A videón nem hallom amit kellene, de a leírás alapján bendix hiba. Lehet kapni. Minden nagyobb városban van egy önindítóra, generátorra szakosodott bolt.
...talán ilyen a feszítőd ...?? én kipréseltem belőle a csapágyat , vettem bele két megfelelő átmérőjűt ami kiadta az eredeti szélességet és vissza préseltem a helyére a görgőbe .... anyag ár kb. 2000 Ft.... gyönyörűen teszi a dolgát ..
Most hagytam abba az összeszerelést, mert most kellene a feszítő. :-(
A gyári SKF volt, 150000 után különb volt mint az INA 45000 után.
Aki engem ismer, az tudja, hogy nálam nem sok ember jár lazább szíjjal. (Csak az autószerelő haverom, akinek 'majd leesik szíj, de csak lépésben közlekedik.) :-)
Érdekesség, hogy a feszítővel együtt cserélt vezetőgörgő, ami szintén INA, annak semmi baja.
Tegnap óta van a családban egy Citroën Xsara 1.6 autó. Kérdésem az lenne, hogy mitől lehet az, hogy a kormány konkrétan nyikorog? Komoly hibára utal, vagy csak kénes hiánya...? Próbáltam visszakeresni,de nem találtam rá valaszt.
Szivargyújtóm belseje tegnap rejtélyes oknál fogva szétesett, mikor be akartam dugni töltésre a telefonom. Lehet cserélni azt a panelt, vagy mondjak búcsút neki?
Szerintetek bekrepálhat úgy a központi zár, hogy egyáltalán nem megy áram se a jobb oldali, sem a bal oldali ajtóhoz? Se a bicskakulccsal, se manuálisan nincs központi lereteszelése az ajtóknak.
Mármint most arra gondolok, hogy belülről csukom a hátsó ajtókat...kézzel kívülről az első ajtókat, a csomagtartót meg bárki kinyithatja kívülről, mert nincs központi reteszelés.
Van a biztosíték táblán a központi zárat kiszolgáló biztosíték?
Tudom hülye a kérdés, de lehet, hogy az ment ki? Mármost arra gondolok, ahogy van a világításnak biztosítéka, úgy csak van ennek (központi zárt mozgató elektronikának is) is biztosítéka? Vagy nincs?
akkor ilyen szempontból nem érdekes, hogy ha kicsit türelmetlen vagy, néha eltörik a csőcsonk, de nyugi, a gumicső felőli oldal maradt csak a kezemben eddig, a fűtőradiátor vége még sosem.
Sziasztok. A következő kérdésem lenne. A fűtéscsövet a motor térben, hogy szedem ki? Egyszerűen ki kellene jönnie ha széthúzom vagy valami fogja? Mert nem akar kijönni vagy bele van rohadva a műanyag . Esetleg valami jó módszer a szétszedésre?
Ha elég határozott vagy akkor igen. Nem fognak szeretni, de nem akarnak kuncsaftot bukni.
De arra készülj fel hogy a hídtest(vastag cső) tuti hogy cserés lesz. Az én hátsó futóművem még elég jó állapotú volt, mégis be volt már maródva a hídtest.
Én is elmentem inkább Veresegyházára. És a saját hidam lett felújítva.
Van Debrecenben egy műhely, de úgy tudom hogy ott csak az odavitt híddal foglalkoznak. Tehát a le-fel szerelést máshol kell megoldani. Az ilyen nekem nem jön be, mert ha valami nem stimmel, akkor jön az ide-oda mutogatás. Meg lehet hogy végül mégsem a saját hidadat kapod vissza.
Céges Picassón javíttattuk így a hidat az Autó-Fókusz '95 Kft-nél(Debrecen Veres Péter u.), de nem tudom hogy hová vitték felújítani.
És ha az össz árat nézzük, akkor lehet hogy olcsóbban jössz ki Veresegyházán még az utiköltséggel is.
A fórumtársaimtól kérdezném, A keleti országrészen valaki tud -e? (Hajdú Bihar,Szolnok megye) hátsóhíd felújításával foglalkozó műhelyt! Veresegyháza, Kakasd egy kicsit messze van! A saját hátsó hidamat szeretném felújítani.
Ez megtörtént feltöltött es uj akksival is és a lámpa még mindig jelzi a töltést a műszerfalon be lett mérve is és 12volt járó motornal.ugyhogy ez több mint valószínű hogy generátor
egy kérdésem lenne még Citroen xsara tulajdonosokhoz !
gyári riasztó és központi zár vezérlés van a xsarámban...viszont most jutottam el az elektromos részek beüzemeléséhez!
kérdés:
ha leállítom a motort , kihúzom a kulcsot de nem szállok ki vagy ha kiszállok akkor is csak nem csinálok semmit kb 1-2 perc után magától lezár a kocsi és kész...! ( nagy szívás ha pl benne hagyom a kulcsot....( mert a zárak és a csomagtartó zár is lezárt riasztó élesedett ! )
ezt a funkciót ki lehet iktatni valahogy???
hogy csak gombnyomásra zárjon le ne kelljen önálló életre !!!! ?
...nálam egyszer a vezérlés csere után 2-3e km-rel kellett a feszítőgörgőt újra cserélni mert mert nem lazított vissza amikor kellett ...pedig az is GATES szett volt ... meg reklamáltam az eladónál és kaptam helyette újat , csak hogy közben kicseréltettem mert a kocsinak mennie kellett .... úgy hogy most van egy ELADÓ feszítőgörgőm ....
Régebben a HEPU pumpákat használtuk, elég igényes volt, gyári tömítéssel, stb. stb.
Egyszer egy idő előtt elkezdett folyni, ezért a kollégám elvesztette a bizalmát benne. :-D
Én még ma is betenném, de mi azóta pl. Ruville-t szoktunk betenni, ha éppen van. (A Ruville az INA tulajdona, az meg ugye a gyári beszállítója a PSA-nak, ezért bízunk benne az első hibáig. :-D )
A vezérműszíjat én lecserélném, biztos, ami biztos.
(mondjuk hivatalosan ha leveszed, akkor cserélni kéne így is, úgy is, de persze ezt nem feltétlenül tartják be.)
Én 3 éve cseréltem, Gates szettet kapott. Gyakorlatilag a szettben lévő szivattyú az első naptól szivárgott. Nagyon nem volt kedvem szétszedni újra, inkább rátöltöttem.
De most úgy néz ki, eszkalálódott a dolog, egyre jobban szivárog.
Jó lenne még a hideg beállta előtt cserélnem, nincs kedvem fagyban pancsolni a fagyállóval. :-(
Valamint a 45 ezret futott szíjat is cseréljem inkább, vagy visszategyem?
A gumiágyas főtengely szíjtárcsa, ha kezdi elhagyni magát, akkor már oldalirányban kóvályog, emiatt eszi a hosszbordás szíjat is. A hosszbordás szíj cafatjai, vagy extrém esetben az egész elszakadó szíj bekerülhet a vezérműszíj alá (esetleg maga a főtengely bordáskereke tekeri fel), és elszakíthatja, átugraszthatja a vezérműszíjat, amit az egyszeri csörömpölésről lehet felismerni.
A benzinesnél nem tudom, milyen kialakítású a hengerfej, a hdi-nél összeüt a dugó és a szelep, de ha szerencsénk van, akkor csak a szelephimbákat hajtogatja el. Hengerfej levétel nélkül is lehet orvosolni.
Tehát az ördög nem alszik, legalábbis nem akárkivel, ezért érdemes észben tartani a szíjtárcsa ellenőrzést.
....ez az ismerősöd vagy félre beszélt vagy nem tudom ... de az én ilyen motoros Berlimben/épp eladó sorban / 270 ezer van és a motor még nem volt megbontva ... én magam cseréltem rajta főtengelyszíjtárcsát amiről a fórumtársak is beszélnek , de azt azért mert nyikorgott rajta szíj .... ...van egy eladó keveset használt szíjtárcsám , ha valakit érdekel ...
...van még pár használt és egy-két új alkatrészem a 1.6 16v motorhoz..
A motor belűről úgymond hagyományos mindene fém, ez az egyetlen szíj tárcsa gumiágyas csak. Nem kell tőle félni az enyém 15 éves és a szíj 1 mm mozog csak, ez így rendben van.
Ha nagyon ugrál - mozog a hossz bordás szíj akkor kell csak cserélni. Nézd meg és ha egyenletesen fut a szíjad akkor hagyd a fenébe.
trükkje a központos felfogatás, nekem picit el volt húzva nem jól rakták fel így ugrált erősen leszedtem, vezérlést cseréltem és teljesen simán fut, nem kell tőle félni.
Nézz körül a neten. 30-45ezer körül árulják a komplett 1.6 16V motorokat. De még így se nagyon tudják eladni. Ha lenne bennük valami halálos gumialkatrész kór, akkor nyilván nagyobb lenne a kereslet utánuk.
egy volt xsara tulajtól ! most XM je van csak nem érem el mert már milliószor hívtam, próbálkoztam hogy mi a franc az az alkatrész amitől nyugodtan mehetnék már vele, de jelenleg elérhetetlen külföldi útja miatt ! :(
de akkor lehet hogy a motorban lesz nem hiszem hogy erre gondoltak...
de akkor biztos ami biztos ezt is cserélem köszönöm a segítséget ez is valami ! ...de akkor rosszul írtam és nem a vezérléshez kapcsolódik?! mert ez kívül van a motoron... ! amire én tippelek az meg a motorban !
Érdeklődnék és segítséget szeretnék kérni egy/ több / összes ! Citroen Xsara szakértőtől illetve olyantól aki komolyabban belenyúlt a motorba is !
