Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

danivk Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70531

Láttam viszont kapcsolót, amin a lyuk téglalap formájú, és amin a lyuk olyan S alak formájú mint a kulcs.

Na ez a motoros ülés állítás is új nekem.

Mondjuk ez igaz, ha elől ulesfutest kapcsoló foglalja a helyet, attól hátra nyulhat a kézifék mögé, mert a kapcsoló ott vannak, nem az ajtóba mint sok helyen.

Van módod ellenállást mérni? 

Előzmény: zimurgy (70530)
zimurgy Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70530

Nyugi, bármelyik kulcs működteti ezt a semlegesítő kapcsolót, ennyre nem bonyolították túl...

 

Ami donorból kibontottam a fűthető üléseket, abban ugyan kurblis ablakok voltak hátul, de a vezetékezése az autónak fullos volt, még a motoros ülésállítás is elő volt kábelezve.

Nos: azon az autón csak a két hátsó nyomógombhoz volt bent a vezetékezés.

Szóval ha valaki fullos 1-es Xsarát rendelt anno, akkor a sofőrnek bizony nagyon hátra kell nyúlnia a hátsó ablakemelők kapcsolóihoz... :(

 

De ne lepődjünk meg: több mai autót úgy készítenek, hogy a sofőrnek esélye sincs a hátsó villanyablakokat működtetni, még ennyire sem. Például a Dacia Sandero is ilyen, de van jópár még.

Ezt igen-igen nagy butaságnak tartom, mert én ha leengedett ablakokkal autózok, akkor szinte mindig csak és kizárólag a hátsókat engedem le. 

Szerintem sokkalta komfortosabb, mint az elsőket leengedni.

 

Előzmény: danivk (70528)
toji76 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70529

Sziasztok!

 

Főtengely vezérlés csavart kell-e cserélni vezérlés cserekor és mennyi a meghúzási nyomatéka?

 

Mert szimmering csere is lesz

 

danivk Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70528

Ez elég hülye megoldás tényleg 😁 Ezek szerint hiába volt sok pénzed, nem lehetett kérni ulesfutest, és egyszerre elektromos hátsó ablakokat 😁

 

Megnézheted majd a bekötést, tényleg Ugy van e, mint a rajzon.  (17-18pin a kapcsoló) Esetleg, nemtudom mennyire Vagy szaki, de megmérheted a kapcsoló ellenállását ki és bekapcsolt állapotban. Nemtudom hogy ezek a kapcsolok csak az adott kulccsal fordíthatók, vsgy bármelyik olyan fajta kulccsal. Ha csak az adott kulccsal, amivel gyujtod, akkor nem fogom beépíteni a gyári kapcsolót, nem fogok 2 kulccsal járni, egyszerűbb nekem csak egy házilag beépített kapcsolót tenni valahova. Márpedig ha nem építem be a kapcsolót, akkor felesleges is lenne nekem....de!

Mar csak amiatt is meg kellene vennem, hogy le tudjam mérni az ellenállását ki-be kapcsoltan, és az szerint csinálni egy házi kapcsolót. 

Előzmény: zimurgy (70525)
toji76 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70527

Okés beszélünk majd, a lényeg legyen működő szoftver

Előzmény: Hf1968 (70524)
conrac Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70526

Xsara2 esetén a középkonzolon, a szivargyújtó alatt van az ülésfűtés kapcsolója, ahogy ezen a képen:

https://img.drivemag.net/jato_car_photos/CITROEN%2FXSARA%2Fhatchback%2F3%2F2002%2Finterior-photos%2Fo%2Fcitroen-xsara-hatchback-3-doors-2002-model-interior-photos-1.jpg

Enyémben van, elég jó fícsör, télen szeretjük nagyon. Háttámlát is fűti.

 

Előzmény: danivk (70518)
zimurgy Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70525

Legkorábban szombaton fogom tudni megnézni a légzsákvezérlő azonosítóját.

 

A H4-es izzót valóban nem szabad úgy használni, hogy egyszerre megy mindkét izzószál (kivéve a fénykürtölést), mert extra hőterhelést jelent a lámpatestnek és a foglalatnak is.

 

Kérdezted, hogy hol a helye a gyári ülésfűtés-kapcsolóknak.

No, ezt 1-es Xsarán elég furcsá találták ki, mert ugyanott, mint a hátsó elektromos ablakemelőké, ami nonszensz.

