Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trakee Creative Commons License 20 órája 0 0 71571

Szerintem az első kérdés, hogy van-e gond? 

 

Nekem I es Xsara van, annak már a hőmérő se olyan pontos. Es a jeladó is lehet rossz. Szóval nagyon fontos, hogy valóban 100 fok felett van a vízhőfok, vagy csak azt mutatja?

 

Mondjuk (igaz 1,9td) amióta én is hűtőt cseréltem, nekem nem kúszik fel a hőfok. A régi hűtött nekem eldugult.

 

Szóval milyen motor? Miért cseréltél hűtőt? Új a hűtő? A régivel is melegedett? A termosztát biztos jó? Ha igen, akkor a vízpumpát lenne jó vizsgálni, hogy vajon átforgatja a vizet? Pl hidegen elindítod, jár, és kézzel nézed, hogy kezd-e melegedni a vízcső, a hűtő. A hűtőnél, hogy egyformán melegszik-e. Ha minden jónak tűnik, akkor sajnos lehet, hogy hengerfejes. Van módszer arra, hogy kimutasd, hogy van-e kipufogó gáz a vízben, azaz beledolgozik-e a henger a víztérbe.

Előzmény: Bandi7207 (71570)
Bandi7207 Creative Commons License 1 napja 0 0 71570

A kérdésem az lenne komplett hütö csere után termostát is a ventillátor 108 fok körül kapcsol be mi lehet a gond

trakee Creative Commons License 2 napja 0 0 71569

Teljes folyadék cserekor szerintem nem elég fel liter. Ha elszórtan a gumicsöveket, és szigorúan csak a nyerget cseréled, és legteleníted, akkor elég. De ha már megbontod a rendszert, érdemes lenne az összes fékfolyadékot lecserélni! Azt meg egyszerű eszközök esetén célszerű átöblíteni, azaz a légtelenítőn addig pumpálod ki a fekfolyadékot, míg a tiszta meg nem jelenik. Persze közben a főfekhengert tölteni kell, mert ha levegős lesz, küzdhet vele! ABS-es rendszer van, hogy nem is legteleníthető pumpálással, van, hogy diagnosztika kell hozzá!

 

Ehhez egyébként can olyan szerszám, ami taszítja a folyadékot, meg olyan is, ami a főfékhengert nyomás alá helyezi, és csak nyitni kell a legtelenítőket.

Előzmény: Moloch bácsi (71568)
Moloch bácsi Creative Commons License 3 napja 0 0 71568

Sziasztok. Xsara 1.6 16v 2001-es hátul tárcsafékes autóm fékynergeit szeretném cserélni. Ha nem tévedek dot 4-es folyadék való bele, de mekkora mennyiséggel számoljak? Fél l-es kiszerelésű folyadékot elég lesz vennem hozzá?

Zolysys Creative Commons License 2024.09.08 0 0 71567

Bp XIX ben megjavítom neked

Előzmény: petszol (71561)
Zolysys Creative Commons License 2024.09.08 0 0 71566

Bp XIX ben megjavítom

Előzmény: Vandark (71564)
toji76 Creative Commons License 2024.09.06 0 0 71565

Index kart vettem

Előzmény: Vandark (71564)
Vandark Creative Commons License 2024.09.06 0 0 71564

Sziasztok!

 

Nekem is ez a problémám! Kikopott a fólia a világításkapcsolóban és se a távfény, se a ködlámpák nem működnek, csak a tompított. Volt egy villanyász itt ahol lakom, aki javított ilyet, de már nem csinálja.

Kérdés:

- lehet-e valahonnan normális minőségű áramkör fóliát szerezni, pl. a netről?

- toji76! Az amit vették a mi volt? Indexkar, komplett kapcsoló vagy valami egyéb alkatrész?

- tudtok-e olyan szerelőt aki meg tudja csinálni normálisan ez a hibát? Tatabánya 60 km-es körzetében lévők előnyben! :)

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Előzmény: toji76 (71563)
toji76 Creative Commons License 2024.08.31 0 0 71563

A valeo nagyon drága...., vettem a neten valami TYS vagy ilyesmi kínai cuccot 1 éve már tökéletesen működik 8.000,- volt.

 

Az index kar lesz a hibás lekopott a fóliáról a réz érintkező, a visszajelző villogása hogy nincs meg a kapcsolat a karral.

Előzmény: petszol (71561)
FeZ_ Creative Commons License 2024.08.31 0 0 71562

Esélyes a kormánykapcsoló egység hibája. Az új baromi drága, de vannak akik javítják, az jelentősen kedvezőbb.

com2000 javítás, úgy érdemes rákeresni. 

