Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

peti.olah Creative Commons License 2016.05.25 0 0 63210

Van belőle több darab? Nekem is kellene cserélni.

Előzmény: Zolysys (63203)
soryton Creative Commons License 2016.05.25 0 0 63209

Elment a gáz? ..hát nagyon elmehetet.. ...ez az első amit meg kell nézetni ....

Előzmény: Mano.66 (63208)
Mano.66 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 63208

Sziasztok.Adott egy Citroen Xsara 1,6(1999)-es kombi.A légkondi nem hűt.A kapcsolón világít a zöld lámpa,de nem kattan,hogy bekapcsolna a légkondi.Nem hűt semmit.Elment a gáz?Vagy más lehet a hiba?

FeZ_ Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63207

Azért leírhatnád, hogy milyen motorhoz volt az a váltó, had ne kelljen keresgélni emiatt !

 

Előzmény: Hajdú Roland (63205)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63206

Ez a kep nem a mi autonkban keszult, hanem az interneten talalt leirasbol emeltem ki. Aki keszitette eloszor vezetoragasztoval probalkozott, de az nem valt be, vegul beonozta es az lett a jo.

 

Ettol fuggetlenul az altalad csatolt kepen levo nyak az uj?

Ha igen, mennyi lenne az ara?

Előzmény: Zolysys (63203)
Hajdú Roland Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63205

Kedves Fórumozók!

 

Még mindig keresek bontott manuális váltót Xsara I-hez, egészen pontosan 20CD29 típusúra lenne szükségem.

 

Ha valaki tudna segíteni ebben, azt megköszönném!

 

Üdv.

Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63204

Na ez a tuti.

Mennyiért árulod? Ha esetleg nem publikus megírnád emailben?

Lehet hogy beraktároznék egyet.

 

Előzmény: Zolysys (63203)
Zolysys Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63203

hogy ezt te ónozással nem fogod megoldani az tízezezer százalék...

 

Ha kell valakinek esetleg... :)

Előzmény: temesin (63191)
toji76 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63202

igen célszerszámmal megoldható, meg arra kell figyelni hogy a cserélendő szelepeknél a dugattyú a felső holtponton legyen.

Előzmény: Kárász00 (63201)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63201

Pont azért tettem fel a kérdést, mert nekem is az a hozzáállásom hogy egyszer kell megcsinálni valamit, de akkor rendesen.(Javítással foglalkozom én is, csak más szakterület.) Inkább költök rá egyszer többet, mint többször kevesebbet(ami sokszor összességében sokkal több), mert nekem fontos az üzembiztonság, meg nincs arra lehetőségem hogy gyakran otthagyjam szerelőnél az autót. Meg csak minőségi alkatrészeket veszek. Most is megvettem a gyári vez. szíj + vízpumpa szettet. Ilyen korú és értékű autónál azt hiszem ezt nem sokan tennék meg.

Viszont ha valami teljesen indokolatlan, mert mondjuk a sokkal idősebb és többet futott példányokban sem volt vele gond, akkor nem ragaszkodom a "mindent csere" állásponthoz.

De majd FeZ_ mester, vagy valaki más hivatásos, a tipushoz értő szerelő is talán elmondja a tapasztalatait.

Különben szívtam már meg az előre gondolkodás miatt, mert sajnos az aftermarket alkatrészek minősége gyakran kritikán aluli.

Mikor kuplungozás volt akkor amiket felsoroltál azok természetesen nálam is cserélve lettek. Kivéve a főtengely szimering. De akkor még csak 160e volt benne, meg ugye fiatalabb is volt.

Itt tényleg nem volt valami nagy meló a 3db szimeringet kicserélni, de mondjuk a 16db szelepszár szimering cseréje az kicsit macerásabb. Ezeket egyébként lehet úgy cserélni ha a helyén van a HF és nincsenek kiszedve a szelepek?

 

Előzmény: toji76 (63200)
toji76 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63200

Nem bántani akartalak csak rávezetni....

