Xsara II Gumi vásárlás kapcsán hívnám fel mindenki figyelmét a következő apróságra. Gyári gumi elkopása utan gondoltam veszek ujat. Mondjuk 40rugeszt nem adok a gyarilag ajanlott gumikert, (Michelin Pilot Primacy) ezért választottam egy Barum Bravuris gumit. Ezt 17000ért mérték. Alapból nincs is vele gond, de másnap reggel mikor nézegettem a kereket, a gyári disztarcsa el volt fordulva, szelep a tárcsa alá fordulva ...Gondoltam rosszul tették fel. Megigazitottam es elindultam melo. Mire beertem a jelenseg ugyanaz. Kiderult, hogy az ujabb gumikon lévő ugymond peremvédő, ami a 195/55/R15 gumikon már szinte alap fékezésnél mint egy radír elfotgatta a tárcsát a keréken. Valoszinuleg mert a Xsara II disztarcsai kicsit tulnyulnak a felnin. Ez azert gaz mert egy nagyobb fekezesnel jobb esetben repülnek a tarcsak, roszabb esetben kitepi a szelepet ami érdekes.
Ha valaki nem eredeti gumit akar venni rá, akkor ajanlom figyeljen erre. Felesleges költségeketol es kockazattol ovja meg magat...
Mondjuk sokat gondolkoztam, ki lehettt az a hülye aki ezt kitalálta, mármint, hogy a gumi méretett ilyen bonyolultan lehessen megadni.
Minek a 3 számba 3 fajta számolás.
Az egyik a teljesen SI-vel ellentmondo coll, aztán milliméter majd ennek százalékos aránya. Miért nem lehet a második adat is milliméter, miért nekem kell számolgatnom?
185-ösből a /60-as lehetne a váltóméret, ekkor a gumi magassága 111 mm, a 175/65-nél 2,75 mm-rel kevesebb. Ebben az esetben a sebmérő valamivel többet fog mutatni. A nagyobb - 185/65 - méretnél azt is figyelembe kell venni, hogy szélsőséges esetben esetleg nem érhet-e hozzá a gumi valamihez pl. teljes alákormányzáskor. Főleg kérdéses ez téli gumi+hólánc esetében.
a 65-re azt hittem, hogy a gumi falmagassága mm-ben, persze ha ránézek látszik, hogy több mint 6,5 cm :) mostmár
ezek szerint ha 185/65-re cserélek, akkor számításaim szerint 2%-kal nő a sebesség ugyanannál a kerék fordulatnál.
Azt hiszem a könyvben benne van a 185-ös méret is, majd megnézem úgyse mostanában fogom cserélni még egy darabig el leszek ezekkel.
Ja a fogyasztás témához: én amikor még tavaly benzinnel jártam 6,5-re jött ki vegyes használatban, meg a németo-i út alatt (130-150km/h között autópályán) is kb 6,5. Most meg gázból eszik kb átlag 7,5-t. 17-én tankoltam csurig 4795Ft-ért 34,25l gázt (140 Ft/l). Ma újra csurig 3612 Ft-ért (25,8lit) és azóta elmentem 357 km-t: ez 7,23 l/100km. Minden nap Kecskemét Kiskőrös oda-vissza: reggelente 110-120 tempó is néha mert van amikor megcsúszok időben és 8-ra kéne beérnem, visszafele 90-100.
Nem. A 14" a tárcsa átmérője collban. A 175 vagy 185 a gumi futófelület szélessége mm-ben, a 65 pedig azt jelenti, hogy a gumi magassága a szélességének hány százaléka. Tehát a 175-ös gumi magassága 175x0,65=113,75 mm, a 185-ösé pedig 185x0,65=120,25 mm. Vagyis a 185/65-ös gumi sugara 7, az átmérője 14 mm-rel nagyobb, mint a 175/65-ösé. Az előírtnál szélesebb gumit a gyártók és szervízek általában nem szeretik, mert nagyobb erők ébrednek a felfüggesztés és kormányzás szerveiben, így hamarabb kopnak/mennek tönkre.
Az olajtémához hozzászólva már 2x Valvoline félszintetikus 10W-40-est tettem bele - 100.000+ km-t futott idősebb motorokhoz adalékolt változat barna kannás.
Nem tudom jobb-e neki nem érzek különbséget.
Egyébként van egy kis szelephangom tudja valaki, hogy az XsaraI 1.4 moci hidrotőkés vagy mechanikus?