Előzmény: petszol (71561)
petszol Creative Commons License 2024.08.31 0 0 71561

Sziasztok. Alany faceliftes xsara2 1.6. A gyerekemé. Valamelyik este ment hazafelé és azt tapasztalta, hogy mikor a távolságit felkapcsolta a visszajelző elkezdatt villogni és magától visszavette városira. Mi lehet a probléma? Bajuszkapcsolóra adtak tippet. Valeo márkát kapni még valahol? Előre is köszönöm a segítséget. 

trakee Creative Commons License 2024.08.25 0 0 71560

A nővéremnek van egy 307-es Peugeot-ja, szintén NFU. Motoröblítés után ugyanezt szokta produkálni, nem megy 1-2 henger. A gyertyák öble beázik. Foly oda olaj is, attól is rendetlenkedett. Meg néha alapjáraton Meg megcsuklik a motor. Olajat bizony csipegeti. Én is arra tippeltem, hogy kompresszió nincs sok, 250e körül mutat az óra, ki tudja mennyi van benn!  Rámértem, kompresszió végnyomás 16-17 bar minden hengerben! Azóta egyre jobban becsülöm azt a motort!

Előzmény: 59István (71558)
toji76 Creative Commons License 2024.08.25 0 0 71559

gyútás elosztó azaz trafó sor csere?

 

Vezérlésben a szíj feszítő nem ment ki végállásra, mert akkor elcsúszhat a szinkron a főtengelyhez képest és azt észreveszi?

 

Az fél fog -nyi csúszás

 

Illetve főtengely jeladó lehet még jellemzően

Előzmény: 59István (71558)
59István Creative Commons License 2024.08.25 0 0 71558

Sziasztok! Lehet, hogy nem tartozik ide, de szeretnék tanácsot kérni. Van egy Xara 1.6 16v 2002 nfu mot kód. Jelenség menet közben kigyulladt az (i) illetve az (aku) visszajelző, az autó leáll, haza húz, majd beindítás után a motor majd ki ugrik az autóból, motorműködési hibajelző világít: hiba üzenet-CATALYTIC CONVERTER FAULT, majd ANTIPOLLUTION FAULT üzenet. OBD semmit nem mutat / minden érzékelő megtisztít, szenzorok, lambadaszonda érzékelők megtisztít / még mindig ugyan az, szerelő hiba kód olvas( 2 , 4 , es henger nem megy/ gyertya csere, gyújtáselosztó csere még mindig ugyan az, szerelő szerint motorvezérlő,(hu) szerelő kérdez, szerinte nem lehet kompresszió hiba is.

Hát most itt tartok: Van e valakinek ötlete vagy véletlenül járt valaki így.

Köszönöm a segítséget

trakee Creative Commons License 2024.08.21 0 0 71557

Egyébként ami képet feltéttel, hogy olyat keresel, az se eredeti,már valaki lemezzel pótolta az eredeti műanyagot. 

Előzmény: Szabolcs Hegyesi (71556)
Szabolcs Hegyesi Creative Commons License 2024.08.19 0 0 71556

Köszönöm a segítséget!

Faladtad a leckét :)

Előzmény: trakee (71555)
trakee Creative Commons License 2024.08.18 0 0 71555

A törött rács, a beszakadt kapcsoló tipikus hiba ezeknél! Jó állapotú bontott elemet nem tudom kapsz-e. Rácsokat talán, azt az elemet, ami a kapcsolót tartja, nemigen. A tartót alu lemezből, vagy rétegelt lemezből sok ügyességgel ki lehet alakítani, ha ép a külső burkolat, nem látszik. Nekem az is múlott, most "fabetetes" tölgyfából faragtam bele kapcsoló burkolatot. 

Előzmény: Szabolcs Hegyesi (71553)
trakee Creative Commons License 2024.08.18 0 0 71554

Sajnálom, hogy így jártál!

 

Viszont elbontani? Szerintem nincs sok értelme. Vashulladékként, hivatalosan kilóra úgy tudom van, ahol le lehet adni. 

