Erröl a szelepröl van szó . Az egész karbin vannak belenyúkálások a csövekben,de mikor megvettem az autót jól működött nem foglalkoztam vele. De most nem jó egyenletlen hullámzó alapjárata van. Egyébként ez a karburátor egy donor nem ez van rajta,de ezen a karbin ez a szelep membránja elért,átengedi a benzint,és a torokba köt ki az úszóházból,szépen csöpögteti bele.
Köszönöm a válaszokat !Igazatok van a szerelővel kapcsolatban mert én nem birok vele C ASCONA 1.3 S . Benzines 85 évjárat. A Gyujtást ahogy írod egyenként végig elenöriztem. A karlburátorja pierburg 2e Az úszóház oldalán van egy vákum szelep amit én alapjárati szabályzó vagy kapcsoló szelepnek hittem de ha ezt ,illetve a furatait tömítéssel letömítem egyenletesen jár. Hidedegen gáz adásra igy hörög. Karburátor a gond a gyújtását igy töbször is át néztem úgy ahogy írod ,komplettan cseréltem a gyujtás elosztót a hengerfejböl ki véve,és hullámzik az alapjárat retenetesen. Kivéve ha ezt a szelepet ki iktatom ,de megpróbálok képet felrakni.Fogalmam sincs hogy az ott miként végzi feladatát,véleményem szerint ha be zár a pillangó szelep alapjáratnál a vákumtól a membrán meghúz és bezár az úszó ház benzin szintjénél egy csatornát. Ha ki iktatom,illetbe le tömítem nem szagat tökéletes járása van,terheléssel köz úton nem próbáltam. Talán felújító készlet kellene a karbihoz, tömítéseket cserélni. Ez a szelep ki be húzgálhat alapjáraton de igy rángat 50_60as tempónál.
Ha rángat, az sokféle okból lehet egy karbisnál, de maximum három: -nincs kompresszió, nincs üzemanyag, nincs gyújtás. Ezeket kell kiszűrni logikusan visszafelé haladva.
-Gyújtást egyszerű ellenőrizni, le kell húzni a gyertyakábelt egyesével és indítózni. Ha minden hengernél van szikra, akkor a gyújtás rendben.
-Üzemanyag: ez már egy kicsit nehezebb... Elsőként a hiba jelentkezésekor azonnal leállítani az autót, majd egyesével kiszedni a gyertyákat és ellenőrizni a színűket. Őzbarna jó. Világosabb, esetleg fehér: nincs üzemanyag vagy kevés. Fekete, kokszos, olajos, benzines: Túl sok az üzemanyag, nincs gyújtás, olaj kerül a hengerbe. (A gyertyát drótkefével le kell tisztítani.) Ha minden hengerben egyforma a szín, de rossz, akkor biztos hogy az üa ellátás nem megfelelő (gondolom nem hengerenkénti karbid van).
Ha a rángatás gyorsan egymásután jelentkezik, akkor a gyújtás hiba a valószínűbb. Ha ritkábban, vagy gázadás nélkül a motor leáll, akkor eltömődött fúvóka. Ebben az esetben a legbiztosabb megoldás a teljes üzemanyag rendszer tisztítása, beleértve a tankot és az üa szűrőt is, ez utóbbit legjobb cserélni, pár forint csak. A fúvókákat ki kell szedni és jó alaposan szemügyre venni, mert lehet benne réz oxid, amit nem lehet kifújni, csak kipiszkálni, pl. egy tűvel.
Hidegen tökéletes, melegen leáll? A szivató plusz üzemanyagot ad amikor még nem üzemmeleg a motor, tehát amikor kikapcsol, kevés az üzemanyag. Eltömődés, vagy üa szivattyú hiba.
Ingadozó alapjárat: gyújtás típusát kéne tudni. A Bosch-ban van egy röpsúly ami az előgyújtást szabályozza, meg persze a hall jeladó. Ezek is lehetnek rosszak, vagy rosszul van beállítva az előgyújtás. De lehet gyújtásmodul vagy trafó is. Nehéz kideríteni, ha nincsen csere alkatrész.