Mivel tesóm autójába korábban már hátsó villanyablakokat is építettem be, így valamit ki kellett találnom.

Jobb híján most az van, hogy amikor a téli-nyári gumikat cserélem az autón, akkor ezt a konzolt is cserélem át: nyáron ablakemelő-kapcsolók vannak, télen meg ülésfűtés. Úgy oldottam meg, hogy azonos csatit használok mindkét konzol esetén, így télen egy rövidzáró dugó segítségével biztosított, hogy a két hátsó nyomógombról továbbra is működtethetőek az ablakemelők.

Így néz ki:

Előzmény: danivk (70518)
Hf1968 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70524

Köszönöm, ha állod a postát, de akkor is beszélnünk kell a szoftver miatt. Amit adtak lemezt, az használhatatlan, pluszba vettem még egyet, 8 dollárért, az is kuka. De az egyik márkatársunk elküldte nekem e-mailban a szoftvert. Ezt tettem fel a gépre, és tökéletesen működik, ugyan az amit a hozzá adott CD tartalmaz. Természetesen küldöm a két használhatatlan CD is, kódal együtt. Ezt csak e-mailben tudom átküldeni.

Előzmény: toji76 (70521)
Hf1968 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70523

Ha valakit érdekel, lenne még eladó 1156 BAU15S PY21W 4db sárga,és 4 db piros led izzó, nem CANBUS. 1000Ft/db, egyben 700Ft/db + posta. 

toji76 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70522

Lemaradt....209-656-111

Előzmény: toji76 (70521)
toji76 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70521
  • Okés jövő héten hívlak......
  • Dunaújváros
  • állom a postát, azért mégse járj rosszul
Előzmény: Hf1968 (70520)
Hf1968 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70520

Hova kellene postázni? Pest megyén túl? Hívjál, mikor aktuális a vásárlás. 06203352609.

Előzmény: toji76 (70519)
toji76 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70519

akkor vevő lennék rá, jövő hét pénteken lesz fizu (legkésőbb), utalnék.......és postázni kellene.

 

Ez jó így?

Előzmény: Hf1968 (70506)
danivk Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70518

Ja, megsasolhatod a vezérlő típusát. Nekem 550538900 van, kapcsoló nélkül. A donorban 550535300 van, kapcsoló nélkül.

Gyanítom, hogy a kapcsolós 550741100, mert neten ilyen vezérlőt is találtam, lapos lámpáshoz. Amit még azóta kiderítettem, a kapcsolója ha minden igaz, 2 kábeles (ha ott jársz, megkukkanthatod hogy így van e) találtam is egy ,, házi,, rajzot, de jónak tűnik. A kapcsolóval az a gond, hogy nem egyszerű ki-be kapcsoló. Ellenállás érték hiányában nem is tudom megcsinalni sima kapcsolóval.. 

 

Rajzokat bújva láttam, hogy xsarához tartozik ülésfűtés is, de nemhogy élőben, de még képeken se láttam ilyet, hol lehet a kapcsolója, hogy is néz ki.

 

Volt 206os peugeotom, valamiért leszedtem a kézifék alatti borítást, csak néztem mi az a két dugó, ami nincs sehova csatlakoztatva. Később megtudtam, hogy az ülésfűtés kapcsolójára menne, ha lenne benne 😁

 

Megvettem donornak a másik xsarat. Kicsit nagyobb felszereltsége volt, át is dobtam a hátsó elektromos ablakokat, hőmérőt, elektronikus jobb tükör. Talán ennyi.  Történt olyan, hogy a tompított-tavfeny kapcsolója vacakolt, megégett a kontakt a belsejében. Na mondom van donor, cserélem. Bekapcsolom a lámpát, szuper, működik. Mikor távfényre váltok, világit a tompított is... Vakarom a fejem, ez eddig is így volt? Mintha nem, mintha a tompított ilyenkor lekapcsolt volna, de nem voltam biztos a dolgomban. Azóta rajottem, hogy nem pont bele való a kapcsoló, de nem is nagyon foglalkoztam vele, miért van így. 

Egyik nap, na bum, nem világot az egyik spirál a H4esen, gyorsan kell egy masik. Megyek le a pincébe, hogy addig kiveszem a donorbol, nézem hogy totál más 😁

Így belegondolva az egészbe, nem a legjobb ötlet ezt úgy használni. Tavfenynel a H4 mindkét spirálja világit. Szabad ezt így? Nem nyírja az izzót? 

