Na én pont olyan domboldalon lakom, ahol ezt a műsort évente párszor simán meg lehet játszani. Ilyenkor a 4 kerék fékezése, illetve a biztonságba, sik terepre v valamilyen buckának, ütközőnek támasztás segit. Nekem van 2 műanyag ékem, amit télen a kocsiban szoktam tartani, főként télen. Direkt ilyen célra csinálták, a hosszabbik befogójából fém tüskék állnak ki nehogy elcsússzon.
Csak azt felejtettem el, hogy éjszaka jövök haza... na mindegy, a kép nem lényeg. Egyébként amennyire kiderítettem, Pug 405 felnit vettem.
Szóval a sztori: megyek a Mecsekoldalban, jó kis szűk dűlőutak. Föl kellett mennem egy jóóóó meredek, tükörjég lejtőn. Illetve föl kellett volna, mert ott még új téligumival se lehetett volna (nemhogy az én használtjaimmal), maximum szögessel. Nem volt mit tenni, vissza kellett ereszkedni rükiben. Lusta voltam letolatni a lejtőn, meg akartam fordulni egy kapubejáróban (betolattam), csak túl kicsi volt, mikor fordultam kifelé, a kocsi orra felakadt a szemben lévő partoldalra. Ott álltam beszorulva. Előre már egy centit se, a lökős bele volt ágyazódva a partoldal földjébe, hátra meg tolatni kellett volna (fölfelé a tükörjégen... reménytelen volt (remélem érthetően magyaráztam el a szitut). De ez még semmi... az egyik ott lakó kijött és segített. Hozott homokot, jó alaposan beszórtuk a kerekek alá/elé (mögé, mivel tolatni kellett), és végül sikerült kiszabadulnom. Megúsztam egy kisebb horpadással a z első lökhárítón, szerintem egy műanyagos megcsinálja viszonylag csekély összegért (remélem). Megálltam, kézit behúztam, kiszálltam, hogy megköszönöm meg ilyesmi.
És most jön a java... a kocsi behúzott kézivel elkezdett csúszni lefelé a jeges lejtőn!!! Én vagyok a hónap mázlistája, mert éppen becsúszott az egyel lejjebbi, a lejtőről "sréjen" nyíló kocsibeállóba. Azt még el kell mondanom, azt a kocsibeállót is elég tisztességes fal választotta el a lejtőtől. Simán több százezres kár lehetett volna a kocsiban... :-O
Majd egyszer lefotózom a helyet, így nehéz elképzelni...
Na majd én is berakok képet télikerekekkel. Már csak azért is érdemes megnézni, mert lassan döntögetem az autómocskossági világrekordot... :-)) :-/
Meg volt tegnapelőtt egy jó kis kalandom is, akár nagyon csúnyán is összetörhetett volna a kocsi... majd elmesélem, de most mennem kell dolgozni... :-(
Erősen elkopott fékbetét ''szaga'' van a dolognak!
Jó lenne minél elöbb utánnanézni, mert ha fémes hangja van, az már azt jelenti hogy a fékbetét két szélén levő rezgéscsillapító rugó beleér a tárcsába (a betét kopottsága miatt). Ez nagyon rövid idő alatt bel fog húzni és lehet szabályoztatni a tárcsát, vagy éppen eldobni!!
Egy kérdésem lenne, hátha tapasztalt valaki már ilyet. Egy 2001/10 Xsara 1.4 SX MAX-om van. Ha lassan megyek és ráfékezek, a végén megállás előtt néha egy búgó, morgó nyiszogó hang jön az első kerekek felöl. Ha eközben a kormány egy kicsit alá van szedve jobban csinálja. Eszembe jutott, hogy elkopott a fékbetét, de szeptember közepén a vizsgán még papír szerint 30-40%-os volt, és elvileg jeleznie is kéne, ha elkopott. És nem is mentem vele túl sokat.
Ja, és még egy kérdés: A gyári kazettás magnót mennyire gáz kicserélni benne (az elektronika és a kormányról vezérlés miatt kérdem) CD-sre.
Gratula! Ritka egy összeállítás az amit leírtál :) , jó "kis" gép lehet. Egyedül az automata az amin elgondolkodnék ebből, hogy vajon nekem kellene-e(sztem nem, de ez ízlés kérdése:) )
Citroen Xsara Break(kombi)van a kezeim alatt 2,0 HDI 110LE
FULL-FULL-FULL
Automata-klíma,Automata-váltó,Faberakás,Esőszenzor,Fényszenzor,Tolatóradar,Plüss ülések,Felni,Fóliázva,Elektromos fűthető külső tükrök,elektromosan behajthatóak,fűthető ülések meg minde amit ellehe tképzelni!!!!!!!
205Km/h mentem vele 180 utazó
2003.-as évjárat
nagyon megy!!!!!!!!!!!!!!!!
csak ajánlani tudom mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ennyire nem vagyok naiv ;-) , csak "brainstorming" szintjén próbálom vizsgálni a körülményeket.