Nagyon végletekben beszélsz. Most emiatt eladnád? Mi lenne ha elvinnéd egy itteni hozzáértőhöz vagy egy értelmes autószerelőhöz, lehet pár ezer forintból rendbevágná és boldog lennél, vagy megmondaná, hogy a fél országot rá kell költeni, akkor legalább nyugodtan felxelhetnéd szét.....Amúgy a kartergáz szűrő a szelepfedélben van.....
Sziasztok! Megint problémám van az autómmal,pedig tavasszal írtam hogy sikerült helyrerakni. A karburátort újból átmostam az összes járatokat ki fúvattam kompreszorral,gyujtás elosztót komplet cseréltem,az alapjárat mégis ingadozik, néha be rángat mint a rosta 60 nál. Egy kocka ladánnál láttam ilyet,azon is mindig a karburátor dugult el, rángatot. Mikor le húzták a kartergáz csövet a levegöszürőrről jó lett. Látom én is az enyémen azt a büdös savanyú gázt ha le veszem a szűrödeklit ,hogy a toeokba szívja be. Meleg motornál indul el. Lehet ezen is ez a baj?Van valami szűrö a motornál ahonnét a karter cső indul? Vagy a karbi az oka megint?Nem értem de igy nem kell az autó nekem,vagy motorcsere,vagy megválok tőlle ,nem hiszem el hogy új gyertya sorral,megmár mindent megnéztem és ingadozik 1500 fordulatt alatt a motor.Valakinek van valami ötlete mit cseréljek? Kompreszió mérés ?
Szia! Calibra első és hátsó féktárcsa szet érdekel kompletten? Fékerőszabályzóval, csövezéssel, hiddal? Az átméröt nem tudom, de minimum 14lemez felni kell rá, és ott is 3-4mm van a féktuskó és a felni között.
Na beindult rendesen működik jön megy naggyából a vezérlés össze vissza volt csodálkoztunk hogy nem verte szét magát.
Víz probléma megoldva hátul (a légszűrő alatt)a fém vicszőre ahogy csatlakozik a gumi T alakban ott volt a baj a vízzel. most vízpumpa a baj ugye az feszít és nem igen akar moccani igy inlább cserére jutottunk ha megis mozdulna 90% hogy engedné a vizet.
Pontositok! Hétköznap 10-12órázok, hétvégén vagy szüleimnél vagyok, vagy itthon probálom utolérni magam. Néha elválalok egy-egy kisebb maszekot szinte szivességért.
Nem fogok egy adagolónak neki álni itthon bütykölgetni, miközben 2nap alatt megkeresem egy teljes felujítás árát.
aztán folytassuk azzal, hogy az izzítást jelző lámpával nem foglalkozunk. bízunk a fülünkben. először is meg kellene mérni, hogy az izzító relé működik e! lehet hogy a gyertyák jók, de ha nem kapnak áramot.... aztán az izzítás nem a lámpa elalvásáig tart, hanem ameddig a relé magától le nem old, vagy nem kap egy indítási kísérlet jelet. (indítózásba fordított kulcs). Tapasztalatom alapján főleg 5 fok alatt mindenképp érdemes megvárni a relé leoldását. ez gyakran 40-50 mp is lehet.
várjuk a relé kattanását, kuplung bent, fél-háromnegyed gázpedál, egyik kéz az előtöltés karon(szívató) másik kéz a kulcson. kattan a relé, fordul a kulcs, kihúzódik az előtöltés kar, köhög a motor. 10 mp-ig nyugodtan lehet fogni a kulcsot ha nem indulna be. tény, hogyha a kompresszión kívül minden jó(izzítás, indítási fordulatszám, adagoló, porlasztók) akkor még egy kopott motor is indul külső segítség nélkül -5 fokban is.
Beszéljünk! Enyém rossz. Szétment (letapadt) előző tulaj éveken keresztűli disznozsiros etolajától. (Ami utan természetesen kiizette a jövedéki adót is)