 

Én kuplungoztattam levették a váltót azzal a lendülettel: Főtengely szimmering, nyeles tengely szimmering és féltengely szimmeringek is mentek a levesbe. Jók voltak de mentek a levesbe. Előre látásból. 3-4 ezer Ft volt a szimmering de a váltót 30.000 vették le. Hát ezért. Ha később folyni kezd egy szimmering ismét 30.000-ért veszik le a váltót.

Előzmény: temesin (63199)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63199

Koszonom az eszrevetelt, majd erre odafigyelek....

Előzmény: toji76 (63196)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63198

64 labu PQFP mikrokontrollereket is rutinszeruen kezzel forrasztottam a sajat (meg kollegak) paneljeire, ahhoz kepest ezek "oriasfeluletek" :))

Nekem most pont az a jo, hogy helyben meg tudom csinalni, mert nem az en kocsim es kemeny muanyagok vannak mindenhol, konyvem nincs hozza felek, hogy elpattan/torik valami ha elkezdem szetfeszegetni tipusismeret nelkul.

Kiviszem az invertert, meg az asztali forrasztot, azzal a forrasztas par perc alatt meglesz.

Előzmény: Kárász00 (63195)
toji76 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63197

Munkadíjban sem nagy plussz, mindenképpen csináltasd meg. Vagy szeretnéd esetleg fél év múlva megint szétszedetni szaros pár forintos tömítés miatt?

Előzmény: Kárász00 (63192)
toji76 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63196

Ónozni óvatosan, mert az egy fólia könnyű megolvasztani.

Előzmény: temesin (63194)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63195

Nem olyan nagy szám leszedni a kormányt, meg a kapcsolót. Viszont ott a helyén ónozgatni a parkolóban ahhoz biztos kéz kell(és jó páka). Elég kicsik azok a felületek.

Szétszedésnél nagyon figyelj oda, mert ha elrepülnek a kis rugók, vagy a hengerek az elég gáz.

 

Előzmény: temesin (63194)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63194

Ertem.

Majd meglatom mi lesz, de ha jo allapotban is van, en azert majd lehet, hogy raviszek vekonyan egy kis ont ha mar ugyis szet van szedve.

Annak orulok, hogy a kormanyt es a kapcsolot nem kell ehhez lebontani, mert most nincs hol javitani, csak a haz elott a parkoloban.

 

Kosz a segitseget!

Előzmény: Kárász00 (63193)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63193

Mint írtam állapotfüggő hogy mit kell(lehet) vele csinálni.

Igen, azt kell ónozni(ha van még mihez). Ha ügyes vagy akkor nem kell leszedni az egész kapcsolót. Asztalon nyilván azért kényelmesebb. Van olyan felújító ember, aki valami utángyártott nyákkal helyettesíti azt a részt. De akkor már egyszerűbb venni egy új kart.

Én nem ónozgattam(nem kellett). Letisztítottam az érintkező felületekről a zsírt, meg állítottam a réz karika érintkezőjén.

 

Előzmény: temesin (63191)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63192

1.6 16V motornál volt már valakinek főtengelyszimering, vagy szelepszárszimering hibája?

Azért érdekelne, mert gatyába kéne rázni a motort(vezérmű szíj szett, vízpumpa, HF tömítés, egyéb tömítések, stb..) és ha már meg van bontva, akkor megelőző jelleggel érdemes e a fent említetteket cserélni. Anyagköltségben nem lenne nagy plusz, de munkadíjjal együtt azért már jelentős. Meg ha mondjuk indokolatlan a csere, akkor nem erőltetem, elkerülvén az elrontás lehetőségét. :)

Viszont a következő 100e km-ig nem is szeretném ha megint meg kéne bontani valami miatt a motort.

2003-as évjárat 230e km sok városi használattal.

 

temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63191

Emlekeztem valami onozasra, de mintha kepeket is lattam volna, csak lehet, hogy nem itt.

 

Talaltam viszont ezt:

https://365hacks.wordpress.com/2015/10/13/citroen-xsara-lights-switch-repair-part-one-disassembly/

 

Ha jol ertem nem kell leszedni a kormanyt es az egesz kapcsolot az onozashoz.