Új ( nekem új! de amúgy használt ) Xsara II. 1.6 16V ( 2003/12. ) tulajdonos révén informálódni próbáltam és nyugtalanító információkat kaptam, hogy
kb 200.000 km környékén tönkre megy egy fontos alkatrész a motorban valami gumi ágyon futó.... a vezérléshez kapcsolódik és ha az tönkre megy akkor sok százezer ft a motor javítása.
( most tartok 195.406 km nél... )
Kérdésem mi ennek az alkatrésznek a pontos neve???
esetleg beszerzési helye?
mert a görgőket és új vezérműszíj ok hogy alapból csere de még a hosszbordás szíj is és annak görgői is...! de mi lehet az?
mert unixot próbáltam végigbogarászni kutatni de nem találtam rá.
feltételezném, hogy páran már találkoztak a hibával?!
...az enyém nem ilyen és a rádión sincs az antenna csatin kívűl más /lásd fotó/ .... de hogy tisztább legyen a helyzet elárulom itt egy II-es Berlingóról van szó
...szemmel látható sérülése se az antenna talpnál se a tuner bemenetnél nincs ...nem vagyok ilyen dolgokban járatos , de ha megmondod hol mit mérjek megteszem .... multiméterem azért még akad ... :-))
Zolysys !!! ezzel lehet valamit kezdeni ....? "Folyamatos hiba . Autórádió antenna bemenete" látszatra semmi baja a csatlakozásoknak , mégis ezt dobja újra és újra , közben romlott a vétel minősége , egyes helyeken csak zajosan vagy egyáltalán nincs vétel ahol korábban tökéletes volt ...
most vettem egy Citroen Xsara-t 1.6 16V benzines 2003/12 est...!
de nincs rajta pár dolog...!
és hiányos... és törött is... és ZX ből ülök át...! :) de nekiállok javítani! csak valaki esetleg tudna küldeni egy fényképet a motortérről? előről szemből , és a hosszbordás szíj befűzéséről? hogy kellene lennie?
esetleg jobb elől miknek és hogyan kellene lennie ? :)
Ha az enyém egy literrel kevesebbet fogyasztana, akkor már HDI lenne. :)
Lehet hogy nagyon el volt már koszolódva a légszűrőd.
Egyébként néha szoktam kb. 3 mázsányi cuccot szállítani elég messzire. Miután kipakolom akkor tényleg lemegy 1-1,5 literrel a fogyasztás. Ilyenkor lehet megérteni hogy miért zabál olyan sokat néhány túlsúlyos WV, Skoda, vagy Opel tipus.
Nekem a jobb első ajtóban valami tönkrement. csak manuális nyitás-zárás. (távirányítóval a jobb első kivételével mindent kinyit, de be már nem zár) Viszont így biztos bezárom! :)
Csomagtartómnál újra lettek húzva a vezetékek. Kikoptak, dörzsölődtek a vezetékek az ajtó nyitásánál...zárlatos lett a mikrokapcsoló (szaki szerint). Nem lehetett kinyitni. Megcsinálta, most jó.
Viszont bal első ablakhoz keresek vízlehúzót. Nincs elfekvőben valakinél használt?
Illetve valaki cserélt már a sebességváltón gombot? Lehet egyáltalán? Az enyém szétrepedezett. :( Azt hllottam, hogy rudazattal együtt lehet cserélni csak, mert egybe van öntve.
2002-es Xsaram központi zárja eleinte olyan hibát produkált, hogy ha bezártam, sokszor visszanyitott. Második próbálkozásra bezárt, majd az idő múlásával már többször kellett próbálkozni. Jelenleg egyáltalán nem zár be, csak manuálisan a gombok lenyomásával bírom bezárni. Nyitásra sem reagál már, távirányítóval úgy bírom kinyitni, ha a bezár gombot nyomok, ezáltal kinyitja mind. A másik új problémám, hogy a csomagtartó viszont a manuális gombra nem működik, csak a távirányító gombjára nyit. Tud valaki segíteni?
hm, most látom, hogy ez nem egy rajzi kiemeles hanem tenyleg egy ficsőr! koszonom! beszelek a mesterrel es probalom erre terelni, mennyi egy teljes hengerfej felujitas(~)? ha nem kell csak tomitest venni (szelepszarszimeringet ujat kerek, szelepbecsiszolast is meg sikolas + nyomas)...
Megnéztem a címkét, hátha rossz adatom volt felírva, és tényleg: nem 8472, hanem 8470 az ORGA, eszerint viszont már három nappal korábbi az autó, minthogy a BSI bejött volna.
Most már én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy van-e BSI?
Valószínűleg igen, mivel a motortéri biztosítéktábla már olyan, mint Xsara2-n, és az utastéri is nem a szürke 30 biztosítékos kivitel, hanem a fekete 28 biztosítékos (BH28 a neve). "Természetesen" a gyári kezelési utasítás még a korábbi kivitelt taglalja. :(
Elgondolkoztam azon, amit írtál: igazad van: a műszert is meg kell bontani, és a háttérvilágítás tápellátását ki kell egy szabad kivezetésre vezetni, ha meg szeretném oldani a régi, potis szabályzó használatát. De a BSI nem biztos, hogy ezt tolerálja.
Vagy még arra gondoltam, hogy a régebbi kivitelű 1-es Xsarákon a sárga csati 2-es kamrája az csak a háttérvilágítás testelése. Ha ezt szakítanám meg a potival, és a műszeregység szabályzója állandó maximumra volna állítva, akkor működne vajon a dolog? Ehhez persze biztosan tudnom kellene, hogy ezen a konkrét műszeregységen is a sárga csati 2-es kamrája ugyanígy a háttérvilágítás testelése-e.
Megnéztem. A 8472-es orga-hoz a tekerős szabályozású rajzokat adja a gép. Viszont a 8472-ről 8473-ra váltásnál volt egy nagy változás. Ugyanis 8473-tól van BSI. Lehet hogy a tiéd is már olyan, csak kicsit lazán vették a dokumentálást.
Az átalakítást úgy képzelted el hogy lekötöd a komplett háttérvilágítási kört és átkötöd egy előtétellenállásos szabályozóra? Mert ha tényleg BSI-s, akkor nem lesz ilyen egyszerű a dolog.
Nem ismerem az 1.4-est, de valami olyasmi rémlik hogy van a hf tömítésnek egy gyenge pontja(a képen a bal felső sarokban). És ha az elöregszik akkor össze tud folyni a víz meg az olaj.
A fényerőszabályzó nyomkodós, ami már csak azért is egy vicc, mert ha egy picit magasabb a fényerő az optimálisnál, akkor ki kell várni benyomott gombbal, hogy maximumig erősítse, és majd csak aztán kezd el csökkenni.
Nagyon ráérős ugyan nem vagyok, de szívesen bíbelődök számomra fontos dolgokkal.
Hogy mi hülyeség, az nagyon relatív... számomra például az ültetés, vagy a gyári rádió lecserélése mind hülyeségek. De megértem azokat, akiknek ez a fontos.
Azért azt meg kell jegyezni hogy a II-es ugyan ledes a műszeregységben, de vannak izzók is(computer kijelző, fűtés állító, stb.) és ezeknek a fényerejét is szabályozza.
Sajnos ez már az a nagyon késői kivitel, ahol gyárilag a műszeregységbe építették a szabályzót, ami ugyan működik, de furcsa ötletnek tartom a fényszórómagasság-állító mellől ide áttenni. Némi vezetéket megspóroltak, de inkább csak a hátrányát látom.
Poti már van, a bekötés, ami a kérdéses...
Ránéztem, hogy hátha van előre vezetékezés hozzá, de nincs.
Minden kapcsolási rajz, ami találtam, az a korai 1-es Xsarákhoz készült, ezért kérdezem, hogy valakinek van-e esetleg anyaga a késői (ez az autó konkrétan 2000 januári gyártású) kivitelekhez?
A legszembetűnőbb különbség az, hogy a motortéri és az utastéri biztosítéktáblák is már olyanok, mint a 2-es Xsarákon.
Vagy ha valaki tudna egy 2-es Xsara műszeregységet bemutató kapcsolási rajzzal segíteni, annak is örülnék. Könnyen lehet, hogy a műszeregység pontosan ugyanolyan a késői 1-es, és a korai 2-es Xsarákon.
a második ráindításnál szándékosan tovább hagytam indítani, és ez a vékony hang hallatszik. Nagy nehezen elindítottam reggel, elvittem szerelőhöz, ott az istenért sem akarta produkálni a hibajelenséget.
A legfontosabb elmaradt: 2002-es 90 Le 2.0 HDI dizel.
Nincs egyáltalán üzemanyagszag. és az ac pumpát hallani, ahogy dolgozik. ebben nem érze különbséget a korábbi indításokhoz képest. Többszöri gyújtásráadásra sincs különbség, mármint akkor sem javul a helyzet. Ez a kerregés pedig amikor "lefullad"... még nem sejtem mi lehet. Ha már elindult az autó, szépen jár, és nem áll le.
Mintha elindulna, majd azzal a fura hanggal leáll. utána a következő indításnál pedig csak pörgeti, de nem indul be. ezt nagyjából felváltva csinálja. reggel is 10 perc múlva indult, ma délután is csak sokadjára. Új akksi van benne, így azt kizárnám.
a szokásos téma: tegnap benyúltam a hátsókerék és a kerékdob közé, azaz benyúltam volna, de nem volt ott semmi hely. Gyorsan visszakerestem 1-2 szóra (pl "hátsó híd") a topicba, de nem egyértelmű, na most ezek után kérdezném:
- Jelenleg pest környékén melyik céget mondják a legjobb ár érték arányú hátsó híd felújító bandának?
Olvastam valam i veresegyházáról, gödöllőről, de említetttek már dunakeszit és fót-ról is hallotam már.
