Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXtwelve Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62141

Az enyém RHY.

 

Már 5 éve van hasonló jelenség. Nekem 1800-2000 fordulat között van, nem annyira rángatás, inkább pulzálás. Hol erősebben, hol alig észrevehetően. Viszont van, hogy hetekig, hónapokig nincs, aztán újra elkezdi.

Nincs rá megoldás. Ez már így fog meghalni.

 

(Megjegyzem, a full primitív mechanikus dízel (XUD) BX-em is csinálta 1600 körül.)

 

Viszont amit írsz, 1200-1400 fordulattal haladás, 1000-ről gyorsítás nekem teljesen értelmezhetetlen.

Előzmény: Kornél 2 (62131)
BXtwelve Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62140

Viccelsz? A tiéd HDI nem? Azon kell lennie.

 

1. Igen.

2. Igen.

3. Erről nincs tapasztalat (nem volt hosszabb ideig leszedve).

Előzmény: farkas567 (62138)
BXtwelve Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62139

Azt hiszem volt már szó itt a fórumon, hogy pont a kuplungbowdennel nem szabad spórolni, ha csak egy mód van rá, gyári.

Előzmény: farkas567 (62137)
farkas567 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62138

Milyen tapasztalat van az alsó motorvédő burkolattal kapcsolatban? ( haspajzs ) Több helyen 9000 forint az utángyártott, és az érdekelne, hogy a HDI-nél van-e bármiféle pozitív hatása a szennyeződés elleni védelmen felül?

- Például gyorsabban melegszik be a motor ilyenkor télen tőle?

- Vagy csökken a motorzaj valamennyit? 

- Bármiféle hatása a légellenállásra (minimális fogyasztáscsökkenés, vagy szélzajcsillapítás)?

farkas567 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62137

Rendben! Köszi a segítséget, akkor várok vele pár száz km-et. Igen igazodik, érzem hogy hol itt hol ott fog. Persze nem akad a váltó egyszer sem úgy mint korábban, tehát a kuplung  + kötél csere együtt sokat javított, csak fura hogy egyik reggel lent fogott, majd utána középen. 

 

zsu.hu-nál rendeltem bruttó 5200-ért az automatával rendelkezőt.

Előzmény: toji76 (62136)
toji76 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62136

Ne csinálj vele semmit helyezkedik még a kuplungod, meg bekopik a helyére. Az enyém is ezt csinálta kb. 1000 km-ig.

 

Utána beszabályozta ismét középre, ha 5-600 km után sem változik a helyzet, akkor kuplung bowdent kell cserélni mert az automatika elkopott és elcsúszik a beállított értékről.

 

Ilyen alátétes cuccokat ne alkalmazd mert lehet fasza lesz de később kárt okozhat, mert túlfeszítheti a kuplungot, és beszakadhat.

 

Ha nem tetszik az automata vehetsz hozzá manuális állításút azt majd időnként neked kell után állítani, az automata 7-8000 ezer, a manuális 5 ezer körül van, ha jól emlékszem.

Előzmény: farkas567 (62132)
MS85 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62135

A motortérbe tettem oda, ahová be van akasztva a bowden. Fotóznám, de az enyém 1.6 16v benzines. 

1,5 éve hibátlanul működik így, csak az alátét vastagságát kell eltalálni.

Előzmény: farkas567 (62134)
farkas567 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62134

A pedál vagy a motortér oldalára?

Előzmény: MS85 (62133)
MS85 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62133

Szia!

 

Egy lapos alátétet (4-5 mm vastagságú) raktam a bowden vége alá és megoldotta ezt a problémát.

 

Üdv.

Előzmény: farkas567 (62132)
farkas567 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62132

Sziasztok!

Xsara 2 HDI 90Le, nagyon lent fogott a kuplung. A padlóig kellett taposni, hogy váltani tudjak. Esedékes volt már a kuplung csere, így cseréltünk egy szettet (LUK). A csere után is megmaradt a nehéz váltás, de láthatóan a kinyomócsapágy már a végét járta. Cseréltünk ezután egy automata állítós kuplung kötelet is (automata volt benne előzőleg is), a pedál azonnal megjavult, felengedve a pedált, középtájon indult meg az autó a korábbi lenti 1 cm után. Azonban 2 hétnyi gondtalan autózás után állított a kuplungvezeték automatája, és újra legalul fog csak. Valakinek van ötlete mit kellene még cserélni?

