pár apróság, amit megfigyelek a röpke 60.000 kilóméter alatt a Xsara II -nél:
ha rossz kedvében fordítom el az indítókulcsot, ki tud adni olyan hangot mintha az indítómotor fogaskereke tovább hozzáérne, csúnya daráló hangot ad. erre valami tipp? és mivé fajulhat ez?
mostanában már szinte minden gyújtás ráadásnál az AC puma felől félelmetes hördülő-nyihogó hang jön, ahogy feltölt valamit. ott mi lehet és mire számítsak?
volt valami zörgésem is alap fordulatnál a kipufogó környékéről de meghajlítgattuk a kipuff hőterelő lemezeket és elmúlt.
még sosem volt cserélve a motorolajon kívül semmi folyadékom.
2002 04 -gyártású a xsara. javasolt valami néznem /cserélnem (folyadékok) (fékolaj, esetleg váltó, a hűtőfolyadék, ilyesmi?? )
mostanában már 1 éve áll a garázsban az autó....
örülnék pár jótanácsnak. már csak maszekhoz viszem javítani ugyhogy cifrákat is mondhattok, nem csak a standard gyári előírást.
"Még az A-oszlop és műszerfal találkozása jutott eszembe, ahol rácsukódik az ajtó-pont a tükörháromszögnél-, mert úgy akkor az ülés felé nézne és a mélyközéppel egy vonalban lenne...nemtom jobb lenne-e." Nekem pont így van. Egyelőre ideiglenes jelleggel, tépőzárral rögzítve. Utcán parkolok, ezért nem merem benne hagyni úgy, hogy látszódik. Így addig leveszem, míg valami dobozkát kreálok neki, hogy ne legyen feltűnő. Ez valószínűleg tavaszra marad, mert má' nagyon hideg van.
A láda 22 literes, zárt. Anno SAL hangszóróhoz csináltam. Bútorlap szabászatban levágattam méretre, "csak" össze kellett csavarozni. A hangszóró elég hülye méret, 27 cm-es. Ha érdekel, teszek fel képeket, de csak holnap. Még le kell fényképezni. :-)
Bevallom, én is csodálkoztam, de bíztam benne, hogy nem akar átverni, elvégre is ki mondan ilyet, ha tőle venném a kábeleket is?! Mindenesetre ha lesz elsőszettcsere, akkor lehet egy kábelcserét is beiktatok... A magasak az A-oszlop tövében vannak, kicsit előrébb, mint a szélvédő. Te hova raktad? Én gondolkoztam a tükörháromszögbe beleéppíttetni, de ez megmaradt tervezés szintjén. Még az A-oszlop és műszerfal találkozása jutott eszembe, ahol rácsukódik az ajtó-pont a tükörháromszögnél-, mert úgy akkor az ülés felé nézne és a mélyközéppel egy vonalban lenne...nemtom jobb lenne-e. Komolynak hangzik a rendszered,biztos szépen szól! A láda hány literes, milyen típusú, 25 v. 30cm-es? Kihallaltszani nekem sem hallatszik ki, csak erősebb mélyeknél a csomiajtón a rendszámtáblát rezegteti - de ezt belül csak állóhelyzetben hallom, úgy is alig.
Rendszeres olvasója vagyok az autóhifi topiknak. Így ismerem topbank "munkásságát". De a hangszóródróttal kapcsolatban nem értek vele egyet. Szerintem ez a 0,5 mm2-es drót kritikán aluli. Én kicseréltem 2,5-ösre, csak az ajtóban lévő csatalakozóba be van öntve a kábelköteg. Így sajna 3 cm benne maradt az eredetiből. A gyári drótot kipróbáltam lakásban, (10cm-es darabokat iktattam az erősítő és a hangsugárzó közé) hát, elég siralmas volt.
Egyébként az én rendszerem: Sony 7750 cd-rádió, cd tár, MacAudio Maximus hangszórók, saját építésű láda Pioneer hangszóróval, Phase Linear PB Four erősítő, DLD 1F kondi, Audison, Dietz, Neotech kábelek. Amikor én hallgatom, szinte nem hallatszik ki a kocsiból.
Ja, és tudom ajánlani a carstyling-os, vagy az autohifibolt.hu-s fórumot, én is itt érdeklődtem előtte, és ott tudnak ajánlani jó szakembert mindenfelé az országban.
Én úgy indultam neki, hogy szeretnék egy olyan hifit, ami inkább a minőséghez közelít, és nem a dum-dumhoz. Elöl a még régebbről meglévő MacAudio Premium szett maradt (most tervezem lecserélni) ehhez vettem az erősítőt (nem a legjobb választás volt, de a Boombastikból volt lehetőségem választani, és ott ez tűnt optimális választásnak). Ezekkel elmentem Topbankhoz, a többit ő ajánlotta a rendszerhez.