Ha nekiállsz, évekig kerülgeted a darabjait. Így gyorsan, ami kell valakinek, lehet érdemes levenni 1 hónapig, kiégett, úgyse tudják mi maradt meg, de 1-2 hónapnál tovább nem húznám. Pláne, hogy elvileg nem bonthatod el, így ha valaki "jóakarót" találsz, még extra gondokat veszel a nyakadba. Megtartani max akkor lehet ertelme, ha veszel egy másik ilyet. De akkor is alig van benn valami. Siófokon a bontóba ezek a Xsarak már a "halálsoron" vannak, egymás tetején, markolóval összenyomva. Nemigen kell belőlük semmi. Szerintem nincs piaca.

Előzmény: dethroner1 (71544)
Szabolcs Hegyesi Creative Commons License 2024.08.18 0 0 71553

Sziasztok!

 

1 hónapja vettem egy facelift előtti 99-es 1.4 xsarát! Valaki már gányolta, nem sok sikerrel! Szeretném vissza állítani! Légbeömlők töröttek, alapjáraton minden villog a műszerfalon, ablakemelő kapcsolók lógnak, óra nincs! Tud esetleg valami segítséget nyújtani, hogy honnan tudom orvosolni? Köszönöm szépen! Képet csatolom!

5bdc Creative Commons License 2024.08.18 0 0 71552

Amúgy 2001-es gyártás. MI változott a 2003-as kilincsen?

 

Azt nem tudom,de amikor rohangáltam kilincs után,megtudtam

nem mindegy melyik évjárat.

Ráadásul mind a négy más.

Az utángyártott olyan hitvány anyagból készül hogy 2-3 év után megadja magát.

 

5bdc

Előzmény: dethroner1 (71550)
dethroner1 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71551

Meg van a sufniban egy tartalék kormánymű is :)

Előzmény: dethroner1 (71550)
dethroner1 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71550

Hátsó híd 2021 novemberében esett át teljes felújításon itt: https://www.hatsohidjavitas.hu/

Sajnos a belseje teljesen megsemmisült, dobok arról is képet.

 

Amúgy 2001-es gyártás. MI változott a 2003-as kilincsen?

Előzmény: toji76 (71549)
toji76 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71549

Hátsó ajtók 6-8.000,-, csomagtér ajtó 15.000,-, hátsó híd 50.000,- kb. Hátsó üléssor kb 12-15.000,- szóval megéri szerintem. Bocsánat elhamarkodottan írtam!

 

Ha jól megy akkor  100.000,- ki tudsz venni belőle

 

Előzmény: 5bdc (71548)
5bdc Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71548

És az ajtók?

Egy csomagtér ajtó mennyibe kerül?

 

5bdc

Előzmény: toji76 (71547)
toji76 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71547

Bocsánat.....kifelejtettem a hátsó hidat. Ha az jó állapotban van akkor már szerintem megéri játszani vele.

Előzmény: toji76 (71546)
toji76 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71546

Abból csak nagyon kevés eladható van, nem sokat fogsz belőle kiárulni

Előzmény: dethroner1 (71542)
5bdc Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71545

Szerintem ki tudsz hozni belőle annyit,hogy megérje.

Ha 2003 gyártású,a két hátsó kilincsre máris vevő vagyok.

Nekem 2003 gyártású van,és az jobb oldali kilincs,anyagfáradás miatt a kezembe maradt.

Sajnos ez várható a többinél is.

 

5bdc

Előzmény: dethroner1 (71544)
dethroner1 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71544

A garázs fele üres lett, tehát tárolni tudnám. Ismerős azt mondta a szétszedést vállalja, és ha, tényleg ha van rá ember, akkor 15 ezer körül kell fizetni a kivonásért.

Előzmény: 5bdc (71543)
5bdc Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71543

Nagy szerencséd volt!!

Hogy mit és mennyiért tudnál kiárusítani nem tudom megmondani.

Attól is függ,van e tárolási helyed,te magad szerelnéd e szét,stb.

Az is kérdéses,mennyi az a pénzmag.

 

5bdc

Előzmény: dethroner1 (71542)
dethroner1 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 71542

Egyedül ültem benne, szerencsére semmi bajom. Kérdeztem a tűzoltók főnökét, azt mondta esély sincs arra hogy megtudjuk mi okozta, annyi éghető anyag van a motortérben. Nem kis tétel a roncs elszállítása sem, és mint megtudtam a forgalomból kivonás se lesz olcsó. Bár mondták az autómentősök hogy "hallottak" már olyat is, hogy valaki némi pénzmagért kivonja és a roncs nálam maradhat, hogy ha ki tudok árulni belőle valamit, ne legyen akkora a veszteségem. Szerintetek képek alapján épen maradt részekre volna kereslet?

 

 

 

 

Előzmény: 5bdc (71540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!