Öreg (84-es) Ascona-m Y leömlője mint a nagylyuku szita. A falubéli szerelőm csak akkor tudja megjavítani, ha hozok másikat. Már összetelefonáltam a környék valamennyi bontóját, magán és márkaszervízét, semmi. Kérem segítségüket, hova forduljak. Nem akarnám a kocsit kidobni, mert nagyon szeretem, megbízható, kényelmes jószág. Köszönöm válaszukat. Üdvözlettel Hay András
Keresek 84-es , 1.6-os C-hez gyujtótrafót, meg a következők is érdekelnének: fordulatszámmérős műszeregység, vagy csak egy működő benzinszintjelző, jh kapaszkodó, jobbos visszapillantó, légszűrőház, csomagtérajtó kéder gumit (4 ajtós sedan, csak jó állapotú érdekel)...
Ha elhozod miskolc mellé, segítek. De megróbálom leírni. Először megemeled az autót. Alábakolod a küszöb elejénél. . Nem. legelőször meglazítod a féltengelyek anyáit. Ehhez hosszú 30-as dugókulcs kell. Barbárok leflexelik a tengely végét, hogy rámenjen a sima 30-as.... Utána kerékcsavarok lazítása. Majd a bakolás. Ja, a féltengely anyának lehet majd rendesen nekifeszülni....Tiszta menet, csavarlazító. Tehát lent a két nagy anya, lent vannak az első kerekek. Kitekered a kormányt valamelyik irányba. Villáskulccsal letekered a talpas anyáját. beteszel egy nagyobb forma spajszert a lengőkar és a tartója közé, és miközben feszíted, (vagy valakivel feszítteted lefelé) miközben egy rendes kalapáccsal határozottan odakúrogatsz a csonkállvány aljának, hogy a kúpok szétpattanjanak. ezután ha sikerül akkor a stab. kar hosszú M8-as csavarját is kiveszed. Ez lehet hogy elszakad majd. Aztán 22-es meg 17-es kulccsal kihajtod a tartó három csavarját. Menetrögzítős lesz, kéreti majd magát. Ha kijöttek a csavarok, vagy leütöd, vagy lespajszerolod, mert illesztett hüvelyen van. Kihúzod a csonkállványt, hogy kibukjon a féltengely. Nem javaslom a kivételét a váltóból, mert kifolyik az olaj. Ezt mindkét oldalon eljátszod. (a jobb oldalon nem kell a tartót levenni, csak a talpast leütni, hogy kicsússzon a féltengely az agyból) Alul az olajteknő felől leveszed a fedelet, három hetes csavar, 11-es kulcs. Leengeded a vizet, hogy kivehesd a kiegyenlítő tartályt, hogy legyen helyed. A rudazatot a stift kiszerelésével szedd szét, a bilincset ne lazítsd fel, mert akkor lehet beállítani a váltókart. Kitekered a spirált is. Kicsit ráemelsz a motorra alulról, fával krokodillal a teknőnél. 17-es dugóval kicsavarod a hátsó váltótartó bak anyáit. Ne a váltóról vedd le a konzolt. Az első tartónál 15-ös dugóval kihajtod a váltóból a három, a bakból a kettő csavart. előzetesen föllazíthatod a motor-váltó csavarjait. Ja, akaszd ki a kuplung bowdent is. Ha kint a bakból a csavar, kint vannak a motor-váltó csavarok(19-es dugó) elkezded mozgatni a váltót. Viszonylag könnyen le kell jöjjön. Ha ez megvan, hozzáférsz a kuplunghoz. Körbe hat csavar. talán 11-es kulcs. ha teszed föl az újat, központosítani kell, különben nem fog felmenni a váltó. bebújsz, és belenézel. a rugó(k) és a tárcsa kell központos legyen.
ha valami nem világos kérdezz. Összeszerelés fordított sorrendben.