Kornél 2 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 62131

Sziasztok!

Egy ideje gondolkozok egy probléma megoldásán,de gondoltam megkérdezem hátha valaki már tudja mi lehet a gond.

Adott egy 2003-as RHZ-motoros (Hdi 109Le) kombi xsara. A jelenség a következő: Majdnem mindegy hogy melyik sebesség fokozatban van a váltó,-bár talán egyesben nem csinálja-a motor 1200-1400 között és nem gyorsítok,csak épp anyi gázt adok ami ahhoz kell,hogy ne lassuljon és elkezd rángatozni az autó. Nincs különös zaj csak a motor mintha készülne kiesni. Ha nagyobb terhelést adok neki (még több gázt) akkor azonnal elmúlik,ha kisebb gázt adok akkor is elmúlik,magasabb fordulaton nincs ilyen gond csak az említett tartományban. Ha dinamikusabban gyorsítok 1000-es fordulattól egyáltalán nem észlelhető.

A motortartó bak (jobb) új,de a régivel is csinálta,a kuplung új, Valeo,de a régivel is csinálta.

A többi tartó bak szintén volt kézben és látszólag nem volt gondjuk. Az autó egyébként jól használható,jól megy nincsenek igazán zajok,de ez marha bosszantó,hogy az ember épp csak guritaná mert minek forgassam jobban,ha az is elég,de a technika közbe szól:-( .

Ha esetleg valaki már járt ehhez hasonlóan és megosztaná a megoldást az nagy segítség lenne.

toji76 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 62130

Olyan nincs hogy nem lehet cserélni, csak ez gyorsabb viszont drágább.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (62128)
peti.olah Creative Commons License 2016.01.04 0 0 62129

A kerékagy a csapágy külső gyűrűje. Hatékony módja, hogy kevés szerelésért jó sok pénzt ki lehessen adni.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (62128)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.01.04 0 0 62128

Sziasztok! B.Ú.É.K. Mindenkinek!

 

Ha jól látom a képeken, a hátsó kerékagyban nem lehet csapágyat cserélni?

 

Tizedes

 

Előzmény: xsara01 (62126)
feryboy Creative Commons License 2016.01.04 0 0 62127

Köszönöm a segítséget. További szép napot mindenkinek. 

xsara01 Creative Commons License 2016.01.03 0 1 62126

Üdv.

 

http://306oc.co.uk/forum/showthread.php?tid=16512

 

Ugyan a képeken 306 van,  de a futómű hasonló.

Előzmény: feryboy (62124)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.03 0 0 62125

Sajnos előfordulhat! Után gyártott Trafó esetében (nem a gyári OEM számra gondolok) a trafó paraméterei induktivitása menetszáma stb.. esetén előfordulhat gyújtás intenzitás ill. a gyújtó gyertyán kialakult szikra idejének csökkenése, 1.4 KFW motor esetében 1ms szekundumtól magasabb érték. Volt szerencsém 2003 XSARA II évjáratú gyári trafón megmérni az értéket 1.6ms volt LEXIÁ-val. Alapjárati érték fojtószelep zárva!Sajnos hasonló cipőben járok én is nekem egy olcsó spanyol után gyártott trafó lett beépítve 2003 XSARA II 1.4B. LEXIÁ-val 0,8ms miliszekundumot méretem a  hibatárolóban meg is jelenik a hiba állandó hibaként, egyébként már több mint egy éve így használom  most voltam műszaki vizsgán December elején 2015. Műszaki vizsgán teljesítette a gép a kívánt emissziós  határértékeket.

 

 

 

Boldog új évet minden fórumtagunknak! 

Előzmény: ahtare (61003)
feryboy Creative Commons License 2016.01.01 0 0 62124

Üdv mindenkinek. Valaki cserélt már hátsó kerék csapágyat, kombi, tárcsafék,abs,esp.mielőtt neki látnék nagyon megköszönnék egy kis segítséget. Pl:kell valami speciális szerszám, vagy van valami  trükk? Köszi. Amúgy  boldog új évet kívánok mindenkinek! 

agria11 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 62123

Sziasztok

Nekem is pont most volt problémám a csomagtartó zárral (kombi), belülről felszedtem a küszöd takarót és ott én is ki tudtam piszkálni a zár nyelvet.

