Álló moornál jelöld össze egy lakkfilctollal a külső-belső részeket és indítsd be és várd meg, hogy jelentkezzen a hiba! Utána állítsd le és nézd meg a két jelet! Ha nem lesz egy vonalban, szíjtárcsa csere!
A hátsó lengés csillapítókat ki tudod cserélni a híd bontása nélkül, ha jól emlékszem.
Üljetek be a csomagtartó zár hídjára és egyszerűen rugóztassátok meg. Ha nem recseg - ropog könnyedén rugózik akkor jó.
Ugyanígy elől is meg kell rugóztatni és meglátod, ha hirtelen lenyomod a keréknél a kasztnit akkor vissza kell álljon és kész, ha többet ring függőlegesen akkor gyenge már a csillapító, ha nem tudod megmozgatni akkor lehet szorul a tengelye a csillapítónak mert meghajlott.
toji76: A híd egy éve lett felújítva Szekszárdon. Akkor és utána nem vettem észre hibajelenséget.
Ütődés leginkább az első futóműből jön, legalábbis én úgy érzem.
Mire gondolsz konkrétan ? Mi baja lehet a hídnak ? Megcsinálom amit említesz és visszajelzek. Szelepek lehetnek hibásak a gátlóban? Szorulhatnak? Sajnos a vizsgálati eredményeket nem értem, azt mondták, hogy nem rossz egyáltalán. Nincs jelentős eltérés százalékban.
Felteszem ismét a kérdésem, hátha valaki tud ebben megoldást:
Adott egy Citroen Xsara 5 ajtós verzió. 22 éves és 134 000km van benne. Létezik, hogy még mindig jó benne az eredeti lengéscsillapító? Elvittem bevizsgáltatni és az alábbi eredmények születtek:
Minden ki van cserélve az első- hátsó futóművön! Kivéve a gátlók, E. toronycsapágy/szilent. H. híd felújítva !Gumiabroncs cserélve elől- hátul, 2020 - as évjárat Én nem érzem egyáltalán komfortosnak az autót, sőt kifejezetten zavaró, kényelmetlen. Nem olyan mint régen. Nagyon pattog, minden apró egyenetlenség érződik belül, szinte “ üt “ az úton.
Szevasztok márkatársak.Tudnátok segíteni meg oldani egy problémát? Ugyan is,a H7- es égőn levő műanyag foglalat el porladt.Ígx szado van a csúszósaru,ami sokszor lecsúszik a hő hatására,hiába nyomom összébb.Volna valakinek ilyen foglalat?
Nekem olyan problémám lenne egy benzines 1.6-ossal hogy egyik napról a másikra el tűnt az áram az utastérből.. Ha gyujtasra állítom akkor világít a külső világítás de bentről már nem lehet le kapcsolni azt sem és a műszerfalon sem világít semmi.. Ha indítom az autót akkor forgatja de nem indul be..az összes biztosítékot át néztem azzal tuti nincs gond... Valaki valami tippet????
Ez alapján is nézelődhetsz, ha nem vacak az adott cégek keresőprogramjuk átváltója, akkor pontosabb találatokat kaphatsz ez alapján. Gyárilag a fordulatszámvezérlő külön cikkszámon van, úgyhogy ha mégis kompletten hozza hozzá a katalógus , akkor csak az utángyártó cég buzgósága miatt van.
Ne búslakodj, annak az önbeálló (és önkenő) csapágynak, ha kikopott, a zsír kb. annyi, mint halottnak a csók.
Amúgy szét lehet szedni a motort, vannak cégek, akik végeznek ilyen felújítást, de ha lehet kapni komplett új utángyártottat, az lehet, hogy kedvezőbb árfekvésű. Össze kell hasonlítani az árakat.
Az alkatrész beszerzési kérdésedre a választ egy alvázszám megadása után lehet megnyugtatóan megválaszolni, különben te is járhatsz úgy, mint egy ügyfelem, aki megfelelő önbizalommal rendelt szellőztetőmotor(oka)t az autójába, hiába mondtam neki, hogy gyári szám alapján kellene kinézni. A második nem belevaló motor után végül hagyta, hogy segítsek neki. ;-)
Hát...bevallom én nem igazán szoktam azokat a csiri-biriket végigcsinálni, csak egyszerűen megcsinálok egy rendes akkumulátor le-és felcsatlakoztatást. Ha az nem segít, akkor máshol lesz a baj. Nagy ritkán Xsaraknál előfordult olyan, hogy nem lehetett feltanítani a távirányítókat, csak miután a kulcsok (immo) diaggal újra lettek tanítva neki.
Utastér szellőző ventilátorral kapcsolatban kérdeznék. Elkezdett búgni, nyilván a 20 év alatt kikopott a csúszócsapágy. Ma szétszedtem, gondoltam megolajozom vagy megzsírozom. Nos a remek tervezésnek köszönhetően nem lehet szétszedni, még a ventilátorkereket sem lehet fájdalommentesen lehúzni róla. De legalább a csapágyak felső részéhez sem lehet odaférni hogy egy kis olajat csöpögtessünk oda. Megpróbáltam de kevés sikerrel. Olvastam itt a fórumon, hogy ajánlották, hogy zsírozzuk meg. Azt vajon hogyan is kellene kivitelezni?
A másik irány az új ventilátor beszerzése, mert amikor letiltja az autó a ventilátort és minden ablak párás és nem lehet kilátni, az nem vicces.. Ventilátort viszont csak a szabályzó elektronikát is tartalmazó műanyag alsó résszel együtt láttam a webáruházakban. Nem csak a motort kapni a ventilátor kerékkel együtt?
Ha valaki tud a javításra (újra kenés) vagy a ventilátor motor vásárlásra valami tippet azt tisztelettel megköszönöm!
Leírnád kérlek a BSI reset folyamatot. Sokfélét találtam neten. Amit kipróbáltam a következő:
-ablak lehúz, összes ajtó becsuk
-Mikor elalszik a BSI leveszem a akkusarut
-15mp után vissza
-helyzetjelző fel, majd 10mp után le
Egyébként nem sikerült feltanítani. Az elem jó, és oszcilloszkópon látszik a jel a spektrumon, mikor nyomom a gombot.
Ami érdekes, hogy mikor elalszik a BSI, ugye akkor a rádió kijelzőjén is elmegy minden (mert egyébként kikapcsolt állapotban is fut rajta valami animált kép) mert lekapcsolja a tápokat. ha megnyomom valamelyik gombot a távirányítón, az ajtózárak nem reagálnak, de a BSI felkel kb 5mp-re, azután visszaalszik. Ez a rádió kijelzőjén látszik. Szóval az autó érzékeli a jelet, csak nem tudja mit kezdjen vele.
A másik ami zavaró a netes leírásokban, hogy sok esetben a távirányítón fel van cserélve a nyitás-zárás gomb (ovál bicskakulcs), szóval nem tiszta, hogy melyik gombot nyomkodja. Nálam a besüllyesztett a zárás.