Ez már majdnem sok inkább tapasztalat kéne, illetve a garancia számítqana jobban szerintem nem az hogy 20-al olcsóbb vagy drágább az adott hely, mert ha 2-3 év múlva újra szereltetnem kéne, akkor többet szívok vele.
Az enyém Xsara I 1.9D. Végül fél napos szop@s után kész lett.
Van a csövön 2 fül amit egy elforgatható gyűrű szorít rá illetve engedi el a hűtőről. Ezt kiengedve ki lehet húzni a csövet a hűtőből, bár az O gyűrű és az idő elég masszív ellenállást tud kifejteni, hely pedig nincs.
Ami a szívás volt, hogy az utángyártott hűtőnek van még egy válla a lyukban az O gyűrűt megakasztó perem mögött (ez a gyáriban nincs), a cső nem ment bele teljesen mert túl hosszú volt és nem lehetett a fület beakasztani. Némi flex és reszelő segítségével ment össze a kettő.
A tervező és édesanyja is csuklott egy ideig szerintem... :)
Akkor pedig a befecskendezők álltak meg, ha elindítod és hallgatózol lehet hallani a kis kattogásukat amikor befecskendeznek. Ha finoman ráteszel egy csavarhúzót a másik végét beleteszed a füledbe akkor mindent hallani fogsz , úgy mint a doki a sztetoszkópját a mellyedre helyezed.
köszi, hogy leírtad! legutóbb az auchanban tankoltam (lehet h proli de az esett útba) 98-ast, előtte 30 liter shell 95-össel autókáztam. te milyet tankoltál bele? sima fuel save 95 vagy nitrósat?
amúgy vagy 2 napja nem megyek gázzal egy métert se, és ma reggel nem rángatózott. a gyertyákat cserében nem tudtam megnézni, nem találtam sehol hosszabb gyertyakulcsot.
Egy kis gubanc van ismerősön Pacasso 1.6HDI-vel. A turbó "valamilyen" szelepét már kétszer cserélték, de sajnos bővebbet nem tudok róla. A jelenség a következő: El kezd világítani a motorhibát jelző sárga lámpa. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem utal hibára. Rendesen megy, húz, gázadásra reagál látszólag minden rendben. Durván 300km után elfogyott az ereje. Gázadásra nem reagált, pontosabban nagyon lassan. Gyorsult, de nem erőből inkább csak lendületből. Mint megtudtam a szelep csere előtt is ilyen hibákat produkált. Volt mikor pár perc várakozás után helyreállt, majd később újra elkezdte. Szerintetek mi okozhatja ezt? Sajnos a kiolvasott hibakódot nem tudom, de minden esetre furi, hogy 3-szor jön elő ugyan az a hiba. Köszönöm előre is a segítségeket!
Egy szornyen nagy baromsagot ajanlok: tankolj shell benzint es tekerj bele par szaz km-t.
nekem is gazos az auto es mar ott tartottam, hogy nem indult csak negyedik probalkozasra az auto benzinnel, nem is volt gond, amig ki nem purcant a gaz oldal (elektromos szelep haza szetdurrant) ui kenyszer gazzal inditottam addig, veletlenul shell benzint tettem bele es utana lattam a reklamot, dobbenet mert nekem azota jo az auto ilyen vonatkozasban (tegnapelott szetdurrant az also vizcsovem... szoval nem nyerhetsz) egy probat meger, sose tankoltam shellt elotte nincs semmi erdekeltsegem viszont leirtam amit tapasztaltam
...még ajánlom az összes test csatlakozást nézd át a motortérben ... a tűzfalon is van egy kerek csatlakozó teli kábellel ...kínáld meg egy kis kontakt spray-vel...
Ha benzinnel jó, gázzal rángat akkor a gyújtás gyanús.
A leírtak alapján valószínű hogy Denso IKH20 lehet benne. Ennek a gyertyahézaga eredetileg 1,1 mm, élettartama benzinnel max 90 - 100.000 km. A gyártók általában nem adnak meg élettartamot mivel az sok tényezőtől függ (üzemanyag, motor állapota, használat módja stb) Pl ha valaki szereti pörgetni a motort annak a gyertyái ugyanannyi kilométer alatt többször szikráznak (jobban kopnak) mint aki öregurasan vezet.
Az iridium gyertyákra a normál gyertyák 3 - 4 szeresét mondják a gyártók. A normál gyertyákra pedig 15- 25.000 km-t.
A gázüzem (LPG, CNG, E-85) jobban igénybeveszi a gyújtásrendszert, a gyertyák is jobban kopnak.
A benzines élettartamból 15-20 %-ot le lehet vonni, tehát ha 70.000 km van az iridium gyertyádban és gyújtás hibára utaló tünetek vannak akkor cseréld ki.
Jó bele a normál NGK LFR6B de 20.000 km-nél tovább ne használd. Ennek eredetileg 0,9 mm a hézaga. Ha gázzal rángat vissza lehet venni 0,8 mm esetleg 0,7 mm-re.
120 ezer az élettartama ennek, 90ezernél kell elsőre ránézni / 5 év talán. De hétvégén megnézem ha addig tudok szerezni hosszított gyertyakulcsot valahonnan
Mondták persze, benzinnel is szoktam használni. A hengerfejezés óta csinálja ezt, de lehet h beleborítok egy tank benzinbe egy injektortortisztítót és kijárom vele - vagy tankolok szétadalékolt százast. Szerzek egy ilyen hosszított 16-os gyertyakulcsot és hétvégén kitekerem a gyertyákat belőle, megnézem. A gyári hézagja elvileg 0.7 mm ha jól emlékszem, szerintem ennek sem kell nagyobb.
...és azt nem mondták , hogy néha kell vele menni benzinen 100-150 km mert a benzines vezérlő úgy mond "eltanul" és ezt a megváltozott paramétereket követi a gázos vezérlő...?
...engem is érdekeltek az ilyen "tuning cuccok" pl. sport légszűrő volt beépítve a Berlibe, a mostaniba is tervezek valami ilyesmit ...nem találtam meg mekkora hézagja ennek a gyertyának , de ha túl nagy attól el tud fáradni a trafó idővel ...és gázadásnál bizonyos fordulaton rángathat emiatt ---aztán akár kihagy már alapjáraton is .
Neked, meg a kérdezőnek I-es gépe van. Hf1968 kollégának meg valószínűleg II-es. Ő azt hihette hogy csak az a megoldás létezik és nagyon magabiztos, innen eredhet a félretájékoztatás.
nem biztos hogy működik az ötleted...bár a segítő szándék dícséretes...Mondom, miért!! Bár az én Xsarám 1.4-es...Tehát lehet hogy feleslegesen beszélek...
Szóval!!Az alsó vízcső az nem RÁ megy a hűtő csonkjára,-henem BELE!! Ugyanis a vízcső vége egy gumírozott acélcsőben végződik...tehát a gumicső végébe van vulkanizálva egy fém csődarab..No ez a cső van beledugva a nála bővebb hűtő csőcsonkba! A csatlakozó perem előtt van egy tömítő gumigyűrű..s valamiféle váll...Az a "drót" amit a kolléga említ..az rőgzíti a helyén a csövet...Az egy acélhuzalból hajlított villa...megvan a helye ahova "szúrni" kell, s ha a csővég pontosan tövig be van nyomva a hűtő csőcsonkjába könnyedén a helyére passzol ez a villa...Szóval ha a dízel hűtője is ilyen, akkor az általad említett ABA bilincs nem lehet opció..
Denso iridium diódások vannak benne kb 4 éve ~ 70e km van bennük. Ami érdekes, hogy ha csak benzinnel mentem akkor másnap reggel nem volt vele gond... Voltam ma a gázosoknál rutin szervízre és állíttattam velük mondták, hogy elmásztak a görbék picit. Reggel kiderül :)
Sziasztok, tanácsot kérnék, a Xsara I és II első ülései vajon csereszabatosak? Nem baj ha más forma, csak a rögzítés legyen jó. Meghalt a II-esem ülésfűtése, viszont I-es bontottat tudok szerezni.
A minap egy nyelgazzal torteno kigyorsitas volt egy nagy durranas a kocsi alja felol. Mikor megalltam es hatra mentem megdobbenve tapasztaltam, hogy egy melirozott fekete parokat kopott ki a pufogo. Reg ota nehebben gyorsul az auto, de nem volt lyukas a kipufogo. Lehet kipurcant a belseje es osszeomlott valami es azt kopte ki most? Azota jobban megy, de meg mindig jovogetnek ki darabkak.
Köszi, előbb kipróbálom Kárász javaslatát, remélem a kacsaragasztó kibírja a tűző napon állókocsi 40-50 fokos belterét. Ha nem, akkor is inkább veszek egyet a bontóban, az általad bemutatott alternatív megoldás nem nyerte el a tetszésemet, bár kreatív, ez kétségtelen ;-)
Szia! Nekem is megfoghatatlan zörgő-kotyogó hang hallatszott előröl, de mégse kottyant semmi, feleslegesen cseréltem pár dolgot. Végül elvittem műszaki előzetesre ahol padon mindenfelé huzatták és kiderült a lengőkar szilentek szorultak cserére.
Idősödő Sárikám jobb eleje kotyog, kotyorog..... Az egyértlműen, s holt biztosan tettenérhető dolgokon kívül ( gömbfejek, kutyacsont..) hol keressek, merre, hol érdemes - meglepetést okozó zajforrást???
Tapasztalatokat várnák...s köszönök meg előre is!!!!
Én egyszer úgy oldottam meg váltószétszedés nélkül, hogy a keresztcsapot kiszedtem és menetfúróval menetet vágtam a karba is és a tengelybe is, majd egy nagy szakítószilárdságú csavarral rögzítettem az egészet és még menetrögzítővel is bekentem. :-)
Autó vásárlás előtt állok, és szóba jött a Xsara is. 2003-2004-es évjáratokat nézegettem. Leginkább városon belül, valamint rövidebb távokon lenne használva. Tudnátok abban segíteni, hogy mire érdemes odafigyelni ezeknél a típusoknál? Mennyire érdemes ilyen autót venni, mennyire megbízható? Melyek a típushibái? Valamint, javításnál mennyire költséges az alkatrész hozzá?
