A 25e-es nem tudom milyen, de az ERA-ban általában gyári van csomagolva. Kell némi tapasztalat a felismeréséhez, hogy az-e, mert el szokták róla tüntetni a gyári feliratot.
Lehet hogy maga a kar a hibás.Van benne egy picike nyáklap, lehet hogy le van róla kopva a forrasztás. Ugyan ez vonatkozik az automata világítás kapcsolójára.
Óbudán van egy szaki aki ezzel foglalkozik,én is ott nézettem meg. Előzetesen időpontot kell vele egyeztetni.
Múltkor nálam egy járó motornál történő kormány állítás óta világított folyamatosan az airbag lámpa. Légzsákot kiszedtem, kontaktspray-vel megfújkáltam a csatikat, azóta lekopogom...
Villogó légzsáklámpát én eddig csak az X1-en tapasztaltam.
Sachs-ot én ma már csak végső esetben tennék be a sajátomba.
Ezek közül én a Valeo-t választanám, bár a Sasic-ot nem ismerem, elvileg gyári beszállító, lehet, hogy az a kuplung sem rossz, de mivel nincsen vele tapasztalatom...... :-)
Sziasztok, 11 éves Xsara Picassonk furcsa dolgokat produlál egy ideje, volt már 2-3x ugyanezzel szervízben (nem márka) de kb. minden alkalommal széttárta a kezét a szerelő, illetve amiket javasolt (drágább benzint bele, motorszűrőcsere) tökre nem használtak. A probléma: indításnál, illetve kuplungolásnál (kanyarban, kereszteződésben, amikor nem gyors a váltás) leáll, lefullad. Nekem meggyőződésem, hogy a kuplunggal lehet a baj, de jó lenne, hogyha lenne szakértőbb ötletetek (ez nem lesz nehéz:), illetve szerelő javaslatotok is, mert ugyanahhoz már nem vinném, márkaszervízbe meg még nem.
A szakadásvizsgálatokat csak úgy tudod elvégezni, ha a rövidrezáró rugós nyelveket (valami vékony szigetelő lap felhasználásával) ideiglenesen kiiktatod. A légzsákvezérlő-csatlakozón is van jópár ilyen.
Akku le, összes légzsák és övfeszítő le, légzsákvezérlő le. Csak és kizárólag ezt követően szabad méricskélni...
Egy próbát tennék itt: Montágh Péter, Mártonfy utca 46. Tel: 2857596 Már telefonon tisztázni lehet, hogy tudnak-e segíteni. Jól felszerelt autovillamossági műhely, és nagyon korrektek voltak Velem tavaly.
Azért ajánlottam, mert nekem csak ki volt kapcsolva a Xsaraba, hátha neked is. Sajnos akkor nem nyert. Azért légy óvatos, az akkut szedd le, mielőtt a kábeleket széthúzod!
Próbáltam a légzsák kikapcsolást, az ha jól tudom, csak az anyós ülés oldalit kapcsolja ki. A hiba ugyanaz, világít a piktogram továbbra is. Hétvégén az összes kábel átnézem, és megmérem, van-e szakadás.
Tudtok ajánlani egy jó szakembert BP-en, aki tudna nekem ebben a hátsó ablaktörlős témában segíteni? (Xsara kombi - 2004-es)
Tünetem mindösszesen annyi, hogy indításkor töröl párat a hátsó ablaktörlő és rendellenes pozícióban megáll. Ez igaz a második fokozatomra is.
Elsô fokozat – álló helyzet
Második fokozat – a hátsó szélvédô szakaszos törlése
Harmadik fokozat – a hátsó szélvédô idô- szakos mosása és törlése (3 ciklusban)
Egyedül a harmadik fokozat működik megfelelően szerintem, mert ott végállásban áll meg. Valaki találkozott már a problémával, vagy tud ajánlani valakit, aki segít megoldani?