CXManiac: Nem jobb az 5W-40 ezekbe a motorokba?
Nekem is van olyan problémám mint Lefthanded-nek #8766-ban (csak a rángatás része) van rá megoldása valakinek - az én tippem a gyertyák és a gyújtáskábelek közé irányul
Ez a váltóméret hülyeség ez micsoda?! Nekem Michelin téli/nyári 175/65 R14 van rajta '98-as, ha cserére kerül sor, 185/65 R14-re fogom cserélni: áruljátok már el nekem, ha mindkettő méret /65 akkor mi a kukiért lenne nagyobb a 185-ös gumi átmérője? A /65 ill az R14 adja meg a gumi átmérőjét nem? De ha nagyobb is 1-2 cm-mel a 185-ös gumi, még akkor is az én km-órám kevesebbet fog mutatni, mert múltkor néztem GPS-szel és legalább -8% eltérést mutat, ha nem 10%-t.
A múltkori hosszú hétvégén szétbombáztam a műszerfalat, középső konzolt + szellőztető ventilátort ( a volt kontakthiba miatt) és nem láttam semmi rendelleneset. Kis WD40 a tekerőgombok gumis racsnigörgőjére (ne nyikorogjon) + áthevítgettem a motoron lévő panelen a hozzáférhető forrasztásokat. Azóta frankó minden nem áll le a szellőzés menet közben.
Azóta voltam egy adagolósnál. Természetesen időpontot kaptam két napra rá. Ahogy ilyenkor lenni szokott, akkorra jó lett. A sz. gép szerint minden tökéletes. Eltárolt hiba: levegő hőm. szenzor, féklámpa kapcsoló. Törölve. Szerviz után persze megint előjött.
Én Shell oilt tettem bele, de nagyon drága. 3000/L Legközelebb átállok a Texaco-ra. Jelentősen olcsóbb, és a lakóhelyemtől 100 méterre lehet kapni. Nem hiszem, hogy rosszabb lenne.
Sziasztok Márkatársak! Én 1.6SX Coupe-ba Total 9000-est tettem, az erdélyi Metróban 6300Ft-ba kerül 5 liter. Itthon az egekben az ára, mint minden másnak. Tökéletes, szépen pöfög vele.
Újabb témát vetnék fel: ki milyen motorolajat használ? Én az 1.6i 8V-be full szintetikus 5W-40et öntök. Ettől nem lesz baja, ugye? :) A cirtoen szerint 2000év utániakba lehet tölteni 5W30-as TOTAL 7000-est is...
Utólagos engedelmével idézném gézát:
"Megcsinaltam a pollenszurocseret. Nem egy nagy ugy, a kesztyutarto alatti karpitboritast kell levenni egy T20 torxcsavarhuzoval, aztan alafekudni, megkeresni a szurohaz fedelet (vmi REMOVE es egy nyil jelzi, keskeny es hosszu muanyaglap, a szine uaz mint a szelloztetorendszer osszes tobbi eleme), a nyil iranyaban tovabbnezve egy 6os csavar van, ezt egy csokulccsal vagy krovaval kicsavarjuk, haz nyil iranyaban elmozdul par centit, majd lejon. Ezutan pollenszuro kihuz, ujat betesz (2600 ft, Bardi, utangyartott magyar, mas nincs is, elvileg letezik valeo/fram f'anszia), fedel visszatesz, visszatol, becsavar, karpit vissza. Ket balkezzel, keresessel 20 perc."
Az a baj,h nem vagyok egy számtech ész:(( jó pár oldallal visszaléptem,de semmi!
Ezúton szeretném megkérni azt a kedves Xsara tulajdonost,aki tudja hogy hol van a pollenszűrő,legyen szives ide felfirkantani a cseréjét,és hogy pontosan hol találom!
Apámnak van egy 2002.ár.Xsara II. 1.6. 16V!A probléma az,hogy nem találjuk a pollenszűrőt!valaki légyszi segítsen már,és írja le nagyjából hogy mi fán terem,és hol??
Sziasztok!
Lusta vagyok visszaolvasni, ezért a beírás.
Vasárnap - 2 év 9 hónap 20 nap nyúzás után - átadta magát az Úrnak merev gyári (köztudottan a francia mérnökök konstrukciós bakija!) sárvédő, nyugodjék békében.
Egyszer valaki írt arról, hogy rugalmas, túlélő típusú és olcsó utódját megtalálta. Ha ismét megosztanátok velem a titkot, megköszönném.