Sziasztok! Megint problémám van az autómmal,pedig tavasszal írtam hogy sikerült helyrerakni. A karburátort újból átmostam az összes járatokat ki fúvattam kompreszorral,gyujtás elosztót komplet cseréltem,az alapjárat mégis ingadozik, néha be rángat mint a rosta 60 nál. Egy kocka ladánnál láttam ilyet,azon is mindig a karburátor dugult el, rángatot. Mikor le húzták a kartergáz csövet a levegöszürőrről jó lett. Látom én is az enyémen azt a büdös savanyú gázt ha le veszem a szűrödeklit ,hogy a toeokba szívja be. Meleg motornál indul el. Lehet ezen is ez a baj?Van valami szűrö a motornál ahonnét a karter cső indul? Vagy a karbi az oka megint?Nem értem de igy nem kell az autó nekem,vagy motorcsere,vagy megválok tőlle ,nem hiszem el hogy új gyertya sorral,megmár mindent megnéztem és ingadozik 1500 fordulatt alatt a motor.Valakinek van valami ötlete mit cseréljek? Kompreszió mérés ?
Szia! Calibra első és hátsó féktárcsa szet érdekel kompletten? Fékerőszabályzóval, csövezéssel, hiddal? Az átméröt nem tudom, de minimum 14lemez felni kell rá, és ott is 3-4mm van a féktuskó és a felni között.
Na beindult rendesen működik jön megy naggyából a vezérlés össze vissza volt csodálkoztunk hogy nem verte szét magát.
Víz probléma megoldva hátul (a légszűrő alatt)a fém vicszőre ahogy csatlakozik a gumi T alakban ott volt a baj a vízzel. most vízpumpa a baj ugye az feszít és nem igen akar moccani igy inlább cserére jutottunk ha megis mozdulna 90% hogy engedné a vizet.
Pontositok! Hétköznap 10-12órázok, hétvégén vagy szüleimnél vagyok, vagy itthon probálom utolérni magam. Néha elválalok egy-egy kisebb maszekot szinte szivességért.
Nem fogok egy adagolónak neki álni itthon bütykölgetni, miközben 2nap alatt megkeresem egy teljes felujítás árát.
aztán folytassuk azzal, hogy az izzítást jelző lámpával nem foglalkozunk. bízunk a fülünkben. először is meg kellene mérni, hogy az izzító relé működik e! lehet hogy a gyertyák jók, de ha nem kapnak áramot.... aztán az izzítás nem a lámpa elalvásáig tart, hanem ameddig a relé magától le nem old, vagy nem kap egy indítási kísérlet jelet. (indítózásba fordított kulcs). Tapasztalatom alapján főleg 5 fok alatt mindenképp érdemes megvárni a relé leoldását. ez gyakran 40-50 mp is lehet.
várjuk a relé kattanását, kuplung bent, fél-háromnegyed gázpedál, egyik kéz az előtöltés karon(szívató) másik kéz a kulcson. kattan a relé, fordul a kulcs, kihúzódik az előtöltés kar, köhög a motor. 10 mp-ig nyugodtan lehet fogni a kulcsot ha nem indulna be. tény, hogyha a kompresszión kívül minden jó(izzítás, indítási fordulatszám, adagoló, porlasztók) akkor még egy kopott motor is indul külső segítség nélkül -5 fokban is.
Beszéljünk! Enyém rossz. Szétment (letapadt) előző tulaj éveken keresztűli disznozsiros etolajától. (Ami utan természetesen kiizette a jövedéki adót is)
Oké, kezdjük azzal: (2 emberes). Ráizzítunk, indítunk. A másik meg nézi, hogy milyen füstkezdemények jönnek hátul. Az edegolónál a hollanderek le voltak lazítva? Üzemanyagot kap?
Nem forgattam szarrá hanem próbáltuk indítani de mikor láttuk éreztuk hogy ez a helyzet le is löttük egyből hogy nem menjen szét nem egy "ismerősőmnek" ment ezért szét a motorja. Egyszer így elinditottuk azóta "nézegetjük" eszembe nem volt többször így rá próbálni.
Mivan!? sprével indul!??! meg nem forog ki teljesen!? NOOORMÁLIS!? 11 Éve hajtok 1.6D-t de nekem még hengerfej bajom nem volt! neked lesz! lehet forgatni, de nem üresben, és nem a hideg motort! Honnan tudom hogy hideg? hát hogy ott van a műhelyben, indítgatod, aztán padló. nemhogy a víz nem éri el az üzemi hőfokot, az olaj meg pláne. Ilyenkor jönnek a hengerfej vetemedések, a gátrepedések. aztán meg köpködünk, hogy hát milyen szar ez a fos előkamrás régi dízel.
