Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kárász00 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64306

Van külön Xsara Picasso fórum, meg a két kocsi között nem sok azonosság van a motorokon kívül(használom mindkettőt). De volt ott egy hangulatjel is.

Egyébként nem tudom mit savazol, mikor konkrétan leírtam neki hogy mi a hiba oka.

 

Előzmény: toji76 (64298)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64305

Nekem is Bosch betét van elől, Bosch tárcsával(ha már Bosch a fékrendszer) és szintén nem nyikorog.

Kivéve gumicsere után. Amint kijövök a gumistól elkezd nyikorogni és kell egy-két hét hogy ez megszűnjön. Mindig ugyanoda járok gumit cseréltetni és mindig ez a helyzet.

Szerintem a légkulcs által kinyomott levegővel felkeverik a finom homokot(itt van bőven és nem sűrűn takaríthatják az emelő környékét) a földről, ami rárakódik a tárcsára és az első fékezésnél belegyógyul a betétbe.

Előzmény: BXtwelve (64300)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64304

Sziasztok Urak!

 

Eladó sorba került a Citroen kocsim.  Édesanyám autóját átveszem és igy gondoltam szólok itt, hátha valakinek kell,érdekli a vas.

 

Adatok:  Citroen xara coupé 2. 2001es.  1,6 16v.  109le.   sötét metál grafit, szinte már fekete.   Magyarországi, valós 248ezer km.  Harmadik tulaja vagyok,közel két év alatt 24ezer km t tettünk bele.  3 db gyári kulcs!  Kezelési kézikönyv, és még talán a szervizkönyvet is megkaptam hozzá.  Zuglóban vásárolták az autót 2001 októberében szalon ból.  Vizsga 2017. 10. 26 ig .  

Tele extrával,minden működik benne.  Téligumi lemezfelnin van rajta, adom hozzá a gyári alufelniket nyárigumival,alu csavarokkal!!!!

Minden dokumentálva van amióta megvettem,hogy mi lett kicserélve: dátum,kilóméter felirva.  

 

Dióhéjban ennyi, jó az autó és nemvolt törve soha!    350000huf  szeretnék érte.   Néztem az árakat a Ha-hu n, szerintem ez igy korrekt ár.

 

Csinálok majd egy rakat képet ha kell!    30/630 53 18.   

peti.olah Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64303

Írtam emilt.

Előzmény: farkas567 (64302)
farkas567 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64302

Sziasztok! Kell ezek közül bárkinek bármi? Egy tábla csokiért viheti az összeset. Írjon priviben.

 

Lassan elköszönök a fórumról, eladásra került a Xsara HDI autóm. Már csak 1-2 hétig kísérem figyelemmel az itt írtakat.

 

Üdv,

 

farkas567 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64301

Sziasztok!

Érdekel valakit a képen látható szőnyeg garnitúra? Erős szövet, koptatóval középen a vezető oldali szőnyegen. Car-tex gyártmány. Nagyon szép állapotban, VTS-hez, vagy 5 ajtóshoz.

 

Ár 2500 forint, postával együtt 3100 Ft (webbox).

 

BXtwelve Creative Commons License 2016.11.29 0 0 64300

Pedig a Ferodo betét tényleg az ajánlott kategória volt (?) a PSA fórumokon.

Nekem is az volt, Brembo tárcsával. Soha nem nyikkant.

Egy baja volt. 5-6 mm-es korában egyszerűen szétmállott a betét.

Ezért váltottam.

Bosch betétre. Már második garnitúra van benne, soha nem nyikorog. Persze ebben lehet a tárcsa is ludas, a Brembo nagyon puha, gyorsan kopik.

Előzmény: francecoupe (64299)
francecoupe Creative Commons License 2016.11.28 0 0 64299

A ferodo betétek az átlagosnál több fémet tartalmaznak, így hajlamosabbak nyikorogni. Nekem is az volt a xsarán. Bármit csináltam nem hagyta abba. Tudom neked f.sza, örülj és ennyi.

Előzmény: toji76 (64285)
toji76 Creative Commons License 2016.11.28 -1 0 64298

Tudod az a becsületes neve hogy Xsara picasso. Az nem xsara véletlenül?

Előzmény: Kárász00 (64297)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 64297

Ha 1.8 benzin, akkor ez Picasso lesz. Ez meg a Xsara fórum. :)

Ne méregess semmit. Megolvadt a gyújtáskapcsoló betét. Mázlid van hogy ilyen könnyen sikerült kiszedni a kulcsot. Az auto klímás Picassoknál elő szokott néha fordulni ez a hiba.