A panelem nincs odarögzítve, hanem paszentosra lett beszabva, és stabilan áll, de ha kell, akkor ki tudom venni - nem vesz el sok helyet sztem. A láda meg nekem pont elég, a csomiajtót így is rezegteti:)
A hangszórókábel maradat az eredeti, mert azt mondta, hogy nagyon szét kéne bontani a kocsit, és nem lenne nagyon érezhető a jelenlegi konfig mellett a hatás, mivel aránylag jó minőségűek a kábelei ezeknek a Xsaráknak egy ilyen szintű hifihez.
Topbank neve ismerős, már szinte minden autóhifis fórumon olvastam nem éppen laikus hozzászólásait:) De miskolc sajnos nagyon messze van. A láda mérete nagyon szimpatikus, maradt mellette hely bőven ahogy látom.
Hasonló a beépítésünk! Nekem is baloldalt az erősítő, jobb oldalt a láda. Annyi a különbség, hogy én sajnáltam a panel mögött lévő teret. Ezért én lenyithatóvá tettem, és apróbb kacatokat tartok mögötte. Topbank hogyan oldotta meg az ajtóba a kábelt? Vagy maradt az eredeti hangszóródrót?
Huh, hát most jót kérdeztél, mert vmikor február-márciusban került bele... Ha jól emlékszem a panel 3-4000 között volt + rá a borítás 1000-1500Ft, de még maradt is, a beszerelés pedig...talán ilyen 10-12 környékére emlékszem kábelekkel együtt. De ha Miskolc elérhető közelségben van számodra, akkor ajánlom topbank kollégát, fenn van carstylingon is (autóhifi-fórum oszlopos tagja), ő követte el nekem az installt, meg a fejegységet + ládát is rajta keresztül vettem, és nincs rájuk panasz.
EZ az övé:) A kép is innen származik. Szóval a ledes tetszik...hmm tényleg nem csúnya! Viszont beszerezni lehet, hogy nehezebb lesz, meg drágább. Vagy magad elintézed ebayen keresztül, vagy itt 1 emailcím, hátha ő tud ilyet is. Énis tőle rendeltem, beletelt kb 4 hétbe mire megérkezett, de megérte várni: adam KUKAC autohifi PONT hu (carstyling.hu-n Adamo néven van fenn) Ha írsz neki, akkor akár egyből mellékelheted a képet, amilyet szeretnél, de amúgy ha tényleges rendelésre kerül sor, azzal vigyázz hogy - ha jól emléxem - ugyanez van világosban is.
Van itthon négy létszámfelettivé vált 6J15-ös, ET18-as lemezfelnink, Xsara II-ről, amitől szeretnénk megválni. Tudom, kicsit elkéstem, már benne vagyunk a téligumi-szezon sűrűjében, de ha valakit érdekel, a studi314(kukac)freemail(pont)hu-n elér. Jó, óccsó! :)
Úgy látszik, híres lett az autóm! Megnéztem a képeket, és ott van köztük a drága! :D Nekem is azzal a kis pöcökkel volt gondom, illetve hogy ahol a fényvisszaverő lett volna, ott a hátulja be volt falazva a lámpának, közben meg ott is volt izzó a panelen: alapból 2 világít a xsarákon hátul, ha megfigyelitek. Szal ott kivágtam a műanyagot a búra hátulján, de nem is fontos, simán kivehettem volna azt az egy izzót. Már egy telet kibírt, meg benn van azóta is, és semmi gond nincs vele, ráadásul sokkal szebb lett tőle az autó.
Xsaránál még nem hallottam ilyenről, de édesapám c5öse csinált ilyet. Sztem ilyen szempontból ugyanaz a konstrukció, mint a c5: a fed.komp. oda van beépítve, és nála az kotyogott, a szervízben azt mondták, hogy ki kell cserélni az egészet (kb.150e) - dehát miértisne ezt mondták volna...de amúgy télleg elképzelhető, hogy máshogy nem megoldható.
Ajánlom a mindenkinek akinek elekromos hibákkal felszerelt a Xsarája, a Totalcar Elátkozott elektronika című cikkét. Különös tekintettel arra, hogy mint egy régebbi hozzászólásomban írtam, sok problémát meg lehetne előzni azzal ha aranyoznák a csatlakozókat.
Na, nem akartam azzal terhelni a topikot hogy berakosgatom a képeket, ZIP-be csomagolva megtalálod a képeket ITT Reméléem nem gond, hogy zip, ha mégis, szólj aztán máshogy felteszem. A képek közt van ami kétszer van, mert külön, és autón is.