Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bordoxsara Creative Commons License 2016.07.18 0 0 63599

Sziasztok,

Néha hibaüzenetezik a kis autóm (xsara 2). Antipollution fault, check engine lámpa. Aztán pár nap után elalszik magától, gondolom ideiglenes hibát észlel. Kiolvastuk és a gázpedálállás érzékelőre panaszkodik, a szerelőm szerint a komplett folytószelep egységet kell kicserélni előbb-utóbb de addig nem vészes a dolog. Nem rég volt amúgy takarítva és nem is kormolódott be. Szerintetek? Valakinek volt már ilyesmi? Köszi!

aydeen Creative Commons License 2016.07.18 0 0 63598

Neked is köszönöm a választ! :)

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (63597)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63597

a ködlámpa nélküliben is ott van a helye, csak nem egy projektor van benne, hanem egy fémszínű félgömb foncsordarab, ami kisebb, mint a fészek.

a foncsordarab mögött pedig van benne egy foglalat is, ezeken a lámpákon az a helyzetjelző helye.

a lökhárítót meg le kell venni a fényszóróhoz, az alsó csavarhoz még utána is szar kicsit hozzáférni, mert rátakar egy műanyag merevítődarab.

Előzmény: kiskunos01 (63595)
aydeen Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63596

Most így jobban belegondolva az előző tulaj mondta, hogy betört az egyik lámpa (nekiment valami táblának), gondolom ilyet tudott szerezni hozzá (párban cserélte, mert mindkettőben benne van). Az volt a furcsa nekem is, hogy ránézésre olyan volt mintha be lenne kötve a ködlámpa a lámpatestben is (még az izzó is benne van), mégsem világít. Így már minden világos.

 

Köszönöm szépen a segítségedet! :)

Előzmény: kiskunos01 (63595)
kiskunos01 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63595

Ha jól tudom akkor három csavar tartja a lámpát(1 felül,1 szemből és egy a  lökhárító alatt)tehát le kell szedni az első lököst is.Neked a lámpatestben nem kell világítania a ködlámpának mert a lökösben van külön,nem is értem miért olyan lámpatest van a kocsidban amiben van ködlámpa.Biztos van?

Előzmény: aydeen (63594)
aydeen Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63594

Természetesen az első lámpatestre gondoltam.

Előzmény: aydeen (63593)
aydeen Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63593

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni egy 2004-es II-es Xsarával kapcsolatban. Ha teljesen ki szeretném venni a lámpatestet, annak mi a menete? Két csavart megtaláltam azok közül ami a lámpatestet fogja, ezen kívül kell még valamit eltávolítani? 

 

A másik kérdés lehet hogy kicsit hülye, előre is bocs. Az autónk rendelkezik gyári ködlámpával a lökhárítóban elöl, viszont amit a használati útmutató a felső lámpabura alatt ködfényszórónak mutat, az nem világít. A külön ködfényszóró miatt nem is kell hogy világítson?

 

A válaszokat előre is köszi. 

 

Üdv:a

meszi70 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63592

Üdv Mindenkinek! 5 évig hajtottam egy I-es xsarát,azt újonnan vettem,tehát nagy tapasztalatra szerelgetés terén nem tettem szert.Most vettem egy II-es 1.6-ost,és vannak dolgok ami előtt szét tett kézzel állok.:-D.Konkrétan elszállt elől a világításom (tompított),a bizti rendben,ellenben ha ráadom a világítást,nyikorgó,berregő hang jön a lámpatest felől.(bal oldal). A fényszóró beállító motorja lenne? Most még levegőt gyűjtök az izzócseréhez,nem lesz kis mutatvány...Köszi a segítséget.

francecoupe Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63591

Azért nem árt kitisztítani azt a nyomásszabályzót, megelőzendő egy ac pumpa cserét. Plusz jó ideig hangja se lesz, nem erőlködik.

 

xsara break: áramot kap a motor?

Előzmény: Tomo1988 (63588)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63590

Előtet ellenállást nezted jó?

Előzmény: xsara break (63586)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63589

Hülye T9 de a lényeg hogy nincs gáz. 

Előzmény: Tomo1988 (63588)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63588

Ez normális. Nekem is csinálja. Ahogy radom a gyűjtést kapja fesztivál az üzemanyag szivattyú. Akkor van gáz ha már nem tudod beindítani a kocsit. Akkor lehet sot biztos csere

Előzmény: gli (63580)
jani255 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 63587

Nincs valakinek hátsó telója xsara2-hez való 2.0 hdi 109Le  az sem baj ha rossz csak az alsó szembe való szilent kell, mert az enyém szétverődött.

 

xsara break Creative Commons License 2016.07.16 0 0 63586

Sziasztok!

Xsara II Break 2005 automata klímás, fűtőmotor nem megy. Maga a motor jó. Valami ötlet,  vezetékeli rajz, kapcsolási rajz?

Előre is köszi!

hard74 Creative Commons License 2016.07.16 0 0 63585
Sziasztok!
Xsara I-re keresek alufelnit, hátha van valakinek eladó.Az sem lenne baj, ha gumival, és alufelnihez való csavarokkal lenne.
Köszi.
gli Creative Commons License 2016.07.15 0 0 63584

Köszönöm.

Előzmény: francecoupe (63581)
Zolysys Creative Commons License 2016.07.15 0 0 63583

cwserélnék a kijelzőben 3 db izzót.. elsőre :)

Előzmény: avas10 (63582)
avas10 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 63582

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 1.4 sx 2004-es Xsarában a többfunkciós kijelző nem mutat semmit. A rádió sem működik, de lehet, hogy az el lett állítva, mert a kijelzőn nem látszik semmi, viszont a cd lejátszó működik.  Ha oldalról nézem a kijelzőt, akkor a rádión lévő gombok nyomogatására függőleges csíkok halványan megjelennek egy pillanatra, az amúgy teljesen sötét kijelzőn. Olyan, mintha minden pixel helyén lenne egy.

