Sziasztok.Adott egy Citroen Xsara 1,6(1999)-es kombi.A légkondi nem hűt.A kapcsolón világít a zöld lámpa,de nem kattan,hogy bekapcsolna a légkondi.Nem hűt semmit.Elment a gáz?Vagy más lehet a hiba?
Ez a kep nem a mi autonkban keszult, hanem az interneten talalt leirasbol emeltem ki. Aki keszitette eloszor vezetoragasztoval probalkozott, de az nem valt be, vegul beonozta es az lett a jo.
Ettol fuggetlenul az altalad csatolt kepen levo nyak az uj?
Pont azért tettem fel a kérdést, mert nekem is az a hozzáállásom hogy egyszer kell megcsinálni valamit, de akkor rendesen.(Javítással foglalkozom én is, csak más szakterület.) Inkább költök rá egyszer többet, mint többször kevesebbet(ami sokszor összességében sokkal több), mert nekem fontos az üzembiztonság, meg nincs arra lehetőségem hogy gyakran otthagyjam szerelőnél az autót. Meg csak minőségi alkatrészeket veszek. Most is megvettem a gyári vez. szíj + vízpumpa szettet. Ilyen korú és értékű autónál azt hiszem ezt nem sokan tennék meg.
Viszont ha valami teljesen indokolatlan, mert mondjuk a sokkal idősebb és többet futott példányokban sem volt vele gond, akkor nem ragaszkodom a "mindent csere" állásponthoz.
De majd FeZ_ mester, vagy valaki más hivatásos, a tipushoz értő szerelő is talán elmondja a tapasztalatait.
Különben szívtam már meg az előre gondolkodás miatt, mert sajnos az aftermarket alkatrészek minősége gyakran kritikán aluli.
Mikor kuplungozás volt akkor amiket felsoroltál azok természetesen nálam is cserélve lettek. Kivéve a főtengely szimering. De akkor még csak 160e volt benne, meg ugye fiatalabb is volt.
Itt tényleg nem volt valami nagy meló a 3db szimeringet kicserélni, de mondjuk a 16db szelepszár szimering cseréje az kicsit macerásabb. Ezeket egyébként lehet úgy cserélni ha a helyén van a HF és nincsenek kiszedve a szelepek?
Én kuplungoztattam levették a váltót azzal a lendülettel: Főtengely szimmering, nyeles tengely szimmering és féltengely szimmeringek is mentek a levesbe. Jók voltak de mentek a levesbe. Előre látásból. 3-4 ezer Ft volt a szimmering de a váltót 30.000 vették le. Hát ezért. Ha később folyni kezd egy szimmering ismét 30.000-ért veszik le a váltót.
64 labu PQFP mikrokontrollereket is rutinszeruen kezzel forrasztottam a sajat (meg kollegak) paneljeire, ahhoz kepest ezek "oriasfeluletek" :))
Nekem most pont az a jo, hogy helyben meg tudom csinalni, mert nem az en kocsim es kemeny muanyagok vannak mindenhol, konyvem nincs hozza felek, hogy elpattan/torik valami ha elkezdem szetfeszegetni tipusismeret nelkul.
Kiviszem az invertert, meg az asztali forrasztot, azzal a forrasztas par perc alatt meglesz.
Nem olyan nagy szám leszedni a kormányt, meg a kapcsolót. Viszont ott a helyén ónozgatni a parkolóban ahhoz biztos kéz kell(és jó páka). Elég kicsik azok a felületek.
Szétszedésnél nagyon figyelj oda, mert ha elrepülnek a kis rugók, vagy a hengerek az elég gáz.
Mint írtam állapotfüggő hogy mit kell(lehet) vele csinálni.
Igen, azt kell ónozni(ha van még mihez). Ha ügyes vagy akkor nem kell leszedni az egész kapcsolót. Asztalon nyilván azért kényelmesebb. Van olyan felújító ember, aki valami utángyártott nyákkal helyettesíti azt a részt. De akkor már egyszerűbb venni egy új kart.
Én nem ónozgattam(nem kellett). Letisztítottam az érintkező felületekről a zsírt, meg állítottam a réz karika érintkezőjén.
1.6 16V motornál volt már valakinek főtengelyszimering, vagy szelepszárszimering hibája?
Azért érdekelne, mert gatyába kéne rázni a motort(vezérmű szíj szett, vízpumpa, HF tömítés, egyéb tömítések, stb..) és ha már meg van bontva, akkor megelőző jelleggel érdemes e a fent említetteket cserélni. Anyagköltségben nem lenne nagy plusz, de munkadíjjal együtt azért már jelentős. Meg ha mondjuk indokolatlan a csere, akkor nem erőltetem, elkerülvén az elrontás lehetőségét. :)
Viszont a következő 100e km-ig nem is szeretném ha megint meg kéne bontani valami miatt a motort.
Én megjavítottam a sajátomat, azóta is tökéletes. Szerintem írtam róla. Keresd vissza.
Ha nem akarsz vele bíbelődni, akkor elvileg egyben lehet cserélni. De ebay-en lehet rendelni külön a bal oldali kart. Azt meg nem nagy kunszt kicserélni. Csak pontosan be kell azonosítani hogy neked milyen kell.
com2000 hiba és javítható ha elhozod vagy elküldöd. a bontottakkal az lesz a baj hogy ugyan ennyi idősek és ugyan ez lesz a bajuk vagy már ugyan ez a bajuk.
Felmerult egy masik problema, azt hiszem ez is ismeretes Citroeneknel.
A vilagitaskapcsolo nem mukodik rendesen, tobbnyire villog a belso visszajelzo inditas utan, ha picit megmozgatom az elfordithato reszt, akkor abbahagyja. Fel- es lekapcsolhato, azzal nincs problema.
Ennek orvoslasat mar lattam korabban ebben a temaban.
Felmerult a kerdes, hogy ha esetleg csereljuk, akkor com2000-es (vagy mi) vagy nem az a kapcsolo.
2003. 06. havi Citroen Xsara II 1.6 benzin.
Ebbol meg lehet mondani, vagy valahogy meg tudom nezni/allapitani a kocsin belul?
Szevasz minerel.Olvastam a korábbi belyegyzésedet,hogy van egy piros táska amit el lehetne vinni.Meg van-e még?Most vettünk a fiamnak egy xsarát,de nincs benne táska.
...10 éve járok a Berlivel de eddig csak a bal elsővel volt gondom ....a jobb oldali biztosan ugyan ilyen mert az is "vezérlő zár".. a két hátsó meg vagy vagy ...
...ja és a bal elsőben még motort cseréltem egyszer pár éve...