Azokat a dolgokat próbáld már végig amiket írtam. kezdve a kompresszió méréssel. Lehet hogy az üzemanyag rendszered valahol tömítetlen, és fellevegősödik. Visszaengedi a gázolajat. emiatt is indulhat nehezen. Egy cimborámnak a porlasztói voltak teljesen betegek. Ha a porlasztót kiszereled, a réz karika maradhat a régi, viszont a tűzkarikát minden esetben cserélni kell. egyszer használható. Én csak a wilkerben kapok.
A hengerfej csavarok meghúzása különben rajta lesz a hengerfej tömítésen. Természetesen új csavar állja a helyét. Ha emlékem nem csal, akkor 25 Nm + háromszor 60 fok. talán.
Sajnálom hogy nem tudok személyesen segíteni, de messze vagyunk. Az ész nélküli berhelésnek pedig így vagy úgy de meglesz a böjtje.
Bocsánat. A gyertyák cserélve lettek. A hengerfejet nagyon nem mostanában akarom bombázni de ha le lesz akkor jól jön és addigra meg ki tudja honnan szerzem meg az infót. Az írásért bocsánat de másokkal nagyon ritka az irogatásom vagy ha van is tömör + programozóként végeztem és éretségi után kezdtem el okj-n az autó szerelést. A mesterek szerencsétlenek agyon vannak rakva munkákkal általában egy kocsihoz oda férünk 2-3 vagy 3 csápos emelő és aki nem jut csáposhoz az valami olyat csinál amihez nem kell pl én a saját kocsimat buherálom. Az vezérlés hibára / rossz adagolóra úgy jutottunk hogy padlón indítva spray-vel indul de durrog és nem is forog ki teljesen. UI.: igyekszem javítani az írási képességeimen.
úristen. . . de tudom azt is. De elég összefüggéstelenül írsz, nem derül ki hogy akkor jó volt e a négy gyertya. tenni kellene pontot a mondat végére, mert így nagyon nehezen értelmezhető az írás. Nem kell nekiállni ész nélkül hengerfejet leszerelni, mert értelmetlen. Ha végigcsináltad az általam leírtakat akkor írj, hogy még mindig nem jó. Az előtöltés beállításának menetét meg le sem merem írni, mert nem lesz hozzá se indikátor órád, se ahhoz való adaptered.
Feltételezem ipari tanuló vagy, és iskolai tanműhelyben vagy. Miért nem kéred meg valamelyik oktatódat, hogy segítsen?
Hát sajnos igen de még mindig jobb mint a semmi a szerszámokkal nincs gond nem saját de műhelyben van a kocsi és nem kell érte fizetnem csak az alkatrészt meg én is csinálom mivel tanműhely de izzító gyertya kilőve az volt az első amire gondoltam de nem 4 ből 2 ha "melegedett" de köszönöm esetleg a hengerfej bontás lesz amit remélek nem a lehuzási nyomatékot véletlen tudod?
Akkor neked nem csak az általam leírtakra lesz szükséged... Sajnos millió meg egy apróságtól indulhat rosszul a gép... gyenge kompresszió, kopott vezérműtengely, szar, vagy nem jól beállított adagoló, beteg porlasztók, elrakott vezérlés. Mondanám, hogy vidd el egy megbízható "régi" szerelőhöz, de ilyen egyre kevesebb van, másrészt ha találsz is, akkor vagy hónapos várólista, vagy aranyáron, vagy mindkettő.
ha viszont magad oldanád meg a problémát, akkor szerszámra is szükség lesz. Mielőtt elkezdenék bármit is tekergetni, megmérném a kompressziót, és a veszteséget. ha már kiszereled az izzítókat, érdemes szabadon lepróbálni az összeset, hogy úgy izzik e ahogyan kell. ezután jelre forgatnám a motort, megnézném, hogy a főtengely-vezérmű szinkronban van e. ha nincs, korrigálni kell. Meg kellene nézni, hogy az adagoló előtöltése rendben van e(gyanítom hogy nem lesz). ezt szintén célszerszámmal, és indikátor órával kellene ellenőrizni ill. beállítani.
Mivel mittolc nem csepel, ezért csak táv segítséget tudok adni..:(