Nekem az volt a hiba jelenségem hogy ha megnyomtam a gombot és hallani lehetett hogy behúz a zár de nem nyit mintha szorulna. 

Miután kiszedtem és szerencsére szédszethető a zárszerkezet és tele volt csuvával valahogy bejutott a oda minden por.

Ki mostam benzinnel a nyelvrész és az oldó rész szegecselését.

Így kicsit lehet érthetetlen de szerintem ha szét szeditek akkor minden oké lesz.

Sajna régebben a márkaszervízben már 2 szer cseréltetek zárat apámmal régebben.

 

A más része patinsd le csomgatartó nyitó gombb gumi fedelét és azt fújdbe féktitsztítóval majd kontakt szrével.

 

Kb enyi ha nem ezek akkor marad a kábel a csőben, vagy a mikro kapcsoló a zár szerkeztben.

 

üdv

BUÉK

Előzmény: BXtwelve (62122)
BXtwelve Creative Commons License 2015.12.31 0 0 62122

Szerintem szimplán lehet, hogy "csak" vezetéktörés van az ajtó átvezetésnél, és most éppen érintkezik.

Előzmény: MS85 (62121)
MS85 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 62121

Eddig semmire sem reagált, most meg mindenre normálisan működik.

 

Úgy kezdődött, hogy hol nyitott hol nem, aztán egyáltalán nem.

Előzmény: BXtwelve (62120)
BXtwelve Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62120

Nem normális.

Figyelted, hogy mikor nem nyitott ki, a zármotor működött a gombnymásra?

Előzmény: MS85 (62119)
MS85 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62119

Megtaláltam a pöcköt, megpiszáltam egy lapos csavarnyúzóval és azóta láss csodát: működik a csomagtér zár. Ez normális? 

 

2 hónapja nem volt jó, borzasztó volt a hátsó üléssor 2-es részéről pakolni a karácsonyi nagybevásárlás során.

 

Ezer hála és köszönet! Már megérte a fórumot olvasni!

Előzmény: BXtwelve (62117)
trakee Creative Commons License 2015.12.30 0 1 62118

alkatrészek.hu vagy mas neven Kovacs autoalkatresz webshop. Nem egyszeru megtalálni náluk.pl akkor nem talaltam mas gyártmányú csapágyat. Mo

Előzmény: Luki1982 (62107)
BXtwelve Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62117

A zár bal oldalán.

Előzmény: MS85 (62116)
MS85 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62116

a biztosítékok épek sajnos:(

 

Belebújtam a csomagtérbe, nagy élmény volt. Túl sok lyukat láttam melyikkel próbálkozzam? 

 

Köszi!

MS85 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62115

A biztosítékot már ajánlották, csak nem tudom pontosan melyik a csomagtéré.

Előzmény: szuprolian (62114)
szuprolian Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62114

Nézd meg először a biztosítékát a biztosítéktábla legalsó sorában, lehet csak az ment ki. Ha nem akkor a csomagtérből ki lehet nyitni belülről, van egy lyuk és azon belül egy vékony csavarhúzóval ki bírod nyitni.

Előzmény: MS85 (62113)
MS85 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 62113

Sziasztok!

 

Xsara 2001-es csomagtér ajtaja nem nyílik. Valószínűleg a kapcsoló romlott el. Belülről kell belebújni és kibontani a zárat? Vagy hogyan lehet esetleg kinyitni? 

 

Köszönöm előre is!

 

Üdv.

mediprofil Creative Commons License 2015.12.29 0 0 62112

Sziasztok!
Ma történt velem a 4-esen egy lendületes előzés közben ( 110-115) elment az erő a kocsiból és leállt. Szerencsére volt hely lehúzódni. A kocsi pöcre indult de a sárga motor jel nem aludt el. Így mentem vele kb. 75km-t. Minden tökéletesen működik jól húz. A városba is mászkáltam még vele de a motor jel mindig világított. Kb a harmadik-negyedik inditás után elaludt a motor lámpa. Tudja valaki mi történt, érdemes kiolvastatni a hibatárolót?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!