Esetleg van valahol leírás, vagy teszt az autóról?
Reggelente indításnál az alapjáratot nehezen bírja megtartani az autó, picit ugrál 10-15 másodpercig 900-as tartomány alatt. Aztán megemeli a fordulatszámot a motor picit és beáll 950-1000 körülre és tökéletesen megy az autó.
Viszont van amikor innen gázadásra csak fullad a motor, és 4-5 próbálkozás után / újraindítás után tökéletes.
Nem füstöl, ha ezeken túllépünk akkor viszont néha "darabosan" gyorsul.
A MAP szenzort megfújkáltam féktisztítóval, közben vettem egy bontott pillangószelep egységet és cseréltem is, de az újjal is ezt csinálja... Van tippetek? Gyertya lehet mondjuk még ami miatt lehet ez? Amúgy hibajelet nem ír be az autó, nem világít a check engine sem, többet se eszik mint előtte. Nemrég jöttem vele haza egy 3000 km-es túráról, azóta csinálja ezt.
Plusz egy "érdekesség", mikor cseréltem a pillangószelepet akkor az alján ilyen benzin szagú zselés trutyi volt és a kartervisszavezető cső is kormos, meg a szívótorokba benyúlva is koksz van mindenhol. Lehet, hogy nem lenne tökéletes az égés és telekormol mindent rövid idő alatt? Ezeket a részeket lehet/érdemes-e takarítani valahogy?
Azon a környéken szerintem kevés fórumozó van. Ha nem akarsz márkaszervizbe menni, vagy esetleg nincs a közeledben, akkor chiptuninggal foglalkozó cégnél is megpróbálhatod.
Olyan gondom van (2004-es Xsara II), hogy akkusaru levétel után nem tudom visszatanítani a távirányítót. Az autó egyébként magával a kulccsal nyitható/zárható/indul.
A kézifék mögötti tároló dobozom tetejéről letört a "zsanér", már ha lenne ott zsanér, de csak egy műanyag az egész, ami a nyitogatástól eltört. Lehet ezt kulturáltan javítani? Ha vennék másikat egyáltalán milyen néven keressem?
Elkelne egy kis segítség. '97-es 1.9D a páciens és hűtőcsere előtt állunk.
Lekötöttem mindent már a hűtőről csak jobb oldalon (menetirány szerint) alul van egy vastag cső csatlakoztatva, ami nem bilinccsel hanem eddig általam nem látott módon van csatlakoztatva.
Ajtózáró motort keresek kis Xsarám anyósülés felőli ajtajába. MInden megoldás (de főleg a bontott) érdekel, ahol eddig kerestem, nem volt raktáron... Köszönöm a segítséget
Üdv Urak! Xsarám jobb hátsó kerekénél 1-2 cm-rel mintha lejjebb lenne a kaszni. Olyan, mintha gugolna egy kicsit.. A kerék nem dől semerre, de ezt látom... Ez komplett hátsóhíd felújítás lesz? Nem tudtok esetlegesen valahol, valakinél eladó jelet előre? Már a 2-at hagytam el.
Kuplung pedálon van kapcsoló? Fékpedálon 4 vezetékes kapcsoló van? Akkor veszel egy kart (10-12-15 ezreket mondanak), bepattintod, és elviszed valakihez feltanítani. Én ezt tudom a II-es-nél.
Tempomatott szeretnék berakatni a kocsiba overspid az van benne. Azt mondták nekem hogy csak a kapcsolót kel beraknom mert a kocsi az tudja igaz lehet ez?
Köszönöm a gyors válaszokat! Nem örülök túlzottan :( Tudnátok ajánlani valakit, akihez érdemes lenne vinni? ( akinél már járt esetleg közületek valaki és tényleg rendesen megcsinálja Pest környékén)
Egy 2000-es 1.6-os kombi Xsara boldog tulaja lettem. :) Lenne egy pár kérdésem,hátha valaki tudna segíteni. Először is mikor hepe-hupás útra érek, hátulról nyikorgó hangok jönnek ki,( mint mikor egy ajtó nyikorog ami nincs megzsírozva) amit kint és bent is egyaránt lehet hallani. Lengéscsillapítóból jöhet a hang? (fújogattam már ott mindent wd40-el de nem lett jobb :) )
A másik probléma, hogy felváltásnál nem esik vissza rögtön a fordulat, hanem 1-2 másodperces késéssel. Ez normális vagy sem? Ma reggel megfigyeltem,hogy ingadozik az alapjárat is,nem áll le,csak érezi, ahogy lejjebb esik,majd visszaáll. Lehet összefüggés?
Járt már úgy valaki, hogy 2.0hdi 90ló hidegen nagyobb gázadásra megtorpan és onnantól semmi erő nincs benne? Ha bemelegszik van hogy visszajön az ereje, de motordiagnosztika lámpa nem ég. Kb 1 hete már nem csinálta, de tegnap megint előjött ez a hiba. Ha ilyen gyenge állapotában tolom neki a gázt, van hogy visszajön bele az erő de van hogy a diag lámpa is kivillan.
Hibátlanul indul, nem füstöl, amikor gyenge akkor sem füstöl.
1.6 16V vezérlésszett cserénél ha nem tökéletes a pozicionálás(pl. egy fognyi eltérés), akkor indítható marad a gép?
Vezérlésszett, lambdaszonda(gyári), gyertya, légszűrő, szf. tömítés volt és azóta az alábbi hibát produkálja.
Indul rendesen, de elég durván egyenetlen az alapjárat. A fogyasztásmérő majdnem a dupláját mutatja a normálisnak, a kipufogóból dől a benzinszag és a korom. (Eddig mindig csak hegyi levegő jött ki belőle :))
Majd amikor elérte az üzemi hőfokot, hibát dobott(P0171), a füstölés fokozódott és alig tudtam hazavánszorogni pár km-ről.
Sziasztok! xsara2-m rádiója (inkább nem írnám le mióta...mi így vettük) csak "serceg", gyakorlatilag néha-néha pár hangfoszlány kivehető. Ha pl Kaposváron a kapos rádióra állítom, ott viszonylag tűrhteően szól, de amint 4-5 km-re vagyok, már semmi. Úgy vettem, hogy az antennát nem lehet letekerni.. Én most belül kiszedtem a hátsó kis lámpát az utastérben, alatta a 22-es csavarat letekertem, így kijött az antenna a tetőből. A pár apró torx csavart kitekerve bevittem az antenna egészét a műhelybe, ahol a rugós részről le volt szakadva a hosszúkás antenna rugóacélból (vagy miféle anyagból) készült része, ami gondolom végig van tekercselve az antenna végéig. Összeforrasztottam, antenna vissza, de még így sem tökéletes.. Esetleg bontóból lenne érdemes komplett antennát vennem, vagy van esetleg valami trükk...
10 hónapos noname tesco-s akksim megadta magát, gondoltam lemérem, hogy nem-e valami titkos fogyasztó tette tönkre
tapasztalat:
akksi saru feltétel vagy pl nyugalmi helyzetben lévő autónál autó kinyitás a következőt eredményezi: kb 30 mp-g 0,9A-es áramfelvétel, majd utána még kb 1-2 percig 0,15A-es áramfelvétel utána áll vissza 0-ra
egyébként az akksit szó nélkül visszavették és fizettek mint a katona tiszt
érdemes azokat a blokkokat elrakni, nekem most 13-at jelentett
egyébként azt mondták, hogy abszolut nem jellemző, hogy a noname akksikat visszahordják nekik én tenyerelhettem bele,
vagy lehet még is van valami áthúzásom, de majd azt akkor tudom kimérni, ha lesz valami tökösebb vízes idő, ami jól megfüröszti alulról a kocsit
Szemből kell benyúlni pici csavarhúzóval, és egy könnyed mozdulattal kibillenthető az érintkezőhöz tartozó műanyag rögzítőnyelv. Olyan kamránál gyakorolj először, amelyikben nincs érintkező. Jó tanács: egyszerre csak egy érintkezőt vegyél ki, és jegyezd meg, hogy pontosan melyik kamrából vetted ki. :)
A csati nincs szétesve, de nem tudtam, hogy lehet bele kapni új sarukat.
Tuti be megyek a kereskedésbe és szerválok néhányat, mert nekem már a saruk kidobósak. Sajnos folyamatosan törik valami. Most hoznak nekem egy bontott másik csatlakozót kábelestül meg veszek új csatlakozókat is bele. És remélem egy jó ideig megszűnik a gondom ezzel a résszel.
Az is a baj, hogy az autó villamossági szerelők nem nagyon akarnak bíbelődni ezekkel a dolgokkal, hanem csak a saruk tövére forrasztanak rá és nem veszik ki. Így viszont gyorsabban törik. Én meg nem emlékszem merről kell kipattintani. Ti tudjátok?
Szerintem ez nagyon gyatra cucc, és ráadásul az összes kamrában van vezeték, ami nyitáskor-záráskor csak rontja a helyzetet, aztán kiöntötték műgyantával, hogy a tövében koncentráltan kapja az extrém terhelést, mindemellett aranyárban van...
Sokkal inkább favorizálom azt, hogy a szerelhető csatiból játszi könnyedséggel kiemelhető érintkezők miatt csakis a sérült vezetékek helyett betenni bontott, de jó állapotú (keresztmetszet-helyes) vezetékdarabot, arra ügyelve hogy a toldás ne a gumiharmonika alá essen, hanem az ajtóoszlopba. Így a sok sértetlen többi vezetéket nem is kell elvágni.
