Ne törd sokáig a fejed, jó autók, olcsó a szokásos alkatrész, kényelmes és jó a fogyasztásuk.
Csak a 16 szelepes motorokban gondolkodj, modernek még most is, ha klímást akarsz akkor az 1.6-os legyen a legkisebb.
Amire figyelj minden elektromos kütyü működjön, és egyetlen dolog van a hátsó futómű. Ha a dob íve egy vonalban van a gumival és megnyomkodva a csomagtartót nem vagy kicsi a rugózás akkor egy költséges futómű cserére számíthatsz. Ezt betétes rendszerben kompletten cserélik egy felújítottra aminek a max. költsége 75.000,-, de ha a kocsi egyébként jó, akkor ezt érdemes bevállalni. A hátsó futómű idővel berohad és a csapágyai törnek ezért leül a kocsi, nem rugózik, és bukkanókon ropog a hátsó futómű. Ez amolyan típus gyengeség.
Én az enyémet ezzel vettem meg, cseréltettem a futóművet de nagyon megszerettem a kocsimat.
Klímával is viszonylag jól megy az ajánlott 1.6-os, és 6 liter körül el lehet autózni 90-110-es tempóval.
Alkatrész árak barátságosak, és ha valami baja van kiírja a közép konzolra és nem kell azonnal számítógépre dugdosni 6000,-ért.
Ha próba körön "Antipollution fault" hibát kapsz esetleg az még lehet egy költségesebb hiba, (katalizátor, vagy ahhoz kapcsolódó hiba, az tud még borsot törni....
Első körben próbáld meg a motortérben az akksi előtt a főrelé (nagy barna vagy fekete relé, kb. akkora mint egy cigisdoboz) csatlakozóját és a relé lábait megnézni / megtisztítani. Esetleg az akksi mögötti két db. kerek (tekerős) csatlakozó lábait megtakarítani ill. megnézni.
Sajnos van egy problémám a 2001-es évjáratú 2.0-ás HDI Xara tipusú autómmal !
Lehet hogy még más nem találkozott ehhez hasonlóval ezért közzéteszem e problémámat hátha mégis !
A tünetek :
Napi használat alatt szépen indul akár ötször-hatszor is alkalmanként !
A tankban lévő alacsony nyomású szivattyú hangja is felzúg ezekben az időszakokban .
de ha kicsit hosszabb ideig nem használom pl. 1 nap ,akkor meg sem mukkan,csak forog a motor de nem indul !
Ez alatt nem mutat hibát a műszerfalon sem és nem jelez DTC-t !
Ilyenkor a szivattyú sem zúg és a hozzávezető kábelen sem lehet áramot találni .
Ha sokat gyilkolászom a gyújtáskapcsolóval egyszer csak éltre kel és megint 5-6-8 alkalommal tökéletesen működik !!
De ez idő alatt eltelik kb. 1- 1,5 óra is akár !
Ez kicsit kényelmetlen dolog mert utazás előtt egy ill. másfél órával hamarabb kell elkezdenem az indítási procedúrát,és még akkor sem tuti biztos hogy legközelebb csont nélkül beindul .
Ha netán valaki találkozott már ehhez hasonló problémával kérem írja meg,hátha tudok kezdeni valamit ezzel a problémával !
A válaszokat előre is köszönve maradok tisztelettel:
Bocs ha megbántalak.....de te egy autó gyilkos vagy.
Benzin motort 2000 fordulat alatt használni gyakorlatilag tilos.
A fogyasztási adatok teljesen normálisak, az emelkedés az alacsony fordulatszám miatt lesz. Lassabban melegszik be, tovább dúsít, és erőlködik a motor, és taknyosodik a motor.
Használd normális fordulatszámon...és a lustaság is helyre jön.
pillanatnyi fogyasztás egy adott pedál álláshoz számított ismétlem számított érték alapul venni nem szabad. Az átlag fogyasztás mérő 100 km megtétele után már támpont.
Ha kis fordulaton elváltasz akkor a pill. érték is magasabb lesz mintha kihuzatnád.
Nekem is ilyenem van 2500 alatt nem váltok, és a szokásos fordulatszám 2000 alatt nincs. PL. ha városban 50-nel megyek akkor 1800 körül forog, ezért 55-57 között hagyom ott 2000 forog. Ha mindenképpen rá kell ragasztani 50-re akkor 3.-ban hagyom, így 2200 forog és így fogyaszt ebben az időben 6,5 l-t.
Országúton nekem 100-110 között 5,5-5,8 l eszik.
Ha a motor alacsony fordulaton erőlködik, többet fogyaszt....ergó lemértem ha úgy megyek vele hogy bármikor 2000-3000 között forogjon, akkor vidáman megy mert megvan a nyomatéka is, kevesebbet fogyaszt néha jóval, szóval nem gond a 2-3000 közötti fordulatszám, olyankor a pedált is éppen csak érinted, tehát kevesebb anyaggal eljárkál.
Próbáld ki és ne öld meg a szerencsétlen autót.
Ja és most egy 50-70km turán hajtsd meg alaposan a kocsit hogy kikormolja magát, a lustaság is elmúlik.