 

Előzmény: zimurgy (70517)
zimurgy Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70517

Igen, azt mondom, hogy van, testvérem Xsarája is ilyen (2000 januári).

Nincs bennne oldallégzsák, és kár, hogy a vezetékezése is hiányzik, pedig mikor vettem hozzá egy (szintén Xsara1-es) donorból a fűthető első üléseket, azok oldal-légzsákosak is egyúttal, és ráadásul a két kis légzsákvezérlőt is adták ajándékba, jó lett volna még azzal is extrázni...

 

Ha kéred, szívesen lefotózom tesó légzsák-vezérlőjének a címkéjét.

 

A lámpákról: a gazdagabban felszerelt kivitelek kapták általában a H4 helyett a 2×H7 fényszórókat.

Ezt is upgrade-eltem egyébként tesóm autóján, a 2×H7 lényegesen meggyőzőbb fényt ad, aztán szerintem szebb is vele az autó.

Ha ott áll a polcon, javaslom, hogy te is cseréld át. Egy kicsit kell elektromosan mókolni, mert teljesen más a csatlakozójuk. Plusz a világítás-kapcsolót is szét kell kapni, és egy ponton két szomszédos áramvezető sínt össze kell forrasztani, mivel 2×H7 esetén távolsági esetén a tompítottnak továbbra is világítania kell. Ebben tudok fotóval segíteni.

 

 

Előzmény: danivk (70512)
danivk Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70516

https://www.b-parts.com/fr/store/products/3013817/tableau-de-bord-citroen-xsara-n1-19-td-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005/

 

Jó ez az oldal, mert sok alkatrésznél van több kép, ahol megmutatja milyen autóból van. Sok keresés után végre találtam egy ilyet.

Eladó a az egész műszerfal, ahol látni hogy az oldalán van kikapcsoló gomb. És jó Hogy mutstja kívülről, hogy ez bizony lapos lámpás autóból van.  Sajna még a légzsák vezérlő számát nem sikerült kiderítenem. 

Hf1968 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70515
Előzmény: toji76 (70511)
Hf1968 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 70514

Menj fel az aliexprees oldalára, és üsd be hogy asp-psa,ott van leírás. 

Előzmény: toji76 (70511)
danivk Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70513

 Lemaradt a rajz.

Előzmény: danivk (70512)
danivk Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70512

Akkor azt mondod, van 1es xsara, ami oldal légzsák nélküli, de az utas oldali légzsákot ki lehet iktatni? Ezt tuti, láttad?

A kapcsolóra hogy 2 kábel (kapcsoló) vagy 4 kábel, (kapcsoló és visszajelző lámpa) az nem probléma. 

Van egy használatban lévő xsarám, egy bizonyos kódú-típusú airbag vezérlővel, és volt egy bontott xsarám, ugyanúgy lapos lámpás még, de az évjáratot nem tudom. a felhasználható dolgokat elraktam, többi kuka. Namost ott ugyanúgy 2 első légzsákos volt, viszont nem figyeltem meg, nem tudom hogy volt e kikapcsolója. (szerintem ha lett volna, nem lököm ki a kapcsolóját, márpedig azt nem találom az elrakott dolgok között. Az érdekesség az, hogy a bontott xsara airbag vezérlője, és a használatban lévő xsara vezérlő száma nem ugyanaz! Margóra, az is érdekes, hogy a használatban lévő xsara első lámpájába H4es izzó megy, a bontottéba meg külön izzó a távfényre, és külön a tompítottra... Ugyanaz a lámpa, mégis más :D

 

Előzmény: zimurgy (70510)
toji76 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70511

Szia!

 

Azzal a bluetooth-os készülékkel programozni és kódolni is lehet?

Előzmény: Hf1968 (70506)
zimurgy Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70510

A helyedben nem 2-es Xsara vezérlőjét keresnék, hanem (kikapcsolható utaslégzsákos) 1-es Xsaráét, mert jó eséllyel már a korai 2-es Xsarák is az 50-pólusú csatlakozós vezérlőt kapták, szemben a te mostani 18-pólusú csatlakozós vezérlőddel...