Saját magamnak anno beszereztem egy ilyen csatit bontóból, és abból tudok pótolgatni.
Még az a megoldás is igényes (szerintem), hogy márkaszervizből csak érintkezőt venni (tízesével csomagolják), azt szépen rásajtolni-forrasztani keresztmetszet-helyes új autóvillamossági vezetékre, aztán azt betoldani az oszlopon belül.
A fotón szereplő cucc egyébként szerintem is inkább hasonlít 306-os csatira, mint Xsaráéra.
Eleg franko cucc. Az nem lehet baj, hogy a mostaninal a kabel egyenesen jon ki a csatibol, ezen a kepen pedig derekszogben megy? De legalabb lehet kapni.
Xsara I. '97 műszerfal óra problémám van. Először is azt vettem észre, hogy a két jobb oldali beállító gomb nem működik. Nosza szétszedtem, de mivel semmi hibát nem találtam benne, össze is raktam. Na ekkor már csak 3 csík jelent meg alul, idő kijelzés nuku. Mi lehet a gond? Érdemes vele szórakozni, vagy inkább célozzak meg egy bontottat pár ezerért?
Egy patenttal volt rögzítve, a csavarhúzó segített rajta. A hűtő elött a merevítőt is bontani kellett, csak úgy volt hajlandó kijönni a lámpatest. Az izzó rögzítő egy közbetéttel kapcsolódik a lámpatesthez. Kiszerelés nlékül nem lehetett volna meggyógyítani. Köszönöm a segítséget.
Vagy eltört benne valami vékony műanyag alkatrész, vagy csak kiugrott a helyéről.
A zárszerkezetet tartalmazó hosszú csíkot, egy lapos csavarhúzóval könnyen ki lehet pattintani a helyéről (csak valami ruha kell a csavarhúzó alá,hogy ne karcolja össze)
A macerásabb megoldás az egész kesztyűtartó-ajtó leszedése. De zárt ajtó mellett a kesztyűtartó alatti, ajtót tartó csapszegek kiszerelése eléggé kínszenvedés.
Sziasztok! Volt már téma, de nem találom, és segítségre lenne szükségem! A kesztyűtartót egyszer csak nem lehet kinyitni az autóban... pedig nagyon ki kellene. Mi az oka, és hogyan lehetne kinyitni, hogy legkevésbé sérüljön az autó?
Szétbontottam az elejét. A jobb doblemez kint van, a löklap elejáből és a kerékjáratnál a csavarak kijöttek, de a sárvédő közepénél a löklap nem enged, ott csavart nem látok.
hi mindenkinek! 2003-as 1,6 kombi xsaram van és elkapott az égőcsere koboldja. Odáig fajult a dolog, hogy a bal távolsági fény izzójával együtt kijött a rögzítő kapocs is. Az ABS egység miatt nehezen lehet hozzáférni és még kevésbé a belsejébe látni. A lámpatest 2 rögzítő csavarját (a tetején és szemből baloldalon az alján) megtaláltam, de nem tudtam kivenni. Van ötletetek?
Nekem is többek között ezzel a két alkatrésszel van bajom. A kérdésem, hogy lehet kapni szerintetek ebből az ajtókábel átvezető csatlakozóból gyári újat amikben a saruk is újak, vagy valami ilyesmi megoldás? Mert az enyém már annyi helyen van forrasztva, hogy sajnos lassan reménytelen lesz. Vagy bontó?
Sziasztok! 1,6 kombi xsaram van és a napokban eltörtek a kábelek a vezetőoldali ajtónál. A másik gondom pedig,hogy ingadozik az alapjárat és észrevettem, hogy a szelepfedélnél amik vannak csövek kartergázcső több helyen is kilyukadt illetve eltört. A hozzám legközelebb lévő márkakereskedésbe nem tudnak nekem ezek beszerzésében segiteni, illetve neten sem találtam sehol se csatlakozót se csöveket. Az lenne a kérdésem, hogy hol tudok venni gyárit vagy hogyan tudom megcsinálni? Köszönöm.
Köszi, hétvégén szétkapom. Ma viszont alig akart elindulni szegénykém, korábban egy kisebb gázfröccstől beállt az alapjárat azonnal, most hidegebb volt sokkal és már többször kellett indítani.
Ne ijedj meg tőle! Légszűrő utáni csövet kiveszed és ott is van. Csati hátul lehúz, 3 torx csavar fogja. Lent is van. Féktisztító vagy potitisztítóval kipucolhatod úgy hogy kézzel nyitva tartod a szelepet. Tisztára törlöd, mehet vissza. Után betanítás kellhet: gyújtásra teszed kb egy percre az autót, hallod majd ahogy bepozícionál. Ennyi.
A napokban azt tapasztalom, hogy indítás után szépen visszaesik a fordulat és leáll az autó. Ha egy nagyin pici gázt kap, akkor marad a fordulatszám és megy tovább szépen, semmi gondja nincs. Merre keressem a hibát, hátha már tapasztaltatok ilyet? Köszönöm.
Üdv,privátban megírnád hogy mennyi idő alatt csinálták meg,és hogy mennyiért.Sajnos aktuális,mire készüljek,félre ne érts,nem a zsebedben turkálok ismeretlenül:-)Köszi
Sziasztok! Még új vagyok itt :) Kaptam egy 2001-es 1.6benzin 110le 3ajtós coupet. A kesztyűtartó nem nyílik. Hogy lehet viszonylag roncsolás mentesen kinyitni? Illetve a központi zár nem mindig húz le mindent egyszerre, és kulccsal kell zárnom. Tudtok jó megoldást rá? Nagyon köszönöm Roli
Szia! Bo egy honapja vittem en is muttetni a csálé seggű, lottyadt picsájú Sárikámat. Az eredmeny, a valtozas lenyűgöző! Olyan feszes lett a feneke, mint fiatal koraban!
Veresegyhaz, Verbunkos u.
Szerintem korrrrekt a csapat. Mind idoben, mind anyagiakban tartottak magukat a telefonon megbeszeltekhez! Ajanlom oket!
(Tobb helyen erdeklodtem. Volt ahol azt mondtak, ha szetszedik, akkor derul ki, mekkora a baj es annak fuggvenyrben 30-130ezer ft koruli az osszeg. Az ilyenbol mar megjottem.)
Elméletileg van az jobb első ülés alatt valami,meg a csomagtér jobb oldalában a kárpit alatt. De ez csak elmélet. Nekem is volt vele gondom,de ahogy itt a fórumon olvastam mindíg a csatlakozóval van a baj a lökhárító alatt,és tényleg ott volt,pedig jónak tünt. A kábel a csatlakozó érintkezőjében eloxidált és nem érintkezett. Ez csak az én esetem. A legjobb lenne azt a csatit kiváltani egy erre alkalmas másik csatival.
Üdv mindenkinek ! Az a kérdésem lenne a kompániához, hogy csináltatott-e valaki hátsóhíd felújítást Szentendrén a Rózsa utcában? Esedékessé vált nálam a műtét és megnyugtatna, ha valakinek lenne véleménye a cégről. Köszönöm az észrevételeket!
Legalábbis azt hittem... Kicseréltem a zár motorját egy darabig jó volt, hétfő délután ismét nem működött... A kábelezést átnézem még egyszer, de ha valakinek esetleg van még ötlete azt szívesen fogadom.
Köszönöm szépen, közben sikerült megoldani. Kinyitottuk úgy ahogy leírtad, a baj pedig az volt hogy ledöglött a nyitó motor (féltem tőle hogy a kábel tört meg valahol).
Nálam ezt a tünetet a vezető sin nem megfelelő rögzítése okozta.
Cserélve lett az ablak tartó műanyag és a vezető sin nem lett megfelelően rögzítve. A hiba az volt amit leírtál. A megfelelő rögzítés után minden rendben azóta is.Nem tuti csak egy tipp.
Olyan problémám van hogy xsara2 ben elnémult a risztó csak villog de nincs hangja lehetséges hogy kikapcsoltam valahogy vagy milyen baja lehet valaki talalálkozott már ilyennel? a bisztosítékok jók
Tápszivattyúhoz nem ment áram. Közvetlenül azután kezdte csinálni miután a klímát töltötték és mellette van ez a "crash kapcsoló" lehet annak a csatiját piszkálták meg véletlenül mivel hát a motorterekbe sok hely nincs semmire. Szétszedtem összeraktam remélem ott volt valami kontakt hiba.
2004-es Xsara II-esen (5 ajtós) ki lehet nyitni belülről a csomagtérajtót?
Be volt állítva, hogy csak a távirányító gombjával lehessen kinyitni a csomagtartót. Ma reggel ki is nyitottam indulás előtt, majd érkezés után már nem működött. A relét hallom kattanni a vezetőoldalon, de hátul semmi. Próbáltam úgy is, hogy kikapcsoltam a távirányítós opciót, de semmi.
Egy hibakiolvasás nem ártana. Nekem nem zúgott a tápszivattyú, megkocogtattam, és utána járt az autó "szépen". Minden jel a szivattyúra utalt tippelgetve. Áramot kapott a szivattyú, legalábbis a multiméter azt mutatta. A hibakiolvasás a teljes üzemanyag rendszert kihozta. Hibatörlés után megmaradt a nyomászabályozószelep hibája. Az cserélve lett, a hiba remélem nem egyenlőre, de nem jött vissza.
Tehát addig csak tippelgetni lehet, a próbás csere meg ha nincs egy másik xsarád elbontva, akkor fáj anyagilag.
