A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.
MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:
Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.
MEGOLDÁS:
Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.
FIGYELEM:
Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.
Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.
A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.
• Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!
• A végleges letiltás:
A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.
A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.
MEGJEGYZÉS:
A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).
A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés
A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok
Ellenőrizendő elemek
BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül
9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)
A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!
Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.
Lásd a társított hibakódokat.
Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- Égőtartó(k).
Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik
A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..
A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..
A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- Légkondicionáló kompresszor
Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)
- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).
FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !
Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.
A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.
Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.
A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)
- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).
Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.
A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.
MEGOLDÁS
Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:
FIGYELEM:
- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).
Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).
- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.
FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.
1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.
2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.
3) Nyissa ki a vezető ajtót.
4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).
5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.
6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.
7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.
Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:
FIGYELEM:
A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.
A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:
- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).
- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.
MŰSZER MENÜK
Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):
• Általános teszt
• BSI vezérlőegység
• Hibaolvasás
Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):
• Általános teszt
• BSI vezérlőegység
• Paramétermérések
• Tápellátások
• Egyes teljesítmény kimenetek állapota
MEGJEGYZÉS:
Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.
KÜLÖNLEGES ESETEK
FIGYELEM:
Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.
Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).
Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).
Az érintett kimenetek hibái:
1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
3) Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.
2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.
FONTOS:
FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.
Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.