Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 2 napja 0 0 71366

Nincs valakinek a szervo kormányról séma rajza?

Előzmény: toji76 (71365)
toji76 Creative Commons License 3 napja 0 0 71365

Mekkora ötlet, ilyenre nem is gondoltam, köszike

Előzmény: FeZ_ (71364)
FeZ_ Creative Commons License 3 napja 0 0 71364

Főtengely szíjtárcsa..... ?

Álló moornál jelöld össze egy lakkfilctollal a külső-belső részeket és indítsd be és várd meg, hogy jelentkezzen a hiba! Utána állítsd le és nézd meg a két jelet! Ha nem lesz egy vonalban, szíjtárcsa csere!

Előzmény: toji76 (71363)
toji76 Creative Commons License 3 napja 0 0 71363

Ha a szervo kimarad kizárólag hidegen, rövid időre, de a szivattyú nem nyíg, nem ad rendellenes hangot, akkor mi lehet a hiba a rendszerben?

Doro66 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 71362

Köszi a választ! 

Előzmény: toji76 (71361)
toji76 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 71361

A hátsó lengés csillapítókat ki tudod cserélni a híd bontása nélkül, ha jól emlékszem.

 

Üljetek be a csomagtartó zár hídjára és egyszerűen rugóztassátok meg. Ha nem recseg - ropog könnyedén rugózik akkor jó.

 

Ugyanígy elől is meg kell rugóztatni és meglátod, ha hirtelen lenyomod a keréknél a kasztnit akkor vissza kell álljon és kész, ha többet ring függőlegesen akkor gyenge már a csillapító, ha nem tudod megmozgatni akkor lehet szorul a tengelye a csillapítónak mert meghajlott.

Előzmény: Doro66 (71360)
Doro66 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 71360

Uhh… jól széttöredezte a válaszom. 

Már nem emlékszem pontosan. A h. lengéscsillapítók cseréjéhez bontani kell a hidat ?

molnjan2 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 71359

Sziasztok!

Tudnátok egy leírást vagy képet küldeni,hogy hol van az 1.4HDI motorban az izzítógyertya? Mennyire nehéz kiszedni?

Köszönöm előre is.

 

Doro66 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 71358


Köszönöm a válaszokat! 

 

 

toji76: A híd egy éve lett felújítva Szekszárdon. Akkor és utána nem vettem észre hibajelenséget.

           Ütődés leginkább az első futóműből jön, legalábbis én úgy érzem.
           
           Mire gondolsz konkrétan ? Mi baja lehet a hídnak ? 
           Megcsinálom amit említesz és visszajelzek. Szelepek lehetnek hibásak a gátlóban?           
           Szorulhatnak? Sajnos a vizsgálati eredményeket nem értem, azt mondták, hogy nem    
           rossz  egyáltalán. Nincs jelentős eltérés százalékban. 

toji76 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 71357

Hátsó értékek gyanúsak...., ha a híd nem mozog, akkor a csillapítók nem tudnak dolgozni.

 

Szerintem a híddal lesz problémád, akkor szokott pattogni....

Előzmény: Doro66 (71354)
toji76 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 71356

Enyém is 22 éves 315.000 km van benne és az eredeti csillapítókkal megy, ennél valamivel jobb értékeket mértek.

 

az autó tök komfortosan megy vele szépen ring a kis hibákon a nagy hibákon viszont keményen fogja a dolgokat.

 

 

Szerintem nálad a hátsó hídban nem stimmel valami, vagy esetleg meghajlott a csillapítók tengelye.

 

Üljetek be a csomagtartóba ketten és nézzétek meg mozog-e a hátsó híd, rugóztassátok meg.

Előzmény: Doro66 (71354)
5bdc Creative Commons License 2024.03.18 0 0 71355

Nagyon pattog, minden apró egyenetlenség érződik belül, szinte “ üt “ az úton.

 

Ez lengéscsillapító.

Nálam is ez volt a jelenség.

A jobb hátsó volt kidurranva.

Csere után természetesen megjavult.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71354)
Doro66 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 71354

Sziasztok!

