsa meg a vákumot,ami bele zavar a kis fotdulat működésébe.Sőt még a vákum csatornáján, a membrán másik oldalára átjut a benzin és csöpög a torokba az úszó házból. Fogok vásárolni benzin áló gumit vagy ac pumpa membránjából ezt megfogom csinálni.Én azt hiszem ez a baj, de meg írom ha el készült . Pierburg karbinál vannak panaszok mint az egyenletlen alapjárat. És szerintem ez a szelep felelős sokszor. Az úszó szint szerintem jó mert úszót és tü szelepet is cseréltem. Bár nem értek hozzá nem tudom hogy működik pontosan ez a karbi.
Erröl a szelepröl van szó . Az egész karbin vannak belenyúkálások a csövekben,de mikor megvettem az autót jól működött nem foglalkoztam vele. De most nem jó egyenletlen hullámzó alapjárata van. Egyébként ez a karburátor egy donor nem ez van rajta,de ezen a karbin ez a szelep membránja elért,átengedi a benzint,és a torokba köt ki az úszóházból,szépen csöpögteti bele.
Köszönöm a válaszokat !Igazatok van a szerelővel kapcsolatban mert én nem birok vele C ASCONA 1.3 S . Benzines 85 évjárat. A Gyujtást ahogy írod egyenként végig elenöriztem. A karlburátorja pierburg 2e Az úszóház oldalán van egy vákum szelep amit én alapjárati szabályzó vagy kapcsoló szelepnek hittem de ha ezt ,illetve a furatait tömítéssel letömítem egyenletesen jár. Hidedegen gáz adásra igy hörög. Karburátor a gond a gyújtását igy töbször is át néztem úgy ahogy írod ,komplettan cseréltem a gyujtás elosztót a hengerfejböl ki véve,és hullámzik az alapjárat retenetesen. Kivéve ha ezt a szelepet ki iktatom ,de megpróbálok képet felrakni.Fogalmam sincs hogy az ott miként végzi feladatát,véleményem szerint ha be zár a pillangó szelep alapjáratnál a vákumtól a membrán meghúz és bezár az úszó ház benzin szintjénél egy csatornát. Ha ki iktatom,illetbe le tömítem nem szagat tökéletes járása van,terheléssel köz úton nem próbáltam. Talán felújító készlet kellene a karbihoz, tömítéseket cserélni. Ez a szelep ki be húzgálhat alapjáraton de igy rángat 50_60as tempónál.
Ha rángat, az sokféle okból lehet egy karbisnál, de maximum három: -nincs kompresszió, nincs üzemanyag, nincs gyújtás. Ezeket kell kiszűrni logikusan visszafelé haladva.
-Gyújtást egyszerű ellenőrizni, le kell húzni a gyertyakábelt egyesével és indítózni. Ha minden hengernél van szikra, akkor a gyújtás rendben.
-Üzemanyag: ez már egy kicsit nehezebb... Elsőként a hiba jelentkezésekor azonnal leállítani az autót, majd egyesével kiszedni a gyertyákat és ellenőrizni a színűket. Őzbarna jó. Világosabb, esetleg fehér: nincs üzemanyag vagy kevés. Fekete, kokszos, olajos, benzines: Túl sok az üzemanyag, nincs gyújtás, olaj kerül a hengerbe. (A gyertyát drótkefével le kell tisztítani.) Ha minden hengerben egyforma a szín, de rossz, akkor biztos hogy az üa ellátás nem megfelelő (gondolom nem hengerenkénti karbid van).
Ha a rángatás gyorsan egymásután jelentkezik, akkor a gyújtás hiba a valószínűbb. Ha ritkábban, vagy gázadás nélkül a motor leáll, akkor eltömődött fúvóka. Ebben az esetben a legbiztosabb megoldás a teljes üzemanyag rendszer tisztítása, beleértve a tankot és az üa szűrőt is, ez utóbbit legjobb cserélni, pár forint csak. A fúvókákat ki kell szedni és jó alaposan szemügyre venni, mert lehet benne réz oxid, amit nem lehet kifújni, csak kipiszkálni, pl. egy tűvel.
Hidegen tökéletes, melegen leáll? A szivató plusz üzemanyagot ad amikor még nem üzemmeleg a motor, tehát amikor kikapcsol, kevés az üzemanyag. Eltömődés, vagy üa szivattyú hiba.
Ingadozó alapjárat: gyújtás típusát kéne tudni. A Bosch-ban van egy röpsúly ami az előgyújtást szabályozza, meg persze a hall jeladó. Ezek is lehetnek rosszak, vagy rosszul van beállítva az előgyújtás. De lehet gyújtásmodul vagy trafó is. Nehéz kideríteni, ha nincsen csere alkatrész.
Nagyon végletekben beszélsz. Most emiatt eladnád? Mi lenne ha elvinnéd egy itteni hozzáértőhöz vagy egy értelmes autószerelőhöz, lehet pár ezer forintból rendbevágná és boldog lennél, vagy megmondaná, hogy a fél országot rá kell költeni, akkor legalább nyugodtan felxelhetnéd szét.....Amúgy a kartergáz szűrő a szelepfedélben van.....
Sziasztok! Megint problémám van az autómmal,pedig tavasszal írtam hogy sikerült helyrerakni. A karburátort újból átmostam az összes járatokat ki fúvattam kompreszorral,gyujtás elosztót komplet cseréltem,az alapjárat mégis ingadozik, néha be rángat mint a rosta 60 nál. Egy kocka ladánnál láttam ilyet,azon is mindig a karburátor dugult el, rángatot. Mikor le húzták a kartergáz csövet a levegöszürőrről jó lett. Látom én is az enyémen azt a büdös savanyú gázt ha le veszem a szűrödeklit ,hogy a toeokba szívja be. Meleg motornál indul el. Lehet ezen is ez a baj?Van valami szűrö a motornál ahonnét a karter cső indul? Vagy a karbi az oka megint?Nem értem de igy nem kell az autó nekem,vagy motorcsere,vagy megválok tőlle ,nem hiszem el hogy új gyertya sorral,megmár mindent megnéztem és ingadozik 1500 fordulatt alatt a motor.Valakinek van valami ötlete mit cseréljek? Kompreszió mérés ?
Szia! Calibra első és hátsó féktárcsa szet érdekel kompletten? Fékerőszabályzóval, csövezéssel, hiddal? Az átméröt nem tudom, de minimum 14lemez felni kell rá, és ott is 3-4mm van a féktuskó és a felni között.