 

Előzmény: janfer (64296)
janfer Creative Commons License 2016.11.27 0 0 64296

Üdvözlök Mindenkit!

2 napja beragadt a járó motorba a kulcs. Csak nagy nehezen (véletlen rá is indítóztam) mire sikerült leállítani illetve kivenni a kulcsot. Azóta nem megy a ventilátor semmilyen állásba (utastér). Valahol hallottam hogy a gyújtáskapcsoló betéthez is van köze a ventinek. Igaz ez? El kezdtem ki méregetni a betét 4 állását. Eddig erre jutottam:

bizti tábláról (bt) érkező  3 vezeték: P, S, N

kormány alatt (ko) lévő csatlakozóból: P, S, K

üres állásba: semmi semmivel

gyújtás állás: (ko)P -> (bt)S 

üzem állás: (ko)P ->(bt)N,(bt)S

indítózás állás: (ko)P -> (ko)K

Ebből az következik hogy a (bt)P és a (ko)S soha senkivel nem érintkezik.

Arra még rá mértem hogy  (ko)P és (ko)S +12 voltot hoz.

és elméletem szerint (ko)S nek -> (bt)P sere kéne kapcsolnia üzem állásba. (ezzel a felső bizti sort kéne megtáplálnia)

Bár akkor gondolom elég sok minden nem kapna áramot ez elbizonytalanít mert látszólag minden ment az autón a ventin kívül. (bár még a bizti. kiosztásról sincs infom.(felső sor))

Ezért kedves fórumozókhoz fordultam

Köszönöm.

(2001 es évjárat 1,8 benzin, digi klíma)

 

Tomo1988 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 64295

Szia Juve! 309150838 helyileg merre vagy?

Előzmény: juve1971 (64293)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 64294
Helo Karasz. Megneztem amit montal, kicsereltem, nemvolt a legszebb, rafert a csere. A kopogasmeg mindig megban basszus. Kormanymu tud kopogni vajon??
Előzmény: Kárász00 (64267)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 64293
Helo Tomo. Dobj egy telszamot, hivlak ulesek miatt!
Előzmény: Tomo1988 (64292)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 64292

Sziasztok!

 

2001-es Citroen Xsaramhoz keresek pont ugyan ilyen Jobb-Bal oldali ülést!

Akinek van eladó az kérem szóljon Fontos lenne számomra!

 

huba15 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 64291

Sziasztok Xsarások:). Nemrég vettem egy 2001es évjáratú 90lóerős dízel Xsarát,nagyon szép és jó állapotban van,egyetlen kellemetlen hibát leszámítva. Egyik reggel minden előjel nélkül nem indult,tettem-vettem a motortérben,sajnos nem vagyok nagy hozzértő,gondoltam lehúzom a gázolajszűrőházról a bemenő csövet h megnézzem folyik-e a nafta. Gyújtás ráad,ömlik a gázolaj,szivattyú jó. Visszadugtam,és pöccre indult. Azóta is,minden hosszabb állás (1 éjszaka) után a szűrőház elején lévő műanyag leeresztő csavarnál kiengedek pár csepp gázolajat és pöccre indul. Ha napközben többször megyek vele,minden alkalommal gyönyörűen indul. Lukas lenne a cső? A fogyasztáson és a betonon nem veszem észre. Köszönöm előre is az ötletelést! Szép estét!

Kárász00 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 64290

Így van megoldva. Bemész a legközelebbi márkaszervizbe és pár száz forintért kapsz megfelelő réz gyűrűt. Ha az átfolyó csavarban van fémszita szűrő, akkor azt ki kell tisztítani. Vagy cserélni a csavart.

Az elfolyó cső meg bilincsekkel van rögzítve, de gondolom azt láttad. Meg annak a csonkjánál is van egy réz gyűrű.

Előzmény: hupisom1 (64288)
toji76 Creative Commons License 2016.11.23 0 1 64289

A turbo alján lévő vissza vezető csöved folyik szerintem.

 

Előzmény: hupisom1 (64288)
hupisom1 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 64288

Sziasztok! xsara 1.4 hdi -nél a következő problémám van , a turbó alatt a földre folyik az olaj , nem nagy mennyiség de folyik , a cső ami taplálja olajal a turbót valószinű az lesz ott olajos .

A kérdésem vennem kell egy komplett csövet ha igen hol? vagy a cső végein lévő csatlakozót / tömitést (nem tudom) azt is ki tudom cserélni , ha igen hol találok hozzá alkatrészt , esetleg valami alternatív megoldás ? köszönöm a segitséget :)

peti.olah Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64287

Kösz, hétvégén megpróbálom.