Igen, fórumokon én is ezt olvastam, hogy biztos az ülés alatti kábel.... Sőt, a Renault szervizbe is ezt mondták, mikor a Meganon előjött.... Persze megpiszkálták, hibát kiütötték, és mondták, hogy lehetőleg ne állítgassuk az ülést... Sokat nem állítgattuk, de egy 3 ajtóson azért néha mozdul... Azon a baj most sincs meg, sokan nem foglalkoztak vele a szüleim...
Ugyan ez előjött a Saxon. Megint kotorásztam az ülés alatt, de minek? Elkezdtem méricskélni a vezetékeket, hol szakadt. Az a kormány átvezető kábelen szakadt meg, cseréltem, azóta jó (igaz, nagy melegbe volt, hogy így is bevillant)
Mikor a xsarat vettem, abba ki volt égve a légzsák izzó... (itt elolvashatod: http://motor-szereles.hu/2015/08/26/autovasarlas-citroen-xsara-break/ ) azon is égett a lámpa. Próbáld meg első körben, hogy off-ra állítod jobb oldalt az utasét, akkor mit mutat. Illetve hogy ugye nincs OFF-on, mert akkor is bejelez!
Nem akarlak elkeseríteni, de mikor nálam volt hasonló probléma (bár 306-oson, nem Xsarán), és nem segített az ülések alatti csatik rendbetétele, utána elvittem márkaszervizbe, abban bízva, hogy majd ők megtalálják, hol a kontakthiba, vagy hogy egyáltalán mi a gond. Nos: nem találták meg, annyit írt ki a gyári szoftver, hogy átmeneti hiba, szóval valahol kontakthiba van. Ennyit... Utána addig keresgéltem, míg találtam még kettőt az ominózus narancs/piros csatlakozópárból a vezetőoldali lábtérben. Rendbetettem: megszűnt a hibajel.
Aranyozott érintkezőket nem szokás csiszolni. Egyébként érdekes, hogy egyáltalán meg tudtad azokat az érintkezőket csiszolni. Nekem az a módszerem, hogy speciális hengeres kireteszelő-szerszámmal a hüvely-érintkezőket kiveszem a csatlakozóházból, aztán picit szorítok a rugóján, és utána vissza. Hasonló csatlakozók a kormányátvezetőnél, a légzsákvezérlőnél is vannak, több helyen is lehet kontakthiba. A WD40 szerintem itt annyit ér, mint a ráolvasás...
Az ülés alatti csatlakozókat széthúztam, megcsiszoltam, befújtam WD-vel és visszadugtam. Vezetéktörést nem észleltem. biztosítékok megfelelők. A légzsákjelző továbbra is visszajelez a műszerfalon.
Merre induljak tovább? Autovillamosságishoz vigyem, vagy van még otthon elvégezhető ellenőrzés?
Sziasztok egy kérdésem lenne, hátha valaki tudja a választ.
Porlasztócsúcs cserén gondolkodom a Citroenen. Xsara Break '99-es, 1,9 td, tehát Lucas adagolós ( a Haynes szerint csak ilyen adagolóval szerelték).
A kérdés, vajon milyen porlasztócsúcs kell bele? Bardinál a netes katalógus szerint nem lehet kapni. Gyári cikkszáma 1984 A0, amire rákeresve az Ebayen a DN 0 SN 299 A (Bosch számú?) porlasztócsúcsot adja ki...
Ami pedig benn van:
ház: Lucas LCR 6734303 G 06 ESF - erre rákeresve ehhez való porlasztókat hoz az Ebay (mert ott minden van) tehát Xsarahoz, Pug 306-hoz valót....
De a csúcs:
Lucas RDN 12 SDC 6872 G 05 ESF .... No ez nem az, amit a neten találtam... A Bardi szernit a kód eleje (RDN 12 SDC 6872) Ford Mondeo 1,8 td-hez való csúcs.....
a 299A-ból Ebayen találtam igencsak kedvező árút Boscht, amúgy Monark-ot lehet kapni. Ami benne van, olyat egy orosz oldalon találtam.
Hátha valaki már cserélt, tudja mi van benn gyárilag. mit kell keressek. Az autó eredetileg olasz, simán lehet, hogy ami benn van, valahol cserélgették költséghatékonyság, vagy tuning céllal....