Köszönöm szépen.

francecoupe Creative Commons License 2016.07.14 0 0 63581

Hsz: 40668

Előzmény: gli (63580)
gli Creative Commons License 2016.07.14 0 0 63580

Üdv!

 

Amikor ráadom a gyújtást búgó, zúgó hang jön az üzemanyag szivattyútól kb 2-3 másodpercig, utána elhalkul. Beindítás után, menet közben nem halható. Cserés lesz az üzemanyag szivattyú vagy abba van valami szűrő amit ki lehet takarítani?     

Jakker Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63579

Hát mérnem nem sikerült még, mert nyaralás közben vagyunk, de próbálgatom.  Ma 2500as fordulaton hajtottam több fokozatban is, de nem jött elő. Imádom az ilyen határozott hibákat.

Előzmény: cmlHunter (63572)
rudiapus Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63578

A könyv ezt írja: Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhozkapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt mûvelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.

Előzmény: mantilla (63577)
mantilla Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63577

Az egyes xsara könyvében nincs leírva a folyamat :-(     "be kellett tanítani.."- ez érdekelne..ez a folyamat!!!   "lenetezed"...ezért írtam ide.....

Azért köszi.....

Előzmény: vakrepulo2 (63576)
vakrepulo2 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63576

én s jártam már hasonóan, az enyémet be kellett tanítatni újra, azt hiszem a kézikönyvébe is la van írva a folyamat, vagy lenetezed

 

 

Előzmény: mantilla (63575)
mantilla Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63575

segítséget kérek szépen T. márkatársak!!

1.4-es, 1999-es xsara...Tojás alakú távkapcsoló.....leejtettem, s azóta nem nyit, nem zár..tehát nem működik a távkapcsoló...csak kulccsal tudom zárni az ajtókat!

Elem a helyén..elem jó.....

Hogyan kell rábírni a technikát, hogy előírás, az elvárások szerint működjön???

Köszönöm  ( s várom is...)  segítőkész márkatársaim útmutatását!!!

cmlHunter Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63574

A képek természetesen lemaradtak:

Előzmény: cmlHunter (63573)
cmlHunter Creative Commons License 2016.07.13 0 1 63573

Üdv!

Esedékessé vált számomra a nagynyomású szelep, nyomásszabályzó szelep vagy ki minek hívja, tisztítása.

Azért teszem ezt közzé, mert sokan szervizbe vagy szerelőhöz viszik a hdi-t és közlik vele, hogy nagynyomású szivattyú, teljes rendszertisztítás, befecskendező rendszer vagy egyéb üzemanyag ellátással kapcsolatos, súlyos 10 és 100 ezres költségű javítás következik. Persze mindez azért mert koszos az üzemanyag, kannából tankolt stb.... mind1 csak az üzemeltető legyen a hibás. 

 

A kocsim egy 2001-es BOSCH rendszerű HDI 90LE. Hibajelenségek:

A kocsi menet közben leáll, menet közben visszaesik a teljesítménye, alapjárat ingadozik, motordiagnosztika lámpa kivillan, ekkor nem engedi 2000 fordulat fölé a motort, vagy engedi de nincs benne erő, a motor kulcs elfordítása után leállításkor még 0-2 másodpercig üzemel.

 

Új korában hamar eljött az első üzemanyag szűrő csere, amit a szerviz javasolt, ez szerintem betette az ajtót az addig hibátlanul üzemelő kis kocsinknak. 

Véleményem szerint a normál üzemanyagszűrő gyenge minősége miatt apró szemcsék kerülnek a nyomásszabályozó szelep szűrő részére. Ezáltal a kívánt üzemanyag nyomásértékeket befolyásolják. Ekkor szerencsétlen francia elektronika mindenféle hibaüzenetet kidobál. Valószínűleg a legjobb szűrővel (PU922X én ezt használom) is előbb utóbb eltömődik, de sokkal lassabban. Esetemben a fényképeken jó látszanak a lerakódások. Itt az üzemanyag kívülről halad a henger belsejébe, egészen pici apró lyukakon. Amikor először szétszedtem, nem tudtam, hogy azok lyukak, csak annyit láttam, hogy érdes a felület.

 

Elvileg cserélni kéne, de én ezt ronggyal meg szoktam törölgetni, megfújkálom, megtisztogatom és rakom vissza. Ezek a hibajelenségek 2004 körül már jelentkeztek, de akkor egy évnyi szenvedés után jöttem rá, hogy esetemben mi okozza a hibát. Azóta 2-3 alkalommal kellett ezt a szelepet megtisztogatnom.

 

A mostani műveletről csináltam néhány fényképet, hogy látható legyen a koszos és tiszta állapot.

cmlHunter Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63572

Mérd meg a akku feszültségét alapjáraton, 2500-as fordulaton és leállítva. Kiderül, hogy a generátor hogy dolgozik. A töltő feszültség 14V körüli érték, de a 14,4V-ot nem haladhatja meg. Az akku feszültség töltés nélkül 12,5-13V környékén mozog.

Előzmény: Jakker (63565)
rudiapus Creative Commons License 2016.07.13 0 0 63571

A fedcomp mindig kedvesen hazudik :)

Előzmény: toji76 (63570)
toji76 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 63570

induláskor tankoltam nulláztam így értem haza fedkomp szerint, de a teljes tankra vetített fogyasztás 6,2 volt. Tehát ez a futam közel volt a valósághoz.

 

Előzmény: rudiapus (63569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!