Az utóbbi időben azt vettem észre, hogy mintha többet fogyasztana az autó. Persze, ilyenkor mindenki a hidegre gondol.
Nyáron hosszú úton 6,2-6,4 volt a fogyasztás a fedkomp szerint. Városban 6,5-6,6. Télen városban max 7,2-7,5 volt. Szerintem ez így jó.
Októbertől ezek az adatok megugrottak. 6,5-6,6 volt hosszú távon. A városban alap 7,5-8 lett. És még nincsenek is dúrva mínuszok.
Hogy hazaérjek, egy meredekebb emelkedőn kell feljönnöm...Eddig ha kihúzatva/tempósabban vezettem, a pillanatnyi fogyasztás 15-19 re ment fel. De most, mutat vagy 21-29 -et is. Pedig 80fokos a víz. Szóval nem is hidegen hajtottam.
Már az alap sebesség váltásoknál is lehet látni, hogy gyorsulásnál 9-12 -őt mutat a pillanatnyi. Sosem volt ilyen.
PL: 50km/h -val megyek negyedikben, akkor, hogy a fogyasztásom 6,2-6,4 legyen, a fordulat nem mehet 1400-1500 fölé, mert ha egy kicsit is feljebb viszem, már a pillanatnyi 9-12 litert ír ki. Viszont, ha meg kisebb a fordulat, akkor meg a motor hangja erölködős.
Ja! Meg mintha azt vettem volna észre, mintha a motor vesztett volna a lendületességéből. Mintha lomhább lenne, mint pár hónapja. Szerintem egy üzemmeleg autónál már a hideg sem befolyásolhatná ennyire a pörgősséget. Van mikor kivágog egy autó elé, elkezd gondolkodni, hogy menjen, vagy ne menjen. :(
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítő kommenteket! :)
A fékhatásom csökkenése ill. a nagyobb pedálerő szükségessége a megfelelő fékhatás eléréséhez már a tárcsák és betétek cseréje előtt jelentkezett, ezért is - és persze a kopottságuk miatt is - tartottam szükségesnek a cserét. Azt tudom, hogy össze kell kopnia a szettnek és már mentem is vele cc 50-60 km-t.
Fékezéskor olyan mintha nem húzná be a rásegítő megfelelően a pedált, feljebb is fog pár centivel, és emiatt persze nem is adagolható jól a fék. A hátsókat ma leellenőrzöm, bár nem fűzök túl nagy reményt a javuláshoz.
Az lehetséges, hogy csak valami kezdeti repedés van a vákuumdob membránján ami épp csak annyit enged, hogy látszólag működjön a rendszer de a rásegítést már nem tudja megfelelően ellátni?
Azt ugye tudod, hogy betét+tárcsa csere után be kell "járatni" az új féket?
Nincs azonnal teljes fékhatás. Össze kell kopnia.
A hátsó fék hiányát nehéz észrevenni, hiszen a fékerő 75%-ban az első féken keletkezik.
Viszont a konstrukció miatt a hátsó betét hajlamos berohadni. Ha a tárcsa rozsdás, csak egy csíkban fényes, ez a dolog áll fenn. Én évente egyszer kiveszem a betéteket, és rézpasztával megkenem a betétek éleit.
Nehéz megmondani, mert már igen kopott az is, de a kéziféknek igen kicsi a fékhatása, a lábféket pedig nem tudom, hogyan tudnám megfelelően ellenőrizni a műhelykörülményeket mellőzve. Amit tudok, megemelve féket benyomva kézzel nem tudom a kereket elforgatni.
És az új tárcsákat lemostad alaposan féktisztítóval? Az új tárcsákat ugyanis vékonyan bezsírozzák, hogy a tárolás során ne rozsdásodjon. A ronggyal való letörlés kevés!
Tegnap kapott új tárcsát és betéteket előre. Az egészet természetesen kitakarítottam, leellenőriztem. A csúszóperselyek nem lötyögtek nem voltak berohadva és könnyen mozogtak szétszedéskor is. Mindezek ellenére a problémám maradt. :(
A gondod a következő, a fék úszónyereg perselyeit ki kell szedni, meg kell pucolni, finoman zsírozni, mert kiszáradt és befeszül. Ilyenkor túl nagy lesz a pedál erő. Nekem úgy meg volt feszülve a hátsón hogy az egész féknyerget mindenestül egyben le kellett ütni az agyról, nem tudtuk széthúzni.
Egyik hiba a másik után a Sárin, egyenlőre még nagybetűvel. :)
Szóval olyan mintha nem működne a fékrásegítő megfelelően. Ellenőriztem a rendszert. Leállított motornál kipumpálom a levegőt, majd beindítva a pedált behúzza a rásegítő. Vákuumcső szív rendesen, az ujjamat odaszívja. A visszacsapószelepet is kiszedtem. Zár rendesen. Mikor a szelepet kb. 2-3 perc állás után kihúztam szisszent is egyet, tehát még volt benne vákuum. A fék blokkol ill. működik a blokkolásgátló is.
A problémám az, hogy elég erősen kell nyomni a pedált a megfelelő fékhatás eléréséhez és szerintem menet közben nem is húzza be rendesen a pedált a rásegítő.