Levettem a sarut, majd vissatettem és rápróbáltam-sajnos semmi változás. Majd egy olyan "őrültséget" próbáltam, hogy bezártam az ajtózárat és ez a gond megszűnt. ... de előállt egy másik. nevezetesen, hogy felfelé emelkedésnél csak a szakaszos megy..folyamatosan nem. de így most megáll a csúcsponton.. Ezt már egyszer próbáltam, amikor egyáltalán nem reagált a gomb nyomogatásra. Vajon ezek a dolgok mitől lehetnek vagy mi a legkézenfekvőbb és esetleg általam is kivitelezhető megoldás?
Ezt most nem értem. Csak elektromos emelési lehetőség van, hogy érttted, hogy felhúzom? , ha megnyomom a gombot felfelé, felmegy, de a csúcs pont útán visszaa is jön kb félállásba. Köszönöm.
Tudnál egy linket, ahol esetleg még én is megérteném a megoldást? Köszönöm. Annyit még a dologhoz, hogy korábban is csinált fúra dolgokat. pl. nem is nyílt ki vagy csak szakaszosba ment nem folyamatosan.....szerintem mostanában nem lezt az akksi levéve, de ha most azt megtenném nem javítana a helyzeten? Köszönöm szépen.
Citröen Xsara II "öreg" 2001-es évjáratú autóm baloldali elektromos ablakemelésnél egy komoly problémám akad. Amikor eléri a folyamatos emelési funkciónál a felső ütközést, akkor nem áll le, hanem visszamegy kb fél állásig. Jelenleg amolyan "kalóz" megoldásként csak azt tudom tenni, hogy amikor eléri felső pontot, akkor gyorsan egy pillanatra megnyomom a lefelé jelző gombot, akkor fent megáll. Lássuk be, hogy ez nem lehet egy jó és végleges megoldás. Kérném e területhez értő társakat, hogy mondjanak vélemény a megoldásra is. Köszönöm szépen.
Economy módban az üzemanyag szivattyúnak működnie kéne? Nem indul az autó, nem hallom a pumpát zúgni, sem gyújtáson, sem indítózásra nem jön benzin a pumpánál lévő csövekből. Kimértem, a pumpánál van áram... Legutoljára, amikor indult, vagy 500 métert lehetett menni vele, utána mintha gyengült volna, csak nagy gázra húzott, majd leállt, és nem indult... Szerintetek az üzemanyag szivattyú lehet a gond? Milyet érdemes venni?
Szilikon spray. Nem csont szárazon feszülnek az ávezetőben a vezetékek. Nyitáskor könnyebben mozognak egymáshoz képest is, kisebb a feszültség. Ez az én gondolatmenetem. Eddig úgy néz ki bejött.
"11 év xsarázás után nekem még nem volt vezetékszakadásom az ajtóátvezetéseknél. Bár lehet csak én vagyok túl elvetemült, hogy ápolom a gumi alkatrészeket."
Hát...gumiápolással ezt nem nagyon lehet elkerülni. :-)
Nézd meg az akksi előtt a nagy barna (vagy esetleg fekete) dupla relé (kb. akkora mint egy cigisdoboz) lábait ill. a csatlakozó lábait. Beéghet vagy kontakthiba is szokott lenni arrafelé. Ezen kívül még az akksi mellett/mögött van 2 v. 3 tekerős kábelköteg csatlakozás, abban levő érintkezőket is érdemes leellenőrizni.
Én a világon senkinek nem ajánlottam, mester :) megosztottam, hogy így lett megcsinálva azt kész. Bár, hogy őszinte legyek a gumialkatrészek ápolása, nem értem hogyan akadályozza meg a vezeték eltörését, főleg, ha már így vetted az autót. További szép napot :)
Gázzal járókat kérdeznék elsősorban :) . Közel egy éve járok gázzal eddig hibamentesen. Két hete viszont hengerfejes lett az autó (1.6 16v xsara ii), síkolás, új tömítés, meg minden meg lett csinálva. Pár napig csak benzinnel jártam, aztán mikor átváltottam gázra, és ki is írta néhány km múlva, hogy antipollution fault, és égett a check engine lámpa. Ezeket a hibakódokat tárolta le :
A szerelőm (aki nem gázos) kitörölte a hibákat hétfőn, azóta nem írta be megint a gép (150 km-t mentem azóta). Lehet, hogy a gázrendszer computerének "eltanuló funkciója" okozta a dolgot és kellett pici idő mire az érzékelők beálltak a javított motor új értékeire?
Olyan problémám van, hogy a xsara hdi-m néha nem indul be, ha gyújtást ráadom nem hallok az ac-pumpa felől semmi hangot viszont ha az akksiról megtáplálom próbaképpen az üzemanyagszivattyút, akkor beindul. A legnagyobb gond, hogy úgy csinálja, mintha fogorvoshoz vinném a szerelőnél nem produkája a hibát.
11 év xsarázás után nekem még nem volt vezetékszakadásom az ajtóátvezetéseknél. Bár lehet csak én vagyok túl elvetemült, hogy ápolom a gumi alkatrészeket.
Ha meg ilyen munkát végzel és még hírdeted is, ne csodálkozz, hogy azok akik kicsit is igényesek az autójukra, megszólják. Ha az út szélén negyed óra alatt hazáig kibírja címszóval ment volna, még oké. De végleges megoldásoknak ne ajánljunk már ilyen munkát, mert csak bővül a sufnituningos autók listája, amelyekből már bőven van az utakon.
Vagy a műszerfalon. Inkább ilyen hibára gondolok. Azt még lehet érdemes lenne megnézni, hogy az üzemanyag jeladó vezetéke a hátsó ülés alatt nem sérült e meg. Furcsállom,hogy kiakad. Az akkuról úgy gondolom több minden megy, ezért szerintem más is leállna, illetve letiltaná a motort.
A gyertyákat nézd meg még az üzletben, nehogy valamelyik sérült legyen! Én nemrég vettem a négy gyertyát és az egyiknek a porcelánja meg volt repedve! Sajnos csak itthon vettem észre (persze hogy nem cserélték ki). :-(
A mellékelt képen jó helyen van bejelölve egy TU5JP motoron a gyertyák helye? Cseréhez csak szét kell húzni a csöveket/kábeleket + ami útban van és lecsavarozni a trafót? Onnan pedig már szabad az út a gyertyákhoz?
Gyertyával mik a tapasztalatok?
NGK-t néztem ki, konkrétan ez. Ha jól gondolom ez kell bele:
Figyelj, amúgy hogy mennyire igényes és tartós, és hogy mennyire értek hozzá, kb. arányban áll. Nekem az a lényeg hogy működik fillérekből, és igényes pont annyira lett, amennyi időt rá tudtam szánni. A gyári megoldás szuper igényes volt, de tartósnak azt sem mondanám...
Sziasztok! Valaki cserélte már a jobb első ajtóban azt a "rudat" ami a zárcilindert köti össze a zárral, és ezáltal működik ténylegesen az ajtózár? Én sehol sem kapok ilyet, most a vasasnál vettem 1 méteres rudat, ami ránézésre jó lehet, ebből kéne valahogy barkácsolnom egy belevalót.
A napokban garázsból kiállás, kapu becsukása, autóba vissza ez a kép fogadott.A motor jár rendesen.A visszajelzések nem működnek(irányjelző,tompított visszajelző stb) menet közben elmegy,visszajön. a kép 80 km/h-nál készült.Nem megy a sebességmérő, a fordulatszámmérő a visszajelzők világítanak, a benzin mutató kiakadva. Majd elmúlt és három napig semmi. Ma reggel kinyitottam az ajtót és ugyan ez a kép fogadott. Valakinek valami ötlet. Xsara 1.4 2003.
A feleségem lerobbant ma Budapesten, és nincs meg a vonószem a xsara2eshez. Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen autókéval helyettesíthető,esetleg? Holnap erejéi egy megane2-es, és egy thaliás haverrel, azok jók lehetnek? érden, xxii-ben, xi-ben nincs valaki, aki kölcsön tudná adni egy hazavontatás erej A jövőre nézve hol tudok beszerezni egyet?
Otthon csak részlegesen tudod cserélni, de az is valami: a tartályból kiszívod az olajat - egy fecskendővel pl - amennyit tudsz. Friss olajjal utántöltöd, megjáratod. Ezt megismétled párszor. Ha már össszesen 1litert le tudtál így szívni, az jó. Ezután én mondjuk motorolaj cserékkor is megismételnék egy egyszeri tartályleszívást. De persze az igazi az a teljes leürítés majd friss olaj hozzáértő szakemberrel.
Majd' 3 éve vettük a Sacit, és most kell másodjára váltógombot cserélni, mert egyszerűen megadja magát és széjjel töredezik. A tietek is ilyen? Nyugtassatok meg, hogy nem csak a miénk ilyen gyenge.
Előjött egy ideje, hogy a sárám 99-es 1.6 8v nem indul el elsőre. Azután már sokadikra sem.
Olyan mintha elkapná és indulna, de utána már csak teker az önindító.
Ha mégis beindul (általában a gázpedál folyamatos pumpálására) akkor már olyan dús a keverék, hogy majd megfojtja a motort. Ezek után általában a fordulatszám az egekbe megy (2500-3000 körülre) és nem is esik le. Ha ilyenkor megyek vele 2-3 km-t és megállok akkor az alapjárat ~850 (normális) és gázadásra is reagál és vissza is esik a fordulatszám az alapjáratira. Hibakódot nem adott.
Ha ezután leállítom, akkor utána indul önindítózással 1-2 tekerés után azonnal.
Amikor nem indul (önindítóval), akkor tolásra szintén azonnal indul.
Ráadott gyújtásnál az önindítónál is lett rövidzárral indítva, hátha a gyújtáskapcsolónál van gond, de nem indult úgy sem.
Hőmérséklet érzékelőt cseréltünk benne, hátha azért dúsít túl. Gyertya volt cserélve kb fél éve. Falsot nem szív.
