Az idő tájban komoly adatállománnyal rendelkeztem autószállítás területén. (minden szállítót eltettem) Mig nem vége szakadt az adatgyüjtésnek, mert garanciában kicserélték az autót. A mostani már saját "lábán" jár szervizbe. Az elektronikákon túl a fogyasztása 1 váltó, 4 szervoszivattyú, 1 féltengely 2 hátsó teleszkóp, 2 ajtóteleszkóp 1 II.fokozat fog.kerék pár 2és fél év alatt.
Ez o'an rohattérdekes, de nekem sosenem volt semmi ilyen fatálas, akarom mondani fatális bajom az autóval, h trailert kelljen hívni. Nem mondom h teljesen tünetmentes, lásd a hőmérő elektronika hibája 2x most ősszel, de mégse gyújtásmodul, meg ilyenek. Pedig szvsz az enyém a legöregebb 2-es a topicon...;)
Kicseréltettem a fékbetéteket és a tárcsákat is, eléggé el voltak kopva. Más: Gyári kazettás magnó van a 2001/10-es Xsara II SX MAX-omban. Van egy jó JVC MP3-as cd-s rádióm és beletetetném, ha lehet. Valaki tudja, hogy lehet megoldani, hogy működjön?
(Kormányról vezérelhető a magnó) Ja, és a márkakereskedésben azt mondták, hogy 180.000,-Ft bele egy CD-tár + munkadíj!!! Erre varjatok gombot!
Nekem cakcervizben elmagyarázták, hogy a német autóban lévő német alkatrész jobb, mint a francia autóban lévő német alkatrész. De komolyan! Nem hinném, hogy fejlesztést a Bosch kiadná a franciáknak. Érdekes, hogy nekem már a második ajtózármotorom kezdett el kerepelni. Az is német.
Kb. 1 hónapja csináltattam zöldkártyát 1 éves autóra ( valahol elveszett ), picit 10 ezer felett volt számla. Nem néztem meg, de lehet, hogy matricát se ragasztottak újat ? :( ( Fábia volt, úgy látszik Citroenre olcsóbb :)) )
Mindazok ellenére sem ítélem el, hogy nálam külön irodalma van a Xsarának szervizmunkalapokból. Csak az idők folyamán kialakult véleményemnek adtam hangot. Mióta a Xsara meglett igen sok időt töltöttem el vezetve a Citroën szinte teljes palettáját csereként. Nem is szólva a szervizben és odafele az autómentőben eltöltött időről.
Lehet az elektronika német, de kik fejlesztették?
A németek azért mint a történelemben, az elektronikában is követtek el hibákat, mulasztásokat.
Szerintem az motorelektronika miatt nem kellene a Xsarát mint típust elítélni. Hiszen a HDi motor tucatnyi típusba kerül beépítésre. Ráadásul az elektronika német.
Valóban megfontolandó ilyen hibával a márkaszervizt és a pénztárcát "terhelni". Ám esetleg érdemes egy pillantást vetni a C.Pásztor T1;T2;T3 besorolású javításának díjaira.
Bátran elmondhatom, hogy 3 gyújtóegység és 4 kiszolgáló egység és néhány járulékos elektronika cseréje kapcsán nekem is voltak eltárolt hibák a már említett különös jelenségekkel együtt. De ez a 2001-es autómnál volt. A mostaninál még nem kellett annyit beavatkozni az elektronikába. Az évek során rájöttem, hogy ez a típus olyan mint a randa nő. Nagyon kell (tudni) szeretni.
Új játékos vagyok, három hete egy XsaraII 1.6 16V SX (2001;50e km) új gazdája.
Az autó eddig nagyon kellemes, de azért nekem is sikerült egy kerékcsapágyat benyelni, sajnos a vásárláskor nem tűnt fel a hangja, de már akkor is biztosan volt neki, mivel azóta 300 km-t mentem csak. Márkaszervízben megcsinálták (munkadíj: 2,2 óra x 5000+ÁFA). Szerintetek reális? (Ismerősöm Focus-ánál Fordéknál ugyanez 1,3 óra és kicsit kevesebb óradíj).
Odaálltam eléjük, mondtam mit akarok. -Álljon be, a motort ne állítsa le. Beálltam. -Ez dízel? Akkor állítsa le. Leállítottam. -Kérem a forgalmit. Címke felragaszt, papírok kitöltve. -9500Ft lesz. Visszakaptam a forgalmit. -Viszontlátásra.
Tanulság: 1. a semmiért is lehet pénzt kérni. 2. ezek a korszerű dízelek annyira környezetbarátok, hogy meg sem kell mérni őket. :-)
Sajna csak nagyon kis mélységben. De igyekszem pótolni a lemaradást. :-) Ezekhez a multiplex marhaságokhoz amúgy is nehéz hozzányúlni, és információt is nehéz hozzá szerezni. (Mert a márkaszervizek sincsenek mindig a helyzet magaslatán.) Hja, boldog békeidők, mikor elmerülhettem a BX kapcsolási rajzában...
Nem zárom ki, hogy közel három év távlatában tévedek. Az előző autómnál történt u.i. eset. Mire visszamentem semmit nem láttak. Mignem a hiba jelentkezésekor azonnal a szerviz fele fordultam és akkor vizsgálva bizony ott ült a hibatárban a hibajel. A szondát kicserélve meg is szünt. Esetleges pontatlanságomért bocsánatot kérek, utánna járok. Mint jó szervizlátogató úgyis van mit megbeszélni velük. Kérdezem, -minden irónia nélkül- hogy mily' mélységekben vagy járatos a Xsara elektronikának világában?
Akkor ne ülj Xsara HDi-be! Mert ebben is csalódni fogsz, ez is kerreg rendesen. Bár azt mondják az okosok a PD még ennél is rosszabb. Én azt még nem hallottam. De ezt sem bírom megszokni. Hol vannak már a régi kulturált járású PSA dízelmotorok. :-(
Ha pillanatnyi hiba volt akkor annak több (5x) hibátlan ciklus után törlődni kellene. Ezután már kiolvasni sem lehet. Az elmélet és gyakorlat ezeknél az elektronikáknál persze - a gyermekkor néha varázslatos dolgait idézve - eltérő lehet.
Mondjuk, ez lehűlés után is kijelzi (napok óta terrorizál a Sára a felirattal és sípolással, köszönhetően a fed. computernek).
Gyanítom én is, hogy csak egy pillanatnyi hiba volt, csak eltárolta a kis agyába, és addig onnan ki nem jön, amíg le nem olvassák azzal a drága jó Lexia csodamasinával...