Nekem I es Xsara van, annak már a hőmérő se olyan pontos. Es a jeladó is lehet rossz. Szóval nagyon fontos, hogy valóban 100 fok felett van a vízhőfok, vagy csak azt mutatja?
Mondjuk (igaz 1,9td) amióta én is hűtőt cseréltem, nekem nem kúszik fel a hőfok. A régi hűtött nekem eldugult.
Szóval milyen motor? Miért cseréltél hűtőt? Új a hűtő? A régivel is melegedett? A termosztát biztos jó? Ha igen, akkor a vízpumpát lenne jó vizsgálni, hogy vajon átforgatja a vizet? Pl hidegen elindítod, jár, és kézzel nézed, hogy kezd-e melegedni a vízcső, a hűtő. A hűtőnél, hogy egyformán melegszik-e. Ha minden jónak tűnik, akkor sajnos lehet, hogy hengerfejes. Van módszer arra, hogy kimutasd, hogy van-e kipufogó gáz a vízben, azaz beledolgozik-e a henger a víztérbe.
Teljes folyadék cserekor szerintem nem elég fel liter. Ha elszórtan a gumicsöveket, és szigorúan csak a nyerget cseréled, és legteleníted, akkor elég. De ha már megbontod a rendszert, érdemes lenne az összes fékfolyadékot lecserélni! Azt meg egyszerű eszközök esetén célszerű átöblíteni, azaz a légtelenítőn addig pumpálod ki a fekfolyadékot, míg a tiszta meg nem jelenik. Persze közben a főfekhengert tölteni kell, mert ha levegős lesz, küzdhet vele! ABS-es rendszer van, hogy nem is legteleníthető pumpálással, van, hogy diagnosztika kell hozzá!
Ehhez egyébként can olyan szerszám, ami taszítja a folyadékot, meg olyan is, ami a főfékhengert nyomás alá helyezi, és csak nyitni kell a legtelenítőket.
Sziasztok. Xsara 1.6 16v 2001-es hátul tárcsafékes autóm fékynergeit szeretném cserélni. Ha nem tévedek dot 4-es folyadék való bele, de mekkora mennyiséggel számoljak? Fél l-es kiszerelésű folyadékot elég lesz vennem hozzá?
Nekem is ez a problémám! Kikopott a fólia a világításkapcsolóban és se a távfény, se a ködlámpák nem működnek, csak a tompított. Volt egy villanyász itt ahol lakom, aki javított ilyet, de már nem csinálja.
Kérdés:
- lehet-e valahonnan normális minőségű áramkör fóliát szerezni, pl. a netről?
- toji76! Az amit vették a mi volt? Indexkar, komplett kapcsoló vagy valami egyéb alkatrész?
- tudtok-e olyan szerelőt aki meg tudja csinálni normálisan ez a hibát? Tatabánya 60 km-es körzetében lévők előnyben! :)
Sziasztok. Alany faceliftes xsara2 1.6. A gyerekemé. Valamelyik este ment hazafelé és azt tapasztalta, hogy mikor a távolságit felkapcsolta a visszajelző elkezdatt villogni és magától visszavette városira. Mi lehet a probléma? Bajuszkapcsolóra adtak tippet. Valeo márkát kapni még valahol? Előre is köszönöm a segítséget.
A nővéremnek van egy 307-es Peugeot-ja, szintén NFU. Motoröblítés után ugyanezt szokta produkálni, nem megy 1-2 henger. A gyertyák öble beázik. Foly oda olaj is, attól is rendetlenkedett. Meg néha alapjáraton Meg megcsuklik a motor. Olajat bizony csipegeti. Én is arra tippeltem, hogy kompresszió nincs sok, 250e körül mutat az óra, ki tudja mennyi van benn! Rámértem, kompresszió végnyomás 16-17 bar minden hengerben! Azóta egyre jobban becsülöm azt a motort!
Sziasztok! Lehet, hogy nem tartozik ide, de szeretnék tanácsot kérni. Van egy Xara 1.6 16v 2002 nfu mot kód. Jelenség menet közben kigyulladt az (i) illetve az (aku) visszajelző, az autó leáll, haza húz, majd beindítás után a motor majd ki ugrik az autóból, motorműködési hibajelző világít: hiba üzenet-CATALYTIC CONVERTER FAULT, majd ANTIPOLLUTION FAULT üzenet. OBD semmit nem mutat / minden érzékelő megtisztít, szenzorok, lambadaszonda érzékelők megtisztít / még mindig ugyan az, szerelő hiba kód olvas( 2 , 4 , es henger nem megy/ gyertya csere, gyújtáselosztó csere még mindig ugyan az, szerelő szerint motorvezérlő,(hu) szerelő kérdez, szerinte nem lehet kompresszió hiba is.
Hát most itt tartok: Van e valakinek ötlete vagy véletlenül járt valaki így.
A törött rács, a beszakadt kapcsoló tipikus hiba ezeknél! Jó állapotú bontott elemet nem tudom kapsz-e. Rácsokat talán, azt az elemet, ami a kapcsolót tartja, nemigen. A tartót alu lemezből, vagy rétegelt lemezből sok ügyességgel ki lehet alakítani, ha ép a külső burkolat, nem látszik. Nekem az is múlott, most "fabetetes" tölgyfából faragtam bele kapcsoló burkolatot.
Viszont elbontani? Szerintem nincs sok értelme. Vashulladékként, hivatalosan kilóra úgy tudom van, ahol le lehet adni.
Ha nekiállsz, évekig kerülgeted a darabjait. Így gyorsan, ami kell valakinek, lehet érdemes levenni 1 hónapig, kiégett, úgyse tudják mi maradt meg, de 1-2 hónapnál tovább nem húznám. Pláne, hogy elvileg nem bonthatod el, így ha valaki "jóakarót" találsz, még extra gondokat veszel a nyakadba. Megtartani max akkor lehet ertelme, ha veszel egy másik ilyet. De akkor is alig van benn valami. Siófokon a bontóba ezek a Xsarak már a "halálsoron" vannak, egymás tetején, markolóval összenyomva. Nemigen kell belőlük semmi. Szerintem nincs piaca.
1 hónapja vettem egy facelift előtti 99-es 1.4 xsarát! Valaki már gányolta, nem sok sikerrel! Szeretném vissza állítani! Légbeömlők töröttek, alapjáraton minden villog a műszerfalon, ablakemelő kapcsolók lógnak, óra nincs! Tud esetleg valami segítséget nyújtani, hogy honnan tudom orvosolni? Köszönöm szépen! Képet csatolom!
Hátsó ajtók 6-8.000,-, csomagtér ajtó 15.000,-, hátsó híd 50.000,- kb. Hátsó üléssor kb 12-15.000,- szóval megéri szerintem. Bocsánat elhamarkodottan írtam!
A garázs fele üres lett, tehát tárolni tudnám. Ismerős azt mondta a szétszedést vállalja, és ha, tényleg ha van rá ember, akkor 15 ezer körül kell fizetni a kivonásért.
Egyedül ültem benne, szerencsére semmi bajom. Kérdeztem a tűzoltók főnökét, azt mondta esély sincs arra hogy megtudjuk mi okozta, annyi éghető anyag van a motortérben. Nem kis tétel a roncs elszállítása sem, és mint megtudtam a forgalomból kivonás se lesz olcsó. Bár mondták az autómentősök hogy "hallottak" már olyat is, hogy valaki némi pénzmagért kivonja és a roncs nálam maradhat, hogy ha ki tudok árulni belőle valamit, ne legyen akkora a veszteségem. Szerintetek képek alapján épen maradt részekre volna kereslet?