Megjavult magától :D, Nem búg meg zúg már. Auchan kúton szoktam tankolni általában, de most egy OMV kútnál tankoltam és véletlen a drágább 95-ösel tankoltam tele. Másnapra meg elmúlt a búgás. Szerinted véletlen lehet vagy ennyi különbség van az üzemanyagok között?
"Antipollution error" Korábban már írtam, hogy volt jelenség, de most egy hete még jobban előjött, mert a "chek engine" lámpa is villogott menet közben, a kipufogóból pedig fekete és szürke füst is jött. 25 km-t mentem vele, másnap újra indultam, és semmi baj. Megnéztem a kipufogót ahogy azt tudtam a hátsó dob szét van rohadva, már a bakról is leszakadt, így csak lóg a vége...Ma szerelőnél voltam, egyből mondta, hogy a hátsó dob cserés, a benne lévő lemezek lerohadása miatt lehet, hogy olyan füst keletkezett, amit érzékelt a gép, hogy nem túl egészséges és ezért írta ki a hibaüzenetet. Rákötöttük computerre, ott "csak" gyújtáskimaradás hibát jelzett mást nem. Úh. most gyertya csere, kipufogó csere, aztán meglátjuk. Sajnos azonban a gyújtás kimaradás lehet trafó is, ami egyben elég drága, de azt mondták, hogy várjunk azzal még, majd ha egyértelmű lesz mert a gyújtáskimaradás hibaüzenet még más is lehet.
Sziasztok! Mutatom én hogyan oldottam meg a kábelszakadást az ajtóban. Bár nem szép de legalább olcsó volt és most már működik az ablakemelőm. Vettem elektromos boltba vékony kábeleket, amiket összekötöttem úgy, hogy a műanyagból kiálló csonkot kötöttem össze a karosszériából kijövő kábelekkel, ez még egyszerűbb, mert szín stimmelést kell nézni és nálam kevés variációs lehetőség volt, így viszonylag könnyen ment. Az ajtóban lévő kábelekben nem volt szakadás. Azonban egy zöld-sárga vastagabb + vezeték úgy eltört a kasztniból kifelé, hogy nem tudtam a műanyag foglalatba sehogyan sem visszakötni, még a helyét sem láttam. Mikor az ajtókárpitot lebontottam, akkor láttam, hogy már előttem is valaki próbálkozott, mert az ajtóban kárpit alatt lévő és a zár irányába haladó zöl-sárga vezeték középen meg volt blankolva, (az ablakemelőhöz menő is megvolt, de ezek szerint nem azt kereste a korábbi szaki) és egy új zsinór volt rákötve, aminek nem tudom, hogy a vége hova csatlakozott, mert csak lógott a levegőben. Szóval egy kis játék és érintgetés után sikerült bejátszani úgy, hogy megtaláltam melyiket kell adni ennek a lógó vezetéknek a kasztniból kijövők közül hogy újra működjön az ablak. A csonkolt vastag zöld-sárga vezetéket kapta meg, így az ablak működik. De mivel nem tudtam a műanyag csatlakozón keresztül vezetni, ezért a fölöttel lévő zsanér lyukba vezettem a vékony kábelt. Nem tudom meddig lesz ott, de most működik és ez nyáron nem elhanyagolható, és a hab a tortán, hogy nem került pénzbe, és jutalomként újra működésbe lépett a kulcs és a világítás emlékeztető pittyegő is.
Szevasz .Köszönöm a segítségedet,most vettem meg a szervó olajat,TOTAL FLUIDE ATX /piros/.csak után kell tölteni,mert csak a minimum alatt van a szint.
Csak a tapasztalatomat szeretném veletek megosztani,mert hátha van olyan ember aki hasonlóképpen járt mint én. Szóval a történet. :
Kb. 1 éve kezdődött hogy kigyulladt a kulcs,és a motordiagnosztika visszajelzőlámpa és elkezdett dadogni a motor,2 henger ment csak,majd utána jó lett,aztán megint rossz, kissebb-nagyobb szünetekkel.Volt hogy pár hónapig nem csinálta,aztán elkezdte újra.
A kulcs ikon az azóta is világít és sípol,de csak mikor gyújtásra teszem,kb fél percig.
Elvittem több autószerelőhöz,autóvillamossági szerelőhöz,és a Citroen szervizbe is.
A hiba okára nem jöttek rá sehol sem. A szervizbe is csak annyit mondtak hogy valószínű a Vezérlőegységgel van gond,aminek a cseréje 300ezer Ft. (Mondtam hogy akkor az nem lesz megcsinálva,mert ......)
Nemrég,kb. másfél hónapja történt hogy a tesóm mis utánanézett a,olvasott a neten ahol írták hogy a Bosch vezérlőegységgel nem szokott gond lenni és mondta hogy nézzük meg.
A motorháztető felnyitása után,a vezető oldalon legfelül van egy téglalap alakú fekete műanyag burkolatú doboz,ház,aminek leemeltük a tetejét (csavar meg csat fogja), kifújtuk belőle a port,ezután befújtuk WD40-el,majd visszatettük kipróbáltuk,kerültünk egyet és jó volt. AZÓTA is JÓ!!!! :)
(A kulcs ikon még mindig világít,sípol,de nem befolyásol semmit sem.)
Üdv márkatársak.Egy kis segítség kellene.Xsara II 2004-es 1.6 16v autónkhoz milyen tipusú és hány deciliter szervó folyadék kellene.Már a nívópálcát nem éri el a szint.Folyást nem tapasztaltunk,nemrégen lett véve az autó.
...nekem volt olyan , hogy autópályán egyszerűen nem reagált a gázadásra csak pörgött az aktuális fordulaton aztán egy újra indítás után magához tért ... egyből visszafordultam a legközelebbi márka kereskedésig ahol természetesen az egység cseréjét ajánlották csekély 120e-ért.
Otthon megtakarítottam kívül-belül és azóta is tette a dolgát, de azért beszereztem egy bontottat a biztonság kedvéért .
Most hogy eladó sorba került a kedvenc szekerem eladóvá vált a tartalék fojtószelep is ...
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2003-as II-es Xsara SX 1,6 16V autóm van. Érdekes dolgokat tapasztalok az utóbbi időben.A gyújtás ráadásakor még minden rendben, de az indítás után közvetlenül három rövid "pittyegés" hallható. Először egyszer csinálta csak, de mostanra eljutottam odáig, hogy 5 indításból 3-4x megtörténik. A gyújtás ráadásakor a minden visszajelző világít (amit a kocsi könyvében írnak) és indítás után ki is alszanak a megszokott módon. Indulás után nem tapasztalok semmi rendellenességet, bár nem vagyok nagyon hozzáértő, hogy mit kellene figyelnem. Ezzel a jelzéssel párhuzamosan egy másik jelenségre is figyelmes lettem. Abban az esetben, amikor "pittyegéssel" indul a kocsi egy komolyabb fékezésnél bevillan a vészvillogó. Általában nem villog egy teljes ütemet, csak egy pillanatra felvillan. Nem tudom, hogy ez a két jelenség összefügg-e, de nagyságrendileg mind a kettőt kb. egy-két hete vettem észre.
Van tapasztalatotok ilyen hibával? Nem voltam még hibát kiolvastatni, mert a motorvisszajelző is kialszik indítás után és nem tudom, hogy egyáltalán érdemes-e, mert nem jelez/ír semmit. Van ötletetek, hogy mi lehet a jelenségek oka?
Néha hibaüzenetezik a kis autóm (xsara 2). Antipollution fault, check engine lámpa. Aztán pár nap után elalszik magától, gondolom ideiglenes hibát észlel. Kiolvastuk és a gázpedálállás érzékelőre panaszkodik, a szerelőm szerint a komplett folytószelep egységet kell kicserélni előbb-utóbb de addig nem vészes a dolog. Nem rég volt amúgy takarítva és nem is kormolódott be. Szerintetek? Valakinek volt már ilyesmi? Köszi!
Most így jobban belegondolva az előző tulaj mondta, hogy betört az egyik lámpa (nekiment valami táblának), gondolom ilyet tudott szerezni hozzá (párban cserélte, mert mindkettőben benne van). Az volt a furcsa nekem is, hogy ránézésre olyan volt mintha be lenne kötve a ködlámpa a lámpatestben is (még az izzó is benne van), mégsem világít. Így már minden világos.
Ha jól tudom akkor három csavar tartja a lámpát(1 felül,1 szemből és egy a lökhárító alatt)tehát le kell szedni az első lököst is.Neked a lámpatestben nem kell világítania a ködlámpának mert a lökösben van külön,nem is értem miért olyan lámpatest van a kocsidban amiben van ködlámpa.Biztos van?
Segítséget szeretnék kérni egy 2004-es II-es Xsarával kapcsolatban. Ha teljesen ki szeretném venni a lámpatestet, annak mi a menete? Két csavart megtaláltam azok közül ami a lámpatestet fogja, ezen kívül kell még valamit eltávolítani?
A másik kérdés lehet hogy kicsit hülye, előre is bocs. Az autónk rendelkezik gyári ködlámpával a lökhárítóban elöl, viszont amit a használati útmutató a felső lámpabura alatt ködfényszórónak mutat, az nem világít. A külön ködfényszóró miatt nem is kell hogy világítson?
Üdv Mindenkinek! 5 évig hajtottam egy I-es xsarát,azt újonnan vettem,tehát nagy tapasztalatra szerelgetés terén nem tettem szert.Most vettem egy II-es 1.6-ost,és vannak dolgok ami előtt szét tett kézzel állok.:-D.Konkrétan elszállt elől a világításom (tompított),a bizti rendben,ellenben ha ráadom a világítást,nyikorgó,berregő hang jön a lámpatest felől.(bal oldal). A fényszóró beállító motorja lenne? Most még levegőt gyűjtök az izzócseréhez,nem lesz kis mutatvány...Köszi a segítséget.
