Szevasz.Valóban a gyári valeo megnéztem.Sajnos nem nagyon jön össze ez a szenzor csere.Várok még,hátha bontódik itt hasonló autó mint az enyém.Kösz a segítségedet.
A gyári állítólag valeo, az ún. mk II-nek a szenzorja kell, illetve ford mondeon- láttam ugyanezt a szenzort abban is valeo a radar és mk-II-nek hívta.
Szevasz.Toji76, még mindig tolatószenzor ügyben.Voltam Budaörsön,néztünk az autóhoz szenzort,de nem működött azzal sem.Vagy az sem jó,vagy nem kompatibilis az enyémmel.Neked nincs két működő pluszban?Ha Budapesti vagy,tudnánk találkozni egy eszme cserére?
Van egy 99es Xsaram és azt produkálja, hogy nem indul meg a fűtés ventillátora sok esetben. Viszont ha lehúzom az akksit kicsit, majd elindítom a kocsit, akkor működik. Persze aztán egy leállás után sokszor ugyanúgy nem. Miféle fondorlat lehet ez? :) Látott már ilyet valaki? :)
Nálam a bak kálvária úgy kezdődött hogy egy "PSA specialista" megmondta a diagnózist. Kicseréljük a féltengelynél lévő bakot és tuti lesz. Kicserélte. Semmi nem változott. De itt meg is állt a tudománya, majd jött a szokásos kidumálás. Viszont 2-3ezer km alatt szétment a gagyi utángyártott bak amit berakott. (1.6 16V-ben gyáriban azt csak öntvénnyel együtt lehet megvenni) Amit kiszedett belőle azt már nem lehetett visszarakni, mert szétverte kiszedésnél a külső részét(ezen műanyag), de amúgy szemre nagyon jó állapotú volt.
Nagy nehezen szereztem egy Sasic bakot(tök ugyanolyan mint a gyári). Kicserélve. Fasza. Most ott tartunk ahonnan elindultunk, csak némi pénzembe, meg időmbe került.
Ez után jött az akksi alatti(ide is szereztem egy Sasic bakot). Szemre tökéletes volt ez is, de ha már szét volt szedve és ott az új, akkor legyen kicserélve. Megint nem változott semmi. Amúgy nem olyan gáz a cseréje, ha tudja az ember hogy mit, hogyan.
Ekkor meguntam a dolgot.
A hátsó kis támasztó az szintén szemre jó állapotú. A hidrós bak meg azért nem került képbe mert arra mindenki azt mondta hogy ha az rossz lenne akkor látszana, mert engedné az olajat.
Az általad is említett ütköző baknak meg szerintem csak a durva megmozdulásoknál van szerepe. Szoktam járni Picassoval, azon megnéztem. Kb. fél cm. hézag van a gumi ütköző meg a fém között és teljesen normális a vezetési érzet.
A búgások nem lehet hogy a féltengelytől jönnek valami szerelési hiba miatt?
A hidrós dolog érdekelne. Mit értesz az alatt hogy néhány napig volt jó? Teljesen hibamentes lett az autó, majd ugyanaz a jelenség előjött? Milyen gyártmányú bak lett belerakva?
Azóta is ezzel szívok. Valószínűleg oka, hogy mivel egyszerre öregszik az összes gumi, egy cseréje csak eszkalálja a problémát.
Először a motor alattit cseréltem, mert kint volt a jobb féltengely porvédő csere miatt, és látszódott, hogy már rossz. Ezután kezdődtek a gondok. Olyan búgások, dübörgések különböző fordulattartományokban, hogy először azt hittem, a kipufogó ment szét.
Ezután cseréltem a hidrós bakot. Néhány napig volt jó. Utána cseréltem a billenésgátlót de csak rosszabb lett. Vissza kellett tenni az eredetit.