Előzmény: Kárász00 (64286)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64286

Az talp részen van 3 kinövés amelyek 4-4 körömmel kapaszkodnak lyukakba. Szedd le a hamutartó fölötti kis burkolatot(a felső részén kell meghúzni kétoldalt). Az ott keletkező résen be tudsz nyúlni és össze tudod nyomni a körmöket.

 

Előzmény: peti.olah (64281)
toji76 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64285

nem igaz.....az enyémben is azok vannak és nem nyikorog.

Előzmény: francecoupe (64284)
francecoupe Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64284

Ferodo betétek nyikorognak. 

Előzmény: joco81 (64274)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64283

Ott van a leírás végén hogy ki kell relézni.

 

Előzmény: szaki871 (64282)
szaki871 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64282

Ezer köszönet a leírásért.

Ma vissza is jeleztek nekem, hogy működik az autó, újra kellett programozni/indítani a BSI-t. Elvileg szakértő kezek végzik majd a bekötést is. Ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni, hogy csak gyári citroen kábel köteget lehet használni, akkor kb. az összes más forrásból származó kábelköteg kuka ilyen esetben?

 

Attila

Előzmény: tökfejű (64279)
peti.olah Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64281

Uraim! 

A két ülés közt lévő tárolórekesz fedelét hogy lehet leszedni, hogy utána vissza is lehessen rakni? Valakinek nincs róla közeli kép, hogy ne törjem el? Mert 9 ezret nem szeretnék kifizetni eg újért.

toji76 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64280

Ezt a kis könyvecskét nem tudnád valahova felrakni hogy le lehessen tölteni mint a kézikönyveket?

 

Előzmény: tökfejű (64279)
tökfejű Creative Commons License 2016.11.21 0 2 64279

 

 

 

A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.

MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:

Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.

 

MEGOLDÁS:

Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.

FIGYELEM:

Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.

Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.

A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.

• Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!

• A végleges letiltás:

A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.

 

A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.

MEGJEGYZÉS:

A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).

 

 

A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés

A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok

Ellenőrizendő elemek

BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül

9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)

A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!

 

 

Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.

Lásd a társított hibakódokat.

Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Égőtartó(k).

Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik

A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..

A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..

A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Légkondicionáló kompresszor

Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !

 

Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.

A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.

Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.

 

 

MEGOLDÁS

Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).

Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).

- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.

FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.

1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.

2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.

3) Nyissa ki a vezető ajtót.

4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).

5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.

6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.

7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.

A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:

- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).

- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.

MŰSZER MENÜK

Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Hibaolvasás

 

Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Paramétermérések

• Tápellátások

• Egyes teljesítmény kimenetek állapota

 

MEGJEGYZÉS:

Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.

 

KÜLÖNLEGES ESETEK

FIGYELEM:

Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.

Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).

Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).

Az érintett kimenetek hibái:

1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

3) Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.

2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.

FONTOS:

FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.

Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.

 

Előzmény: szaki871 (64277)
vakrepulo2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64278

fel a fejjel!  ahogy tusko hopkins mondaná...

 

az enyém 25.000 km-t nyikorgot, de már beállt, szóval neked is van esélyed, csak ki kell várni

(mielőtt megkérdeznéd, nem tudom milyen, még anno egy bcsabai márkaszervízbe rakták be 40ezer km-rel ezelőtt, illetve a hátsó sosem nyikorgott, viszont benne van 40ezer km városi forgalomban, szóval legalább tartós a hanghatássokat ellensúlyozandó)

 

mondjuk még azt vettem észre, hogy különböző vezetsi stílusoknál máshogyan nyikorog, pl ha nagyon finom vagyok vele, akkor jobban, de 5-10 sportosabb fékezés után megjavul egy ideig

 

 

Előzmény: joco81 (64274)
szaki871 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64277

Sziasztok!

 

Van egy imádott citroen xsara break kocsim (1.4 HDi) 2004-es évjárat. Vonóhorgot szerettem volna tetetni rá, fel is rakták nekem, de lehalt a központi egység. Valaki meg tudja nekem erősíteni, hogy CAN-BUS-os már ez a kocsi? A vonóhoroghoz is a CAN-BUS-os bekötésre van szükségem? Mert bekötötte a szerelőm a sima, egyszerű vonóhorog kábelköteggel és zárlatos lett a BSI-m(ez az első diagnózis autocomputer specialista által...). Az egyszerű BOSAL-AUTOFLEX Vonóhorog elektromos tartozék (VOB00-05) -t használták.

 

 

Köszönöm a válaszotokat. Esetleg tudtok segíteni, hogy milyen elektronika kellene neki?

 

Köszi,

Attila

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!