Már 5 éve van hasonló jelenség. Nekem 1800-2000 fordulat között van, nem annyira rángatás, inkább pulzálás. Hol erősebben, hol alig észrevehetően. Viszont van, hogy hetekig, hónapokig nincs, aztán újra elkezdi.
Nincs rá megoldás. Ez már így fog meghalni.
(Megjegyzem, a full primitív mechanikus dízel (XUD) BX-em is csinálta 1600 körül.)
Viszont amit írsz, 1200-1400 fordulattal haladás, 1000-ről gyorsítás nekem teljesen értelmezhetetlen.
Milyen tapasztalat van az alsó motorvédő burkolattal kapcsolatban? ( haspajzs ) Több helyen 9000 forint az utángyártott, és az érdekelne, hogy a HDI-nél van-e bármiféle pozitív hatása a szennyeződés elleni védelmen felül?
- Például gyorsabban melegszik be a motor ilyenkor télen tőle?
- Vagy csökken a motorzaj valamennyit?
- Bármiféle hatása a légellenállásra (minimális fogyasztáscsökkenés, vagy szélzajcsillapítás)?
Rendben! Köszi a segítséget, akkor várok vele pár száz km-et. Igen igazodik, érzem hogy hol itt hol ott fog. Persze nem akad a váltó egyszer sem úgy mint korábban, tehát a kuplung + kötél csere együtt sokat javított, csak fura hogy egyik reggel lent fogott, majd utána középen.
zsu.hu-nál rendeltem bruttó 5200-ért az automatával rendelkezőt.
Ne csinálj vele semmit helyezkedik még a kuplungod, meg bekopik a helyére. Az enyém is ezt csinálta kb. 1000 km-ig.
Utána beszabályozta ismét középre, ha 5-600 km után sem változik a helyzet, akkor kuplung bowdent kell cserélni mert az automatika elkopott és elcsúszik a beállított értékről.
Ilyen alátétes cuccokat ne alkalmazd mert lehet fasza lesz de később kárt okozhat, mert túlfeszítheti a kuplungot, és beszakadhat.
Ha nem tetszik az automata vehetsz hozzá manuális állításút azt majd időnként neked kell után állítani, az automata 7-8000 ezer, a manuális 5 ezer körül van, ha jól emlékszem.
Xsara 2 HDI 90Le, nagyon lent fogott a kuplung. A padlóig kellett taposni, hogy váltani tudjak. Esedékes volt már a kuplung csere, így cseréltünk egy szettet (LUK). A csere után is megmaradt a nehéz váltás, de láthatóan a kinyomócsapágy már a végét járta. Cseréltünk ezután egy automata állítós kuplung kötelet is (automata volt benne előzőleg is), a pedál azonnal megjavult, felengedve a pedált, középtájon indult meg az autó a korábbi lenti 1 cm után. Azonban 2 hétnyi gondtalan autózás után állított a kuplungvezeték automatája, és újra legalul fog csak. Valakinek van ötlete mit kellene még cserélni?
Egy ideje gondolkozok egy probléma megoldásán,de gondoltam megkérdezem hátha valaki már tudja mi lehet a gond.
Adott egy 2003-as RHZ-motoros (Hdi 109Le) kombi xsara. A jelenség a következő: Majdnem mindegy hogy melyik sebesség fokozatban van a váltó,-bár talán egyesben nem csinálja-a motor 1200-1400 között és nem gyorsítok,csak épp anyi gázt adok ami ahhoz kell,hogy ne lassuljon és elkezd rángatozni az autó. Nincs különös zaj csak a motor mintha készülne kiesni. Ha nagyobb terhelést adok neki (még több gázt) akkor azonnal elmúlik,ha kisebb gázt adok akkor is elmúlik,magasabb fordulaton nincs ilyen gond csak az említett tartományban. Ha dinamikusabban gyorsítok 1000-es fordulattól egyáltalán nem észlelhető.
A motortartó bak (jobb) új,de a régivel is csinálta,a kuplung új, Valeo,de a régivel is csinálta.
A többi tartó bak szintén volt kézben és látszólag nem volt gondjuk. Az autó egyébként jól használható,jól megy nincsenek igazán zajok,de ez marha bosszantó,hogy az ember épp csak guritaná mert minek forgassam jobban,ha az is elég,de a technika közbe szól:-( .
Ha esetleg valaki már járt ehhez hasonlóan és megosztaná a megoldást az nagy segítség lenne.
Sajnos előfordulhat! Után gyártott Trafó esetében (nem a gyári OEM számra gondolok) a trafó paraméterei induktivitása menetszáma stb.. esetén előfordulhat gyújtás intenzitás ill. a gyújtó gyertyán kialakult szikra idejének csökkenése, 1.4 KFW motor esetében 1ms szekundumtól magasabb érték. Volt szerencsém 2003 XSARA II évjáratú gyári trafón megmérni az értéket 1.6ms volt LEXIÁ-val. Alapjárati érték fojtószelep zárva!Sajnos hasonló cipőben járok én is nekem egy olcsó spanyol után gyártott trafó lett beépítve 2003 XSARA II 1.4B. LEXIÁ-val 0,8ms miliszekundumot méretem a hibatárolóban meg is jelenik a hiba állandó hibaként, egyébként már több mint egy éve így használom most voltam műszaki vizsgán December elején 2015. Műszaki vizsgán teljesítette a gép a kívánt emissziós határértékeket.
Üdv mindenkinek. Valaki cserélt már hátsó kerék csapágyat, kombi, tárcsafék,abs,esp.mielőtt neki látnék nagyon megköszönnék egy kis segítséget. Pl:kell valami speciális szerszám, vagy van valami trükk? Köszi. Amúgy boldog új évet kívánok mindenkinek!
Nézd meg először a biztosítékát a biztosítéktábla legalsó sorában, lehet csak az ment ki. Ha nem akkor a csomagtérből ki lehet nyitni belülről, van egy lyuk és azon belül egy vékony csavarhúzóval ki bírod nyitni.
Xsara 2001-es csomagtér ajtaja nem nyílik. Valószínűleg a kapcsoló romlott el. Belülről kell belebújni és kibontani a zárat? Vagy hogyan lehet esetleg kinyitni?
Sziasztok! Ma történt velem a 4-esen egy lendületes előzés közben ( 110-115) elment az erő a kocsiból és leállt. Szerencsére volt hely lehúzódni. A kocsi pöcre indult de a sárga motor jel nem aludt el. Így mentem vele kb. 75km-t. Minden tökéletesen működik jól húz. A városba is mászkáltam még vele de a motor jel mindig világított. Kb a harmadik-negyedik inditás után elaludt a motor lámpa. Tudja valaki mi történt, érdemes kiolvastatni a hibatárolót?