Nálam az eddigi garanciális anyagköltség elhanyagolható (főtengely szimmering, 1 db zár), a munka már nem - a szimmering miatt -, vagyis egy "filléres" alkatrész anyaghibája miatt keletkezett sok munkaórányi garanciális kötelezettség.
"Azt kell mondjam, hogy a javított technológia mellett a felhasznált anyagok minősége helyenként gyengébb mint korábban."
Nah ja... a családban második autóként egy OFF< C3 1.4 HDI >ON muzsikál. A fedő alá nézve (és persze nem csak ott) látható, hogy az anyagtakarékosság nyomai erősen rányomják a bélyeget az "elvileg" újabb konstrukcióra. A hibalista itt már sokkal hosszabb. :-(
Nem tudom mi is lehet az egyszerűbb megoldás. Ez talán 2003 elejéről való egy év garanciával? Ha későbbi akkor két év, esetleg méltányossági alapon? Hasznos lehet egy jó szakember telefonja: 06202310631
Azért ne szédítsen a gondolat, hogy rendelésre gyártott és, hogy külön neked reszelték. Az akkor is azokból az anyagokból, ugyan olyan technológiai soron fut. Nekem mindkét Xsara II "egyedi gyártású" volt. Az első garanciális anyagköltsége meghaladta a 2,5 mill. forintot, a második 1 fölött van. Jelenleg is vitám van az elektronikával kapcsolatban. Azt kell mondjam, hogy a javított technológia mellett a felhasznált anyagok minősége helyenként gyengébb mint korábban. Éppen még a futóműnél is. Látható, hogy az árverseny egyértelműen az anyag kárára megy. Az új C4-ben sem csak konstrukciós hibák vannak. Ettől persze, vagy éppen ezért a franciák (is) elmehetnek.
"lehet hogy ennyire különbözőek a gyári alkatrészek ?"
Másra nem tudok gondolni, mivel az, hogy jórészt autópályázok, ekkora különbséget nem okozhat. Azt még tudni kell, hogy a kocsi rendelésre legyártott, tehát nem szériában raktárra gyártott, valamint az utolsó Xsarák közül való (2004. 8. hó). De ha a beépített alkatrészeknél ekkora különbség van a minőség között, akkor a Citroen elmehet a p**ába!
Ha tudna valaki segíteni. A feleségem Citroen Xsara II autójának (2 éves) Fűtéskapcsoló problémája van. Nem kapcsol be a ventillátor. Két helyen próbálták javítani. Egy elektromos szervíz ötezerért nem tudta megjavítani, a Márkaszervíz hétezerért megállapította hogy hibás. Állítólag az elektronika hibás és 50 ezer forintos fűtőmotor és elektronika cserét ajánlottak (kósza hírek szerint létezik utángyártott harmincezerért) ami azért kicsit viccesen hangzik ahhoz hogy télen lefújja a párát a szélvédőről. Néha egyébként működik néha meg nem. Tudna valaki segíteni hogy hova lehetne fordulni egyszerűbb megoldásért ????
Ha a szerelő nem szólt, akkor verés lesz. Pont az általad említettek - és ebben a topicban olvasottak - miatt ez minden szerviznél vesszőparipám volt. (Lelkiekben és "zsebiekben" - mivel automata - már a 20k-s szerviznél cserére készültem). De eddig kop-kop még minden OK. Lehet, hogy én vagyok a kivétel, aki erősíti a szabályt?
Nem akartalak megbántani, de egy használt termék ára mégis az uj termék ára minusz az amortizáció mértéke. Itt egy olyan termékről van szó, ami igenis tud amortizálódni, elég neki egy rosszul sikerült gödör. Ergó nem kerülhet annyiba mint egy új, hát még többe!!!!
Tekintsd úgy, mint plussz információ, egy leendő vevővel történő alkuhoz. A gumikkal ugyanez a helyzet. Én pl 185/65 15 ös Continental téli uj garnitúrát vettem 14,9/ darab áron.
Amikor használt autót vettem, egyik eladó azzal indokolta a magas vételárat, mert ő ennél 600 E rel vette drágábban. Igaz hogy most az akció keretében 400 E Ft-os kedvezmény van tehát a 1,5 éves autó 200 E Ft tal volt olcsóbb a mostani új áránál.
Én csak azt tudom mondani, hogy most a citroennél akcióban ennyi a gyári lemezfelni. tőlem aztán ott veszel olcsóbban ahol akarsz. Mindenesetre igazán kedves a hozzáállásod. Ha nem teccik, nem kell megvenni, de mégis jobb, mint majdnem duplaannyiért egy készlet téligarnitúra. De persze vegyél nyugodtan újat!
és nem valaki tök idegen kerekei, hanem faterom keveset futott verdájáé.
ui.:akit érdekel egy tényleg törésmentes szűrke Xsara 1.6 playback 2 34e km-el, az írjon nekem egy mailt, nem akarok reklámot csinálni a kereskedésnek így nem írom be, de megadom hol árulják. Ja és nem széthajtott, szétgyalázott kocsi.