a múltkori toronymerevítős próbálkozásunk annyiban maradt. Nem tudnád valahogy feljuttatni pestre, vagy valami hasonló, hogy megnézzük, hogy jó-e az enyémhez? Mert ha igen, akkor vevő lennék rá, de a rögzítési pontokat amiket írtál nem találtam. Le kéne ezt beszálnünk.
Pontosan! Az elsőt 2001-es, sok-sok javítás és huzavona után lecserélték garanciában. A gar.csere a 2003-as autó. Ebben van most az új váltó, szervo, fed. kiszolgáló, com 2000, stb. 1mill. ft. körüli értékben.
Pedig mint korábban egy barátunk itt írta, ez is "egyedi" téli csomag kivételével teljes felszereltségű példány.
A váltó (a cserélt) nekem is toláson sír II-ben, ill. minden fokozatban huzatáskor egy nagyon szűk tartományon belül 70km/h környékén.
Az eredeti váltó az 130-tól szólt úgy mint a boldog emlékű Ikarus buszok diff.műve és IV. fokozatot csak erős surrogó hang kíséretében lehetett váltani, úgy hogy még a tenyered is elkopott. Ezért kellett új korában cserélni.
A gyári "hifi"-ről: kb. 5-el osztani kell az árát és megtudjuk a valós piaci értékét. Egy haverom most vett nemrég 9 mill.ért egy Kia Sorento-t, amiben 300e Ft-os gyári "hifi" van. Egyszerűen vicc kategória. Ezt a hangot kb 30e Ft-ból ki lehet hozni. Ami ennél többe kerül, az nagyságrendekkel jobb. Meg is sértődött, mikor leszóltam a hifijét.
Most akkor mindkét autó hibás volt? Neked lottózni kell! A váltó mindig sír kettőben? Nekem tolóüzemben van csak hangja. Emlékszem, ezt Surányi Péter is megjegyezte, mikor tesztelte az A2-ben. Az elektromos hibáról, csak hogy vigasztaljalak: a munkahelyemen most vettek egy Toyota Corolla Verso D-4D-t. Az első hiba: záráskor fel kellene húznia az ablakokat. De nem teszi. Pedig ez egy Toyota.
Hát így van, nem ez kell. Az előző autómból van egy JVC MP3-as jó kis cd-rádió, csak valahogy bele kellene tenni. Elvileg a Citroen szerint létezik egy adapter amivel megoldhatók egyes (csak az általuk ajánlott blaupunkt cd-s rádiók) összehozása a bajuszvezérlővel és az elektronikával.
A Xsara árlistában szerepel gyári rádiósmagnó cd tárral, 6 hangszóróval, kormányról vezérléssel, SX esetén fedélzeti számítógép 180000 ft. A CH. ezt az árat adta.
Ha valaki esetleg tud olyan villamosságist, vagy hozzáértőt, aki már csinált Xsara II magnó cserét, írjátok meg légyszi. Amúgy a Citroen Hungáriánál mondták, 180.000 a cd tár.
Ezért hasonlítottam a randa nőhöz. Azt sem könnyű szeretni, de legalább hálás. Azért rendeződni látszanak a dolgok, mert már csak két futó témám van a cserélttel.
Az aut. ablaktörlő+ aut. világítás ami szintén gyári hiba és a váltó síró II.fokozata, ami a javítás ill. a fogpár cseréjével sem múlt el.
Ezek alvállakozói hibák. :-( A Citroen odafigyelhetne jobban, kitől veszi az alkatrészeket. Nem szeretnék a helyedben lenni. Ha nekem lett volna ennyi, már utálnám a Citroent.
hogy kapcsolódjak: az enyém is koszosodik, szóval ez már biztos típushiba! :) Nya, elkészült a múlt héten a kicsi kocso (1.6 16v). Sajnálatos módon a munkahengerek falai olyan mértékben össze voltak karcolva, hogy vagy fúrni kellett volna, vagy egy másik motorblokk-kal megkínálni. Ez utóbbi lett, 30.000-es motorblokk került a kocsiba. A hengerfej szépen meg lett csinálva, megcsiszolva, ahogy kell (ha már egyszer szét kellett borítani a motort, akkor most vagy soha alapon bevállaltam ezt is). A miértekről: vagy rossz minőségű olaj, vagy olajcsere teljes/részleges elsumákolása folyamán esetlegesen vagy/és hasonló módon rossz légszúrő bekerülése miatt szerezhetett ilyen csúnya sérüléseket a motor. Megjegyzem, hogy szakszervízbe hordtam az autót (és általában nem volt időm megvárni, amíg csinálják). Lehetett még probléma: benzinkutaknál vettem olajat, amikor már csipegette. Szakemberek szerint ez nem a legbölcsebb cselekedet.. Ja, ha néhanapján nem hajtok vele keményen, akkor talán nem jött volna elő a konkrét hiba (az olaj égéstérbe kerülése miatt elkormozódtak a szelepek, és a nagy hőterhelést nem bírták emiatt).
Na lényeg: egyben letudva a 100.000-es nagyszervízt össze lett rakva a kocsi, már mentem is vele nem egyszer. Egyenlőre fogyasztásadatot nem tudok, az biztos, hogy sokkal trugalmasabb lett, és egy picit erősebb is. Ez a hengerfej finomhangolásának köszönhető.
Most már foglalkozhatok a külcsínnyel is: nem tudjátok, melyik bontóban érdemes utánanéznem a Citroenjeles hűtőmaszkank? /a fél C jel hiányzik :( /.
Rád a rúd jár... Játssz lottót, hátha azzal nagyobb szerencséd lesz... ;) Más: Elárulom mostanában mi a 2 legnagyobb bajom az autóval: 1. Saját súlyával leeresztve a csomitartót, nem mindig csukódik be. Már tavaly télen is csinálta a hidegebb időkben. be kéne állítani, de ahhoz rá kéne jönni hogy kell. Amig csak egy picit kell kézzel segíteni neki, addig nem zavar. 2. Koszos. Le kék' mosatni, de (szerencsére) tegnap este már nem volt rá hangulatom. Ma éjjel meg ugye leesett a hóesés... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
A 2001-es kombimmal az átadást követően a márkakereskedés elől nem tudtam elmenni. Gyújtóegység. Na de hagyjuk.... Vannak, lehetnek érdekes témák is itt.
Azé' egy frissjogsis fiúcsemete a családban sokmindenre képes... (magamról tudom, 2x cseréltünk egy éven belül apámmal kuplungot a warbin, meg amiket produkáltam az első években...;))) )
Durva. Pont ezen gondolkoztam, h én ugyan majd' 3 évesen vettem az autót, lehet h az előző tulaj sokat xopott vele, de nem hinném, nem volt nyoma bontásnak-javításnak sehol. 4 szervószivattyú.... ott vmi más haldokolt, a szivattyú pusztulása csak vmi tünet lehetett. Ajtótelók... Ált. 8-10 évet kibírnak (más autón), az enyémen még tök stabil (igy az 5. szülinap után nem sokkal). Hátsó telók, váltófogaskerék, na ezeket ki lehet nyírni szadizással, de a normális 7köznapi használat mellett igen sokáig kéne bírni mindkettőnek. (váltónak sokszázezer, telónak is - bár úttól, használattól nagyon függ - legalább egy százas), a féltengely meg ált. addig birja mig a gharang ki nem szakad, vagy szintén, amig szét nem szadizzák.