Hogy tovább bonyolítsam a dolgot: létezik egy olyan variáns is, ahol a vezérlő ugyan 18-kamrás csatis, de a légzsák-semlegesítő kapcsolóra nem kettő, hanem négy vezeték megy. Persze ez is jó lehet, kapcsolási rajzzal tudok ott is segíteni.

Előzmény: danivk (70509)
danivk Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70509

Közben keresgettem guglin, mifélék voltak, milyen felszereltséggel. Csodálkoztam is, amikor találtam egy 1es lapos lámpás xsarát, oldalsó légzsákost. 

Engem meg az lep meg, hogy van egyáltalán valakinek 1es xsarája, amin ki lehet kapcsolni az utas oldali légzsákot. Ilyen xsarát, (ami még lapos lámpás) nem is láttam. Megnéztem a vezérlőt, az övfeszitőn, és a légzsákon kivül 4 kébel van még. Az pedig a 12V, test, múszerfal visszajelző, és a diag. kábelja. 

Nemtudom miben lehet másabb az 1es és a 2es xsara légzsákjai, kinézetre hasonlóak. Ha most beszerzek egy 2es xsara vezérlőjét, bekötöm hozzá a kapcsolót, menni fog?

Előzmény: zimurgy (70504)
FeZ_ Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70508

azt = arra

Előzmény: FeZ_ (70507)
FeZ_ Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70507

Azt a Bluetooth-os cuccra esetleg én is vevő lennék, ha a kollégának nem kell. 

Kíváncsi lennék rá mit tud.

 

Előzmény: Hf1968 (70506)
Hf1968 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70506

Van még hozzá egy PSA-ASP diagnosztikai bluethoot (30eur) ketyere szoftverrel, tehát nem a 3 euros. Így az egész egy tizes, és a postát állom.  

Előzmény: toji76 (70501)
FeZ_ Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70505

Sziasztok !

 

Valaki nem bont esetleg 2-es Xsara-t ? Egy barátomnak szüksége lenne egy jól működő kesztyűtartó ajtóra.

 

zimurgy Creative Commons License 2021.09.01 0 0 70504

Az oldal-légzsák nem kikapcsolható, amúgy igen, 1-es Xsarán is már létezett.

Az utasoldali légzsák, tehát ami a műszerfalba van építve, azt lehet kiiktatni a kulcsos kapcsolóval.

Némileg meglep, hogy van utas-légzsákod, ám a kiiktató kapcsoló hiányzik. Ámbár 1996-1999 között gyártották a testvér-modellt, a Peugeot 306-ot is úgy utasoldali légzsákkal, hogy kikapcsolni nem lehetett.

Testvéremnek is 1-es Xsarája van, de az övé már a legutolsó frissítés utáni 1-es (2000-es évjáratú, már BSI-s), így nem meglepő, hogy nála van kiiktató-kapcsoló.

A műszerfal oldalában van egyáltalán nálad egy levakdugózott hely a kapcsoló számára?

Ha igen, akkor sem elegendő szerintem, ha egy kapcsolót, és egy kompatibilis légzsák-vezérlőt beszerzel, mert némi vezetékezésre is szükség lesz. 

Ez persze nem sok vezetéket jelent. Ha 12 vezeték megy a vezérlőd csatlakozójába, akkor nincs előre vezetékezve, ha 14, akkor igen.

Ez a légzsák-csatlakozó könnyen szerelhető, tehát magad is be tudod kötni a 17-es és 18-as kamrába a két szükséges vezetéket.

Előzmény: danivk (70503)
danivk Creative Commons License 2021.08.31 0 0 70503

Üdv xsarások. Van egy 98as xsarám. Szerelték az első szériás (elől lapos lámpás) xsarát oldalsó légzsákkal?

Nem is ez a fontos...

Nem tudok előre gyerekülést tenni, mert nem lehet kikapcsolni az anyósülés légzsákját, nincs rá kapcsoló.  Már az újabb xsarán, a nagyobb lámpás, tudom hogy már van oldalt kapcsoló. Vagy állítólag 99es picassoban, amiben van oldalsó légzsák is, abba is ki lehet kapcsolni.

Szóval az az ötletem van, mivel kinézetre a 98as, és a 00ás xsara légzsákja ugyanúgy néz ki, de a 00ást már ki lehet kapcsolni, így beszereznék egy 00ás vezérlőt, és kapcsolót. 

Hf1968 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 70502

Egyben az egészet 5e Ft.

 

Előzmény: toji76 (70501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!