 

Felteszem ismét a kérdésem, hátha valaki tud ebben megoldást:

Adott egy Citroen Xsara 5 ajtós verzió. 22 éves és 134 000km van benne. Létezik, hogy még mindig jó benne az eredeti lengéscsillapító? Elvittem bevizsgáltatni és az alábbi eredmények születtek:

E: 69.9. 68.2. Eltérés 2,3%
H: 48.4. 39,0. Eltérés 19.3 % 

Minden ki van cserélve az első- hátsó futóművön! Kivéve a gátlók, E. toronycsapágy/szilent. H. híd felújítva !Gumiabroncs cserélve elől- hátul, 2020 - as évjárat

Én nem érzem egyáltalán komfortosnak az autót, sőt kifejezetten zavaró, kényelmetlen. Nem olyan mint régen. Nagyon pattog, minden apró egyenetlenség érződik belül, szinte “ üt “ az úton.


Mit gondoltok a leírtakról ? köszönöm! 

 

tsepel Creative Commons License 2024.03.15 0 0 71353

Köszi!

Előzmény: FeZ_ (71349)
sokab Creative Commons License 2024.03.15 0 0 71352

Köszönöm a jó tanácsot.

Előzmény: FeZ_ (71351)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.15 0 0 71351

Besétálsz pl. a Bárdiba és veszel egy új izzó csatlakozót. Van akár porcelánból is.

A régi sarukat hiába nyomod össze, mert már a hő hatására kilágyultak.

 

 

Előzmény: sokab (71350)
sokab Creative Commons License 2024.03.15 0 0 71350

Szevasztok márkatársak.Tudnátok segíteni meg oldani egy problémát? Ugyan is,a H7- es égőn levő műanyag foglalat el porladt.Ígx szado van a csúszósaru,ami sokszor lecsúszik a hő hatására,hiába nyomom összébb.Volna valakinek ilyen foglalat?

FeZ_ Creative Commons License 2024.03.15 0 0 71349

Ha rendesen át akarod légteleníteni a féket, akkor is bele szokott férni 1 L-be, de akkor alapos voltál. 

A szervóolaj lecserélésére is elég 1 L. 

 

Előzmény: tsepel (71348)
tsepel Creative Commons License 2024.03.14 0 0 71348

Üdv Kedves Kollégák!

 

Lett egy xsarám, egy bácsiautó, drágán, de nem is ez a lényeg... : )

 

Szóval szíves segítségeteket kérném: mennyi a fékfolyadék feltöltési térfogata?

Milyen, és mennyi szervóolaj jár bele?

 

Vagy: hol találom meg ezeket saját erőböl? A gógöl nem volt a barátom, nagyon nem.

 

Előre is köszönöm!

Zsazsa74 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 71347

Sziasztok!

 

Nekem olyan problémám lenne egy benzines 1.6-ossal hogy egyik napról a másikra el tűnt az áram az utastérből.. Ha gyujtasra állítom akkor világít a  külső világítás de bentről már nem lehet le kapcsolni azt sem és a műszerfalon sem világít semmi.. Ha indítom az autót akkor forgatja de nem indul be..az összes biztosítékot át néztem azzal tuti nincs gond... Valaki valami tippet????

 

sokab Creative Commons License 2024.03.01 0 0 71346

Köszönöm az értékes tanácsot.Hasznos információ.

toji76 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 71345

Lökhárítót le kell venni és az alatta lévő merevítést is. Utána már tudni fogod

Előzmény: sokab (71344)
sokab Creative Commons License 2024.02.28 0 0 71344

Szevasztok márkatársak.Egy kis segítség kellene.Hogyan lehet a bal első fényszórót ki szerelni?

FeZ_ Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71343

A szellőztetőmotor gyári cikkszáma: 6441N3. 

Ez alapján is nézelődhetsz, ha nem vacak az adott cégek keresőprogramjuk átváltója, akkor pontosabb találatokat kaphatsz ez alapján. Gyárilag a fordulatszámvezérlő külön cikkszámon van, úgyhogy ha mégis kompletten hozza hozzá a katalógus , akkor csak az utángyártó cég buzgósága miatt van.

 

Előzmény: Vandark (71342)
Vandark Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71342

Szia FeZ_!

 

Először is köszönöm szépen a gyors és segítő választ! (leborulós szmájli) :)

Az szekér 2004. évi, 1.4i 75Le, benzin, alváz: VF7N1KFWB73860588

Amúgy szétnéztem a neten, 27e Ft és 96e Ft között van a motor a járulékos cuccokkal.

Ha esetleg van egy bejáratott és publikus forrásod, az is megköszönöm!

 

Üdv!