 

Ezt az alabbi kepen lathato kerek kontaktust kell onozni, ahol a nyil es a pottyok mutatjak?

Előzmény: Kárász00 (63189)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63190

Futómű beállításhoz nem kell márka specialista. Bárhol megcsinálják, ahol van hozzá eszköz.

A kasztni munkára és a fényezésre ugyanez áll.

Amúgy van a városban(vagy közvetlen mellette) néhány francia autókra szakosodott szerviz.

 

Előzmény: doki.76 (63186)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63189

Állapotfüggő hogy milyen módon javítható.

Én megjavítottam a sajátomat, azóta is tökéletes. Szerintem írtam róla. Keresd vissza.

Ha nem akarsz vele bíbelődni, akkor elvileg egyben lehet cserélni. De ebay-en lehet rendelni külön a bal oldali kart. Azt meg nem nagy kunszt kicserélni. Csak pontosan be kell azonosítani hogy neked milyen kell.

Íme egy példa:

http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-1007-206-207-307-406-407-807-Partner-COMM2000-Indicator-Switch-AUTO-/261889126473?hash=item3cf9cef049:g:FSoAAOSw7NNT~7wZ

 

Előzmény: temesin (63187)
Zolysys Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63188

com2000 hiba és javítható ha elhozod vagy elküldöd. a bontottakkal az lesz a baj hogy ugyan ennyi idősek és ugyan ez lesz a bajuk vagy már ugyan ez a bajuk.

Előzmény: temesin (63187)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63187

Felmerult egy masik problema, azt hiszem ez is ismeretes Citroeneknel.

A vilagitaskapcsolo nem mukodik rendesen, tobbnyire villog a belso visszajelzo inditas utan, ha picit megmozgatom az elfordithato reszt, akkor abbahagyja. Fel- es lekapcsolhato, azzal nincs problema.

Ennek orvoslasat mar lattam korabban ebben a temaban.

 

Felmerult a kerdes, hogy ha esetleg csereljuk, akkor com2000-es (vagy mi) vagy nem az a kapcsolo.

 

2003. 06. havi Citroen Xsara II 1.6 benzin.

Ebbol meg lehet mondani, vagy valahogy  meg tudom nezni/allapitani a kocsin belul?

doki.76 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63186

Sziasztok

 

Sajnos nekem jött egy másik autó.

Kárszakértő nézte, és a jobb első sárvédőt kellene cserélni, lökhárítót fényezni.

A gumit is elvágta, így az is kuka.

Futómű beállítással kellene kezdeni.

Az autó xsara II-es.

A helyszín Pécs.

Tud valaki itt megbízható szervizt, vagy érdemes felkeresni a Citroeneseket?

Esetleg járt valaki hasonló cipőben itt a környéken?

 

Köszönöm!

sokab Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63185

Szevasz minerel.Olvastam a korábbi belyegyzésedet,hogy van egy piros táska amit el lehetne vinni.Meg van-e még?Most vettünk a fiamnak egy xsarát,de nincs benne táska.

Előzmény: minerel (63096)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63184

Ertem....

 

Koszonok minden segitseget!

Előzmény: soryton (63183)
soryton Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63183

...10 éve járok a Berlivel de eddig csak a bal elsővel volt gondom ....a jobb oldali biztosan ugyan ilyen mert az is "vezérlő zár".. a két hátsó meg vagy vagy ...

...ja és a bal elsőben még motort cseréltem egyszer pár éve...

Előzmény: temesin (63182)
temesin Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63182

Rendben, majd megnezem nalunk milyen allapotban van ez a pocok.

 

Utolso kerdes: a tobbi zar is ilyen, vagy azokban nincs ilyen kapcsolo?

A tobbi zar is ugyanilyen meghibasodas reven eloidezheti ezt a hibat vagy azok kulonboznek a bal elso ajto zarjatol?

Előzmény: soryton (63181)
soryton Creative Commons License 2016.05.24 0 0 63181

....igen ...de ha egy kicsit jobban megnézed látható a dolog...

Előzmény: temesin (63178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!