Ez normális. Nekem is csinálja. Ahogy radom a gyűjtést kapja fesztivál az üzemanyag szivattyú. Akkor van gáz ha már nem tudod beindítani a kocsit. Akkor lehet sot biztos csere
Segítséget szeretnék kérni. 1.4 sx 2004-es Xsarában a többfunkciós kijelző nem mutat semmit. A rádió sem működik, de lehet, hogy az el lett állítva, mert a kijelzőn nem látszik semmi, viszont a cd lejátszó működik. Ha oldalról nézem a kijelzőt, akkor a rádión lévő gombok nyomogatására függőleges csíkok halványan megjelennek egy pillanatra, az amúgy teljesen sötét kijelzőn. Olyan, mintha minden pixel helyén lenne egy.
Amikor ráadom a gyújtást búgó, zúgó hang jön az üzemanyag szivattyútól kb 2-3 másodpercig, utána elhalkul. Beindítás után, menet közben nem halható. Cserés lesz az üzemanyag szivattyú vagy abba van valami szűrő amit ki lehet takarítani?
Hát mérnem nem sikerült még, mert nyaralás közben vagyunk, de próbálgatom. Ma 2500as fordulaton hajtottam több fokozatban is, de nem jött elő. Imádom az ilyen határozott hibákat.
A könyv ezt írja: Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhozkapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt mûvelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.
1.4-es, 1999-es xsara...Tojás alakú távkapcsoló.....leejtettem, s azóta nem nyit, nem zár..tehát nem működik a távkapcsoló...csak kulccsal tudom zárni az ajtókat!
Elem a helyén..elem jó.....
Hogyan kell rábírni a technikát, hogy előírás, az elvárások szerint működjön???
Köszönöm ( s várom is...) segítőkész márkatársaim útmutatását!!!
Esedékessé vált számomra a nagynyomású szelep, nyomásszabályzó szelep vagy ki minek hívja, tisztítása.
Azért teszem ezt közzé, mert sokan szervizbe vagy szerelőhöz viszik a hdi-t és közlik vele, hogy nagynyomású szivattyú, teljes rendszertisztítás, befecskendező rendszer vagy egyéb üzemanyag ellátással kapcsolatos, súlyos 10 és 100 ezres költségű javítás következik. Persze mindez azért mert koszos az üzemanyag, kannából tankolt stb.... mind1 csak az üzemeltető legyen a hibás.
A kocsim egy 2001-es BOSCH rendszerű HDI 90LE. Hibajelenségek:
A kocsi menet közben leáll, menet közben visszaesik a teljesítménye, alapjárat ingadozik, motordiagnosztika lámpa kivillan, ekkor nem engedi 2000 fordulat fölé a motort, vagy engedi de nincs benne erő, a motor kulcs elfordítása után leállításkor még 0-2 másodpercig üzemel.
Új korában hamar eljött az első üzemanyag szűrő csere, amit a szerviz javasolt, ez szerintem betette az ajtót az addig hibátlanul üzemelő kis kocsinknak.
Véleményem szerint a normál üzemanyagszűrő gyenge minősége miatt apró szemcsék kerülnek a nyomásszabályozó szelep szűrő részére. Ezáltal a kívánt üzemanyag nyomásértékeket befolyásolják. Ekkor szerencsétlen francia elektronika mindenféle hibaüzenetet kidobál. Valószínűleg a legjobb szűrővel (PU922X én ezt használom) is előbb utóbb eltömődik, de sokkal lassabban. Esetemben a fényképeken jó látszanak a lerakódások. Itt az üzemanyag kívülről halad a henger belsejébe, egészen pici apró lyukakon. Amikor először szétszedtem, nem tudtam, hogy azok lyukak, csak annyit láttam, hogy érdes a felület.
Elvileg cserélni kéne, de én ezt ronggyal meg szoktam törölgetni, megfújkálom, megtisztogatom és rakom vissza. Ezek a hibajelenségek 2004 körül már jelentkeztek, de akkor egy évnyi szenvedés után jöttem rá, hogy esetemben mi okozza a hibát. Azóta 2-3 alkalommal kellett ezt a szelepet megtisztogatnom.
A mostani műveletről csináltam néhány fényképet, hogy látható legyen a koszos és tiszta állapot.
Mérd meg a akku feszültségét alapjáraton, 2500-as fordulaton és leállítva. Kiderül, hogy a generátor hogy dolgozik. A töltő feszültség 14V körüli érték, de a 14,4V-ot nem haladhatja meg. Az akku feszültség töltés nélkül 12,5-13V környékén mozog.
induláskor tankoltam nulláztam így értem haza fedkomp szerint, de a teljes tankra vetített fogyasztás 6,2 volt. Tehát ez a futam közel volt a valósághoz.
Dunaújváros - budapest pálya 130 tempó végig klímával, pesten 1 óra araszolás be majd kifelé is, végig klíma, majd pálya vissza Dunaújvárosba 150-nel. Fogyasztás 5,9 Lityi. Nem akartam hinni a szememnek, pedig 14 éves és 225.000 km van benne.
1.6 benzin, szintén 14 éves, 140000km. 7,5-nél többet még nem kért. Tetőcsomitartó+klíma nélkül 7 alatt is tud városban(Bp). De azért nem rossz a tiéd sem, főleg a gyári adathoz képest. (város:9,2)
Töltés problémám van egy 2.0 hdi-ben. Az előzmény az volt, hogy sokszor három sípolást hallottam, de hibajelzés nem volt mellé. Tegnap felmentem vele autópályára, és ahogy felgyorsítottam, a három sípolás mellé már megkaptam a hibajelzés a kis piros aksi formájában. Sebességet visszacsökkentettem, és a hibajelzés eltűnt. Sebesség növel, hiba be, csökkent, hiba el. Természetesen nem sebességfüggő a dolog, hanem fordulatszámfüggő. Ha 2300-2400 fölé megy a fordulat, akkor egy kis idő után dobja a hibát. Ha lecsökken a fordulat, a hiba eltűnik. Kipróbáltam több sebességi fokozatban is. A klímát egyből kilövi olyankor, gondolom energia megtakarítás végett. Valakinek volt már hasonló jelenség?
...nem olyan rossz ez városban , de elképzelhető , hogy egy megfelelő gyertyával és egyik másik érzékelő tisztításával esetleg cseréjével még faragható .... és a vezetési stíluson is sok múlik ...
na mindegy leírom, rákerestem a spritmonitor.de-n a kocsira, volt kb 76 találat, átlag: 7,46
a találatok zöme 6,7-8,6 közt szóródott
mivel az én mérésem full város volt, ezért úgy gondolom nem probléma, ha a felső sávba esek (a fillérbaszók felső sávjába, mert csak olyanokról tudom elképzelni, hogy spritmonitor-ra jegyzetelnek)
bp város végig, fed komp szerint átlagsebesség: 25 km/h
fed komp által mutatott átlag 7,8
tankolásból számított: 8,2
szerintetek ez megfelelő cucc egy 14 éves kb 100ezret futott autónak, vagy kéne kicsit tisztitgatni ilyen olyan szelepeit, meg beállítgatni ilyen olyan vezérlő csavarokat?
Anno 4-5 évvel ezelőtt vásároltam a XIII.ker. Tüzér u.-ban,egy autó HI-FI boltban,ami egyben beszerelő műhely is volt. Azt nem tudom, hogy létezik e még.
Nagyon sok oldalt megnéztem, külföldit is meg voltam vagy 3 autó hang technikás boltban is, de sehol se találtam hozzá. Ha tudsz valamit linkeld már át légyszíves. Ez Xsara II-es.
Én alulról fúrtam meg, nem látszik csavar. Habosított pvc-ből faragtam az embléma belsejébe betéteket és hátulról rögzítettem a hűtőrácson keresztül csavarral. Soha nem fog leesni.
Szemből, vagy felülről nézve nem látszik, csak alulról. Ragasztóm nem nagyon van itthon, mert ha veszek valamihez, akkor 2/3 tubus beszáradt ragasztóm van, mire megint használnám.
Én ragasztottam és stabil. A citroen jel mellet fúrtam a fekete műanyagba kis lyukakat. a jelet PATEX EXPRESS ragasztóval körbe kentem, a jukakon gyorskötözőket átfűztem amivel jól lehuzattam és egy éjszakát hagytam száradni. Reggel a gyorskötözőt levágtam, az apró lyukak csak közelről látszanak de nem zavaró a jel stabil. Ha kell lefényképezem.
Ilyen idős autónál minden Ft már szinte természetes. :-(
Én tavaly voltam klímajavításon. Érdekes módon, másokkal ellentétben hibátlanul működött (volt már töltve), viszont a kompresszor kipisilte a kenőolaját. Nem vártam meg, míg beáll.
Én is örülök! Igen remélem nem dobja vissza a rengeteg kitörölt hibát, és nem kell visszatérnem ennek a hibának a folytatásával. Nem mondom hogy jól esett, mert ilyen idős autónál már minden Ft nem várt kiadás fáj, de az előjelek alapján illetve az első hibaolvasás alapján azt hittem sokkal többe fog fájni. A javítás során Boscht favorizált a szerelő is és marha jó áron rakta bele, így elégedetten elhoztam az autót. Ma visszavittem, mert holnap a klímát javítják, de úgy érzem ebben a lágy időben az is meghálálja majd, hogy működni fog.
Köszönöm a képek feltöltését. Az enyémnek a 15 éve alatt nem volt vele gond, mindegy mondjuk azt hogy ennyit bírt. Ha nincs más akkor megfúrom a jeleket, de alapból valahogy nem szerettem volna láthatóan javítani. Viszont elhagyni sem akarom. Ragasztópisztollyal lehúztam a múltkor hátulról, az nem sok mindent semmit ért.