Előzmény: FeZ_ (71341)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71341

Ne búslakodj, annak az önbeálló (és önkenő) csapágynak, ha kikopott, a zsír kb. annyi, mint halottnak a csók. 

Amúgy szét lehet szedni a motort, vannak cégek, akik végeznek ilyen felújítást, de ha lehet kapni komplett új utángyártottat, az lehet, hogy kedvezőbb árfekvésű. Össze kell hasonlítani az árakat.

Az alkatrész beszerzési kérdésedre a választ egy alvázszám megadása után lehet megnyugtatóan megválaszolni, különben te is járhatsz úgy, mint egy ügyfelem, aki megfelelő önbizalommal rendelt szellőztetőmotor(oka)t az autójába, hiába mondtam neki, hogy gyári szám alapján kellene kinézni. A második nem belevaló motor után végül hagyta, hogy segítsek neki.  ;-)

 

 

Előzmény: Vandark (71338)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71340

Hát...bevallom én nem igazán szoktam azokat a csiri-biriket végigcsinálni, csak egyszerűen megcsinálok egy rendes akkumulátor le-és felcsatlakoztatást. Ha az nem segít, akkor máshol lesz a baj. Nagy ritkán Xsaraknál előfordult olyan, hogy nem lehetett feltanítani a távirányítókat, csak miután a kulcsok (immo) diaggal újra lettek tanítva neki.

 

Előzmény: Jakker (71337)
Vandark Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71339

A vége felé egy kicsit elfogalmaztam magam, ezt szerettem volna: Lehet-e valahol csak a motort ventilátorkerékkel együtt kapni? Köszi!

Előzmény: Vandark (71338)
Vandark Creative Commons License 2024.02.24 0 0 71338

Üdv Mindenkinek!

 

Utastér szellőző ventilátorral kapcsolatban kérdeznék. Elkezdett búgni, nyilván a 20 év alatt kikopott a csúszócsapágy. Ma szétszedtem, gondoltam megolajozom vagy megzsírozom. Nos a remek tervezésnek köszönhetően nem lehet szétszedni, még a ventilátorkereket sem lehet fájdalommentesen lehúzni róla. De legalább a csapágyak felső részéhez sem lehet odaférni hogy egy kis olajat csöpögtessünk oda. Megpróbáltam de kevés sikerrel. Olvastam itt a fórumon, hogy ajánlották, hogy zsírozzuk meg. Azt vajon hogyan is kellene kivitelezni?

A másik irány az új ventilátor beszerzése, mert amikor letiltja az autó a ventilátort és minden ablak párás és nem lehet kilátni, az nem vicces.. Ventilátort viszont csak a szabályzó elektronikát is tartalmazó műanyag alsó résszel együtt láttam a webáruházakban. Nem csak a motort kapni a ventilátor kerékkel együtt?

Ha valaki tud a javításra (újra kenés) vagy a ventilátor motor vásárlásra valami tippet azt tisztelettel megköszönöm!

 

Sziasztok

Jakker Creative Commons License 2024.02.21 0 0 71337

Szia FeZ_!

 

Leírnád kérlek a BSI reset folyamatot. Sokfélét találtam neten. Amit kipróbáltam a következő:

-ablak lehúz, összes ajtó becsuk

-Mikor elalszik a BSI leveszem a akkusarut

-15mp után vissza

-helyzetjelző fel, majd 10mp után le

 

Egyébként nem sikerült feltanítani. Az elem jó, és oszcilloszkópon látszik a jel a spektrumon, mikor nyomom a gombot. 

Ami érdekes, hogy mikor elalszik a BSI, ugye akkor a rádió kijelzőjén is elmegy minden (mert egyébként kikapcsolt állapotban is fut rajta valami animált kép) mert lekapcsolja a tápokat. ha megnyomom valamelyik gombot a távirányítón, az ajtózárak nem reagálnak, de a BSI felkel kb 5mp-re, azután visszaalszik. Ez a rádió kijelzőjén látszik. Szóval az autó érzékeli a jelet, csak nem tudja mit kezdjen vele. 

 A másik ami zavaró a netes leírásokban, hogy sok esetben a távirányítón fel van cserélve a nyitás-zárás gomb (ovál bicskakulcs), szóval nem tiszta, hogy melyik gombot nyomkodja. Nálam a besüllyesztett a zárás. 

Egyenlőre nincs ötletem.

 

Csaba

Előzmény: FeZ_ (71335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!